|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
ליד. כותרת כזב [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
הגיגים תשפ"ה

יש אליבי

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - אף אחת, קונצפציה, התערבות, בלא-מפריע והפקירו "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
10/05/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות


ספירת מלאי

למיטב ידיעתי, לא השתתף יאיר לפיד בטקסים הממלכתיים לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולרגל יום העצמאות. הוא נעדר בשנתיים האחרונות, לפחות, מהטקסים הממלכתיים לרגל יום השואה, ולא ביקר אף אחת מתשע-עשרה המשפחות השכולות, שבניהן נרצחו על-ידי מחבלים בחודש וחצי האחרונים.

האליבי שלו - גם נפתלי בנט לא ביקר אף אחת מתשע-עשרה המשפחות השכולות, ורק חגג בבאר, שהותקף בתל אביב. כפי שאמר החכם באדם: "טוֹב לָלֶכֶת אֶל בֵּית אֵבֶל מִלֶּכֶת אֶל בֵּית מִשְׁתֶּה ..." (קהלת ז', פסוק ב'). יתר על כן, לשכת בנט הבהירה, כי לא התכוון לבקר בבתי האבלים באלעד.

פעם הראו מנהיגינו מנהיגות ודוגמה אישית. היום הם מסתתרים אחרי כותרת-הכזב, "ממשלת שינוי, ריפוי ואיחוי". לתפארת ממשלת הזדון, הכחש והמרמה.

מזכיר נשכחות

ועדת אגרנט לחקר מלחמת יום הכיפורים הוציאה שם רע למונח, קונצפציה (תפיסה) - כאילו אפשר להתמודד עם אי-הוודאות בעולמנו (לא משנה מה ממדיו) בלא תפיסת-עולם. וזו רק אחת מהמכשלות, שנטעה הוועדה לתוך המערכת הפוליטית הישראלית. הוועדה לא הבינה, שצריך לנקוט בספקנות כשמתמודדים מול אי-ודאות, באמצעות קונצפציה. כלומר, להיות ערניים, ולבחון בהתמדה ובזהירות כל צרימה, כפי שהציע קארל פופר, פילוסוף יהודי דגול ממוצא צ'כי. מי שנוקטים בקונצפציה (בלשון הפילוסופים, תזה), צריכים לנסות להפריכה כל רגע; ואם היא קורסת מול המציאות, או מפסיקה להסבירה - יש להחליפה בקונצפציה/תזה אחרת (למתעניינים בדעה זו, כדאי לקרוא את הספרון, שכתב יצחק בן-ישראל בנושא).

כל ההקדמה נועדה רק למטרה אחת - לקרוא למערכת ביטחוננו לבדוק שוב את עצמה, במקום לפמפם עוד ססמאות נבובות ליחסי ציבור, שיכסו על כישלון תפיסתה בכל הנוגע להתפרעות ערביי ישראל, ערביי שומרון, ערביי יהודה וערביי עזה. מאז אוקטובר 2000 (ואולי אף קודם לכן - מ"יום האדמה" 1976) מתנוססת הכתובת על הקיר: ערביי ישראל יצטרפו לערביי יהודה, שומרון ועזה כל אימת שהאחרונים יחליטו לתקוף את מדינת ישראל. אפילו נציגיהם בכנסת (שחלקם בממשלה ובקואליציה) מדברים בגלוי על רצונם לראות את סוף "הכיבוש" ואת ויתורנו על ירושלים, ובעצם רומזים, כי אנחנו יושבים על קרקע לא-לנו.

ואכן, זה קרה במלחמת לבנון השנייה ובמהלך מבצע "שומר החומות" אשתקד. ומה הייתה תגובת צבאנו? אלוף בצה"ל פטפט בחוסר אחריות (ובחוסר סמכות?!), שהצבא יימנע מלעבור בנחל עירון בעת מלחמה, והצבא הורה ליחידותיו לא להתאמן באזור נחל עירון.

אחרי אסון אוסלו חל מהפך נורא במערכת הביטחון, וקצינים בכל הדרגות ובכל הארגונים התקרנפו לחסידי השלום הנפלא, שירד עלינו בדם, באש ובתמרות עשן בזכות טירוף המערכות שהוליכו שמעון פרס ואנשיו. כך, איבדו כל קשר למציאות בשטח, בערי ישראל, עד שאריק שרון התעשת, ובניגוד לדעת מערכת הביטחון, יצא למבצע "חומת מגן". עתה המצב בשטח חמור בהרבה מאשר בראשית המאה, ופרעות תשפ"א נמשכות, והן יהיו קייטנה לעומת מה שיקרה כשהצבא ייצא למבצע נגד אויבינו.

מערכת הביטחון הוזה, ואין קשר בין מה שהיא משדרת לבין המציאות. הכתובת מרוחה באותיות קידוש לבנה על הקיר, ומערכת הביטחון מתעלמת ממנה. כבוגר מלחמת יום הכיפורים, זה מזכיר לי נשכחות...

סיוע לתומכי מחבלים

ממשלת שווייץ מממנת בריש גלי את פעילות העמותה "עקבות", כך קובע מכון המחקר NGO Monitor. העמותה דורשת, בין היתר, מהמדינה לחשוף חומרים ביטחוניים חסויים בארכיוניה, כדי שהציבור הישראלי יכיר ב"אי-צדק היסטורי", שעוללה ישראל לערביי ארץ-ישראל. התערבות כה גסה בעניינים הפנימיים של מדינת ישראל, ולא חס וחלילה בנעשה ב"שטחים הכבושים", הינה חוצפה מדהימה, שמאפיינת את יחסה של ממשלת שווייץ. מניח, שלו התערבנו כך בפוליטיקה השוויצרית, היו יחסי ישראל-שווייץ ניזוקים קשה.

אותו הדבר עושים מדינות באיחוד האירופי והאיחוד האירופי עצמו, מבלי שמשרד החוץ נוזף בהם, ומבלי שהממשלה מפסיקה את המימון האירופי לפעילות עוינת נגד מדינת ישראל. זה כאין וכאפס לעומת הסיפור, שחשף גדעון דוקוב בעיתון ישראל היום: העמותה הערבית "סיוע 48" (ששמה הרשמי, "העמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים") הגישה בקשה לקבל תקציב של 400 אלף שקלים מוועדת העיזבונות של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

אילה חסון חשפה לפני כמה חודשים בערוץ 13, כי העמותה, שאנשיה קשורים למפלגת רע"ם, העבירה כספים למשפחות "חללי" המאבק נגד ישראל ברצועת עזה.

ועדת העיזבונות של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים מטפלת בצוואות ובתרומות של אנשים מכל רחבי העולם, יהודים ברובם, שבעת פטירתם הקדישו בצוואתם כסף, או רכוש, למדינת ישראל. ברוב המקרים הם מייעדים את הכסף לשימוש מסוים, אולם סכומים גדולים ניתנים ללא ייעוד מפורש, ומחולקים למטרות ציבוריות באמצעות ועדת העיזבונות.

לפי הנתונים במשרד האפוטרופוס הכללי, הגישה "סיוע 48" בקשה לקבלת כספים מוועדת העיזבונות בשנת 2021 וגם השנה. לדברי האפוטרופוס הכללי, בקשתה לשנת 2021 נדחתה, למרות שטרם נמחקה מסיבות אכניות מרשימת הבקשות הפעילות.

חוצפה

דוֹברוּת משרד המשפטים צנזרה, בלא סמכות ובניגוד לדין, עשרות שורות מתוך גזר-הדין של קבלן התשתיות יהודה בוזגלו בפרשת נתיבי ישראל, שכתבה דנה מרשק-מרום, שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, דנה מרשק-מרום - דיווח באתר הזה איתמר לוין. לדברי לוין, הנוסח המלא של פסק-הדין פתוח לעיון הציבור במערכת "נט המשפט", ואין בו שום רמז לאיסור פרסום כלשהו. לוין הוסיף, "אפילו לבית המשפט אין רשות לשנות דבר מפסקי-דינו לאחר פרסומם, ואם יש צורך בתיקונים, עליו ליידע מראש את הצדדים. קל וחומר שמשרד המשפטים, שהיה צד בתיק, באמצעות פרקליטות המדינה אינו רשאי לשנות ולו אות אחת בנוסח שהוא מפיץ לתקשורת". לעתים מפרסם משרד המשפטים פסקי-דין, ומוחק מהם פרטי זיהוי. לוין מדגיש, כי המחיקה הפעם, שנוגעת למצבו הרפואי של בוזגלו, חסרת-תקדים בהיקפה, בחומרתה ובמשמעויותיה, שכן "מדובר בעשרות שורות מתוך ליבת גזר-הדין. ניתן לכאורה לטעון, כי מחיקות אלו מהוות זיוף והפרת אמונים". לדעתי, כלום לא ייעשה בנידון, ואנשי משרד המשפטים ימשיכו להשתולל כאוות-נפשם, וחוצפתם תשגה - כיוון שבתנאים הנוכחיים הם יכולים לעשות זאת בלא-מפריע.

שינה עמדה

מערכת "קרימסון" - עיתון הסטודנטים של אוניברסיטת הרווארד האמריקנית, החליטה לשנות את עמדתה, ולתמוך ב-BDS נגד ישראל וב"שחרור פלשתין". למרות שהמדובר בעיתון סטודנטים (די יוקרתי), ולא בעיתון רב-תפוצה, זה עוד פרי באושים, שקטף משרד החוץ. "קרימסון" הנו עיתון שמאלני חריף, המבקר בהתמדה את ישראל זה שנים, ומפרסם עליה דיבות אנטישמיות, אך מערכתו לא תמכה עד כה ב-BDS. העיתון אינו מייצג את הנהלת האוניברסיטה, שנימה פרוגרסיווית גדולה נושבת בקרב הסגל האקדמי שלה, אלא רק את דעת רוב אנשי מערכתו.

משרד החוץ ומדינת ישראל הפקירו מזמן את הקמפוסים האמריקניים, והניחו לתעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית לשוטפם. כך, אנחנו מאבדים כבר כמה עשורים את הנוער האמריקני, ובתוכו גם את הנוער היהודי שנחשף לתעמולה פרוגרסיווית אלימה נגד ישראל ונגד העם היהודי.

בשנות השבעים ניסתה ישראל לעשות משהו בנידון, והייתה נוכחות מסוימת של ההסברה הישראלית בקמפוסים האמריקניים. היוזמה החשובה נפלה קורבן לקנאת עובדי המשרד ולקיצוצים תקציביים באמצע שנות השמונים; ומאז הקמפוסים האמריקניים מופקרים כמעט לחלוטין להסתה אנטי-ישראלית.

תאריך:  10/05/2022   |   עודכן:  10/05/2022
אביתר בן-צדף
+בנט: לא מחפשים עימות, מוכנים לכל תרחיש
17:30 10/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ושר הביטחון השתתפו בפתיחת התרגיל הגדול שמקיים צה"ל  ▪  בנט: האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - הוא ישלם מחיר כבר מנשוא
[צילום: רועי אברהם, לע"מ]
[צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+מחדלים ישראלים וחוצפה ירדנית
13:40 10/05/22  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
ישראל מגמגמת בעניין ריבונותה בהר-הבית ובעניין ביקורי יהודים במקום, ואוסרת על תפילת יהודים במקום הקדוש להם  ▪  ישראל משקרת כאשר שוב ושוב שרי ישראל מתגאים בכך שישראל מבטיחה חופש תפילה לכל  ▪  לכל? אלא אם כן מדובר ביהודים...
ישראל משקרת [צילום: נועם רבקין פנטום/פלאש 90]
+בוז למרימי יד על בית המשפט העליון
10:16 10/05/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
קשה להאמין, שאדם ששירת בעבר ומשרת כיום בתפקידים בכירים, מבקש להביע דעה, החלוקה על פסק בית המשפט, בשפה המחייבת פיצוץ בית המשפט, מבקש לשיח בשפת האש והירי, בה טמונה סכנת קטילת חיי אדם
פינדרוס. בוז [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הטרור לא ישבור אותנו
08:38 10/05/22  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
האימפריות האשורית והבבלית הרסו את המדינות שהקמנו, ביצעו מעשי טבח באוכלוסייה והיגלו רבים אבל אנחנו חזרנו  ▪  האימפריות התלמית והסלווקית ביצעו בנו מעשי טבח והגלייה  ▪  הם נעלמו ואנו שרדנו והקמנו את ממלכת החשמונאים
עם למוד פוגרומים [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הדוח האחרון על ההסתה במערכת החינוך הפלשתינית שאושר על-ידי האיחוד האירופי מעיד על מערכת הסתה מתוכננת בתוכניות הלימודים המעודדת צעירים פלשתינים להפוך לרוצחים. גם ראשי ארגוני הטרור מסיתים את הנוער הפלשתיני להפוך לרוצחים. אבל, המנהיגות הפלשתינית איננה מבינה שאנו עם למוד פוגרומים ורדיפות וגם רצח 6 מיליון יהודים לא שבר אותנו. התשובה שלנו לכל הרוצחים: אתם הורסים את חייכם לשווא. אנו לעולם לא ניכנע לטרור. הטרור לא יביא לכם מדינה. רק הכרה בישראל כמדינת העם היהודי והסכמה להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל ולא על חורבותיה תביא לכם מדינה.
מדינת ישראל תיענה לדרישה הירדנית להגדיל את כוח הוואקף בהר-הבית בירושלים. כך דווח (יום ב', 9.5.22) בכאן 11. על-פי הדיווח, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסכים לדרישת ירדן להוסיף 50 אנשי וואקף שיפעלו בהר-הבית. מנגד, דורש השר בר-לב להוציא ממתחם הר-הבית את אנשי הוואקף התומכים בארגון חמאס.
09/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מה אומרת לנו המילה "ג'נין"? מה אומרת לנו המילה "סג'עיה"? ג'נין וסג'עיה הם שני אירועים טראומטיים בהיסטוריה הצבאית שלנו, אירועים של מלכודת אש לחיילי צה"ל אשר בהם השארנו את מיטב בנינו. אירועים כאלה יכולים לתמרץ אותנו לטפל בשורש הבעיה, ויכולים גם חו"ח להוות גורם מרתיע, אשר מביא בסופו של דבר לרצח הברוטלי להרים ראש.
כוחות צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשמר הגבול פעלו הלילה (יום ב', 9.5.22) בכפר רומאנה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, במסגרת הפעילות נעצרו שני מבוקשים החשודים בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגוע שהתרחש באלעד.
09/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
דוח הבנק העולמי על הכלכלה הפלשתינית קובע כי למרות סימני התאוששות לאחר ההקלה בהגבלות הקשורות בקורונה, המצב הפיסקלי נותר מאתגר מאוד בשל הצטברות פיגורים משמעותיים בתשלומים וסיוע בינלאומי נמוך. בנוסף, למגיפת הקורונה הייתה השפעה חמורה על רווחתם של פלשתינים רבים והובילה להופעת קבוצות חדשות של פלשתינים עניים, כמו גם לעלייה בסיכון לחוסר ביטחון תזונתי. התחזית לא ברורה, ולדעת הבנק העולמי יש צורך במאמצים אשר ישימו את הכלכלה הפלשתינית על מסלול בר קיימא.
09/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il