תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת נטוויז'ן 013 בטענה לגבייה בלתי חוקית של "עמלת הוראת קבע חודשית".
לדברי התובעת, רות רז מחיפה, לקוחה של נטוויז'ן, מזה מספר שנים היא שילמה את חשבונותיה באמצעות הוראת קבע, ויום בהיר אחד, החל מהחשבונית שנשלחה לה בחודש דצמבר 2013 החלה נטוויז'ן לגבות ממנה "עמלת הוראת קבע חודשית" בסך 5.90 שקלים, וזאת באופן חד-צדדי ללא הסכמתה ומבלי שניתנה לה כל הודעה מוקדמת.
לדברי התובעת, באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן, נציגי נטוויז'ן הודו בפניה כי מדובר בחיוב חד-צדדי ללא הודעה מוקדמת, אך למרות זאת המשיכה החברה לגבות חיוב זה וסירבה לזכות את התובעת בגינו, למעט בעבור חודש אחד.
בתביעה נאמר כי החיוב האמור אינו מוזכר בהסכם ההתקשרות לשנת 2013 וכי רק בהסכם ההתקשרות מחודש אפריל השנה, 5 חודשים לאחר תחילת הגבייה החלה נטוויז'ן לאזכר חיוב זה.
לטענת רז, אין לנטוויז'ן כל זכות חוזית להתחיל ולחייב את לקוחותיה באופן חד-צדדי בגין עמלת הוראת קבע חודשית, וגביית עמלה שכזו מצריכה הסכמה מפורשת וקונקרטית מצד הלקוחות, קל וחומר ללא שניתנה הודעה מוקדמת על דבר הגבייה.
בתביעה נאמר כי אפילו הייתה ניתנת הודעה מוקדמת הרי שזו לא יכולה הייתה להיות יותר מאשר הצעה לכריתת הסכם, ולקוחותיה של נטוויז'ן מעולם לא נתנו "קיבול" להצעה שמעולם לא ניתנה.
לדברי רז, נטוויז'ן המציאה חיוב חדש יש מאין והתחילה לגבות בעבורו ללא כל הודעה מראש ללקוחותיה על הגבייה. בית המשפט מתבקש להורות לנטוויז'ן לחדול מפעילותה הפסולה ולהימנע מהמשך הגבייה ובנוסף לפצות את לקוחותיה המשלמים בהוראת קבע על-ידי השבת הכספים שגבתה מהם ביתר.
בתביעה נאמר כי נטוויז'ן גבתה את העמלה הבלתי חוקית במהלך תקופת 5 החודשים האחרונה מ-15% מכלל כ-700,000 לקוחותיה דהיינו מ-105,000 לקוחות, וכי כל לקוח ניזוק בסכום של 29.5 שקלים, ומכאן שסכום התביעה המצרפי מוערך ב-3.2 מיליון שקלים, והוא הולך ותופח מדי חודש ככל שתימשך גביית היתר.