ועדת המחירים שע"י משרדי האוצר והתחבורה שוקלת להמליץ לשרי התחבורה והאוצר לעדכן את צו הפיקוח על תעריפי הנסיעה במוניות כך שתעריפי הנסיעה במוניות יופחתו בשיעור של 9% בהתאם לשיעור ירידת סל התשומות המעודכן.
תעריפי הנסיעה במוניות מפוקחים. עד כה הם עודכנו כאשר שיעור ההתייקרות של הסל עבר את הרף של 3% ועברה שנה לפחות
מאז העידכון הקודם בחודש מרס. העדכון האחרון של התעריפים היה בשנת 2013, ונסיעה במונית התייקרה ב-3.8%.
מרכיב הדלק בסל תשומות, אשר משקלו בסל קרוב ל-39%, חושב מזה שנים לפי מחיר סולר ל-1,000 ליטר ברכישת 3,000 ליטר ומעלה סולר לתחבורה ללקוח מ"חשב מערכות מידע בע"מ" בניכוי החזר הבלו על הסולר. מדד זה נבחר בזמנו כמדד המבטא מחירי סולר ברכישות דלק בהיקפים גדולים ע" נהגי מוניות.
בעקבות פניות של מנכ"ל
המועצה הישראלית לצרכנות,
אהוד פלג, בטענה שתעריפי הנסיעה במוניות לא הופחתו, על-אף הירידה במחירי הדלק, ובעקבות טענתו כי המדד המשמש לבדיקת התייקרות הסולר אינו משקף את מלוא הירידה שאירעה במחירי הסולר במהלך השנתיים האחרונות, בחנה ועדת המחירים מדדי מחירי סולר נוספים והתייעצה עם ראש מינהל הדלק במשרד האנרגיה.
ממצאי הבדיקות וההתייעצויות שנערכו הצביעו על כך שהמדד המומלץ להטמעה בסל התשומות הוא "מחיר סולר ממוצע בתחנות למכוניות פרטיות" שמתפרסם ע"י הלמ"ס על בסיס חודשי.
ועדת המחירים שוקלת אפוא לשנות את מדד הדלק בסל תשומות למוניות מ"מחיר מחיר סולר ל-1,000 ליטר", כאמור, המתפרסם ע"י "חשב" ל"מחיר סולר ממוצע בתחנות למכוניות פרטיות", המתפרסם ע"י הלמ"ס. חישוב שיעור התייקרות הסולר ייעשה, כבעבר, לאחר ניכוי החזר הבלו על הסולר לנהגי המוניות.
הוועדה החליטה לצאת לשימוע בכתב לגבי שתי ההמלצות עד לתאריך 9 במרס 2016, אך לא פרסמה את דרכי הפנייה אליה.