|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

רשות אחת - נשק אחד

הדיונים בין פתח לחמאס יתחדשו בקהיר בשבוע הבא ואט אט נחשפות המחלוקות העמוקות שעלולות לטרפד את הסכם הפיוס הדרג המדיני בישראל וממשל טראמפ מחשקים את חמאס ופתח בנושא ההכרה בישראל, גינוי הטרור, פירוק הנשק של חמאס וניתוק הקשר עם אירן
05/10/2017  |     |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: הרשות הפלסטינית/AP]

שני מיליון פלשתינים החיים ברצועת עזה, צמאים לשינוי מהותי במצבם ההומניטרי לאחר 10 שנים של מצור,ממתינים בכיליון עיניים לשיחות הפיוס בין פתח לחמאס שיתחדשו בקהיר ביום שלישי הבא.

ברצועת עזה הסתיימו החגיגות והטקסים לכבוד הממשלה הפלשתינית בראשותו של ראמי חמדאללה והמשלחת המצרית בראשות שר המודיעין המצרי הגנרל ח'אלד פווזי.

האופטימיות הרבה ששררה ברצועה בעקבות מהלך הפיוס התחילה להתפוגג מכיוון שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, בניגוד למצופה, סירב להודיע על הסרת הסנקציות שהטיל על הרצועה עד שישתכנע שכוונות חמאס לפיוס רציניות, הוא ממתין לראות את ההתפתחויות בשיחות קהיר.

גם במצרים מתחילים לעלות סימני שאלה לגבי אמיתות אפשרות הפיוס בין פתח לחמאס למרות שאמצעי התקשורת המצרים מדגישים את הויתורים שעשתה הנהגת חמאס כדי לאפשר את קידום מהלך הפיוס.

העיתונאי המצרי הידוע אחמד מוסא תקף בחריפות ב-4 באוקטובר בתוכניתו הטלוויזיונית "על אחריותי" בערוץ "סדא אלבלד" את תנועת חמאס ואמר כי מדובר בתנועת טרור שאי-אפשר לבטוח בה ושידיה מגואלות בדמם של המצרים. הוא האשים אותה כי היא מנהלת מו"מ עם ישראל ואיננה נלחמת בה והפנה קריאה לעם הפלשתיני: "אל תעתיקו את מה שעשה חיזבאללה בלבנון, אין שום ערך ללבנון בגלל הנשק של חיזבאללה, אין מנוס, אתם צריכים מדינה אחת,נשיא אחד, ממשלה אחת ונשק אחד" הסביר מוסא.

ההסתייגות של מחמוד עבאס

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתנהג בנושא הפיוס כמי שכפאו שד, תנועת חמאס הצליחה להפתיע אותו בעת ששהה בניו-יורק וקיבלה את כל התנאים המוקדמים שהציב ובראשם פירוק "ממשלת הצללים" שהקימה ברצועת עזה.

עבאס נשאב לתהליך הפיוס בעל כורחו, הוא איננו מאמין לתנועת חמאס אך חושש מלפגוע ביחסים עם מצרים. לכן, הוא לא הסיר את הסנקציות מרצועת עזה והעניק שורה של ראיונות לתקשורת המצרית שבהן הבהיר כי לא יסכים לאמץ ברצועת עזה את המודל השלטוני של חיזבאללה בלבנון.

"אנו רוצים רשות אחד ונשק אחד, כל דבר צריך להיות בידי הרש"פ, מעברי הגבול, הביטחון ומשרדי הממשלה, לא אסכים להעתיק את מודל חיזבאללה בלבנון" הבהיר עבאס.

יו"ר הרש"פ מגלה זהירות רבה ועל-פי גורמים בפתח הדיונים בקהיר שיתחילו בשבוע הבא אמורים להימשך זמן רב, מחמוד עבאס רוצה להתקדם צעד אחר צעד ולוודא שחמאס איננה טומנת לו מלכודות.

מה צפוי בשיחות קהיר?

צריך לזכור כי לא הושג הסכם פיוס חדש בין פתח לחמאס אלא הושגה הסכמה ליישם את "הסכם קהיר" בין שתי התנועות משנת 2011. לכן, הדיונים בקהיר נועדו ליצור מנגנונים מוסכמים לישום "הסכם קהיר".

עכשיו, כשהסתיימו תרועות הפסטיבלים שהיו בעזה בימים האחרונים שני הצדדים חוזרים אל קרקע המציאות והם יצטרכו לפתור שאלות רבות שנותרו פתוחות.

הפקידים - מה יעלה בגורלם של 40 אלף פקידים שחמאס קלטה ב-10 השנים האחרונות-מי ישלם את משכורותיהם ומאיזה תקציב, האם מחמוד עבאס יסכים לקלוט אותם במנגנון הממשלתי שהרי הם מזוהים עם חמאס?

מעברי הגבול - מי ישלוט בצד הפלשתיני של מעברי הגבול ברצועה עם מצרים וישראל-האם עבאס יסכים כי אחרי כל מעבר גבול יהיה מחסום צבאי של חמאס שהוא יפקח בפועל על הנכנסים?

הביטחון- מי יהיה שר הפנים בממשלת האחדות הלאומית שאמורה לקום? האם אלפי אנשי מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה ישולבו במשטרה של הרש"פ? מי יאבטח את הגבול עם מצרים למניעת הברחות? מי ישמור על הגבול של הרצועה עם ישראל?

ממשלת אחדות לאומית - מתי תוקם ממשלת האחדות ומי יעמוד בראשה?כמה נציגים יהיו לכל פלג פלשתיני בממשלה? כיצד תתפקד הממשלה מול ישראל אם יהיו בה נציגים של חמאס?

הבחירות - מתי יתקיימו הבחירות לנשיאות ולפרלמנט? מה יקרה אם ישראל תתנגד להשתתפות חמאס בבחירות שהרי השתתפות מפלגות תומכות טרור בבחירות אסורה על-פי הסכם אוסלו?

המצע המדיני - מה יהיה המצע המדיני של הממשלה הפלשתינית? האם חמאס תסכים לניהול מו"מ עם ישראל? האם תקבל חמאס את פתרון 2 המדינות?

סוגיות חיי היום יום - מי יטפל במצוקות החשמל, המים, האבטלה והתפלת מי הים? מאיזה תקציב? מי יגבה את המיסים מתושבי הרצועה ולאן יועבר הכסף-האם לקופת הרש"פ או לקופת חמאס?

אלו הן חלק מהבעיות, אולם נראה כי גם מחמוד עבאס יודע שהבעיה העיקרית שמעיבה על החזרת השליטה המלאה של הרש"פ על רצועת עזה הינה כמות הנשק האדירה שבידי הזרוע הצבאית של חמאס "עז א-דין אל-קסאם".

חמאס מסרבת לפרק אותה ולמסור את הנשק לידי הרש"פ בטענה כי מדובר בנשק שיגן על הרצועה מפני ישראל אבל היא כבר השתמשה בנשק הזה ב-2007 כדי לגרש את הרש"פ מרצועת עזה, מי יערוב למחמוד עבאס שהתרחיש הזה לא יחזור על עצמו גם הפעם?
מנהיג חמאס, אסמעיל הניה רמז כי חמאס תהייה מוכנה לדון בכללים חדשים לגבי השימוש בנשקה אך בכל מקרה לא תתפרק ממנו.
מבחינתו של מחמוד עבאס הדבר איננו מספיק ולהערכת גורמים בכירים ברש"פ גורל "הנשק של ההתנגדות" יביא לפיצוץ תהליך הפיוס.

העיתון "ראי אליום" דיווח ב-3 באוקטובר כי ראש המודיעין המצרי הבהיר למחמוד עבאס כי נושא הדיון בנשק של חמאס ידחה לשלב מאוחר יותר עד שתושג הסכמה בשיחות קהיר על העמדה המדינית מול ישראל.

על-פי הדיווח, ראש משלחת פתח עזאם אלאחמד חתם לפני 3 שבועות בקהיר על נייר הסכמה כי נושא הנשק שבידי "עז א-דין אל-קסאם" לא ידון לפני פתרון המחלוקות בנושא העמדה המדינית מול ישראל.

גם הטענות של גורמים בחמאס וברש"פ כי ארצות הברית וישראל הסירו את הוטו שהיה בעבר על תהליך הפיוס מתבררות כלא מדויקות בלשון המעטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב שלושה תנאים להסכמת ישראל לתהליך הפיוס, הכרה בישראל כמדינה יהודית, פירוק הזרוע הצבאית של חמאס וניתוק הקשר עם אירן. גם השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט פרסם הודעה כי כל ממשלה פלשתינית חדשה תהיה חייבת להכיר בישראל, לגנות אלימות,להכיר בהסכמים קיימים ולנהל מו"מ.

הדרג המדיני בישראל והממשל האמריקני מחשקים למעשה את פתח וחמאס לקראת שיחות קהיר, מצרים תצטרך למצוא פתרונות יצירתיים כדי להתגבר על המחלוקות, נראה כי מדובר במו"מ ארוך שלא ברור כמה זמן הוא יימשך, ייתכן שפרסום תוכנית השלום החדשה של הנשיא טראמפ ל "עסקת המאה" יקדים את סיומו.

תאריך:  05/10/2017   |   עודכן:  05/10/2017
יוני בן מנחם
+משפחת שמרלינג: הרקע לרצח - לאומני
22:19 05/10/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומרת כי רצח אבי המשפחה בידי פועליו הערבים לא היה על כספי  ▪  נתניהו: נעשה הכל כדי להביא לדין את מי שביצע את הרצח המזעזע הזה
(זירת הרצח [צילום: רועי עלימה/פלאש 90])
+פלשתינים קוראים להחרמת "נשים עושות שלום"
14:10 05/10/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
הוועדה הלאומית הפלשתינית לחרם על ישראל: "השתתפות נשים פלשתיניות באירוע המתוכנן ביריחו, מהווה נורמליזציה עם ישראל"  ▪  באירוע יופיע הזמר דייויד ברוזה
([צילום: פלאש 90])
+האיש של חיזבאללה מונה לסגן ראש החמאס
12:56 05/10/17  |  יוני בן מנחם   |   לרשימה המלאה
אלעארורי אחראי על פעילות הטרור של חמאס בגדה הפעלת "חוליות רדומות" לפיגועים נגד ישראל. על-פי גורמי הביטחון בישראל הוא הפעיל את החוליה שחטפה ורצחה את שלוש הנערים הישראלים באזור גוש-עציון, וחוליה נוספת שרצחה את בני הזוג הנקין ז"ל בסמוך לשכם.
צאלח אל-ערורי[צילום: אתר האינטרנט של החמאס]
רשות אחת - נשק אחד [צילום: הרשות הפלסטינית/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות אחת - נשק אחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
5/10/17 20:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
על-פי גורמים מצרים, הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי שקד במשך זמן רב ביחד עם שר המודיעין המצרי ח'אלד פווזי להכין את מהלך הפיוס הפלשתיני בתיאום עם הממשל האמריקני.
04/10/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך את ההקפאה השקטה ביהודה ובשומרון. נתניהו שוחח (יום ג', 3.10.17) עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ועדכן אותו כי אין בכוונתו להעביר 300 מיליון שקלים לחיזוק מרכיבי הביטחון בהתנחלויות, וכן 200 מיליון שקלים למימון כבישים עוקפים בשטחים.
03/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הקמתה של מדינת "פלשתין" עלולה לסכן את ישראל הרבה יותר מאינתיפאדה שלישית או ממצב של טרור מתמשך, וגם עלולה להגדיל את הסכנה למלחמה גרעינית במזרח התיכון". אזהרה חמורה זו השמיע לא מכבר פרופ' לואיס-רנה בראס מאוניברסיטת פרדו שבאינדיאנה, שהיה גם, לפני כ-15 שנה, יו"ר "פרויקט דניאל" שהוקם - בשילוב מומחי ביטחון מארה"ב וישראל - כדי להעריך את האיומים על הביטחון הלאומי של ישראל מצד מדינות מזרח תיכוניות, ובעיקר אירן. ההמלצות המפורטות של "פרויקט דניאל" הוגשו ב-16 בינואר 2003. לראש הממשלה אז אריאל שרון וראו אור במאמר מפורט שהופיע ברשת בחתימת המומחה האמריקני שכותרתו הייתה: מבט לאחור על "פרויקט דניאל" במלאת חמש שנים לכתיבתו.
03/10/2017  |  עמי דור-און  |   כתבות
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס היה השבוע במצב רוח מרומם לאחר ההצלחה של הרש"פ להתקבל במעמד של מדינה חברה בארגון האינטרפול הבינלאומי. נראה כי מחמוד עבאס איננו מתכנן לנצל את הקבלה לארגון רק לצורך רדיפת קציני צה"ל בחו"ל אלא גם לצורך חיסול חשבונות עם יריביו הפוליטיים ובראשם מוחמד דחלאן.
03/10/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הפיצול בין הגדה לרצועה נמשך כבר 11 שנים ויחסי פתח וחמאס ידעו עליות ומורדות, כל ההסכמים וההבנות אליהם הגיעו שני הצדדים במהלך התקופה הזו לא מולאו והרחוב הפלשתיני התרגל למצב של נתק הנובע ממחלוקות אידיאלוגיות ו"ריב כסאות" על שלטון ושררה מבלי להתחשב באינטרס הלאומי הפלשתיני.
02/10/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il