|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
הורדת ב-7% [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
הגיגים תשע"ג

הנחה זמנית

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - התפרעות, עמותה, סודות, שִכחה ולשלושה חודשים בלבד "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א') "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח" שבוע טוב וחג פסח שמח וכשר
11/04/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות


צפוי

ההתפרעות חסרת-האחריות של התקשורת הישראלית בעת הפיגוע ברחוב דיזנגוף הייתה צפויה. בעשור האחרון הפכה התקשורת לגולם שקם על יוצרו, ומאמצעים לתיווך בין הקהל לבין המציאות הפכה לשחקן כמעט ראשי בפוליטיקה הישראלית, שמתנהג בבריונות, ומועל בתפקידו לדווח - בנוסף לפגיעתה הגסה בביטחון, בפרטיות ובכבוד האדם.

לפני עשרים וחמש שנה הנפיק כנס שפיים של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי בהרצליה (כיום - אוניברסיטת רייכמן) מסמך מדיניות על יחסי טרור-תקשורת. המסמך יצא מהנחה, שהטרור הנו לוחמה מבוססת-תקשורת, שנועדה לפגוע בחוסן הנפשי של אזרחי ישראל. לכן, התקשורת צריכה לעשות הכל כדי למנוע את ניצולה לרעה על-ידי טרוריסטים. צברנו ניסיון ישראלי ובינלאומי עשיר מאוד, כדי להבין, שאסור לתקשורת להפריע למשטרה ולכוחות הביטחון במהלך אירוע טרור. למדנו, שחשיפת פצועים והרוגים פוגעת במשפחותיהם. נוכחנו, שחשיפת כוחות הביטחון, אנשיהם ואמצעיהם פוגעת בביטחון המדינה - כלומר, בביטחוננו.

המסמך, שלא התקבל על-ידי אמצעי התקשורת הישראלים ולא על-ידי מוסדות התקשורת, קובע, שהתקשורת הישראלית תקבע לעצמה "שיטות פעולה ועקרונות מנחים אשר מחד-גיסא יאפשרו לאמצעי התקשורת להמשיך ולמלא את תפקידם החשוב והמרכזי במדינה דמוקרטית - לדווח לציבור באופן חופשי וללא התערבות חיצונית, ומאידך-גיסא יצמצמו את היקף הפגיעה בתחושת הביטחון האישי ובמוראל הציבור".

נכתב, אז מה?! הפיגוע בדיזנגוף הדגים לנו שוב, כי התקשורת הישראלית פרועה, חוגגת על ההרג, על הדם ועל הפחד, ומציפה את קהלה בפורנוגרפיה מתועבת של דם, של סבל ושל דמעות, תוך הסבת נזקים כבדים לפרט ולכלל. לצערי, התפרעות התקשורת בסיקור הפיגוע ברחוב דיזנגוף סייעה מאוד לטרור נגדנו להשיג את יעדיו - פגיעה במוראל אזרחי ישראל ובחוסן החברה הישראלית.

לא ידע

שתים-עשרה שנה היה עיסאווי פריג' ממרצ - כיום השר לשיתוף פעולה אזורי - רואה-החשבון של העמותה לג'נת זקאת אלקודס אלמרכזייה ממזרח ירושלים. לפני כשלושה שבועות הוגש כתב אישום נגד העמותה ונגד חאלד סבאח, מנהלה. סבאח מואשם, כי במשך שנים היה אחראי הכספים של חמאס בירושלים, ובשנים האחרונות שימש כראש חמאס ירושלים. לפי כתב האישום, פעלה העמותה עבור מטרות חמאס בירושלים בסכום של כ-28 מיליון שקלים, גם בשנים, שפריג' שימש רואה-החשבון שלה, עד לבחירתו לכנסת בשנת 2013. לטענת פריג' - זה היה מבלי שידע על שיוך העמותה לחמאס, טענה, שקשה לקבל מרואה-חשבון, גם אם ניהל חשבונות של הרבה עמותות בו-זמנית.

הניסוי השקט

אחת האגדות, שמלעיטים אותנו בהן, היא, שבעידן המדיה החדשה והטלפונים הסלולריים אי-אפשר להסתיר סודות; וזה ממש נכון, אלא שארצות-הברית ערכה בחודש הקודם ניסוי בטיל שגא-קולי (היפֶּרסוני) חדש, אך שמרה זאת בשקט, כדי למנוע הסלמה במתיחות עם רוסיה כיוון שהנשיא ג'ו ביידן עמד לנסוע לאירופה, כדי להיוועד עם בעלות-בריתה של ארצות-הברית בענייני רוסיה.

הניסוי נערך ימים ספורים לאחר שרוסיה הודיעה, כי ירתה טיל דומה על מחסן תחמושת במערב אוקראינה. הטיל השגא-קולי האמריקני שוגר ממפציץ B-52 מול החוף המערבי של ארצות-הברית, וטס בגובה של כ-34 ק"מ יותר מ-482 ק"מ בפחות מחמש דקות.

ואז נזכרתי, שהרבה סודות לא-ביטחוניים שומרת התקשורת - גם אצלנו - לעצמה, ואינה מוכנה לחלוק את המידע לציבור; ומתעלמת ממה שנחשף על יקיריה ועל אתרוגיה בתקשורת החברתית, או בערוצים "זניחים" כביכול.

ביעור חמץ

בביעור חמץ, שכנראה, עשו פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה, או יעשו, הם נתקלו, או ייתקלו, בכמה תיקים עבשים, שבשם השוויון בפני החוק ובשם השמירה על האינטרס הציבורי, שכחו קודמיהם לטפל בהם -

· התיק של רות דוד, שהייתה פרקליטת מחוז תל אביב.

· תיק עבירות הבנייה בהוד-השרון של עו"ד ליאת בן-ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, ושל אביב שווקי, בן-זוגה.

· תיק "המימד החמישי", שמעורב בו בני גנץ.

· תיק הכספים הנעלמים של מפלגת "הבית היהודי" בימיו של נפתלי בנט.

· תיק תלונת-השווא של ח"כ עידית סילמן.

· תיק ההכאה של ח"כ איתמר בן-גביר בידי ח"כ איימן עודה.

· תיק ההצבעה הכפולה של ח"כ אביר קרא.

· כמה עשרות תיקים של סלבס, המעורבים בניצול מיני של קטינים.

ואני מתנצל בפני מי, שלא הזכרתי את מעלליהם הנלוזים לכאורה. כדאי, שהדברים ייעשו לפני שייערמו במרתפי הפרקליטות עוד תיקים חדשים - אמיתיים ולרוב תפורים.

ישראבלוף

אחרי שצינור תדלוק מספר 1 בתחנת הדלק ליד ביתי שדד אותי שוב, עלזתי באומרים לי, שאביגדור ליברמן, שר האוצר, הודיע, שהוא מתכוון להוזיל את מחיר הדלק בחצי שקל לליטר עוד השבוע. שִמחתי חלפה במהירות כשנזכרתי, מי הודיע זאת; ובצדק.

המדובר בהוזלה בבלו, המוטל על הדלק, וקודח בכיסו של כל נהג ישראלי, אך גם בארנקיהם של תושבי ישראל, הצורכים מזון, חשמל ועוד מוצרים, שלייצורם דרוש דלק. משמע, אנחנו נאנקים תחת עול מיסים מיותרים וכבדים, שנועדו לממן שירות מדינה גדול ולא יעיל בלשון המעטה, והופכים את יוקר המחיה בארצו להישג-על. כזכור, תל אביב, העיר כביכול ללא הפסקה, דורגה כעיר היקרה ביותר בעולם.

לכאורה, צריכים לצהול, שאוצר המדינה (ביוונית - טִמיון) יפסיק קלות לתחוב את ידו לכיסינו, אלא שקריאה קפדנית בהודעת השר גילתה, שהמדובר בהנחה זמנית לשלושה חודשים בלבד. היא תאושר, כנראה, השבוע בדיוני ועדת הכספים (שליברמן הציב בראשה אחד מנעריו-שליחיו). לפי ליברמן, הורדת הבלו תקטין את המחיר הנוכחי של בנזין 95 ל-6.94 שקלים (שבעה אחוזים) - כי "קיימת אפשרות להיטיב עם העם". זאת, בניגוד לעמדת הדרגים המקצועיים באוצר ובמשרד התחבורה, והיא צפויה להוביל לגידול בשימוש בבנזין עקב עידוד ממשלתי לשימוש ברכב פרטי.

ליברמן הודיע על הורדת הבלו על הדלק יומיים לאחר ההודעה על רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, שתייקר מחירי הנסיעות, בעיקר, לנוסעים ברכבת. בנוסף, כדי להיטיב עם העם היושב בציון, הוא מתכנן "קיצוץ רוחבי" בתקציב המדינה, שיפגע ברווחה, בחינוך, בתחבורה ואפילו בביטחון, אך חס וחלילה לא בכספים קואליציוניים.

תאריך:  11/04/2022   |   עודכן:  11/04/2022
אביתר בן-צדף
+"בהתאם לערכינו האיסלאמיים"
15:39 11/04/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ח'אלד משעל כתב, כי התקופה הקרובה תהיה קשה עבור ישראל והיא "צופנת בחובה הפתעות... יש לנו מספיק עובדות בשטח כדי לחוש בוודאות את שחרור פלשתין... והעימותים שהיו עם האויב בשנים האחרונות מוכיחים, שאנו נמצאים במגמת עליה ושאויבנו במגמת ירידה"
משעל. "מלאי של התנגדות" [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+התקשורת ופשעי שנאה
14:12 11/04/22  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
פיגועים רצחניים של ערבים נגד יהודים מעולם לא הוגדרו כפשעי שנאה, בכל המלל הרב והמוגזם שנשפך בתקשורת בעקבות המאורעות והפיגועים  ▪  שרי ישראל לדורותיהם מתגאים בכך שמדינת ישראל מבטיחה חופש תפילה לכל, וחוזרים שוב ושוב על השקר, בלי להניד עפעף  ▪  רק לאחרונה הסתייגו גורמים שונים בישראל הרשמית והתקשורתית מהעובדה שיאיר לפיד, שר החוץ של מדינת ישראל, שאיננו חשוד בדתיות או בימניות, סייר בעיר העתיקה, וראו במעשה פרובוקציה
אין כניסה ליהודים [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
+כוחות צה"ל עצרו 13 חשודים במעורבות בפעילות טרור
13:05 11/04/22  |  מירב ארד
בפעילות מעצרים נרחבת ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, עצרו (יום ב', 11.4.22) הכוחות 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.
+לא הי"ד כי אם יד נחושה
09:58 11/04/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תומר, איתם וברק הם הנרצחים, ה-יב', ה-יג', ה-יד', בגל הטרור הפוקד את המדינה  ▪  אום חלול ככל שיהיה, או נאום עוצמתי ככל שיהיה, כולל הנפות ידיים במקומות הנכונים, גוו זקוף ופה קפוץ, אינו מקדם במאומה אל עבר הפעילות האמורה למנוע מהמחבל הבא לצאת למסע רצח יהודים

להגיב ביד חזקה [צילום: אריאל שליט/AP]
+עת לשנות מדיניות
09:32 11/04/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
הגדר הלא טובה בין השטחים בשליטת הרשות למדינת ישראל ["הקו הירוק"]  ▪  גדר הפרדה היא חיונית. אם יתוש נבלם ברשת - אינו מטרד, אולם אם יחדור דרך פרצה בה -יתחיל לשוטט בכל הבית ותתקשה ללוכדו, אם בכלל תצליח למוצאו
גדר נחוצה[צילום: איתמר לוין]
+חמאס וגל הטרור הנוכחי
09:04 11/04/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
תנועת חמאס שומרת על שקט ברצועה ומניחה לקבוצות החמושות של פתח והג'יהאד האיסלאמי בצפון השומרון להוביל את גל הטרור נגד ישראל. הערכה היא כי חמאס תתערב משטח הרצועה רק אם תהיה הסלמה ביטחונית במזרח ירושלים ובהר-הבית
מנהיגי חמאס. יושבים כעת בצד [צילום: פלאש 90]
+שקד: איימן עודה מסית, איתו לא עושים הסכמים
08:30 11/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה לסרטון שבו קרא יו"ר הרשימה המשותפת לערבים המשרתים בכוחות הביטחון להניח את הנשק ולחזור לבני עמם הפלשתינים  ▪  "עודה מסית נגד המדינה ומוסדותיה, מקומו מחוץ לכנסת"
עודה בשער שכם. "בושה לכל הורה שילדו בכוחות הביטחון" [צילום: מתוך פייסבוק]
+אלוהים גדול, אבל הם קטנים
08:21 11/04/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
בנגב משתוללים הפשע והפרעות בחפים מפשע באין מפריע, אך בתחום החשוב באמת של שימור פושטי הרגל והרמאים אסור לאזרח העשוק לקחת את החוק לידיים. כי אם זה יקרה לאן נגיע?
[צילום: משה שי/פלאש 90]
+אחרי ההשחתה: חסידי ברסלב ניסו להגיע לקבר יוסף ונורו
07:25 11/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבוצת ישראלים פרצה מחסום לא מאויש סמוך לשכם ולאחר זמן קצר הגיעה למחסום מאויש כשחלק מחברי הקבוצה פצועים מירי  ▪  מצבם קל עד בינוני  ▪  ראש המועצה האזורית שומרון: האחריות - על מחבלי הרשות הפלשתינית ועל המשווקים אותם כפרטנר
הכניסה הלא מתואמת - בעקבות חילול הקבר [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
רציחתם בפיגוע הנורא בלב מדינת ישראל של איתם, ברק ותומר, הקורבנות האחרונים בגל הטרור המכה ברחבי מדינת ישראל, מוכיחה שוב ושוב את אפסותן של הקלישאות העצובות והנבובות, ריקנותם של משפטים חלולים אשר מאחוריהם ריק אחד גדול. הכלום המכסה על חוסר היכולת והאין אונים מתחיל במשפט, 'דם יהודי אינו הפקר', נמשך במשפט, 'תנחומנו הכנים למשפחות הנרצחים וברכת החלמה מהירה לפצועים', ונחתם במשפט, 'זרועו הארוכה של צה"ל תניח ידה על המפגע, וסייעניו'.
מדינת ישראל הוכתה שוב בידי מרצחים שחלקם הגיעו מאותם שטחים ולמרבה הכאב - גם רוצחים אזרחי ישראל ממזרח ירושלים ומאום אל-פחם. רוצחים "ישראלים" טעונים טיפול כבוגדים במולדת וזה מכבר ראוי היה שמהם וממשפחותיהם תישלל האזרחות הישראלית. אחד האבסורדים המיוחדים לישראל, מדינת היהודים שהוקמה אחרי הג'נוסייד לעם היהודי בשואה, היא התופעה שרוצחים "פלשתינים", כפי שהם מיחסים לעצמם לאומיות נפרדת, מקבלים תגמול או שכר מהרשות על כל מעשה רצח או חבלה ובני-משפחותיהם מוסיפים לקבל קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי.
11/04/2022  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
ברצועת עזה נשמר השקט המלא בעוד אזור צפון השומרון רותח, בכירי חמאס מחככים ידיהם בהנאה נוכח גל הטרור הפוקד את ערי ישראל. יש להם סיבה טובה להיות מרוצים, בחודשים האחרונים הם הריצו קמפיין גדול ואפקטיבי ברשתות החברתיות שבו קריאות לאלימות וטרור בחודש רמדאן תוך הדגשת הנרטיב השקרי כי "מסגד אל-אקצה בסכנה".הם הצליחו ביצירת מצג כוזב שישראל רוצה להשתלט על הר-הבית, להרוס את המסגדים שבו ולהקים במקומם את בית המקדש השלישי. הקמפיין הזה הוא אחת הסיבות העיקריות לגל הטרור הנוכחי.
שרת הפנים, איילת שקד, האשימה את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בהסתה נגד מדינת ישראל ונגד מוסדותיה והצהירה כי לא ייעשה איתו כל הסכם פוליטי.
11/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אמש צפיתי בחדשות ושתיתי את כוס התרעלה היומית של שעה שאני מקציב לבשורות האיוב, עם תשעה קבין של קעבעס וקב אחד של נאחעס. ומשום מה החדשות הזכירו לי את הפתגם הטורקי kayık küçük / Allah büyük. אבי סיפר לי בילדותי על שני הדייגים הטורקיים שנקלעו בסירה קטנה לסופה אימתנית. אמר דייג אחד לחברו שלא ידאג כי "אלה בייק", אלוהים גדול. אך חברו ענה לו: "אלה בייק, קאייק קיצ'יק", האל גדול, אבל הסירה קטנה...
11/04/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il