נסיעות העסקים חוזרות לאחר שנעלמו כמעט לחלוטין בתקופת הקורונה. למרות התחזיות לפיהן מפגשי זום יחליפו פגישות פנים אל פנים, ארגונים עסקיים וחברות מלונאות מדווחים על עלייה מהותית בחודשיים האחרונים בפגישות של עסקים קטנים כמו גם בוועידות נרחבות ובתערוכות מקצועיות. גם חברות התעופה מדווחות בזינוק בהזמנות של נסיעות עבודה.
מה שלא חוזר בכזו מהירות – ממשיך ניו-יורק טיימס – הוא נסיעות עסקיות של בודדים. חלק מן המעסיקים ממשיכים להגביל נסיעות אלו, ויש מקומות בהם מגבלות הקורונה מונעות פגישות פנים אל פנים. הקצב השונה של ההתאוששות הכלכלית בא לידי ביטוי בכך שיש יותר נסיעות בתוך ארה"ב מאשר אל מחוצה לה, ושהנסיעות אל אירופה וממנה רושמות התאוששות מהירה מאלו של אסיה.
גם בתוך ארה"ב יש שוני בין יעדים שונים. מספר התערוכות המקצועיות והאירועים בלאס וגאס השנה גבוה מזה של 2019 – אך מספר המשתתפים צפוי להיות רק 65%-60% מזה שהיה לפני המגיפה. עיריית ניו-יורק צופה שמספר המבקרים העסקיים בעיר יחזור לקדמותו רק ב-2025. האנליסט הנרי הרטוולדט מוסיף, כי העלייה במכירת כרטיסי טיסה בעולם מלמדת שחזרת הנסיעות העסקיות לקדמותן נמצאת בעיצומה.
אבל עם כל הסימנים החיוביים, נראה שהחזרה לממדי 2019 איננה צפויה בקרוב: המלחמה באוקראינה, הסגרים בסין וחוסר הוודאות לגבי מהלך הקורונה מטילים את צילם. למלחמה באוקראינה עלולות להיות השלכות משמעותיות על הכלכלה העולמית, אומר רוברט קרנדול, לשעבר יו"ר אמריקן איירליינס: "אנשים רוצים להרגיש בטוחים, והמלחמה תגרום להם להרגיש פחות בטוחים ותהיה לזה השלכה שלילית על הנסיעות". הרטוולדט אופטימי יותר: "אם המשקים במדינות המתפתחות יישארו חזקים והמלחמה באוקראינה לא תתרחב, יהיו לענף הנסיעות העסקיות חודשים טובים בסתיו ובחורף, ו-2023 תהיה שנה טובה ואפילו מצוינת".
בשיחות האחרונות עם משקיעים דיווחו כל חברות התעופה הגדולות בארה"ב על עלייה בביקוש העסקי, אשר חזר ל-80% מרמתו ב-2019. כל החברות גם ציינו, כי ביכולתן להעלות את המחירים כדי לכסות את עלויות הדלק, וזאת בלא לפגוע בביקוש. בדומה לכך דיווחו רשתות בתי מלון, כי למרות שהעלו את מחירי החדרים – הביקוש נותר ער, כולל מצד נוסעים עסקיים. כל זה בא אחרי הפגיעה הקשה של שנות הקורונה, במיוחד בערים הגדולות: ירידה של 69% בהכנסות מתיירות עסקית בסן פרנציסקו, 55% בניו-יורק ו-54% בוושינגטון.
שלוש הבעיות הגדולות של ענף המלונאות – כפי שאמר בחצי-צחוק נשיא אגודת המלונות, צ'יפ רוג'רס – הן צוות, צוות וצוות. בעיות כוח האדם במלונות הקשו על שהות הנוסעים העסקיים כמעט מאז תחילת המגיפה. המשרות בדלפקי הקבלה, בבארים, במסעדות ובתחזוקה קוצצו בצורה חדה. למעט המלונות היוקרתיים ביותר, החדרים אינם מנוקים מדי יום, למעט מגבות נקיות וריקון פחי האשפה. מסעדות ובארים רבים נסגרו או מציעים מבחר מצומצם, והטכנולוגיה החליפה הרבה פעולות אנושיות שבוצעו בדלפקי הקבלה. רובוטים לתחזוקה ולשירותים אחרים, שהושקו בזמן המגיפה, הפכו לנפוצים יותר.
חלק ממומחי הנסיעות שואלים עד כמה, אם בכלל, נסיעות הבודדים העסקיות יתאוששו. האנליסט מייקל דרצ'ין אומר כי בעוד עסקים קטנים ובינוניים ימשיכו לשלוח עובדים לדרכים לפגוש לקוחות פנים אל פנים, אבל עובדי העסקים הגדולים לא יחזרו לנסיעות תכופות שכן הללו מתמקדים בתפוקה ובחיסכון בעלויות. ועדיין, אחרי שנתיים של עבודה ופגישות מרחוק, רוב הנוסעים שמחים לחזור לדרכים ולראות במו עיניהם את לקוחותיהם ועמיתיהם.