|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הפילוג בקדימה יחלצנו מהמשבר?

חברי קדימה, דיכטר, פורז, שטרית, לבני ועזרא, כל יום נוסף בממשלת אולמרט, מרוקן את האשראי הציבורי שלכם ומאפשר לאולמרט לגמד אתכם אם יפרידו את החבילה וייפרדו מכל שאר החכ"ים המלוהקים, ישנו סיכוי ממשי למהלך פוליטי חדש
30/01/2007  |   דן אלבו   |   מאמרים   |   תגובות
מפלגת קדימה. נותרו עוד כמה אנשים ראויים

במפלגת "קדימה" יש כמה אנשים ראויים שתרמו דבר או שניים בחייהם לעם היהודי ולמדינת ישראל. אפשר לספור אותם על אצבעות כף יד אחת: שאול מופז, מאיר שטרית, אבי דיכטר, ציפורה לבני וגדעון עזרא, אלמלא עניינו היה מתברר בפני בית המשפט הייתי מוסיף לרשימה גם את חיים רמון. החברה הישראלית עלולה לאבד אותם אם ריח הרקב של "קדימה" ידבק בהם.

חמשת השרים הללו לא רווים נחת מיחסו של אולמרט כלפיהם. אהוד אולמרט רודה בהם ומשפיל אותם עד עפר, מדיר אותם מתהליך קבלת ההחלטות הלאומי. למה? אולי כי האימון הציבורי בהם גבוה משלו? אהוד אולמרט הגיע לראשות הממשלה בין היתר בזכות הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז, ויום לאחר הבחירות התחיל אולמרט להתעלל בו בצורה מחפירה. השימוש המניפולטיבי במנופים האלקטוראליים הללו במסע הבחירות והניסיון למעוך אותם בכל דרך אפשרית לאחריהן כדי לחסל את הקריירה הפוליטית שלהם, מוביל אותי למחשבה, שפרישה מאורגנת של חמשת השרים הללו שהיו המנופים האלקטוראליים העיקריים של "קדימה" במהלך הבחירות, לסיעה נפרדת עשוי להקדים את פרישת אהוד אולמרט מחיינו הציבוריים ולשלוח אותו להיסטוריה, יחד עם מפלגת מחזיקי המפתחות שבראשה הוא עומד.

אין שום הגיון שאנשים שפעלו רוב חייהם בשרות העם היהודי כמו: מופז, דיכטר, שטרית, לבני ועזרא ייענשו בגלל החשדות והחקירות כנגד אולמרט והירשזון. "קדימה" איבדה את זכות קיומה לא רק בגלל גילויי השחיתות, אלא גם בגלל שכל הרזון דטר המדיני שלה התאדה עם התאדות תוכנית ההתכנסות השנייה. היום, תוכנית ההתכנסות השניה, שעליה אולמרט עוד דיבר בחום במהלך מלחמת לבנון השנייה וקומם עליו, לא רק את הימין אלא את רוב הציבור הישראלי, אינה רלוונטית גם בעיניו של אולמרט שהבין שמהלכים חד-צדדיים אומנם אינם מחייבים לתת דבר, אבל גם אינם מאפשרים לקבל דבר. הצהרה על סיום הסכסוך או וויתור על שיבת הפליטים, אפשר לקבל רק במשא-ומתן. האיש שנשא על גבו את הקמת "קדימה" שקוע למרבה הצער בתרדמת, תוכנית ההתכנסות השניה מתה, ואנו נותרנו עם אולמרט, הירשזון וזקן ושלל חשדות וחקירות ומשבר מוסרי שלא ידענו כמותו מאז הימים השחורים שקדמו למהפך של 1977.

אין שום סיבה שאנשים טובים שתוחלת החיים הפוליטית שלהם יכולה להמשך עוד שלוש או ארבע קדנציות, גם יביאו את קולות המצביעים וגם יועמדו בפינת הכיתה כמו איזה תלמיד פרחח! הרי מדובר בחוסר הגיון מוחלט שאבי דיכטר, מאיר שטרית או שאול מופז "ייתלו על קולב" כי אולמרט מפחד מהאינטליגנציה שלהם, מהרזומה שלהם, מתרומתם לעם ישראל ולמדינת ישראל או מהפוטנציאל שלהם! אוריאל רייכמן פרש בזמן, הוא לא היה מוכן לסבול רמייה ואי עמידה בהבטחות, דיכטר, מופז, שטרית, לבני ועזרא צריכים לאזור אומץ כמותו ולעזוב לסיעה נפרדת. אין שום הגיון ושום הצדקה שעננת הצל המרחפת מעל ממשל אולמרט תשחיר את פניהם או שריח הרקב שדבק ב"קדימה" יידבק בהם.

פרישה והקמת סיעה נפרדת עשויה לחולל שינוי במפת הכוחות הפוליטית הקיימת

חמשת השרים האלה עוד יכולים לעשות חסד עם עצמם, הם יכולים להציל את עצמם ואותנו אם יפרידו את החבילה וייפרדו מכל שאר החכ"ים המלוהקים ויצרו סיכוי ממשי למהלך פוליטי חדש. מהלך כזה יכול להניב שני הישגים: לשמש גרעין להקמת מפלגת מרכז חדשה בלי גיבנת השחיתות שדבקה ב"קדימה", או להניב שיתוף פעולה מחודש עם הליכוד מפלגת האם של חלק מחברי "קדימה" על בסיס הסכמות פוליטיות שיבטיחו את המשך תרומתם.

פרישה והקמת סיעה נפרדת יש בהן כדי לחולל שינוי במפת הכוחות הפוליטית הקיימת ולהקדים את החלפתו של אולמרט. מפלגת מחזיקי המפתחות שיצרו יש מאין הפרסומאים, ואשר חלק נכבד ממועמדיה לוהקו כפי שמלהקים מחזמר בפסטיגל, צריכה להעלם מן המפה. מפלגה ללא מוסדות ללא בחירות פנימיות, שנוצרה כסוג של אוושה יחצנית אין לה מקום במדינה דמוקרטית. ככל שתיעלם מהר יותר, כך ייטב. הפגיעה בשמה הטוב של המדינה והשלכותיה של זו על העלייה לארץ ועל זרימת ההשקעות מחו"ל יכולים לפגוע באופן ממשי במדינת ישראל. אין ספק שהיחלצותנו מהמשבר המוסרי שבו אנו שרויים יכולה להתחיל רק בתום מסע ההלוויה ל"קדימה" ולאחר קבורת כל הערכים המנוונים ש"קדימה" מייצגת.

יהא זה אך טבעי לצפות דווקא מאלה שתרומתם אינה מוטלת בספק, מאלה ששמם הטוב הוא עדיין נכס בעל ערך, שיעזרו לעם ישראל להתגבר על המשבר המוסרי שבו הוא שרוי, ושיסתמו את הגולל מעל מפלגת מחזיקי המפתחות שבה הם חברים. הקמת סיעה נפרדת יכולה לסחוף חברי כנסת נוספים מקדימה ולשנות כליל את התמונה הפוליטית. פרישה כזו עשויה אפילו להשאיר את אולמרט במיעוט עם כמה מנאמניו הקרובים ביותר בלבד. אני יודע שכל אחד מכם רואה עצמו מועמד ראוי לכהונת ראשות ממשלה. אני יודע ששאיפותיכם מרקיעות שחקים ולא יהיה לכם קל ביחד. אני יודע שפרישה כזו תחייב אתכם לוותר על תפקידכם בממשלה. אני יודע שפרישה כזו יש בה אי וודאות. לעומת ממשותו של סדר היום המיניסטריאלי, הסמכויות, הפגישות, הנסיעות, שומרי הראש, רכב השרד, החליפות המחויטות, השכר, אני יודע שההצעה שלי יכולה להישמע נטולת הגיון פוליטי מההיבט אישי.

ובכל זאת, כל יום נוסף בממשלת אולמרט, מרוקן את האשראי הציבורי שלכם. כל יום נוסף סביב שולחן הממשלה הנוכחית, מאפשר לאולמרט לגמד אתכם. אולמרט עושה לכם, מה שברק עשה מתוך צרות עין וקנאה לשלמה בן עמי וחיים רמון, בזמנו, הוא מנסה לרסק את חלומות ההנהגה שלכם בנגיחות קטנות, בהשפלות זעירות שבהצטרפותן יחד תרגישו בעוד זמן לא רב, באמת כמו גוויה פוליטית. בהתחלה הוא לא נותן למאיר שטרית את תיק האוצר, למרות שכיהן כשר אוצר, במקום לצוות לתפקיד את המועמד הטוב ביותר העומד לרשותו הוא ממנה לתפקיד מועמד דמה חסר תואר אקדמי.

בעיניו של אולמרט האינטרסים האישיים שלו עדיפים וקודמים לאינטרס הלאומי

אני מסופק אם שר האוצר המכהן של מדינת ישראל יוכל להצליח בבחינת מבוא לכלכלה בחוג לכלכלה של אוניברסיטה מכובדת כמו האוניברסיטה העברית. במקום לצוות אדם בעל תואר שני, בעל ניסיון מיניסטריאלי ממושך, שמכיר היטב מבפנים כמה וכמה משרדי ממשלה שבראשם עמד, שמכיר את משרד האוצר, את דרך פעולתו, את אגפיו ומשימותיו, הוא מצוות את מי שנוח לו ברמה האישית. הצִווּת של מר אברהם הירשזון לתפקיד שר אוצר מלמד בעליל שבעיניו של אולמרט - האינטרסים האישיים שלו עדיפים וקודמים - לאינטרס הלאומי. היכן כתבי החצר שנהנו במהלך המשא-ומתן להרכבת הממשלה להדליף ברשעות שמקורבי ראש הממשלה המיועד מר אולמרט סבורים שפרץ אינו מתאים לאוצר, איש מהם לא טרח לאחר מינוי מר אברהם הירשזון לבדוק האם האיש מתאים לאוצר! איש מהם לא נזעק מכך שעל משרד האוצר מונה בסופו של דבר, אדם נטול כישורים בעליל, שעל-פי דרישות נציבות שירות המדינה לא היה מתקבל לעבודה, אפילו לא כסגן מנהל מחלקה במשרד האוצר. בתנאי השוק הנוכחיים גם בעלי תואר דוקטור לא מוצאים עבודה וזה בלי שום תואר אקדמי נהיה שר אוצר של מדינה ישראל!! זה נראה לכם? את האיוולת הזו צריך להפסיק.

פרישת דיכטר, פורז, שטרית, לבני ועזרא יכולה לסחוף אחריה גם את תירוש וחרמש ועוד כמה חברי כנסת מבטיחים מ"קדימה". את מפלגת מחזיקי המפתחות הזו ומה שהיא מייצגת צריך לקבור, כמה שיותר מהר. "קדימה" תעלם כמו "שינוי" בסופו של דבר, זה עניין של זמן. אני ממליץ לכם לטובתכם ולטובתנו לנטוש את הספינה הטובעת הזו כבר עתה, ולהעניק לאזרחי ישראל סיכוי לתקווה חדשה.

תאריך:  30/01/2007   |   עודכן:  30/01/2007
דן אלבו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפילוג בקדימה יחלצנו מהמשבר?
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פוליטיקאים קטנים
30/01/07 17:36
2
הצדיק מסדום
30/01/07 18:19
3
אזרחית
30/01/07 19:53
4
נידהם מהשטויות
31/01/07 03:07
 
הסייר הירוק
31/01/07 12:05
 
הסייר הירוק
31/01/07 12:14
5
הכותב חבר שלהם
31/01/07 09:30
 
ירונה
31/01/07 12:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילת חוותה (29 בינואר 2007) את פיגוע ההתאבדות הראשון שבוצע בעיר הנופש הדרומית בפעולה משותפת של הג'יהאד האיסלאמי ואחד מפלגי גדודי חללי אל-אקצה של ה'פתח'. התגובה הרשמית על פיגוע ההתאבדות מבטאת את אחדות השורה בין הארגונים הפלשתינים השונים. למעט אמירה כללית וקצרה של דובר הפתח, אחמד עבד אל-רחמן, לפיה הארגון "מגנה כל פעולה הפוגעת באזרחים", שאר הארגונים ובהם הזרוע הצבאית של הפתח ברכו על "פעולת האיסתשהאד" (הקרבת הנפש למען אללה בג'יהאד נגד הכופרים).
30/01/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי   |   מאמרים
שיקולי המס המרכיבים החלטה האם לקנות קרקע בחו"ל ביחיד או חברה הינם מורכבים ביותר ויש להתאימם לכל מקרה לגופו. הכתבה מונה שורה של נימוקים לרכישה כיחיד, אך הרבה מאוד תלוי בנסיבות המקרה. המסקנה איננה חד-משמעית וכל מקרה יוכרע לנסיבותיו. לעיתים דרישת הבנק המממן שמה קץ להתלבטות, והרכישה תעשה כחברה. לעיתים יתרונות האמנה יחייבו רכישה כחברה. ניתן לרכוש כיחיד על-מנת לקבל זיכוי בישראל, על המס ששולם בארץ הזרה. לתוצאה זו ניתן להגיע גם על-ידי חברה שקופה מסוג כלשהו. יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, ולקבל החלטה בהתאם.
30/01/2007  |  עו"ד אלתר, עו"ד כליף  |   מאמרים
לא רק דן חלוץ - גם אני פרסי. אנחנו הפרסים נזהרים בכבודו של הכסף. אפילו תפרוץ מלחמה - כסף זה כסף. באותו יום שנסראללה חטף שני חיילים והרג שבעה, חלוץ הבין שהולך להיות בלגן. כפרה עליו, איזה קור רוח: הוא מיד נתן הוראות לפקידה בבנק, להכניס את הכסף למקלט. אנחנו הפרסים יודעים: הכסף לא אוהב להיות חשוף בצריח.
30/01/2007  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
הילד יושב כבר שעה ובונה מגדל מקוביות. הוא מניח בזהירות קובייה על קובייה, וסוף-סוף מצליח לבנות מגדל לתפארת. זורח מאושר הוא קורא להוריו ומראה להם את מעשה ידיו. ואז מגיח האח הקטן ובמכה אחת ממוטט את כל המגדל. כמה קשה לבנות וכמה קל להרוס.
30/01/2007  |  מנחם ברוד  |   מאמרים
כאשר התא המשפחתי עומד בפני פירוק, מחלקים בני הזוג את ממונם, נכסיהם ורכושם, לרוב, באופן שווה. מוניטין עסקי שנצבר בדרך כלל לבעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, מהנדסים וכו', נחשב לזכות קניינית ומכאן מתייחסים אליו כאל נכס כלכלי. מוניטין עסקי נצבר באמצעות השקעה של מאמץ, עבודה קשה, זמן, כסף וכו', אלה מוגדרים כנכסי שיתוף בתוך המשפחה ומכאן שגם את פירות המאמץ, המוניטין שהושג, יש לראות כנכס משותף למשפחה.
29/01/2007  |  עו"ד אלעזר גריסרו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il