|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
היו"ר מרגי וסגן השרה מקלב ראש רשות התחבורה הציבורית אמיר אסרף

משרד הבריאות מטיל פצצה:

ספק אם פעילות הרכבת תתחדש ב-8 ביוני

נציגת משרד הבריאות אומרת בוועדת הכלכלה כי לנוכח התגברות התחלואה, כלל לא בטוח שהרכבת תיפתח במועד במשרד התחבורה הופתעו ולדרישת יו"ר הוועדה יוצג מתווה שינסה לאפשר חידוש השירות במגבלות
02/06/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
מסתמן: פעילות הרכבת תתחדש בעוד שבועיים
עידן יוסף
לרשימה המלאה

ישיבתה הראשונה של ועדת הכלכלה בכנסת ה-23 הוקדשה (יום ג', 2.6.20) לנושא התחבורה הציבורית בשגרת הקורונה. יושב-ראש הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, הורה להגיש לוועדה מתווה להחזרת הרכבת לפעילות תוך שמירה על כללי הבריאות, זאת לאחר שהתברר בדיון כי כלל אין ודאות שרכבת ישראל תורשה לפעול במועד שסוכם.

עוזרת המשנה למנכ"ל במשרד הבריאות, רותי גרוס, הפתיעה את הנוכחים בדיון כשאמרה שלנוכח העלייה בתחלואה, ייתכן שהרכבת לא תיפתח ב-8 ביוני כפי שתוכנן. "בראייה שלנו, בריאות הציבור קודמת לכל. ביקשנו מהרכבת שמירת מרחק שני מטרים בין נוסעים ואמרו שזה לא ישים, ביקשנו אכיפת מסכות ואמרו שזה לא ישים במהלך הנסיעה ואפשר רק בכניסה לתחנה, ביקשנו בדיקת חום ואמרו שזה לא ישים. אמרו גם שקשה לשמור על תפוסה של 75% נוסעים ברכבת. מרגי: "נשמע לא הוגן, אבל כגורם שאחראי על בריאות הציבור בימים אלה, יש לך את הפריבילגיה לקבוע".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, נדהם מהבשורה: "סיכמתי אישית עם גרוטו [פרופ' איתמר גרוטו, ע.י.] והשר לשעבר בצלאל סמוטריץ' שהרכבת תיפתח ב-17 במאי. באותו ערב משרד הבריאות חזר בו, ושמענו על כך רק מהתקשורת. מבחינתנו, ב-8 ביוני הרכבת נפתחת ללא הגבלות, כפי שסוכם".

עוד אמר אסרף: "אנחנו פגשנו את משבר הקורונה כשהוגבלנו ל-20 איש באוטובוס במקום 60. בישראל יש 11 אלף אוטובוסים ו-16 אלף נהגים והיינו צריכים פי שלושה אוטובוסים. בשגרה יש 780 מיליון נסיעות בשנה ו-70 מיליון ברכבת, בכ-11 אלף אוטובוסים ו-100 מערכי רכבות. רכבת ישראל היא מערכת פתוחה ולכן אין שום אפשרות לשלוט על מספר הנוסעים בקרונות". מרגי: "אין דבר כזה אין אפשרות". אסרף: ניסינו במשך שלושה חודשים למצוא פתרון לתחנה כמו בנימינה, שנכנסות אליה 16 רכבות בשעה, להגביל את מספר הנוסעים בקרון. לא נדע מי יורד איפה וכמה מקומות יש. התקינו מצלמות תרמיות ברכבת ויוכלו לאתר אנשים עם חום. זה הסיכום שאפשר לנו להיראות אחרת בשבוע האחרון. התמונות של הצפיפות באוטובוסים ובתחנות לא חזרו על עצמן".

מרגי: "אני קורא את הבעת פניה של נציגת משרד הבריאות, ורואה שהרכבת לא תיפתח בלי מגבלות. בוא תגיש מתווה איך אתם הולכים לאכוף את המגבלות". ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) הציע לתת סמכות לפקחי הרכבת להטיל קנסות על נוסעים שלא יעטו מסכות, והיו"ר הוסיף כי על הפקחים לעשות זאת באותה להיטות כמו על נושא הכרטיסים.
הפעלת שירותי התחבורה הציבורית בצל מגפת הקורונה – מבט משווה ותמונת מצב בישראל / סקירה
המסמך סוקר את אמצעי המדיניות שנקטו מדינות בעולם בהפעלת התחבורה הציבורית בצל משבר הקורונה ובמסגרת אסטרטגיית היציאה, ומציג את תמונת המצב בישראל. (22 עמ')

"האוצר מנע תגבור האוטובוסים בקורונה"
אמיר אסרף ורותי גרוס
סגן שר התחבורה אומר כי שר התחבורה הקודם אמר לו כי מי שמנע שילוב של מסלולים מקבילים של מפעילים פרטיים להשלמת החסר בתחבורה הציבורית בתקופת המשבר היה משרד האוצר האוצר: לא קיבלנו בקשה לתגבור. היום התפוסה באוטובוסים היא רק 55%
▪ ▪ ▪

במהלך הדיון תהה היו"ר מרגי: "אני לא מבין למה לא נעשתה תוכנית להשתמש במסה קריטית של מפעילים פרטיים שישבו בבית? אני מכיר זכיונות וחוקים. הממשלה יודעת לפעול בתקנות שעת חירום. יכולנו לייצר רציפים ומסלולים מקבילים של מפעילים פרטיים. זה יעלה כסף, אבל בשעת משבר צריך היה לתת את כל הסעד האפשרי".

סגן שר התחבורה, ח"כ אורי מקלב, השיב לו: "אני חושב שאתה צודק. שאלתי זאת את השר הקודם, ח"כ בצלאל סמוטריץ', והתשובה הייתה שהאוצר לא אפשר".

בפתח הישיבה, אמר יו"ר הוועדה כי "המשק חוזר לפעילות בהדרגה וההחלטות מתקבלות בקבינט הקורונה. משרד הבריאות והמל"ל ולא תמיד כל הזרועות חוזרים לפעילות באותו קצב. תחבורה ציבורית היא אחד העורקים החשובים שיכול להזרים חמצן והנעה למשק והתחושה שזה לא קורה בדיוק כך. יכול להיות שמשרד התחבורה יחשוב כמונו, שאפשר להקל ולאגם משאבים ולהוביל כמה שיותר אנשים חיוניים למקומות עבודה חיוניים".

מקלב הודה למרגי על ברכות שהרעיף עליו, ואמר: "אני סגן שרה בגללו או בזכותו. יש לי פינה חמה לוועדה, ואני מאחל לך בהצלחה. אנחנו יודעים שבנושא תחבורה ציבורית כל חברי הכנסת עוסקים בזה. הוועדה דנה בזה הרבה. השרה הטילה עלי את הממשק בין המשרד לכנסת, ואנחנו ניפגש הרבה. ועדת הכלכלה לא הסכימה לשינוי במדיניות של משרד התחבורה. ועדת הכלכלה נאבקה עם משרד התחבורה לקבל דוח לביקורת תחבורה ציבורית. היו קשיים גדולים מאוד.

"התחבורה הציבורית היא המקום שהכי קשה לעשות בו תו סגול מכיוון שקשה לשמור מניעת הדבקה באוטובוס. מצאו שילוב של תחבורה ציבורית מצומצמת בקווים מרכזיים, אבל אם צריך להגיע מנקודה אחת מכרמיאל לירושלים - אז לא היה קו ישיר והייתה הגבלה של נוסעים - 19 נוסעים. כשהמשק חזר לפעילות היה ברור שזה לא יכול לתפקד ככה. היו קשיים גדולים לאזרחים, עובדים, תלמידים, צוותי הוראה, ראינו זמן המתנה ארוך ואנשים צובאים על תחנות. שרת התחבורה לקחה את זה כפרויקט ראשון שלה ויזמה דיון אצל שר הבריאות - המסקנות של הדיון היו מהפך. ההגבלות צומצמו ל-75 אחוז נוסעים, והחזרת כל הקווים. רכבת - לא.

במשרד הבריאות הבינו שאי אפשר משק בלי תחבורה ציבורית. הצגנו תמונות כאלה של עומסים בתחנות המרכזיות. בגלל שלא היו אוטובוסים, אנשים עמדו צפופים וזה גרם לסכנה יותר גדולה. המצב הזה שאותו נוסע נפגש עם 50 נוסעים, עם 150 נוסעים. מערב החג אנחנו באירוע אחר לגמרי, אנחנו פתוחים לשיפורים והנושא המרכזי הוא הנושא של הרכבת. לגבי הרכבת, היה חשש לפגיעה בפרטיות".

"נוסעים שחבשו מסכות לא נדבקו"
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים, ישראל גנון, אמר בדיון כי 15% מהנהגים בתחבורה הציבורית לא חזרו מהחל"ת. לדבריו, 80-70 אחוז מהחולים המאומתים התגלו בתחבורה הציבורית. נציגת משרד הבריאות דחתה את הנתון, ואמרה כי מרכז המידע והידע הלאומי למאבק בקורונה, המופעל על-ידי יוצאי יחידת 8200, התבקש לבסס את הנתונים בנושא, ולדבריה "לא נמצאו מחקרים בעולם על ההידבקות בתחבורה הקרקעית, וזאת בניגוד לתחבורה האווירית שעליה יש מחקרים". עם זאת ציינה כי מחקר מהימן מסין טוען שאפשר להידבק בתחבורה קרקעית אפילו ממרחק של 4.5 מטרים, אך איש מבין הנוסעים שעטו מסכות פנים לא נדבק. תמיד אנחנו רואים התייחסות לנהגים - לשמור מהם מרחק, לרבות השארת המושבים הקדמיים פנויים.

חלק מן הדיון הוקדש לנושא החלופות התחבורתיות שלא הוצעו. מקלב אמר: "מדיניות השרה היא לא לעצור את התחבורה הציבורית. משרד התחבורה הציע פתרונות טכנולוגיים שמשרד הבריאות התנגד אליהם. הייתה אפליה ולבעלי רכב פרטי הייתה יותר נגישות. הציבור מתלונן שהנסיעה מסוכנת כי יש הרבה נוסעים באוטובוס. ועדת הכלכלה צריכה להעלות את הנושאים הללו, ואם צריך - להגביל את מספר הנוסעים".

ח"כ שרן השכל (ליכוד) קראה לאפשר לחברת אובר לקיים ניסוי כפוף למגבלות מסוימות, כגון תחבורה שיתופית שתוכל להסיע רק שניים ברכב, ואמרה שהדבר יקל על התחבורה הציבורית.

יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר-אור, טען בדיון כי לא התקבל מתווה המוניות להצעת חלופות לתחבורה הציבורית. גרוס דחתה את דבריו, ואמרה: "קיבלנו המון פניות עם הצעות בנושאי תחבורה, אבל לא התקבלה אף פנייה מנהגי המוניות". בין היתר ציינה כי במשרד הבריאות התקבלו רעיונות בנושא מסלולים חלופיים ממר"מים (מרכזים רפואיים, ע.י.) ומבתי חולים, שניסו להשתמש בחלופה זו אך הנטל הכספי להפעלת הסעות אלה היה גבוה. על כך הגיב היו"ר מרגי: "רף הרגישות שלי לנושא הכספי נמוך בתקופה כזו". על הצורך במציאת חלופות אמר: "המוח גמיש, רק צריך לפתח אותו. השאלה היא האם רצינו".

יעל עבאדי מאגף התקציבים במשרד האוצר הציגה נתונים באשר לביקוש: "שיעור הנוסעים בתחבורה הציבורית לפני ההקלות עמד על 15% מהשגרה. סדר העדיפות שלנו היה להשקיע במערכת הבריאות ובסיוע למעסיקים. גם כעת, לאחר הפעלת השירות, שיעור המשתמשים בתחבורה הציבורית הוא 55%. לא הגיעה אלינו בקשה לתגבור, ואם תגיע אנחנו מוכנים לשקול אותה. רבים מעסיקים את עובדיהם מהבית, ואנחנו מצפים ליותר שת"פ מהרשויות המקומיות לקדם שבילי אופניים. מרגי העיר כי אין קמפיין לעידוד נסיעה באופניים וציין כי בפריפריה בקושי נוסעים בהם. ח"כ סובה הוסיף: "בפריפריה האופניים משמשים לפנאי ולא לעבודה". סובה קרא לפקידים "לשנות את התפישה ולבוא בגישה קונסטרוקטיבית ולא כאילו מתכוננים לוועדת חקירה ממלכתית, שאני בעדה, על תהליך קבלת ההחלטות. כל החלטה צריכה להיות שקופה, ואף פקיד לא צריך לחשוש. ראיתי פקידים מתגוננים, כאילו הולכים לפטר את כל הפקידים. תקשיבו לנו מדי פעם, אנחנו נבחרי הציבור".

יעקב בבילה, מנהל התנועה של חברת דן, אמר: "הדבר היחיד שאליו אנחנו מתגעגעים בתקופת הקורונה הוא הכבישים הריקים". מרגי: "האם כשראיתם את העומס והקושי, ניסיתם להציע מתווה אחר, או שפעלתם כזה ראה וקדש, לפי מה שקבע המשרד?". בבילה: "כל בקשה שהגשנו התקבלה. נתנו לנו יד חופשית והמון גמישות, וזה התבטא במספר התלונות שכמעט לא הגיעו. היה מאתגר, אבל עברנו את זה בשלום באמצעות מתן פתרונות מיידיים". גם נציג נתיב אקספרס אישר כי החברה קיבלה יד חופשית ממשרד התחבורה, וביקש להגדיל את התמיכה הממשלתית במפעילים.

תם פרומוביץ, ראש ענף ועדי התחבורה בכוח לעובדים, אמר כי הוא מוטרד משתי בעיות: "א. אי אפשר לדבר על המחסור החמור ב-4,000 נהגים מבלי לדבר על הפגיעה ביחסי העבודה בימי הקורונה. בחסות המשבר הבריאותי חברות האוטובוסים שולפות תוכניות מגירה ומאיימות על הנהגים - חיזרו לעבודה בתנאים מופחתים או שלא תחזרו בכלל. מצב כזה קיים למשל בחברות קווים ומטרופולין. אלפי הנהגים עומדים לבדם לדאבוננו, בפני פגיעה חמורה בתנאי העסקתם, דווקא בשעה קשה זו לאחר חודשי חל"ת. ב. סוגיית ניתוק המגע בין נוסעים לנהגים- מטעמי בריאות בשגרה ומטעמי הגנה מפני אלימות הנוסעים בימי שגרה. לדאבוננו אין חדש בהבטחה להקמת מחיצה. אנו מאמינים בכוחה של הוועדה להגדיר לוח זמנים לנושא".

יוסי סעידוב מארגון 15 דקות שם דגש על נושא תדירות האוטובוסים: "גם כאשר התחבורה הציבורית תחזור ל-100%, תהיה צפיפות, וצריך להגדיל את מספר האוטובוסים והנסיעות. צריך למצוא פתרון לחניית אוטובוסים בתשתיות לרכב פרטי ובחניונים בערים ובתחנות הרכבת". סעידוב הוסיף: "13% מהנוסעים נוסעים ברכבת, וזו בעיה שאין אותה. חדר מצב במשרד התחבורה שיזם השר סמוטריץ' יכול היה לסייע. אין עלייה מדלת אחורית- זה חייב לקרות מיד". אולה, שהשמיעה את קולם של בעלי המוגבלויות בדיון, אמרה: "מחמיצים את הנוסעים בעלי המוגבלויות. הרכבות הן כלי התחבורה העיקרי שלנו".

המגבלה מגדילה את הסובסידיה ב-1.5 מיליארד

ראש הרשות לתחבורה ציבורית אסרף, התייחס לכמה נושאים שעלו בישיבה: "קווים שלא הצלחנו לתגבר ושהציבור לא היה ממושמע בהם - ביטלנו. כדי לשמר נהגים - הפכנו אלף נהגים לפקחים שיספרו שבאוטובוס יש 20 איש כדי שהנהג לא יעסוק בזה. שילמנו להם 30% במקום להוציא אותם לחל"ת. שימרנו אותם כעתודה והחזרנו אותם לניהוג כאשר התאפשר.


אסרף גילה כי על הפרק עמדה האפשרות להשבית כליל את התחבורה הציבורית: "בשיא המשבר, התחבורה הציבורית הצטמצמה ל-25 אחוז מהרשת. החלופה הייתה לסגור בכלל את התחבורה הציבורית. לצמצם זה הרבה יותר מסובך מאשר לסגור פעילות. היינו מוגבלים ל-10 אחוז מהקיבולת. היום עלינו ל-75 אחוז מהקיבולת. מבחינת הנחיות, ביטלנו מכירה אצל הנהג לשמור על נהגים. אפשרנו עלייה מכל הדלתות חסמנו שורה ראשונה מאחורי הנהג. יצאנו לדרך, קיבלנו מהאוצר 36 מיליון שקלים. חייבנו את כל חברות התחבורה הציבורית לעשות ניקיון יסודי, לא חיטוי, אחת ליום. בדיקות נדרשות וחובת עטיית מסכות.

"הייתה פגישה בין שרת התחבורה, שר הבריאות והצוותים המקצועיים. לפני שבועיים רוב האוטובוסים עבדו ורוב הנהגים חזרו. הגברנו תדירות. היום פועלים 35 קווים לעומת 24. מגבלת הנוסעים מגדילה את תקציב הסובסידיה ב-1.5 מיליארד שקל במונחים שנתיים.

"מוקד המידע לתחבורה ציבורית מקבל 1.2 מיליון שיחות. הפעלנו 400 מוקדנים, רבע מעובדי בזק אונליין, שנדרשו לחיבור מערכות המידע בבית, ומשך השיחה, שחרגה רק ממידע בסיסי, התארך מדקה לחמש דקות. לגבי החזרים לבעלי מינויים ברב-קו, החזרנו למעל 40 אלף איש, יש 450 אלף שצריך לפצות. זה מתקדם".

תאריך:  02/06/2020   |   עודכן:  02/06/2020
עידן יוסף
+בלית ברירה: אושרה הארכת מצב החרום
23:06 02/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה המשותפת ממליצה למליאת הכנסת לחזור והכריז על מצב חרום למשך שנה נוספת  ▪  תוקם ועדת משנה שבה יהיו חברים מספר חברי כנסת, אשר יבחנו באופן עקבי ביטול צווים וחוקים
(צבי האוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+"נעלה את השלמת ההכנסה לקשישים לגובה שכר המינימום"
13:21 02/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי נתוני הביטוח הלאומי כמעט 200,000 קשישים עניים בישראל מקבלים השלמת הכנסה שעומדת על כ-3,300 ש"ח בחודש ליחיד  ▪  מנכ"ל ביטוח לאומי הביע תמיכה במהלך, נציג האוצר מסייג: "הממשלה תצטרך לתעדף הנושא"
(ח"כ כץ. יעזר באופוזיציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+הסילוף תמיד מנצח
12:14 02/06/20  |  יאיר דקל   |   לרשימה המלאה
בערוץ 12 פורסם לפני ימים אחדים כי לכחול לבן יהיה וטו על כל חקיקה והחלטת ממשלה  ▪  אחרי כן פמפמו לנו שכחול-לבן תמנע ותעצור כל הליך מדיני שלא ייראה לה
(כ"ץ. פתאום יש מספרים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+יצומצמו זכויות נוסעים שטיסותיהם בוטלו
10:33 02/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המבקשת לקבוע כי נוסעים שהונפק להם כרטיס טיסה לא יהיו זכאים לפיצוי כספי בשל ביטול טיסתם ותצומצם זכאותם להחזר כספי או לקבלת כרטיס טיסה חלופי
([צילום: משה שי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רכבת ישראל   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ספק אם פעילות הרכבת תתחדש ב-8 ביוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת פתחה (יום ג', 2.6.20) את דיוניה לכנסת ה-23, בדיון על העלאת קצבאות השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים. על-פי נתוני הביטוח הלאומי, בישראל ישנם כיום כ-198,400 אלף משקי בית בהם מקבלי השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים ושאירים, 23% מהם זוגות וכ-77% יחידים. סכום הקצבה המשולבת (זקנה והשלמת הכנסה) ליחיד עומד היום על כ-3,300 שקלים, וכ-5,100 שקלים לזוג.
02/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
נתן אלתרמן פרסם את השיר הזה בטור השביעי שלו ב-15 באוקטובר 1943. אם אתם חושבים שהשיר אקטואלי גם היום, אחרי כ-77 שנים? כל אחד ודעתו. את השיר העבירה מלכה זוהר לחברי הבוקלאב שלנו.
02/06/2020  |  יאיר דקל  |   יומני בלוגרים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המבקשת לצמצם את זכויותיהם של נוסעים שטיסותיהם בוטלו לקבל החזר כספי.
02/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 1.6.20) בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 49) (הפסקת חברות בכנסת של חבר הכנסת המכהן כשר או כסגן שר), המכונה החוק הנורווגי. ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ נעדרו מההצבעה.
01/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיבלה את המלצת הוועדה המסדרת ואישרה (יום ב', 1.6.20) את מינויו של ח"כ חיים כץ (ליכוד) לתפקיד יושב-ראש הוועדה לכנסת ה-23. הדיון התקיים בהשתתפות יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין.
01/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הצמיחה השלילית תגיע לכ-5%  /  עידן יוסף
ברק: חוק הסמכויות יביא למרי אזרחי  /  איציק וולף
22 אלף פנו לאיחוד משפחות; כמחציתם אושרו  /  עידן יוסף
ימינה מציגה: להחניף לנאשם  /  איתמר לוין
להשיב את הציונות הדתית למקום הראוי לה  /  מוטי יוגב
המהתל הלאומי   /  אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il