|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

עו"ד צבי אגמון, פרקליטו של צ'רני:

רציתי להוריד את פצצת דכנר מעל השולחן

מסביר מדוע ניהל מו"מ עם דכנר למרות איומיו לפנות למשטרה בטענה ששולם שוחד בהולילנד "אם צ'רני היה מוכן לשלם לדכנר 3 מיליון דולר – לא היינו פה" "לא פנינו למשטרה מחשש לפגיעה בפרויקט"
03/11/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
אגמון. "הם צעדו יד ביד"

"סלק את האיומים"
רוזן: "תגידו לו: סלק את האיומים ואז נדבר על כסף". אגמון: "לזה אמנון לא הסכים. אני סברתי, ואולי טעיתי, שעדיף להמשיך לדבר איתו כדי לגמור משהו סביר. הלל סירב לכל תשלום. יכולנו לסיים את זה בסכום קטן מאוד. אם הלל היה שם 3 מיליון דולר או פחות על השולחן, לא היינו פה. ולמרות הכל הלל סירב"

"כל מיני רעיונות הזויים"
"לא ידעתי איך לפתור את הבעיה. ראיתי כל מיני רעיונות הזויים: להקליט אותו בבית משפט, שיצהיר בבית המשפט. אדרת אמר שאין טעם לפנות למשטרה. הלל אמר שהוא לא משלם בלי לפנות למשטרה. הייתה לי חמלה לשמואל, דאגתי להלל, דאגתי לפרויקט, רציתי שזה ייגמר. רצינו לדעת מה היקף החובות, אבל שמואל סירב לתת גילוי. ידענו שאם לא נפתור את בעיית החובות שלו, לא יהיה פתרון לבעיה. חיפשנו עוד מקורות"

אפרתי צדק במיקום
סניף בנק יהב עבר לבית פלטינום בתל אביב בשנת 2004, וקודם לכן שכן ברחוב הארבעה 16. אותו סניף היה בקומת הקרקע, כפי שהעיד מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי. כך עדכנה התביעה, לאחר שבזמן עדותו של אפרתי נטען שהוא אינו מתאר בצורה מדויקת את הסניף בו הפקיד 45,000 שקל. התביעה אישרה, כי תיאורו של אפרתי בדבר מיקומו של הסניף בבניין היה נכון, אם כי עמדה על כך שהוא לא ידע לתאר את הסניף עצמו.

הלל צ'רני החליט לשים קץ לדרישותיו הכספיות של שמואל דכנר, לאחר שאלו היו מוגזמות בעיניו. הוא הביע נכונות לסייע לדכנר מתוך חברות, אך הבהיר שהוא דוחה את איומיו של האחרון. כך העיד (יום א', 3.11.13) פרקליטו של צ'רני, עו"ד צבי אגמון.

"הלל אמרתי לי מפורשות שאין שום דבר בלתי חוקי בפרויקט הולילנד ושמצידו שדכנר יעשה מה שהוא רוצה. הוא הביע נכונות לסייע לו מבחינה אנושית, בלי קשר לאיומים", הוסיף אגמון. סניגורו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, שאל כיצד אגמון מסביר נכונות זו למרות האיומים. אגמון השיב:

"קשה אולי להבין את זה, ובשביל זה צריך לחזור לתחילת שנות ה-2000. הם צעדו יד ביד, נוצרו ביניהם חברות ואמון, וכאשר שמואל הסתבך בכספים – למרות כל הדם הרע שזרם ביניהם, הלל אמר שיעזור לו בעת מצוקה, כי זה הלל. חשבתי שמבחינה ערכית זה דבר נכון". הוסיף אגמון.

על כתב הסחיטה בשלהי 2008 אמר אגמון, כי צ'רני הכחיש מיידית ובצורה נחרצת את טענותיו של דכנר בדבר "תשלומים לקידום הפרויקט". לדבריו, הוא ואדרת סברו שאין מקום להגיש תלונה במשטרה נגד דכנר, בין היתר כדי למנוע נזק קשה לפרויקט.


"פוטנציאל לפגיעה אדירה"


על המו"מ שהתקיים עם עו"ד אמנון יצחקניא, בא-כוחו של דכנר, אמר אגמון, כי הבהיר מראש שנושא השוחד הנטען כלל אינו פתוח לדיון, והשניים עסקו רק בשאלת ההסכמים בין צ'רני לדכנר. בפגישה הבאה, טען, איים יצחקניא שאם ההצעה תידחה – "יהיה לכולם רע, וגם לי יהיה רע. קמתי ועזבתי את החדר וסירבתי לדבר איתו מטוב עד רע".

השופט דוד רוזן תהה מדוע אגמון וצ'רני היו מוכנים בכלל לדבר עם דכנר, אם מדובר בסחיטה ובשקרים. אגמון השיב: "סברתי שיש פוטנציאל לפגיעה אדירה בפרויקט, דווקא משום שהכל שקר, כי שמואל הלך ל'תמות נפשי עם פלשתים'. הלל סירב לכל ההצעות, ואני רציתי להוריד את הפצצה הזאת מעל השולחן".

רוזן: "תגידו לו: סלק את האיומים ואז נדבר על כסף". אגמון: "לזה אמנון לא הסכים. אני סברתי, ואולי טעיתי, שעדיף להמשיך לדבר איתו כדי לגמור משהו סביר. הלל סירב לכל תשלום. יכולנו לסיים את זה בסכום קטן מאוד. אם הלל היה שם 3 מיליון דולר או פחות על השולחן, לא היינו פה. ולמרות הכל הלל סירב". מדובר ב-10% שלטענת דכנר הגיעו לו ממכירת חלק מהפרויקט לחברת נידר.


"הלל לא חשב כמוני"


התובע, עו"ד יוני תדמור, שאל מדוע למרות הכל נמשך המו"מ. אגמון השיב: "בדיעבד לא היה צריך לנהל. אז חשבתי שכל דיבור הוא נכון". תדמור: "צ'רני הבהיר לך שאין על מה לדבר, והוא אדם שעומד על עמדותיו. על מה אתה משחית את זמנך?". אגמון: "האמנתי שצריך למצוא פתרון; לא האמנתי לטענות השוחד של שמואל, ראיתי בהן סחיטה בלבד. הלל לא חשב כמוני". אגמון סבר, כי בעוד שטענת העושק של דכנר לגבי הסכם ההיפרדות שלו מצ'רני הייתה שטותית, היה לו טיעון שראוי להישמע בעניין נידר, ובסופו של דבר על כך התנהל המו"מ.

תדמור טען, כי בלא טענת העושק – לא היה לדכנר בסיס לטענה בנושא נידר, שכן עסקה זו נכללה בהסכם ההיפרדות. אגמון השיב, כי אינו רוצה להיכנס לפרטים משום שהתביעה האזרחית של עזבון דכנר טרם נמחקה, אך שאלת נידר אינה חד-משמעית. "אם לא הייתי 'רוכב' על הלל, הוא לא היה מסכים לשלם. היקף החובות של שמואל היה כזה, שהסכום שהוצע לא היה פותר את הבעיה, ואת מה שהוא רצה – לא היו מוכנים לשלם לו", הוסיף. "אני רוצה לקנות סיכונים בתיקים יותר חזקים מאשר נידר".


"אביגדור הוא עלוקה"


תדמור הקשה מדוע לא פנו צ'רני ואגמון למשטרה, במיוחד לנוכח הסכנה המוחשית שדכנר ימשיך לסחוט גם אם יקבל את מבוקשו. אגמון: "יש הרבה צדק במה שאתה אומר. לא ידעתי איך לפתור את הבעיה. ראיתי כל מיני רעיונות הזויים: להקליט אותו בבית משפט, שיצהיר בבית המשפט. אדרת אמר שאין טעם לפנות למשטרה.

"הלל אמר שהוא לא משלם בלי לפנות למשטרה. הייתה לי חמלה לשמואל, דאגתי להלל, דאגתי לפרויקט, רציתי שזה ייגמר. רצינו לדעת מה היקף החובות, אבל שמואל סירב לתת גילוי. ידענו שאם לא נפתור את בעיית החובות שלו, לא יהיה פתרון לבעיה. חיפשנו עוד מקורות".

לדברי אגמון, הוא הגיע להבנות עם יצחקניא מתוך הנחה שצ'רני יאשר אותן, אך צ'רני סירב ולכן נאלץ במבוכה רבה לרדת מהן. הוא טען, כי ניהל את המו"מ בלא ליידע את צ'רני בנוגע לפרטיו, והעובדה היא שצ'רני לא שילם. לגירסת התביעה, צ'רני ידע על פרטי המו"מ, והדבר עומד בניגוד לטענתו שהוא לא היה מוכן לשלם לדכנר אף אגורה.

אגמון טען, כי פגישותיו עם אביגדור קלנר באותם ימים עסקו בעיקר בפרויקטים שונים ולא בענייני דכנר, אך תדמור אמר שקלנר עצמו לא אמר זאת. "אביגדור הוא עלוקה, הוא מטריף אותך. להגיד שהוא היה מפוחד [מדכנר] – את זה לא הייתי אומר", הוסיף אגמון. הוא טען, כי לא ידע על כך שדכנר מנהל מגעים עם המדינה כאשר המשיך לנהל איתו מו"מ בשלהי 2009.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 3.11.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 3.11.13. עדותו של עו"ד צבי אגמון: הטיפול בדרישות הכספיות ובכתב הסחיטה של שמואל דכנר. הנחיות בית המשפט לעניין הסיכומים. עדויותיהן של החוקרות יעל הראל-קרניאלי, ענת גלוטמן ורבקה גרובסך על גביית הודעות הנאשמים

תאריך:  03/11/2013   |   עודכן:  03/11/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   צבי אגמון / Tzvi Agmon   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רציתי להוריד את פצצת דכנר מעל השולחן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"השחקן החשוב ביותר הוא זה שלא משחק" - נוהגים לומר פרשני ספורט, בתגובה צינית-לעיתים לתירוציהם של מאמנים בדבר היעדרו של שחקן מפתח. אלא שבמשפט הולילנד, אימרה זו עשויה להיות נכונה כפשוטה, בשינוי מתבקש: העד החשוב ביותר הוא זה שלא מעיד.
03/11/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אברהם פיינר, שהיה חבר מועצת העיר ירושלים, מעולם לא יצר זיקה בין תרומותיו של שמואל דכנר למוסדות "בית מלכה" לבין סיוע כלשהו לפרויקט הולילנד. כך העיד (יום ה', 31.10.13) הרב צבי פרקש, שהיה מנכ"ל המוסדות וכיום מגייס התרומות הראשי של מוסדות בלז.
31/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"לא היו שום כוונה ורצון להעלים בסוף 1999 את חובו של שמואל דכנר לקבוצת הולילנד בסך 8.9 מיליון שקל". כך אומר (יום ה', 31.10.13) רו"ח הלל שטיינברגר, השותף האחראי לטיפול בהולילנד במשרדו של מיכאל ברזילי, בעדותו במשפט הולילנד.
31/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, תוהה (יום ה', 31.10.13) כיצד אירע שאהוד אולמרט, כאשר שימש כשר התמ"ת, נפגש עם יעקב אפרתי - אז מנכ"ל המינהל - ועם שמואל דכנר לדיון בפרויקט חוות שלם. הוא ציטט מחקירתו של אפרתי במשטרה, לפיה "כל אחד יכול להיפגש עם השר", הזכיר שלא נרשם שום סיכום של הפגישה, ושאל האם אין בכך כדי להוכיח את שמדובר בקשר מושחת. אפרתי התקשה להשיב על השאלה.
31/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
ההרשאה לתכנון שניתנה לחברת הזרע לגבי פארק איילון (חוות שלם) בידי יעקב אפרתי אינה שונה מזו שניתנה לה לפני זמנו כמנכ"ל המינהל. כך אומר (יום ג', 29.10.13) אפרתי בחקירתו במשפט הולילנד בידי בא-כוחו של אביגדור קלנר, עו"ד איתן מעוז.
29/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il