|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

אולמרט על הכסף ליוסי:

"מילא לומר שאני מושחת, אבל מטומטם?!"

מציג מערכת יחסים קרה ומרוחקת עם אחיו יוסי אומר שאם היה רוצה לסייע ליוסי - היה מסדיר לו עבודה ולא מבקש שוחד מדכנר מאשים את הפרקליטות: מסוגלת לעשות כל דבר ולומר כל דבר
29/09/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
יוסי אולמרט. הגיב בזעם [צילום: מן הטלוויזיה]

יוסי אולמרט גילה סימני תפנוקים בילדותו, בני המשפחה סברו שעליו להתמיד בקריירה האקדמית, וכאשר אמר לו זאת אהוד אולמרט – טען יוסי שאחיו אינו רוצה שבן משפחה נוסף ייכנס לתחום הפוליטי. כך אומר (יום א', 29.9.13) אהוד אולמרט בהמשך עדותו במשפט הולילנד. לטענת המדינה, אולמרט קיבל משמואל דכנר שוחד בדמות 500,000 שקל שנתן ליוסי.

"הקשר בינינו היה מאוד מתוח, מאוד רופף ומאוד מרוחק, בניגוד לרושם שיוסי ניסה ליצור", אמר אולמרט. "העיקר אצלו היה: זה מגיע לי ומה אני יכול לקבל. לכן שמרתי על ריחוק, באופן שלא אצטרך לשאת באחריות לתוצאות שחששתי שהוא מוביל את עצמו אליהן". לדברי אולמרט, כאשר יעץ ליוסי שלא התמודד בפריימריז של הליכוד ב-1996, "יוסי הפך את זה לסיבה לריב: הוא המנהיג שמדינת ישראל מצפה לו ואני מנסה לחסום אותו".

מאוחר יותר לא ידע אולמרט שבנימין נתניהו הבטיח ליוסי להתמנות לשגריר באו"ם, לא ידע בדיוק ממה הוא מתפרנס ומדי פעם ביקש ממנו יוסי שיעזור לו למצוא תפקיד כגון נשיא אוניברסיטה – "יומרה שהייתה מנותקת מכל תפיסת מציאות. בסוף אני תמיד הייתי האשם בזה שמשהו לא הסתדר. האמת היא שזה נמאס לי ואמרתי לו: יוסי, רד ממני, אתה לא שומע לעצות, אתה מדרדר את עצמך".


"איזה טירוף אחז בך?"


על התמודדותו של יוסי על ראשות עיריית רעננה ב-1998, אמר אולמרט: "זה ממש הוציא אותי מדעתי. יש ליוסי יכולות וכשרונות, הוא יותר מוכשר מרוב חברי הכנסת שאני מכיר, אבל אף אחד מהם לא נוגע לניהול עיר. אמרתי לו: אתה בחיים שלך לא עשית שום דבר מעשי, ומכל הערים בארץ בחרת להתמודד נגד ראש העיר הכי פופולרי במדינה [זאב בילסקי]? איזה טירוף אחז בך? וככה גם אמרו לו האחים האחרים [עמי וירמי]. חשבתי שזה יגרום לו לנזק כספי כבד".

לדברי אולמרט, הוא ואחיו לא ידעו שיוסי נותר בגרעון של 240,000 שקל לאחר הפסדו בבחירות, ואם יוסי היה מבקש – יכול היה לסייע לו על-ידי רכישת חלקו במגרש בבנימינה שירשו מאביהם. במקום זאת, יוסי כיסה אישית את חובות העמותה שמימנה את התמודדותו – דבר שלא עשה שום מתמודד – והפך להיות חייב באופן אישי.

ב-29.4.04 נתן אולמרט ליוסי צ'ק בסך 10,000 שקל, לאחר ש"היה ברור לי שזו ליגה חדשה של בעיות" בהן הוא נתון; הסכום שנתן ליוסי היה 60% מהכנסתו החודשית נטו כשר. "הוא הסתכל עלי ואמר לי: אתה עושה צחוק? אני מדבר על מיליונים. אמרתי לו: אני אבא לילדים, יש לי משפחה לפרנס, זה מה שאני יכול לתת לך. הוא הגיב בזעם וביקש שאעזור לו דרך החברים העשירים שלי. אמרתי לו: זה מה שאני יכול לתת, עזוב אותי, ונפרדנו לא בשמחה ובחיבוקים".


"חסרי הבושה הללו"


הסניגור, עו"ד רועי בלכר, אמר שהתביעה ודאי תטען, שיוסי התכוון לשמואל דכנר, שלשיטתה עזר לו שנתיים קודם לכן. אולמרט השיב: "דכנר לא היה איש עשיר. מי שהיה עשיר זה משפחת צ'רני. הפרקליטות מסוגלת לומר כל דבר ולעשות כל דבר, גם אם יודעת בעליל שזו יצירת עלילה ובלבד שתשיג את מטרתה". השופט דוד רוזן התערב: "שאני רק אבין: אדוני עובר עכשיו להתקפה על הפרקליטות? יושבים פה אנשים שעושים את מלאכתם. תשאיר את זה לרועי בלכר, הוא לא עושה הנחות לפרקליטות". אולמרט: "אילו הייתי יכול לסמוך עליו שיאמר את זה, לא הייתי אומר את זה". רוזן: "הוא לא רק יגיד את זה, הוא גם יכתוב את זה". בלכר: "אני לא אגיד את זה ולא אכתוב את זה".

אולמרט: "אני יודע מה להגיד על הפרקליטות כשצריך. הם יכולים להגיד שאני מושחת וחסר ערכים וכל מיני דברים. אבל להגיד שאני מטומטם; שאחי, שאני כועס עליו, ושאני חושב שגרם לעצמו ולמשפחתו נזק נורא – שאני אלך לקחת שוחד כדי להציל אותו?! זה מה שהם אומרים, חסרי הבושה הללו?! על בסיס אדם אחד, שהם לא רוצים להגיש את מסמכיו כי הם יודעים שהם מזויפים? שהגיש תביעת סחיטה? אתם יודעים שאני מרוחק מאחי, שאני מריר עליו – ואני אקח שוחד כדי להוציא אותו מהצרות שאני הזהרתי אותו כדי להיכנס אליהן?! אז מילא שאני מושחת; אבל אני מטומטם?!".

לדברי אולמרט, יש לו הרבה ידידים בעלי אמצעים והרבה ארגונים להם עזר לגייס עשרות ומאות מיליוני דולרים, והיה יכול לסדר ליוסי עבודה באחד מהם אם היה פונה אליו ב-2002. הוא הדגיש, כי בשנת 2002 כלל לא ידע על חובותיו של יוסי, כשם שאשתו ובנותיו לא ידעו.


"דברי הבל ושקר"


בהתייחסות ישירה לעדותו של דכנר, לפיה באוקטובר 2002 ביקש שהוא וצ'רני יסייעו ליוסי ב-500,000 שקל, אמר אולמרט: "אלה דברי הבל ושקר. לא הייתי מעלה בדעתי לפנות לאדם שמגיע מדי יום לעירייה כדי לקבל החלטות בעלות משמעות ניכרת, בלי שום קשר לשום דבר. נניח שהיחסים שלי איתו נפלאים; אני אבקש שוחד כשאין-ספור אנשים וארגונים שיש להם אמצעים, שמי זה בכלל דכנר לידם, אני יכול לבקש מהם עזרה?". הוא גם אמר, כי בשנת 2002 יכול היה "לעשות פי עשרה דברים" ממה שעשה בשנת 1997, כאשר הצליח לכסות מתרומות את הוצאות משפטו בסך מיליון דולר בפרשת החשבוניות בליכוד.

בסיום הדיון הציג בלכר מסמך שכתב דכנר, ובו נאמר שנפגש עם אולמרט ולאחר מכן עם צ'רני בנוגע ליוסי ב-3.10.02 – כאשר בפועל אולמרט היה בחו"ל באותו יום. אולמרט ציין, כי בחקירתו הנגדית אמר דכנר שכתב את המסמך בו ביום. "למה הוא צריך להמציא את העניין הזה? כי לא ביקשתי ממנו!".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 29.9.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 29.9.13. סיום עדותו של אורי שטרית: כיסוי חובו לבנק הפועלים. חקירה ראשית של אהוד אולמרט: יחסיו עם שמואל דכנר, טיפולו בפרויקט הולילנד, טענותיו נגד הפרקליטות, ענייני יוסי אולמרט. פרטים האסורים בפרסום נמחקו בידי מערכת News1.

תאריך:  29/09/2013   |   עודכן:  29/09/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זאב בילסקי   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מילא לומר שאני מושחת, אבל מטומטם?!"
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פשוט הפסקת
29/09/13 19:05
 
א.ל. רמת-גן
29/09/13 19:33
 
לנקלה המושחד
29/09/13 21:53
2
הרשמן
29/09/13 19:38
3
פטריוט ישראלי
29/09/13 19:55
4
ריקו
29/09/13 20:13
5
הפוך
29/09/13 20:38
 
ד"ר כץ, פסיכולוג
29/09/13 21:27
6
Abcde
29/09/13 21:23
7
בני בנימינה
29/09/13 21:25
8
נתנאל י
29/09/13 21:38
9
בן יוסף
29/09/13 22:09
10
בלתי מפלגתי
30/09/13 04:38
 
ב
30/09/13 11:18
11
אליהו חיים
30/09/13 10:26
12
קורןנאוה טבריה
1/10/13 13:17
13
עזרא מנצור
1/10/13 15:41
14
ורד
2/10/13 14:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
אהוד אולמרט מכחיש את טענתו של שמואל דכנר, כאילו התערב בגובה היטל ההשבחה שנגבה מיזמי הולילנד. אולמרט אומר (יום א', 29.9.13), כי אין לו כל יכולת מקצועית לדון בנושא זה, ולכל היותר ייתכן שהפנה את היזמים למנכ"ל העירייה, רענן דינור, אם הגיעו למבוי סתום במגעיהם עם הדרגים המקצועיים בעירייה. הלה הטיל את הטיפול על אודי ניסן, שהיה אז מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים ובעל הכישורים לטפל בנושא.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אני זוכר את היום הזה שישבתי כאן, כאשר מר דכנר ע"ה ביומו האחרון סיפר בהתרגשות איך הגברת זקן אמרה לו: אני חייבת הערב לקבל את הצ'קים בשביל הפעילים ביום הבחירות מחר. ואיך הוא עשה מאמץ הרואי והלך מאחד לשני ואסף מהם את הכסף, והוא הספיק בנשימתו האחרונה - וזה משפט שלאור הנסיבות נשמע מצמרר - להגיע אליה ולתת לה את הצ'קים.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"מהרגע בו פרויקט הולילנד הוצג בפני, חשבתי שהוא בעל חשיבות לירושלים. אהבתי שלקראת היובל לישראל והמילניום ייבנו חדרי מלון, זה היה בעיני נדבך מאוד משמעותי, עם תועלות מאוד משמעותיות לירושלים. דובר על מאות יחידות דיור לאוכלוסיה חילונית חזקה, שמאוד רציתי שתגיע לירושלים". כך אומר (יום א', 29.9.13) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפתח עדותו במשפט הולילנד.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אורי שטרית טוען (יום א', 29.9.13) שלא ידע ששמואל דכנר שילם תמורת הבדיקה שביצעה חברת שגיא לחוב שלו לבנק הפועלים. דכנר שילם 30,000 שקל, ולדברי שטרית - לשעבר מהנדס העיר ירושלים - הוא שמע על כך לראשונה בחקירתו במשטרה. שטרית אמר זאת בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ברור לי היום שכוונתו של שמואל דכנר הייתה לשחד אותי, אבל בזמן אמת לא היה לי מושג. לא יעלה על הדעת שאדם אינטיליגנטי כמו שאתה מתאר אותי, יחשוף את עצמו לכל כך הרבה אנשים [אם מדובר בשוחד]". כך אומר (יום ג', 10.9.13) מהנדס העיר ירושלים לשעבר, אורי שטרית, בהתייחסו לעבודות הפרטיות שביצע עבור דכנר.
10/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il