|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
הגיעו לתחתית והתחילו לחפור [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
שישה בשישי / מנותקים מן המציאות

בנט ונתניהו, ח"כים ורפובליקנים, מתנגדי חיסונים ומנהיגי חרדים

המאבק בקורונה נראה כאילו הוא מנוהל מבונקר אטומי חברי הכנסת מתעלמים מאנושיות בסיסית בחזרה לעדותו המדאיגה של חפץ מירון, הבאבא סאלי וחיים ולדר 100 מיליון אמריקנים מאמינים לשקרים
31/12/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   אסון מירון   |   תגובות


המאבק בקורונה
יש הבדל בין אילוצים לבין ברדק [צילום: אמיל סלמן, פול]

בנט ושריו ופקידיהם מתעלמים מן המציאות, מכך שיש בחוץ מיליוני ישראלים שצריכים לקבל הנחיות ברורות, סדורות, הגיוניות, שאפשר לחיות איתן. שיש בחוץ אלפי עסקים שלא יודעים האם וכיצד יפעלו מחר בבוקר. שיש בחוץ רבבות תלמידים והורים שמנסים להבין מה חל עליהם. שיש בחוץ אלפים שנחשפים מדי יום לחולים מאומתים ואיבדו לגמרי את הצפון בנושא הבידוד

"זה המיקרוב יש לו אח קטן, השם שלו וירוס. הוא יותר קטן, אבל יותר ערס", הגדיר שייקה אופיר במערכון "ציונה והעין המקולקלת". הגדרה לגמרי לא רעה. עם חיידקים האנושות יודעת להתמודד, בעיקר באמצעות אנטיביוטיקה. נגיפים הם הרבה יותר חמקמקים – ונגיף הקורונה הוא דוגמה מובהקת. בכל פעם שנדמה לנו שהמגיפה מאחורינו, מופיע איזשהו זן חדש וטורף את הקלפים או לפחות מטריף אותנו. לכן, אך טבעי וצפוי שהמאבק מולו יהיה כאוטי ויצריך התאמות בלתי פוסקות, לעיתים בתוך ימים ואפילו שעות.

אבל עדיין יש הבדל בין האילוצים הללו לבין הברדק השורר במדיניות הממשלתית בימים האחרונים. לפעמים ההחלטות נראות כמו ניסויים בדעת קהל: מה שמתקבל בהבנה נשאר, מה שמעורר התנגדות מתבטל. כאילו לא מדובר כבר בגל החמישי, צריך דוקטורט במתימטיקה כדי להבין את כללי הבידוד ומחשבי-על כדי לדעת מי לומד היכן וכיצד. כאילו מדובר בממשלה הקודמת, גם בממשלת השינוי הדיונים מודלפים כמעט בשידור חי. כאילו הם בעלי אחוזות פיאודליות, השרים מתקוטטים איש-איש על חלקו ומתעלמים מטובת הכלל.

נפתלי בנט עוד מנסה איכשהו ליישר את העגלה הזאת, שכל אחד מן הסוסים הרתומים אליה מושך אותה בכיוון אחר, אך הוא עושה זאת בהססנות ותוך איבוד זמן יקר. והחמור מכל: בנט ושריו ופקידיהם מתעלמים מן המציאות, מכך שיש בחוץ מיליוני ישראלים שצריכים לקבל הנחיות ברורות, סדורות, הגיוניות, שאפשר לחיות איתן. שיש בחוץ אלפי עסקים שלא יודעים האם וכיצד יפעלו מחר בבוקר. שיש בחוץ רבבות תלמידים והורים שמנסים להבין מה חל עליהם. שיש בחוץ אלפים שנחשפים מדי יום לחולים מאומתים ואיבדו לגמרי את הצפון בנושא הבידוד. ההחלטות נראות כאילו הן מתקבלות בתנאי מעבדה, על לוח שרטוט תיאורטי, בידי אנשים שחיים בבונקר אטומי. את התוצאה כולנו רואים ואת המחיר כולנו משלמים.

חברי הכנסת
קודם כל תהיו בני אדם [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

להיות בן אדם – זה התנאי הבסיסי בכל יחסי אנוש ובוודאי התכונה הבסיסית של מי שמתיימר לייצג ציבור ולהנהיגו. האופוזיציה הנוכחית, בכוונה תחילה, מתנהגת בדיוק ההיפך מנימוקים פוליטיים. לממשלה יש רוב מינימלי והאופוזיציה רוצה לנצל כל הזדמנות כדי להפיל את יוזמותיה. זה בסדר גמור – עד שזה מגיע להתנהגות ברברית. את הגבול הזה, האופוזיציה בראשות בנימין נתניהו ויריב לוין עוברת שוב ושוב, בעין פקוחה ובמצח נחושה

"הוא הגיע לתחתית הבור והמשיך לחפור", כתב פעם קצין בריטי בהערכה תקופתית של אחד הכפופים אליו. "הוא מציב לעצמו יעדים נמוכים ומצליח לעמוד בהם", כתב אחד מעמיתיו על חייל אחר. כך בדיוק נראית כנסת ישראל. בכל פעם בה נדמה לנו שלא ייתכן שפל עמוק יותר, מישהו או מישהם מבין חבריה מלמדים אותנו שאנחנו ממעיטים ביכולת ההמצאה שלהם.

אי-אפשר לדעת מאיפה להתחיל. מהלשון הגסה והגידופים? מהצעקות וההתפרצויות? מהסירוב להישמע ליו"ר ולנהלים? מהקטנוניות והנקמנות? מהילדותיות של "הוא התחיל"? מהעדפת הכותרת האישית הנקודתית על פני טובת הכלל ארוכת הטווח? מההיעדרויות מן הישיבות? כל אחת מהנקודות הללו מקוממת בפני עצמה, ואילו שילובן יחד מתסכל עד כדי תלישת השיער והידיעה שהן אינן היחידות גורמת לייאוש.

לפחות השבוע, או ליתר דיוק בשבועות האחרונים, אפשר לצאת מהנקודה של חוסר האנושיות וההחלטה המודעת להתעלם מן המציאות. מכך שחברי כנסת, או ליתר דיוק ראשי האופוזיציה וחבריה, לא מתנהגים כמו בני אדם. הדבר הכי יסודי, לפני שאתם פוליטיקאים ולפני שאתם נבחרי ציבור ולפני שאתם מחוקקים. להיות בני אדם. להתחשב בצרכים ובאילוצים הכי בסיסיים של הזולת, ולו רק משום שמתישהו בעתיד גם אתם תהיו באותו מצב. לא להכריח אם טרייה להגיע למליאה כאשר התינוקת בידיה, לא להכריח את ראש הממשלה לצאת מבידוד בעיצומו של נגיף מדבק במיוחד, לא להכריח אדם האבל על אחיו לקום תוך כדי ימי השבעה.

להיות בן אדם – זה התנאי הבסיסי בכל יחסי אנוש ובוודאי התכונה הבסיסית של מי שמתיימר לייצג ציבור ולהנהיגו. האופוזיציה הנוכחית, בכוונה תחילה, מתנהגת בדיוק ההפך מנימוקים פוליטיים. לממשלה יש רוב מינימלי והאופוזיציה רוצה לנצל כל הזדמנות כדי להפיל את יוזמותיה. זה בסדר גמור – עד שזה מגיע להתנהגות ברברית. את הגבול הזה, האופוזיציה בראשות בנימין נתניהו ויריב לוין עוברת שוב ושוב, בעין פקוחה ובמצח נחושה. וזה פשוט מגעיל.

מנהיגים חרדיים
העסקנים הקטנים ממשיכים בשלהם

חלק מן החרדים, כולל העיתון יתד נאמן ורבנים ועסקנים חשובים, לא רק שהתעלמו לחלוטין מן החשדות – אלא גם תקפו את המתלוננות, בשיימינג כמו שרק החרדים יודעים לעשות. עוד דוגמא לכך שלפחות חלק ממנהיגי החרדים מתאמצים בכל כוחם לחיות במציאות משלהם, בה אין עבירות מין ואין פדופיליה ואין גילוי עריות – ובכך הם פושעים כלפי הקורבנות וכלפי העדה בכללותה

תרשמו את השמות הבאים: אברהם פרויליך, מתתיה שרם, דוד דרלי, דב קפלן. אלו הם חברי ועדת החמישה המופקדת על הר מירון, המונעים הגשת תביעות לפינוי פולשים שהשתלטו על חלקים בהר ובאתר. מאז האסון אותרו בהר 29 פולשים ו-130 עבירות על חוקי התכנון והבנייה – בשטח של כ-15 דונם; זה מן הסתם שיא עולמי. יו"ר הוועדה, הרב שמואל רבינוביץ, שהוא רב המקומות הקדושים ועובד מדינה, חתם על ייפויי הכוח הדרושים לעו"ד יעקב אמסטר כדי להגיש את תביעות הפינוי, כפי שקבע בית המשפט העליון. אבל עמיתיו מסרבים לחתום, וכעת גם יש פסק דין של בד"ץ העדה החרדית האוסר זאת עליהם.

אמסטר הכין 13 תביעות – פחות ממחצית מספר הפולשים בהר – והן תקועות. למה? כי לכל אחד מארבעת האדונים הללו יש אינטרס ישיר בהימנעות מפינויו של פולש זה או אחר, ובפועל כולם עושים יד אחת להנצחת ההפקרות – שהיא שורש הרע שהוביל לאסון מירון. 45 הרוגים לא הספיקו כדי שהעסקנים הקטנטנים הללו יתחילו לחשוב שאולי מדי פעם צריך להסתכל על התמונה הכוללת, ואולי מדי פעם – רחמנא ליצלן – גם צריך לקיים את החוק (שאגב, במקרה זה עולה לגמרי בקנה אחד עם ההלכה).

אותה אטימות אנוכית פושעת באה מכיוון מארגני הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. אסון מירון הבהיר, כי יש לקונה איומה באירועי דת המוניים: חוק רישוי עסקים לא חל עליהם, ולכן לא צריך אישורים בטיחותיים ולא צריך למנות מפיק אירוע שישא באחריות. המשטרה – אולי בצדק, אולי מכסת"ח, זה לא משנה – הודיעה שבצורה הזאת לא תאשר את קיום ההילולה. תגובתו של ברוך אבוחצירא, בנו של הבאבא סאלי ובעל עבר פלילי: מאות אלפי יבואו ותקפצו לנו. אז נכון שבסוף נמצא איזשהו פתרון, אבל הבעיה הבסיסית נותרה בעינה: מנהיגים חרדיים הסבורים שהם מעל החוק ושהמדינה חייבת להתיישר איתם – ומקבלי החלטות חילוניים שעושים בדיוק את זה.

ולבסוף: פרשת חיים ולדר. חייבים להדגיש, כי עד התאבדותו של ולדר, ההאשמות נגדו היו במסגרת תחקיר עיתונאי וטענות שהועלו במישור הציבורי. חקירת המשטרה הייתה בתחילתה, לא היה מעצר, לא היה כתב אישום, לא הייתה הרשעה. גם בעידן הטוויטר והפייסבוק, אדם חף מפשע עד שתוכח אשמתו. אבל חלק מן החרדים, כולל העיתון יתד נאמן ורבנים ועסקנים חשובים, לא רק שהתעלמו לחלוטין מן החשדות – אלא גם תקפו את המתלוננות, בשיימינג כמו שרק החרדים יודעים לעשות. עוד דוגמה לכך שלפחות חלק ממנהיגי החרדים מתאמצים בכל כוחם לחיות במציאות משלהם, בה אין עבירות מין ואין פדופיליה ואין גילוי עריות – ובכך הם פושעים כלפי הקורבנות וכלפי העדה בכללותה.

מתנגדי החיסונים
פתאום לא סומכים על משרד הבריאות?! [מיכאל גלעדי, פלאש 90]

צריך להתייחס אל מתנגדי החיסונים בדיוק כמו אל מי שבעיצומה של מתקפת טילים היה קורא לא להיכנס לממ"דים, בדיוק כמו אל מי שהיה ניצב בצומת קטלני ומטיף להתעלם מהרמזורים. לסתום להם את הפה, כי זה לא חופש ביטוי אלא הפקרות קטלנית. ואם צריך להעביר חוק – אז תעבירו חוק. כשם שאסור להסית לאלימות, אסור להסית לסיכון חיים. כשם שאסור לאיים על היחיד, אסור לאיים על הרבים. תסתמו להם את הפה!

מה עוד אפשר להגיד על המופרעים הללו? הנתונים המדעיים מישראל ומכל העולם הם חד-משמעיים: החיסונים עובדים מצוין עם כמעט אפס תופעות לוואי. נזכיר: מטרת חיסוני הקורונה איננה למנוע הדבקה, אלא למנוע תחלואה קשה ותמותה. להפוך את הקורונה לשפעת, כפי שכתב פעם ניו-יורק טיימס. ואת זה זריקות הדחף עושות היטב, הרבה מעל המצופה, גם מול האומיקרון. הזן הזה יותר מדבק ופחות חמור מקודמיו, וזה אומר שהחיסונים יכולים להותיר אותו ברמת התסמינים הקלים ואפילו העדר תסמינים כלל. זה גם אומר, שהדבר הכי דחוף והכי חיוני עכשיו הוא לחסן את הילדים, כדי להעניק להם את ההגנה הזאת.

שמישהו ממתנגדי החיסונים יראה לי בבקשה את אלפי, מאות, עשרות הנפגעים מתופעות לוואי של החיסונים. שמישהו מהם יסביר לי בבקשה למה הוא סומך על משרד הבריאות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה – החל מהסבון בבוקר, דרך הרוקח בצהריים וכלה בוויטמין בערב – וכעת פתאום סבור שאותו משרד עצמו מרמה אותו ומסכן אותו. שמישהו יציג לי בבקשה מומחה חיסונים אחד, מדען מוביל אחד, רופא בכיר אחד שאומר לא להתחסן. שמישהו מהם יוכיח שקרא ולמד את ההסברים המאוד-ברורים לכך שהחיסון פותח במהירות וביעילות ושיסביר לי מדוע אין הוא מקבל אותם.

הניתוק מן המציאות המופרעים הללו פוגע בהם, פוגע בילדיהם, פוגע בכולנו. לפעמים הם מקבלים גיבוי מכל מיני ידוענים ו"עיתונאים" חסרי אחריות ונעדרי ידע, כמו הצמד אורלי וילנאי וגיא מרוז, שחטפו בצדק את הביקורת חסרת התקדים של משרד הבריאות. צריך להתייחס אל מתנגדי החיסונים בדיוק כמו אל מי שבעיצומה של מתקפת טילים היה קורא לא להיכנס לממ"דים, בדיוק כמו אל מי שהיה ניצב בצומת קטלני ומטיף להתעלם מהרמזורים. לסתום להם את הפה, כי זה לא חופש ביטוי אלא הפקרות קטלנית. ואם צריך להעביר חוק – אז תעבירו חוק. כשם שאסור להסית לאלימות, אסור להסית לסיכון חיים. כשם שאסור לאיים על היחיד, אסור לאיים על הרבים. תסתמו להם את הפה!

בנימין נתניהו ומשפטו
יש לו בעיה נפשית? [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

מהצד של תומכי נתניהו, הכל נורא פשוט: התיק קרס, הפרקליטים עבריינים, העדים שקרנים (אלא אם כן הם יוצאים נגד המשטרה והפרקליטות), כל העיתונאים האחרים מדווחים בצורה כוזבת, רק מי שנמצא באולם יכול לחוות דעה (אלא אם כן מדובר במי שסבור כמותם). אם אתם רואים כאלה אמירות, שלא יהיה לכם ספק: מוכרים לכם בלופים בצורה שיטתית, כדי שתאמינו לדיווחים הסלקטיביים והמגמתיים שנמסרים לכם

כבר עמדתי על זה השבוע, ולכן רק תזכורת קצרה עם סיומו. ניר חפץ תיאר בהרחבה את בנימין נתניהו כמי שמשוכנע שכל מילה נגדו בידיעות אחרונות מוכתבת במישרין בידי נוני מוזס, כמי שמשוכנע שמוזס מפעיל עיתונאים ואמצעי תקשורת אחרים ואפילו משלם להם, כמי שמשוכנע שמוזס עומד מאחורי כל מהלך פוליטי המזיק לו, כמי שמשוכנע שכל העת מקליטים אותו, כמי שמשוכנע שגורמים מסחריים עלולים להאזין לו, כמי שמשוכנע שניירות שלו ייגנבו כדי להימכר. התיאור הזה בא מפיו של אחד האנשים המקורבים ביותר לנתניהו במשך שנים, שגם העיד על עצמו שניסה לשנות את תפיסת העולם לפחות בנוגע למוזס (שהיה הבוס הישיר שלו בידיעות אחרונות) – עד שלבסוף הרים ידיים.

בהנחה שחפץ מדייק, ואין לו סיבה לשקר בנושאים הללו, הרי שהוא תיאר תמונה מסוכנת ביותר. אם נתניהו כל כך מנותק מהמציאות וכל כך מסרב לשמוע תיאורים שונים בנושאים הללו – מי לידנו יתקע שאינו סובל מאותן פרנויות וניתוק גם בתחומים הרבה יותר קריטיים לקיומה, רווחתה ובטחונה של המדינה? אולי התפיסה שלו את תוכנית הגרעין של אירן אינה עולה בקנה אחד עם המציאות? אולי הוא מסרב לשמוע דעות הפוכות משלו גם בנוגע לתקציב המדינה? בואו נשים את זה על השולחן: אולי יש לו בעיה נפשית המעמידה בספק את כשירותו לתפקיד הקשה ביותר בעולם – ראש ממשלת ישראל?

כאשר זה המצב מלמעלה, אין להתפלא שאנחנו רואים שלו השתקפות מלמטה – בתיאור המתרחש בבית המשפט בפיותיהם של שופרות נתניהו. שיהיה ברור: המשפט הזה מורכב ביותר, היו לתביעה הישגים ובעיות, היו להגנה הישגים ובעיות. מי שמתיימר לומר לכם כעת כיצד המשפט יסתיים – הוא או בור (שאינו יודע כיצד מתנהל מגה-תיק) או שרלטן (שיודע ובכל זאת מדבר). אבל מהצד של תומכי נתניהו, הכל נורא פשוט: התיק קרס, הפרקליטים עבריינים, העדים שקרנים (אלא אם כן הם יוצאים נגד המשטרה והפרקליטות), כל העיתונאים האחרים מדווחים בצורה כוזבת, רק מי שנמצא באולם יכול לחוות דעה (אלא אם כן מדובר במי שסבור כמותם). אם אתם רואים כאלה אמירות, שלא יהיה לכם ספק: מוכרים לכם בלופים בצורה שיטתית, כדי שתאמינו לדיווחים הסלקטיביים והמגמתיים שנמסרים לכם.

הרפובליקנים בארה"ב
מוכנים לבחור שוב בעבריין ופסיכופט [צילום: מנואל סנטה, AP]

100 מיליון בני אדם במדינה החזקה ביותר, העשירה ביותר והמתוחכמת ביותר בהיסטוריה. אז נכון, ה-100 מיליון הללו כנראה לא שייכים ברובם לשכבות החזקות, העשירות והמתוחכמות. אבל בכל זאת: 100 מיליון שהמציאות עוברת להם מעל הראש? שהעובדות חולפות מול עיניהם? שמאמינים לשקרים בוטים חוזרים ונשנים, המופצים בסגנון המזכיר תעמולה ופולחן אישיות של משטרים אפלים?

למדתי קצת מדעי המדינה, למדתי הרבה היסטוריה, אני קורא המון על הפוליטיקה האמריקנית – אבל את מה שמתרחש בשנה האחרונה צריכים להסביר מומחים מדיסציפלינות אחרות לגמרי: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אפילו פסיכיאטריה. איך זה שעשרות מיליונים, אולי למעלה מ-100 מיליון, עודם מאמינים שדונלד טראמפ ניצח בבחירות ושהניצחון נגזל ממנו במרמה? איך זה שעשרות מיליונים מוכנים להצביע שוב בעד נשיא עבריין ופסיכופט?

טראמפ ואנשיו הגישו כ-60 עתירות נגד תוצאות הבחירות לבתי משפט בכל רחבי ארה"ב ובכל הערכאות. כל השופטים, ללא יוצא מן הכלל – כולל אלו שמינו נשיאים רפובליקנים בכלל וטראמפ בפרט, ובהם שלושת המינויים שלו לבית המשפט העליון – דחו את התביעות על הסף בשל העדר ראיות כלשהן. כל הממונים על הבחירות, החל מעובדי מדינה מקצועיים וכלה בפוליטיקאים רפובליקנים, הבהירו שהיו לכל היותר אי-סדרים נקודתיים שגרתיים לחלוטין. כל הספירות החוזרות הובילו לאותן תוצאות (ומדי פעם אפילו הוסיפו קצת קולות לביידן). כל זה נעשה בשקיפות מוחלטת לעיני כל העולם – וכל זה עדיין לא משכנע 60% מהרפובליקנים, שזה אומר 30% מהאמריקנים, שזה אומר 100 מיליון בני אדם.

100 מיליון בני אדם במדינה החזקה ביותר, העשירה ביותר והמתוחכמת ביותר בהיסטוריה. אז נכון, ה-100 מיליון הללו כנראה לא שייכים ברובם לשכבות החזקות, העשירות והמתוחכמות. אבל בכל זאת: 100 מיליון שהמציאות עוברת להם מעל הראש? שהעובדות חולפות מול עיניהם? שמאמינים לשקרים בוטים חוזרים ונשנים, המופצים בסגנון המזכיר תעמולה ופולחן אישיות של משטרים אפלים? נהוג לומר שאם לארה"ב יש נזלת, לעולם כולו יש שפעת. אם בארה"ב יש כל כך הרבה פנטזיונרים, העולם כולו עלול לרדת מהפסים.

תאריך:  31/12/2021   |   עודכן:  31/12/2021
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אילן ישועה / Ilan Yeshua   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איריס ניב-סבאג   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   ארי  הרו / Ari Haro   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   ארנון מילצ'ן   בועז בן-צור   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי ברבש   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   ג'יימס פאקר   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   ז'ק חן   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהודית תירוש / Yehudit Tirosh   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל רוזן-עוזר   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנחם אליעזר מוזס   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה בר-עם   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   נוית נגב   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   ניר חפץ   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודד שחם   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית חדד / Amit Hadad   עפר שלח / Ofer  Shelah   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שאול אלוביץ / Shaul Alovich   שלמה פילבר / Shlomo Filber   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנט ונתניהו, ח"כים ורפובליקנים, מתנגדי חיסונים ומנהיגי חרדים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
31/12/21 10:15
 
קורא ותיק
4/01/22 12:18
 
רפי לאופרט
18/01/22 12:30
2
עובד 1
31/12/21 17:07
3
אהרון ש.
1/01/22 15:31
4
ld1976
12/01/22 06:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסון מירון
המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, אורית קוטב, סבורה שעל המדינה להפקיע את אתר מירון. לדעתה, הפיילוט במסגרתו מנוהל האתר בידי ועדת החמישה - על-פי המתווה עליו המליץ בג"ץ - נכשל. היא דיברה (יום ד', 29.12.21) בפני ועדת נאור.
29/12/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה דאז, שי ניצן, מנעו ממי שהיה פרקליט מחוז חיפה (אזרחי), איתן לדרר, למסור מידע שביקש ממנו מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא. כך מגלה לדרר, כיום פרקליט מחוז צפון (אזרחי), בעדותו בוועדת נאור (29.12.21). לדבריו, שפירא הציע לתת לו הגנה מטעמו, אך הוא סירב לכך.
29/12/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
תת-אלוף במילואים וניצב בדימוס צביקי טסלר מונה (יום ב', 27.12.21) לפרויקטור הילולת רשב"י שתיערך בל"ג בעומר השנה במירון. על המינוי הודיע השר לשירותי דת, מתן כהנא.
27/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, תובע 400,000 שקל מהעיתונאי בן כספית בטענה ללשון הרע, לאחר שכספית הגדיר אותו כ"עבריין מורשע שדמם של 45 נספי מירון מרוח על ידיו". התביעה הוגשה (26.12.21) לבית משפט השלום בתל אביב.
26/12/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
קצין האג"ם במחוז דרום במשטרה, ניצב-משנה אמיר קליין, ממליץ בפני מפקד המחוז, ניצב עמר פרץ, שלא לקיים בחודש הבא את הילולת הבאבא סאלי - שכן איש אינו מוכן ליטול אחריות עליה בעקבות אסון מירון. כך אמר קליין (יום ג', 21.12.21) בעדותו בוועדת נאור. קליין היה ראש מחלקת אבטחה בחטיבת אבטחה ורישוי בשנים 2021-2018, עד ערב אסון מירון.
21/12/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   אסון מירון  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 24  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
צפיפות רבה והעדר נהלים באירועי דת המוניים נוספים  /  איתמר לוין
"לא עושים בהר מירון מה שצריך, כי מפחדים מקיצונים"  /  איתמר לוין
אצבע מאשימה כלפי דרעי לגבי ל"ג בעומר  /  איתמר לוין
שלום עם הפלשתינים - חלומות באספמיה   /  מרדכי ליפמן
אמיר המאמיר  /  דן מרגלית
זו אינה דרכה של היהדות  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il