|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
לא לאורך זמן [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

האיומים כבר לא עובדים - והמחאה תדעך

תחזית אסטרולוגית למצב המדינה, הממשלה ובריאות ראש הממשלה המשמעותן האמיתית של המחאות ואופיין - וכיצד להתייחס אליהן שיחה עם גילה בויום
23/07/2023  |   טובה ספרא   |   פודקאסטים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


לערוץ של גילה בויום
תאריך:  23/07/2023   |   עודכן:  23/07/2023
טובה ספרא
+מוטי אלמוז, לראשי המחאה אין שום קו אדום
00:49 24/07/23  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
לא קמנו סתם בוקר אחד והחלטנו שאנחנו רוצים יותר כוח או חלילה להחליש את מערכת המשפט. שנים אנחנו מנסים לקדם מדיניות לאומית וציונית - בהתיישבות בכל רחבי הארץ, בביטחון, בשמירת הרוב היהודי בארץ ישראל, בזהות היהודית המשותפת לכולנו, ועוד ועוד, ונתקלים במחסומים בלתי עבירים שמציבה לנו מערכת המשפט
מחאה בירושלים נגד הממשלה [צילום: אוהד צויגנברג/AP]
+ההסתדרות הלאומית: שביתה למען מאבקים פוליטיים - היא כלי נגד העובדים
00:10 24/07/23  |  עידן יוסף
בתגובה למהלכי ההסתדרות הכללית, איומיה ומעורבותה הפוליטית, פרסם יושב-ראש ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, גילוי דעת שבו נכתב: ״בימים אלו, בהם יוקר המחיה מזנק - ומשפחות רבות נקרעות תחת הנטל, הדבר האחרון שהמשק צריך זוהי שביתה שתפגע בפרנסתם ובביטחונם התעסוקתי של ציבור העובדים. ההסתדרות הלאומית אומרת בקול ברור: שביתה היא פעולה אשר מקודשת לקידום ושיפור זכויות עובדים. שביתה למען מאבקים פוליטיים - היא כלי נגד העובדים".

שמחי נמנע מעימות חזיתי עם ארנון בר-דוד, ואמר: "הסתדרות הלאומית המייצגת כ-180 אלף עובדים מהווה שומרת הסף של זכויות העובדים ומחויבת לכך כי כל עובד ירגיש בטוח במקום עבודה, ירגיש כי פרטיותו ועמדותיו הפוליטיות מוגנות. אנו קוראים לכל מקומות העבודה ולכלל המעסיקים לחשוב על היום שאחרי ועל שמירת ההרמוניה במקומות העבודה המחייבת שיח נקי מפוליטיקה. מקום העבודה חייב להיות בטוח עבור עובדיו, ללא הפליה ועם שוויון הזדמנויות מלא. אנחנו מתחייבים: נשאיר את הפוליטיקה לפוליטיקאים - אנחנו נדאג לעובדים. נקודה״.
+פורום העסקים ומרכזי ביג הכריזו על שביתה
23:47 23/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פורום העסקים המונה עשרות חברות קרא לעצור מיד את החקיקה המשפטית ולהיכנס להידברות  ▪  עשרות חברות הייטק וקרנות הון סיכון מצטרפות לשביתה גם הן, אך עשרות אחרות החברות בפורום לא יהיו חלק מהשביתה
רשת ביג. שוב מודיעה על שביתה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+תנועת אם תרצו: המדבקה "דיקטטורה עכשיו" - זיוף של אנרכיסטים
22:51 23/07/23  |  עידן יוסף
תנועת "אם תרצו" מתנערת מתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות, בהן מופיעה מדבקה עם הכיתוב "דיקטטורה עכשיו" וסמליל של התנועה.

בתנועה מסרו כי "מדובר בהתגרות ובזיוף של אנרכיסטים". וכי לתנועה אין קשר למדבקות, ו"אנו דורשים מהמשטרה לחקור את הנושא ולמצוא את האחראים". תלונה תוגש במשטרה.
+ירושלים: המשטרה מפזרת מפרי סדר שחוסמים צירי תנועה במחאה נגד הממשלה
22:42 23/07/23  |  עידן יוסף
מתנגדי הממשלה קיימו תהלוכות שיצאו לכיוונים שונים באזור מרכז העיר ירושלים מכיוון מתחם המחאה בסמוך לכנסת, שלא תואמו עם המשטרה. מאות מוחים הפרו את הסדר, חסמו צירים ולא נשמעו להוראות השוטרים במקום. חלקם הבעירו אש שכובתה ברחוב שערי צדק על מסילת הרכבת והחלו בחסימת המסילה.

כוחות משטרה פועלים בשעה זו עם כוחות גדולים, פרשים ומכת״ז לפתיחת הצירים ולפיזור המוחים שמפרים את הסדר ולבצע מעצרים. בצירים אלו ישנם שיבושי תנועה וציבור הנהגים מתבקש להישמע להוראות השוטרים.
+לוין: הבנות פירושן גם נכונות של האופוזיציה לוויתורים
22:24 23/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים מביע ציפייה ממתנגדי הרפורמה לכבד את תומכיה בהדדיות ולהבין את כאבם  ▪  "אחרי עשרות שנים של הדרה ממערכת המשפט ושל רמיסת זכויותיהם של ציבורים שלמים. לא נסכים יותר להיות נרמסים"  ▪  "נמשיך לעמוד איתן על משמר הדמוקרטיה. על משמר מעמדן של הכנסת ושל הממשלה"
הפגנת תומכי הרפורמה בתל אביב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גנץ יקיים פגישה עם הרמטכ"ל
22:07 23/07/23  |  עידן יוסף
באיור שר הביטחון גלנט, יו"ר המחנה הממלכתי יורשה לקיים פגישה עם הרמטכ"ל הלוי. גנץ דורש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני.
+נתניהו זעם על גלנט: תפסיק להתנהל כאילו אתה ראש הממשלה
22:03 23/07/23  |  עידן יוסף
שיחת צעקות בין ראש הממשלה לשר הביטחון. נתניהו הטיח בגלנט "תפסיק להתנהל כאילו אתה ראש הממשלה". רה"מ שוחח עם שר הביטחון אחרי הפרסום בחדשות 12, שלפיו האחרון יציע לדחות את החקיקה בכמה ימים, ואם צריך אפילו לדחות את כנס הקיץ כדי לגבש הסכמות.

כאשר נתניהו שמע את הדיווח הוא יצא מכליו והתקשר לגלנט - לשיחה שעלתה לטונים גבוהים: "אל תתערב, אני מטפל באירוע" (חדשות 12).
+המשטרה בלמה מכמה מפגינים לחסום את איילון
21:56 23/07/23  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר נעצר על-ידי המשטרה בירידה לכביש 20 צפון חשוד בגין ניסיון להפר את הסדר. מספר מוחים ירדו לכביש איילון צפון לפני מחלף השלום. כוח משטרה בלם את המוחים והכביש פתוח לתנועה.
+הנשיא ייפגש הערב גם עם גנץ
21:06 23/07/23  |  עידן יוסף
הסתיימה פגישת נשיא המדינה עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. בהמשך הערב נשיא המדינה ייפגש עם ח״כ בני גנץ, יו״ר המחנה הממלכתי. מיד עם נחיתתו של הנשיא בארץ, קיים איתו שיחה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. בר דוד סקר בפני הנשיא את מאמצי התיווך שהוביל בימים האחרונים, לרבות פגישות שקיים עם ראש הממשלה נתניהו ועם ראש האופוזיציה לפיד.

בר-דוד התייחס גם למתווה הפשרה שהציע, בשיתוף נשיאות המגזר העסקי, תוך דגש על ההתפתחויות מהשעות האחרונות. הנשיא ויו"ר ההסתדרות צפויים להמשיך ולעמוד בקשר במטרה להביא למתווה מוסכם.
+משמר הכנסת דרש מיועצים פרלמנטריים להסיר חולצות עם מסר מחאתי
20:54 23/07/23  |  עידן יוסף
אנשי צוות הלשכה של סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר, נצפו בכנסת עם חולצות עליהן מתנוססת שבועת הרופאים כאות מחאה נגד התערבות ההסתדרות הרפואית במחלוקת הפוליטית והכנסת הפוליטיקה לרפואה. משמר הכנסת דרש מהם להוריד אותן (INN).
+משמעת קואליציונית: הח"כים מהימין נדרשו לחזור לירושלים
20:52 23/07/23  |  עידן יוסף
‏בקבוצת הליכוד רותחים על חברי הכנסת שנסעו להפגנת הימין בתל אביב, מאחר שכל רגע יכולות להיות הצבעות בכנסת, ודרשו מחברי הכנסת שאינם שרים נורווגים להגיע לירושלים (מקור ראשון).
+ריבלין למתנגדי הרפורמה: "יש לכם 24 שעות להציל את המדינה"
20:50 23/07/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין נאם בהפגנת מתנגדי הרפורמה בירושלים. הוא יצא נגד אי-ההתייצבות בצה"ל, אך אמר למוחים כי יש להם 24 שעות להציל את המדינה.
+תומאס פרידמן קורא לביידן ללחוץ על ישראל
20:47 23/07/23  |  עידן יוסף
הפרשן תומאס פרידמן פרסם בניו-יורק טיימס מאמר שכותרתו "רק ביידן יכול להציל עכשיו את ישראל", ובו הוא קורא לביידן להגביר משמעותית את הלחץ והאיומים על נתניהו.
+השרה רגב: מתנגדי הרפורמה עסוקים בשמירה על מוקדי הכוח שלהם
20:23 23/07/23  |  עידן יוסף
השרה מירי רגב בנאום בעצרת הימין לתמיכה ברפורמה המשפטית: "בואו נגיד את האמת, אתם עסוקים בשמירה על מוקדי הכוח אצלכם, ואנחנו עוסקים ביצירת גיוון, ייצוג וצדק. הפער בינינו מתנקז למילת מפתח אחת: גיוון - גיוון בבתי המשפט, גיוון באקדמיה, גיוון בתקשורת. לאפשר לכל צעירה וצעיר מכל מקום בארץ לחלום, לשאוף להצליח".
[צילום: תקשורת השרה]
+הימין בקפלן: עשרות אלפי מפגינים בתל אביב
20:06 23/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
השלט שהציבה עיריית ת"א ונשא את השם "כיכר הדמוקרטיה" הוחלף ל"כיכר הרפורמה"  ▪  מפכ"ל המשטרה הגיע לסיור בהפגנה בקפלן. המפגינים קראו: "לא תראו אלימות - צריך להעביר חקיקה"  ▪  נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק, צפוי לנאום בהפגנת המתנגדים בירושלים
[צילום: אריאל שליט/AP]
+הסתיימה פגישת הנשיא וראש הממשלה
19:32 23/07/23  |  עידן יוסף
הסתיימה פגישת נשיא המדינה עם ראש הממשלה נתניהו בבית החולים שיבא. בהמשך הערב נשיא המדינה ייפגש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד.
+אלפי מפגיני ימין בהפגנת התמיכה ברפורמה בצומת קפלן
18:33 23/07/23  |  איציק וולף
אלפי מפגינים החלו להתאסף בצומת קפלן בת"א לקראת עצרת הימין לתמיכה ברפורמה המשפטית הצפויה להתחיל בשעה 19:00. עשרות אלפים עושים את דרכם מכל רחבי הארץ.
[צילום: תרומה 2023]
+אלפי מפגינים נגד צמצום עילת הסבירות בירושלים
18:17 23/07/23  |  איציק וולף
אלפי בני אדם הגיעו לירושלים להפגנה נגד השלמת חקיקת צמצום עילת הסבירות.
+הנשיא הרצוג ייפגש עם נתניהו בבית החולים שיבא
18:14 23/07/23  |  איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. הרצוג יצא לבית החולים מייד לאחר שנחת בישראל בתום ביקורו המדיני בארצות הברית.
+לעצור מיד את חקיקת הרפורמה
17:56 23/07/23  |  המכון למחקרי ביטחון לאומי   |   לרשימה המלאה
ישראל מצויה במשבר החמור ביותר בתולדותיה, המשפיע לרעה במישרין על בטחונה הלאומי ועל יכולתו של צה"ל
מפגינים היום ליד מגדל דוד [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+הנשיא הרצוג נחת בישראל: פועל למצות את ניסיונות ההידברות
17:33 23/07/23  |  איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נחת בישראל לאחר שבשבוע שעבר קיים ביקור מדיני בארצות הברית. "כל העת, וגם במהלך ביקורו בארה"ב, הנשיא וצוותו פועלים למצות את ניסיונות ההידברות במטרה להגיע להסכמה בין הצדדים", נמסר מבית הנשיא.
+גם מחר לא תתאפשר כניסה לכנסת למי שלא מחזיקים באישורים קבועים
17:31 23/07/23  |  איציק וולף
קצין הכנסת הודיע כי גם מחר לא תתאפשר כניסה לכנסת של מי שלא מחזיקים באישורי כניסה קבועים. זאת, בשל הערכה כי אישורים יומיים עלולים לשמש גורמים שקשורים למחאה נגד החקיקה אשר עלולים לנסות ולשבש את עבודת הכנסת במהלך הדיון לאישור צמצום עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית.
+לפיד: הקיצונים בממשלה החליטו לדחוף את המדינה לתהום
17:27 23/07/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי סירוב הקואליציה להיענות למתווה הפשרה שהציע יו"ר ההסתדרות מעיד על השפעת הקיצונים בממשלה.

"שוב מוצעת פשרה והסכמה רחבה, ושוב האופוזיציה מוכנה לדון בה - אבל הקואליציה מיד דוחה אותה על הסף. לא ברור מי החליט להגיד 'לא' בשמכם, אבל ברור מתמיד שהקיצונים בממשלה החליטו לדחוף את מדינת ישראל לתהום", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+נתניהו מאשר: נשאר בבית החולים עד מחר
16:13 23/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הושאר להשגחה על-פי המלצת רופאיו לאחר שאמש הושתל בגופו קוצב לב ולמרות שתכנן להשתחרר עוד היום  ▪  "מחר בבוקר אני מצטרף לחברי בכנסת"
[צילום: לשכת ראש הממשלה]
נתניהו. שינה תוכניותיו לפי עצת הרופאים [צילום: לשכת ראש הממשלה]
+סמוטריץ': נצטרך לשאול איך הגענו להומוגניות גדולה כל כך ביחידות שלמות ובפיקוד הבכיר
15:46 23/07/23  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במכתב תגובה לפנייתו האישית של אלוף במיל' מוטי אלמוז בידיעות אחרונות: "אתה מבין את המשמעות של מדינה שלא יכולה להיות בטוחה שברגע נתון יש שרשרת פיקוד ושליטה אפקטיבית בצבאה שסר למרות הממשלה ומבצע פקודה? זה מצב שאסור לנו להגיע אליו. עם כל הכאב, ויש הרבה כזה, האתגר המרכזי שלנו כעת כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל הוא להחזיר את סמכות הממשלה על הצבא. נצטרך לשאול את עצמנו איך הגענו להומוגניות גדולה כל כך ביחידות שלמות ובפיקוד הבכיר ואיך פותחים הכל לאוכלוסיות נוספות ומגוונים את ההון האנושי במערכת הביטחון, ולא רק בה. זה אתגר קיומי מהמעלה הראשונה והוא דורש עבודה אחראית, זהירה ומדוייקת, אבל נחושה והחלטית. ולעצור את החקיקה כעת זה לעשות את ההיפך הגמור. ולכן אסור לנו לעשות את זה."
+הליכוד דוחה את מתווה ההסתדרות: קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה
15:39 23/07/23  |  מירב ארד
הליכוד בתגובה להצעת הפשרה של ההסתדרות: "ההצעה מטעם ההסתדרות, שזהה לחלוטין להצעת לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה כפי שהיא הייתה מתחילת הדרך. ההצעה מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא הסבירות ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה. אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ לפשרה אמיתית ומצפים שכל הצדדים יתגייסו ברצינות למאמץ זה ולא יחזירו אותנו לנקודת ההתחלה."
+מרב מיכאלי: המתווה המונח על השולחן הוא פתח אדיר לשחיתות
15:35 23/07/23  |  מירב ארד
יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נגד מתווה הפשרה של ההסתדרות: "אין פשרה על הדמוקרטיה. המיליונים שיוצאים שבוע אחר שבוע להפגנות, עשרות האלפים שישנים באוהלים לא מוכנים לחיות במדינה שמוגדרת "חצי דיקטטורה". המתווה המונח על השולחן הוא פתח אדיר לשחיתות, לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולהגברת הסיכון לפגיעה בזכויות אדם ולכן אסור להסכים לו. אם הליכוד מנהל מו"מ - הוא כנראה מתחיל להבין את גודל האיום שמרחף על הממשלה שלהם. גניזת החקיקה והשלכתה לפח האשפה של ההיסטוריה היא הדבר היחיד הנדרש כעת. כל יתר ההצעות נועדו לשמש כזריקת הרדמה למחאה וחובה להתנגד לכך."
+ההסתדרות: לא נרים ידיים עד שנביא את הפתרון הנכון
15:33 23/07/23  |  מירב ארד
דובר ההסתדרות יניב לוי בראיון לכאן רשת ב': "הארגון נמצא "בקשר ישיר עם כל הגורמים. כל עוד יש אפשרות למצות שיח ומו"מ אנחנו נהיה שם. שביתה היא אמצעי ולא מטרה. אם נראה שאנחנו במבוי סתום - גם שם אנחנו יכולים לפעול. לא נרים ידיים עד שנביא את הפתרון הנכון".
+אהוד ברק: פשרה רקובה תהיה בכיה לדורות
15:04 23/07/23  |  מירב ארד
רה"מ לשעבר, אהוד ברק על ניסיונות הפשרה: "גנץ, לפיד, כבוד הנשיא, אל תמסמסו את השגי המחאה העוצמתית למען פשרת ׳הידברות׳, כשאקדח מוצמד לרקתנו, על ידי אדם שלא יקיים שום התחייבות. פשרה רקובה תהיה בכיה לדורות ותירשם לדיראון. חוק עילת הסבירות הוא סוף הדמוקרטיה. רק גניזת החקיקה - תאפשר שיח. השהיה לשנה? חחח. הדיקטטורה כבר כאן".
+הצעה: עילת סבירות מצומצמת והקפאת הרפורמה
14:27 23/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הליכוד דחה את הצעתם של בר-דוד ואמיתי, בעוד לפיד הגדיר אותה כבסיס למו"מ  ▪  הציעו למנוע את השימוש בעילת הסבירות לבדה רק על החלטות מדיניות של הממשלה ומינוי שרים וסגני שרים  ▪  הרפורמה תוקפא למעשה ל-18 חודשים
בר-דוד ואמיתי. רגע לפני השבתת המשק [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+להתחשב בעמדת ארה"ב בנושא הרפורמה
13:55 23/07/23  |  ד"ר ערן לרמן   |   לרשימה המלאה
ישראל יכולה שלא לאהוב את ההתערבות של ביידן בנושא הרפורמה ואת ביקורתו על הממשלה בנושא הפלשתיני, אבל חשוב מאוד להקשיב לו ולהימנע ממתחים מיותרים
"בעלת ברית שאין לה תחליף" [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
+לפיד נפגש עם יו"ר ההסתדרות בת"א
12:41 23/07/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש (יום א') עם יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד בתל אביב. השניים דנו בעניין המתווה שיו"ר ההסתדרות ויו"ר המגזר העסקי הציגו לראש הממשלה. בשעה 16:00 יוחלט האם תהיה שביתה. לפיד: "חובתנו לעשות כל מאמץ כדאי לעצור את הטירוף ולהגיע להסכמות רחבות. אני מברך על מאמציו של יו״ר ההסתדרות, המתווה שהניחה ההסתדרות הוא בסיס לשיח משותף״.
+הרמטכ"ל: "אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד - לא נוכל להתקיים"
12:31 23/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
באגרת מיוחדת לחיילים מבהיר רא"ל הרצי הלוי כי "עוד לא מאוחר לתקן, כי אין דרך אחרת ללא הלכידות הפנימית והחיצונית"  ▪  המכון למחקרי ביטחון לאומי פרסם התרעה דחופה: ״צבא העם בסכנת פירוק - אנחנו בדרך לצבא חלש"
רא"ל הלוי. "לא מאוחר לתקן" [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+פרשת "ואתחנן" לאור מציאות ימינו (א')
12:23 23/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מסתכל על המציאות של חיינו כאן ועכשיו בארץ ישראל, והמסקנה שלי שבפרשת "ואתחנן", הפרשה השנייה בספר דברים, אחרי התחנונים לא הגיע המרפא והנחמה האישיים למשה, אבל הגיע המזור והנחמה לכל עם ישראל
שבת נחמו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+דרעי הוא היחיד שיכול למנוע התרסקות
12:15 23/07/23  |  איילת שקד   |   לרשימה המלאה
המדינה היום נחרבת על חוק חסר משמעות, סתם כי ראשי הקואליציה רוצים להראות שהם יכולים, וראשי האופוזיציה מפחדים להושיט יד  ▪  ישבתי ליד דרעי בקבינט ארבע שנים. הוא המבוגר האחראי היחיד, שגם מבין את ההשלכות של חקיקה ללא הסכמה וגם יש לו כוח פוליטי עצמאי לדרוש הסכמה
האם יממש את מורשתו של הרב עובדיה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+טובים לטיס ולדמוקרטיה
12:00 23/07/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
אין דבר יותר ברור לי מכך שטייסי חיל-האוויר הם גם חוד החנית של המאבק על הדמוקרטיה שלנו, החופש והשמירה על ערכים כמו מוסריות
אליטה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+היזהרו מעלבונו של רודן
11:17 23/07/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
למרות הקושי הרב בלימוד ומיון ההסברים והסיבות, אפשר להצביע על מוטיב אחד בהסברים שיכול אולי להניח את הדעת למה בנימין נתניהו מתנהג ככזה שאומר "תמות נפשי עם ישראל"  ▪  ההסבר הזה נוגע לעלבון שחש נתניהו
מה קרה לביבי? [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מנהיגים, רדו מהגג!
10:58 23/07/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
איפה יש הסכמות רחבות? רק בדיקטטורה. אבל, אין כל סכנה שבישראל יהיה דיקטטור שיזכה להסכמה רחבה, הסכנה הזו אינה קיימת!  ▪  הסיכוי להיחלץ מן המשבר הנוכחי תלוי בנכונותם של שני המנהיגים, בנימין נתניהו ובנימין גנץ, להתגבר על משקעי העבר ולהסתכל קדימה, אל ישראל היהודית והדמוקרטית, שאותה רוצים כמעט כל אזרחי ישראל
גנץ. להסתכל מחוץ לקופסא [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מהפכה צבאית
10:34 23/07/23  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה
למעשה, אנחנו עומדים, למיטב הבנתי, בפתחה של הפיכה צבאית  ▪  חונטה של רמטכ"לים לשעבר מבקשת לכופף את הדרג הנבחר  ▪  בפועל, לגרוס את קולותיהם של מיליוני אזרחים לטובת אליטה צבאית חסרת מעצורים
אלטלנה. המאפיינים לא השתנו [צילום: הנס פין/לע"מ]
+לצאת מתוך ההפיכה
10:17 23/07/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
חכמינו שאחר החורבן הבינו שכדי לשמור על התקווה לשוב ארצה ולקומם את ארצנו מחדש, צריך לעגן את הזיכרון הלאומי במנהגים דתיים  ▪  כמה הרהורים אקטואליים לתשעה באב
אחראים למעשינו [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+יצאו מדעתם או בוגדים בעם?
08:41 23/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האם מובילי ההפיכה לא מבינים מה מתרחש או שהם מבינים ומתעלמים?  ▪  האם יש שפל שמכונת הרעל לא תרד אליו?  ▪  מה יקרה בלי עילת סבירות?  ▪  מה צריכים לעשות גנץ ולפיד?
דומה שאין תשובה שלישית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ברק: מתנגד בתוקף לביטול עילת הסבירות
08:40 23/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו טען שנשיא העליון לשעבר תומך בהצעת החוק - אך ברק מבהיר: ביטול או צמצום של עילת הסבירות מאיים לפגוע בשלטון החוק ובזכויות היסוד
ברק. "פגיעה קשה בערכי היסוד" [צילום: לע"מ]
+מציאות עגומה שהסתננה דרך מסך העשן
08:23 23/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מתוך מסך העשן של מילות הפחד ורוחות האימה הנזרקות לחלל העולם, כמשנה סדורה, בכל יום ממלחמת אחים דרך מרי אזרחי ועד לסרבנות גלויה ומסוכנת, מנטישת מדינת ישראל דרך פגיעה בכלכלת ישראל ועד הוצאת דיבת הארץ רעה בעולם, לא שמנו לב שהמחאה אינה קשורה לרפורמה, לדמוקרטיה, לחרות שיווין וצדק כי אם אך ורק להכרעת הבוחר
שנאה ואיבה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"רוב המפגינים, גם טייסים ופרופסורים, אינם מבין את נושא הרפורמה"
08:10 23/07/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק ראשונה עם הפרופ' למדעי המדינה אבי דיסקין על הסכנה הממשית לקיומה של מדינת ישראל
מחאה נגד הרפורמה המשפטית [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
צמצום מוגבל של עילת הסבירות והקפאה למעשה של המשך הרפורמה המשפטית - אלו הם עיקרי הצעת הפשרה של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. ההצעה הוגשה (יום א', 23.7.23) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולראש האופוזיציה, יאיר לפיד. בר-דוד ואמיתי הודיעו קודם לכן, שאם לא תושג פשרה - ישקלו בהמשך היום את השבתת המשק.
23/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בראיון לפריד זכריה ב-CNN בתחילת החודש התייחס הנשיא ג’ו ביידן – בלא גינונים דיפלומטיים יתרים – לעמדתה של ארה"ב בסוגיות הנוגעות למערכת הפוליטית ולסדרי השלטון בישראל. הוא הגדיר את הממשלה הנוכחית כקיצונית ביותר, תוך אזכור לכך שהוא מעורה בנעשה בישראל מאז ימי גולדה מאיר (כאשר ביקר בארץ כסנאטור צעיר). בה בעת, תיאר בנימה מעט חיובית יותר את בנימין נתניהו כמי שמנסה להתמודד עם מגמות מסוימות בממשלתו. באשר לשאלת הזמנתו של ראש הממשלה לוושינגטון ציין ביידן את ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג כהמחשה, במשתמע לכך שארה"ב עדיין מחויבת לישראל, גם אם היא מסויגת מהרכב ממשלתה הנוכחית.
23/07/2023  |  ד"ר ערן לרמן  |   כתבות
הרמטכ"ל הרצי הלוי, הזהיר (יום א', 23.7.23) באיגרת מיוחדת לחיילים מפגיעה בלכידות וכשירות הצבא: "השירות בצה"ל הוא חובה שהיא זכות גדולה, גם בסדיר וגם במילואים. אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד, אם לא ישרתו בצה"ל הטובים ביותר - לא נוכל להתקיים עוד כמדינה באזור". עוד כתב הלוי: "אין זה מאוחר לתקן. חייבים לתקן, כי אין דרך אחרת ללא הלכידות הפנימית והחיצונית. זו האחריות של כולנו, ובראש ובראשונה האחריות האישית שלי כרמטכ"ל".
23/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
את שם הפרשה מבינים לאחר שקוראים את פסוק א' בפרשת "אתחנן" - "וָאֶתְחָנַן אֶל יְהֹוָה בָּעֵת הַהִיא לֵאמֹר... מִי אֶל בַּשָּמַיִם וּבָאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׁה כְּמַעֲשֶׁיךָ וּכִגְבוּרָתְךָ. אֶעֶבְרָה-נָא וְאֶרְאֶה אֶת הָאָרֶץ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה...".
בחמישי בערב, לאחר שבשבוע האחרון התקשרו לבן זוגי אופיר חברים שלו ורצו לדבר איתו לפני שהם חותמים על מכתב הטייסים, אופיר ואני הבנו מה קורה - מספר גדול מאוד של טייסי מילואים חתמו. זו טרגדיה שמאבק פוליטי חלחל אל הצבא, זה פרס לאויבינו.
23/07/2023  |  איילת שקד  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il