|
יש להשוות מחירים רק על-ידי סקר מקצועי [צילום אילוסטרציה: יח"צ]
|
|
|
|
|
עיתון המבקש להשוות מחירים בין חנויות, צריך לעשות זאת באמצעות סקר מקצועי. אם לא יעשה זאת, הוא חשוף לתביעות לשון הרע. כך קובע (23.10.11) שופט בית משפט השלום באשדוד,
גיל דניאל.
חנות כלי כתיבה מאילת הגישה בשנת 2006 תביעת לשון הרע נגד המקומון "העיר באילת", אשר קבע שהיא אחת מן היקרות בתחום מכשירי הכתיבה לבית הספר. התביעה, בסך 150,000 שקל, הוגשה למרות שהמקומון פרסם תיקון נרחב, ודניאל קיבל אותה.
לדברי דניאל, ההשוואה הייתה מצומצמת (13 פריטים) ונעשתה בשיטת "הקונה המזדמן", אך הדבר לא הובהר במסגרת הכתבה. "מלבד פרסום הטבלה, נאמר בסיכום הכתבה, כי חנות התובעת הייתה הכי יקרה. אמירה מסוג זה, הייתה צריכה להתבסס על נתונים מדויקים יותר ועל סקר שנערך באופן מקצועי. כך לא נעשה במקרה שלפנינו", הוא אומר.
לגבי שיעור הנזק אומר דניאל, כי אומנם נרשמה ירידה במכירות החנות, אך לא הוכח שהיא נבעה מאותה כתבה. לפיכך, חייב את המקומון לפצות את החנות ב-30,000 שקל ולשלם 13,800 שקל כהוצאות ושכר טירחה.