|   15:07:40
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
גדר נחוצה[צילום: איתמר לוין]

עת לשנות מדיניות

הגדר הלא טובה בין השטחים בשליטת הרשות למדינת ישראל ["הקו הירוק"] גדר הפרדה היא חיונית. אם יתוש נבלם ברשת - אינו מטרד, אולם אם יחדור דרך פרצה בה -יתחיל לשוטט בכל הבית ותתקשה ללוכדו, אם בכלל תצליח למוצאו
11/04/2022  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

מדינת ישראל הוכתה שוב בידי מרצחים שחלקם הגיעו מאותם שטחים ולמרבה הכאב - גם רוצחים אזרחי ישראל ממזרח ירושלים ומאום אל-פחם. רוצחים "ישראלים" טעונים טיפול כבוגדים במולדת וזה מכבר ראוי היה שמהם וממשפחותיהם תישלל האזרחות הישראלית. אחד האבסורדים המיוחדים לישראל, מדינת היהודים שהוקמה אחרי הג'נוסייד לעם היהודי בשואה, היא התופעה שרוצחים "פלשתינים", כפי שהם מיחסים לעצמם לאומיות נפרדת, מקבלים תגמול או שכר מהרשות על כל מעשה רצח או חבלה ובני-משפחותיהם מוסיפים לקבל קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי.

לדעתי ברגע שרוצח או מחבל נהרג או נפגע ונאסר אם הוא או משפחתו מקבלים תגמול כלשהו מהרשות יש לנכות כפל סכום זה מכל תשלום לרשות, לשלול האזרחות ממנו ומבני משפחתו, ואם וכאשר יסיים את ריצוי מאסרו - ישלח אל האזור שבשליטת הרשות, או לעזה שבשליטת חמאס, או למקום שבשליטת דאעש, לפי הענין. לא ייתכן עוד שמשיך להיטיב עם רוצחים ובני משפחותיהם כי כך אנו מעודדים עוד רצח של ישראלים או יהודים.

גדר הפרדה היא חיונית. אם יתוש נבלם ברשת - אינו מטרד, אולם אם יחדור דרך פרצה בה -יתחיל לשוטט בכל הבית ותתקשה ללוכדו, אם בכלל תצליח למוצאו. הטוב הוא ליבש את הביצה בה גדל [או ביתר דיוק - קן הצרעות ממנו יצאה הצרעה, אלא שמעשה כזה: יבוש ביצה או השמדת קל הצרעות דורש כיום מלחמה של ממש, על קורבנותיה ותוצאותיה, ואינה דבר יום ביומו].

כעת, לאחר שרשרת הפיגועים פרס צה"ל חטיבת שלמה לאורך גדר ההפרדה ופרצותיה. זה אינו פתרון. המינימום הנחוץ הוא אטימת הפרצות והפקדת פלוגה אחת שתפטרל לאורך הגדר, תעצור כל מסתנן ותעבירו למשטרה או לשב"כ לחקירה ולהעמדה לדין. העבירה הזו חמורה - בין העוברים יסתננו גם מחבלים חמושים, גנבי רכב מקצועיים ושאר עבריינים. מסתנן שנלכד אמור להידון למאסר ולקנס, שחרורו יעוכב עד לתשלום ובהעדר יכולת כספית ינוכה סכום הקנס מהתשלומים לרשות או לחמאס [עוד אבסורד] לפח מקום מגורי העבריין.

נכון הוא שהמעבר-כחוק דרך המחסומים בעייתי ומצריך השכמת העובד בְּעָבִי הליל והמתנה ארוכה וקשה במעברים הצפופים. אין מנוס מהגדלת המעברים והרחבתם תוך גיוס מאבטחים וכ"א נוסף, וכן הצבת מגנומטרים בכל מעבר, כך שהבידוק יהיה מהיר ויהפוך את ההסתננות מבעד לפרצות למסוכן ובעיקר לבלתי כדאי. אטימת הגדר, שמירתה ופיקוח לאורכה והרחבת המעברים בעיקר בשעות הבוקר זולה בהרבה ממצוד מסתננים ומחבלים ופריסת גדודי צבא מול הפרצות הקיימות, המרדפים אחרי גנבי רכב ומחבלים. כאן בנגב יש רק סימנים לגדר וביער מיתר תראה לעתים לא רק הולכי רגל העוברים בפרצות בהליכה אלא גם רכב פלשתיני הנכנס חופשי. די להתעלמות מחוק והסדר וסיכון חיי אזרחים.

רצח אזרחים ופשעי מלחמה בידי הצבא הרוסי

הָרַצְחָנוּת הָרוּסִית בְּאוּקְרָאִינָה לֹא הָיְתָּה צְרִיכָה לְהַדְהִים אֶת הָעוֹלָם. פוטין לֹא הִיסֵּס לְמַגֵּר בְּדָם חַיָּילִים וְאֶזְרָחִים אֶת הַמֶּרֶד בצ'צ'ניה וְלַעֲסוֹק בְּרֶצַח אֶזְרָחִים סוּרִים בְּהַפְצָצוֹת רַצְחָנִיּוֹת שֶׁל חֵיל הָאֲוִיר שֶׁלּוֹ כְּדֵי לְהַצִּיל אֶת הָרוֹדָן הַסּוּרִי מִידֵי הַלּוֹחַמִים לְשִׁחְרוּר משלטונו האכזרי, וּבָהֶם עֲרָבִים סוּנִים, כּוּרְדִּים ודרוזים שֶׁלֹּא הכירם וְשֶׁלֹּא פָּגְעוּ בְּרוּסִים כָּל פְּגִיעָה שֶׁהִיא. אֶלָּא שֶׁאָז ארה"ב הִתְכַּרְבְּלָה בבסיסיה, הִפְקִירָה אֶת בְּנֵי בְּרִיתָהּ הכורדים וְהַסּוּנִים לְגוֹרָלָם וְאִישׁ לֹא זָעַק עַל הַמָּטְבֵּחַ.

הצארים הוציאו להורג, או שלחו למוות בגולאגים הקפואים בסיביר, כל אדם שלא נראה להם. סטאלין ברצחנותו אף עלה עליהם ומיגר לפי חרב את הטטארים, הרעיב למוות מיליונים באוקראינה ועד עשרות מיליונים אחרים בכלא ובסיביר. כאשר כבש את פולין הוציא להורג את כל הקצינים של הצבא הפולני שלכד ברצח ביער קטין [ואח"כ ניסה ללא הצלחה להטיל את הָאָשָׁם על הגרמנים]. אמי הדסה לוין הי"ד, בספר שכתבה בגטו ועל ערש דווי, שהרוסים אסרו כל מי שנראה להם קונטרבולוציונר, כלומר מתנגד לקומוניזם. חלקם, כמו שני דּוֹדָּי שנחשדו בציונות הוגלו למזלם לאוזבקיסטן וניצלו, אך ערב הפינוי של ליטא בשל הכיבוש הגרמני רצחו הסוהרים את כל האסירים. גם פעולתם זו הוסיפה לרגשות האנטישמיים החזקים ממילא בליטא, בטענה השקרית והמופרכת שהיהודים [שחלקם המשכיל ידע רוסית ושימש כמתורגמנים] היו שותפים לרצח האסירים. יהודים רבים נטבחו בשל כך מיד עם נסיגת הרוסים.

אכן, אנו חבים חוב גדול לעם הרוסי שניצח את הגרמנים, וחפצים לשמור על יחסים טובים עמם גם בשל שליטתם בסוריה אך קשה מאוד לכסות על הדם, על טבח נשים וילדים ולהתעלם מגוויות ירויים אֲזוּקֵי גפיים. אכן עד היום לא הכרזנו על אחריות טורקיה לטבח הארמנים. האמנם ננהג גם בפוטין וצבאו?

תאריך:  11/04/2022   |   עודכן:  11/04/2022
יוסף אליעז
+"בהתאם לערכינו האיסלאמיים"
15:39 11/04/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ח'אלד משעל כתב, כי התקופה הקרובה תהיה קשה עבור ישראל והיא "צופנת בחובה הפתעות... יש לנו מספיק עובדות בשטח כדי לחוש בוודאות את שחרור פלשתין... והעימותים שהיו עם האויב בשנים האחרונות מוכיחים, שאנו נמצאים במגמת עליה ושאויבנו במגמת ירידה"
משעל. "מלאי של התנגדות" [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+התקשורת ופשעי שנאה
14:12 11/04/22  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
פיגועים רצחניים של ערבים נגד יהודים מעולם לא הוגדרו כפשעי שנאה, בכל המלל הרב והמוגזם שנשפך בתקשורת בעקבות המאורעות והפיגועים  ▪  שרי ישראל לדורותיהם מתגאים בכך שמדינת ישראל מבטיחה חופש תפילה לכל, וחוזרים שוב ושוב על השקר, בלי להניד עפעף  ▪  רק לאחרונה הסתייגו גורמים שונים בישראל הרשמית והתקשורתית מהעובדה שיאיר לפיד, שר החוץ של מדינת ישראל, שאיננו חשוד בדתיות או בימניות, סייר בעיר העתיקה, וראו במעשה פרובוקציה
אין כניסה ליהודים [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
+כוחות צה"ל עצרו 13 חשודים במעורבות בפעילות טרור
13:05 11/04/22  |  מירב ארד
בפעילות מעצרים נרחבת ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, עצרו (יום ב', 11.4.22) הכוחות 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.
+הנחה זמנית
10:27 11/04/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - התפרעות, עמותה, סודות, שִכחה ולשלושה חודשים בלבד  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')  ▪  "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח"  ▪  שבוע טוב וחג פסח שמח וכשר
הורדת ב-7% [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+לא הי"ד כי אם יד נחושה
09:58 11/04/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תומר, איתם וברק הם הנרצחים, ה-יב', ה-יג', ה-יד', בגל הטרור הפוקד את המדינה  ▪  אום חלול ככל שיהיה, או נאום עוצמתי ככל שיהיה, כולל הנפות ידיים במקומות הנכונים, גוו זקוף ופה קפוץ, אינו מקדם במאומה אל עבר הפעילות האמורה למנוע מהמחבל הבא לצאת למסע רצח יהודים

להגיב ביד חזקה [צילום: אריאל שליט/AP]
+חמאס וגל הטרור הנוכחי
09:04 11/04/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
תנועת חמאס שומרת על שקט ברצועה ומניחה לקבוצות החמושות של פתח והג'יהאד האיסלאמי בצפון השומרון להוביל את גל הטרור נגד ישראל. הערכה היא כי חמאס תתערב משטח הרצועה רק אם תהיה הסלמה ביטחונית במזרח ירושלים ובהר-הבית
מנהיגי חמאס. יושבים כעת בצד [צילום: פלאש 90]
+שקד: איימן עודה מסית, איתו לא עושים הסכמים
08:30 11/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה לסרטון שבו קרא יו"ר הרשימה המשותפת לערבים המשרתים בכוחות הביטחון להניח את הנשק ולחזור לבני עמם הפלשתינים  ▪  "עודה מסית נגד המדינה ומוסדותיה, מקומו מחוץ לכנסת"
עודה בשער שכם. "בושה לכל הורה שילדו בכוחות הביטחון" [צילום: מתוך פייסבוק]
+אלוהים גדול, אבל הם קטנים
08:21 11/04/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
בנגב משתוללים הפשע והפרעות בחפים מפשע באין מפריע, אך בתחום החשוב באמת של שימור פושטי הרגל והרמאים אסור לאזרח העשוק לקחת את החוק לידיים. כי אם זה יקרה לאן נגיע?
[צילום: משה שי/פלאש 90]
+אחרי ההשחתה: חסידי ברסלב ניסו להגיע לקבר יוסף ונורו
07:25 11/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבוצת ישראלים פרצה מחסום לא מאויש סמוך לשכם ולאחר זמן קצר הגיעה למחסום מאויש כשחלק מחברי הקבוצה פצועים מירי  ▪  מצבם קל עד בינוני  ▪  ראש המועצה האזורית שומרון: האחריות - על מחבלי הרשות הפלשתינית ועל המשווקים אותם כפרטנר
הכניסה הלא מתואמת - בעקבות חילול הקבר [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+מחבל שיידה בקת"ב חוסל
01:39 11/04/22  |  עידן יוסף
מחבל פלשתיני בן 21, תושב הכפר אל-חדר הסמוך לבית לחם, נהרג מאש צה"ל לאחר שיידה בקבוקי תבערה בכביש ירושלים-גוש-עציון וסיכן נוסעי כלי רכב.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ברצועת עזה נשמר השקט המלא בעוד אזור צפון השומרון רותח, בכירי חמאס מחככים ידיהם בהנאה נוכח גל הטרור הפוקד את ערי ישראל. יש להם סיבה טובה להיות מרוצים, בחודשים האחרונים הם הריצו קמפיין גדול ואפקטיבי ברשתות החברתיות שבו קריאות לאלימות וטרור בחודש רמדאן תוך הדגשת הנרטיב השקרי כי "מסגד אל-אקצה בסכנה".הם הצליחו ביצירת מצג כוזב שישראל רוצה להשתלט על הר-הבית, להרוס את המסגדים שבו ולהקים במקומם את בית המקדש השלישי. הקמפיין הזה הוא אחת הסיבות העיקריות לגל הטרור הנוכחי.
שרת הפנים, איילת שקד, האשימה את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בהסתה נגד מדינת ישראל ונגד מוסדותיה והצהירה כי לא ייעשה איתו כל הסכם פוליטי.
11/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אמש צפיתי בחדשות ושתיתי את כוס התרעלה היומית של שעה שאני מקציב לבשורות האיוב, עם תשעה קבין של קעבעס וקב אחד של נאחעס. ומשום מה החדשות הזכירו לי את הפתגם הטורקי kayık küçük / Allah büyük. אבי סיפר לי בילדותי על שני הדייגים הטורקיים שנקלעו בסירה קטנה לסופה אימתנית. אמר דייג אחד לחברו שלא ידאג כי "אלה בייק", אלוהים גדול. אך חברו ענה לו: "אלה בייק, קאייק קיצ'יק", האל גדול, אבל הסירה קטנה...
11/04/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
חסידי ברסלב ניסו להגיע הלילה (יום ב', 11.4.22) לקבר יוסף בשכם ונורו על-ידי פלשתינים. הכניסה לאזור העיר שכם, הנחשבת לשטח בשליטה פלשתינית מלאה (A) אסורה על ישראלים אלא אם מדובר בכניסה בתיאום ביטחוני.
11/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
הרשות הפלשתינית "מאשררת" בדיעבד פיגועים בכך שהיא מעבירה תשלומים למבצעיהם ולבני משפחותיהם, ולכן ניתן לקבוע שהיא שותפה למעשיהם וחייבת לפצות את הנפגעים. כך קובע (יום א', 10.4.22) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
10/04/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מלחמת רוסיה באוקראינה  /  מי ומי  
גנץ: נשקם את קבר יוסף  /  איציק וולף
פלשתינים חיללו שוב את קבר יוסף  /  איציק וולף
ג'נין תיסגר לכניסת ערביי ישראל וכלכלתה תיפגע  /  עידן יוסף
קץ פלשתין הרביעית  /  יעקב קורי
קורבנות חג  /  משה לשם
זה איננו גל טרור אלא מערכה רב-חזיתית  /  אודי דקל, קובי מיכאל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il