|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הפטור שאולי יטרפד גגות סולארים במבני ציבור

הוראת שעה שפטרה ממכרז גגות סולאריים עד 200 קילוואט, שאמורה להתבטל, עלולה למנוע הקמת גגות סולאריים במבני ציבור של השלטון המקומי, ולסכל את העמידה ביעדי הגידול באנרגיה ירוקה יו"ר ועדת הפנים: יד אחת קובעת יעדים והשנייה מונעת עמידה ביעדים
03/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: ג'קלין מרטין/AP]

"שר האנרגיה שטייניץ קבע יעדים מאוד ברורים אליהם צריכה ישראל להגיע בכמות החשמל המיוצרת ממקורות של אנרגיות מתחדשות. לפי הנתונים שידועים לנו כעת, ליעד של 10% אנרגיה מתחדשת עד סוף שנת 2020 אנחנו כבר לא נגיע ולא נעמוד בו, כי בסוף שנה זו סך יצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יהיה באזור ה-8%", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' דיון על החשש לאי עמידה של המדינה בהתחייבותה להפחתת גזי החממה, בשל הפגיעה בייצור חשמל מגגות סולאריים.

עוד אמרה חיימוביץ': "כעת, אולי בשל הצעדים שעומדת רשות החשמל לנקוט, גם ליעד של 30% יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2030 אנחנו גם עלולים לא להגיע. ביד אחת, שר האנרגיה קובע יעדים וביד השנייה רשות החשמל שכפופה למשרד האנרגיה מקדמת צעדים שימנעו עמידה ביעדים שהשר שלהם קבע. אז איך אומרים - הפוך גוטה הפוך.

"ללשכתי הגיעו פניות מהשלטון המקומי יחד עם פניות מראשי רשויות רבים וארגוני הסביבה - כולם פנו לרשות החשמל בבקשה לקראת השימוע הקרוב שעומדת לבצע הרשות להאריך ולא לבטל את הוראת השעה המאפשרת התקנת מערכת סולארית על גגות בהספק מותקן של עד 200 קילוואט בפטור ממכרז. הרצון של רשות החשמל להוריד את התעריף ל-41 אגורות, ויותר מכך -לבטל את הוראת השעה ולהחזיר אותנו למצב שהיה בשנת 2019, לפיו רק מתקנים בהספק של עד 100 קילוואט נהנו מפטור ממכרז - משמעותה להסיג את תחום הסולארי בישראל אחורה במקום קדימה".

שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי: "יש הבדל מהותי בין המגזר הכלכלי בעל יכולות פיננסיות לרשויות מקומיות. למגזר השלטון המקומי יש הרבה פוטנציאל, אבל הוא לא יוכל להתחרות בפרטי. צריך לגייס הון, לחשב תקופת החזר, לפנות לרגולטור שיאשר שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי. ביטול הוראת השעה לא תאפשר לנו לעמוד ביעדים הלאומיים. התוכנית של האוצר ומשרד האנרגיה מאוד כלכלית, אבל לא לוקחת בחשבון שיש מאגר לא מנוצל של שטח ציבורי, שלא יכול לעמוד בתנאי התחרות עם השוק הפרטי. אם לא ינוצל הפוטנציאל בשטחי המבנים הציבוריים של הרשויות המקומיות, זה ילך לשטחים פתוחים. צריך שינוי חקיקה בחוק החשמל. תיקון קטן שיאשר לרשויות מקומיות פטור ממכרז עד 200 קילוואט לתקופה נוספת".

יואב קצבוי, יו"ר רשות החשמל: "מ-2017 הרשות עברה לתחרות. הוקמו או בהליכי הקמה 5000-6000 מגה על גגות. זו דרך המלך. המחירים אטרקטיביים. במקביל להליך התחרותי צריך מענה ייחודי. צרכנים קטנים לא יכולים לגשת למכרזים של הרשות, למרות שיש כאלה שהקימו גג סולארי על רפת או לול, אבל צריך ערבות ומימון. לכן אחרי מחשבה החלטנו על פטור ממכרז עד 100 קילוואט. זה לא בית קטן בערבה. זה גג של אלף מטר. ברוב העולם נותנים פטור ממכרז על 50-150 קילוואט. רשות החשמל החליטה שנותנים להם תעריף סופר מיטיב - 45 אגורות, פי 3 מהתעריפים. אנשים בנו, הייתה תנופה. לקראת סוף 2019 רצינו להגיע ליעד, שטרם הושג, וקיבלנו החלטות 'מכירת סוף עונה'. בין היתר הוראת שעה להעלות מ-100 קילוואט ל-200 קילוואט את הפטור מכרז. בהחלטה נכתב במפורש שזה בשביל לעודד עמידה ביעד, ושהרשות לא מתכוונת להאריך".

יו"ר הוועדה: "אתם מבינים שמבחינת הרשויות המקומיות זה דרמטי? נושא אנרגיה מתחדשת הוא לטווח ארוך. אתה מסתכל על חשבון החשמל, אבל יש חשבונות שלא מוגשים לך. רשות החשמל צריכה ליישם מדיניות ממשלתית, שקבעה יעד של 30% אנרגיה ירוקה ב-2030. הצעד שלכם להקטין את הפטור ממכרז עוצר".

ח"כ יוראי להב הרצנו: "יעדי 2030 מדברים על גידול של פי 6 בייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. באמצעות מה? אתם לא תעמדו בזה. אני רוצה שהדברים יקרו. איך אתם מתכוונים לעבוד? מה תוכנית העבודה בגגות פרטיים וציבוריים? יש מיפוי של גגות כאלה? איפה אנו נמצאים ואיך מגיעים ליעד? האם משווקים את העניין?"

יואב קצבוי, יו"ר רשות החשמל: "הדרך היא תעריף. אף פעם לא טענו שזה אמור לייקר את תעריף החשמל. הכלי הוא תעריפים במכרזים תחרותיים. בהתחלה זה ייכנס לגגות יעילים. ככל שנצטרך יותר כמויות, גם גגות קטנים ייכנסו. אנחנו לא מסתבכים עם מה התעריף הנכון. גג של 200 קילוואט זה גג גדול. ראינו גם כאלה".

חיימוביץ': "עיריות ורשויות מקומיות, יש להן קשיים שלא חווים אלמנטים מסחריים פרטיים. הן צריכות לעבור החלטות מועצה. כשאתה מתיר רק 100 קילוואט בלי מכרז, זה גומר את הסיפור. למה שלא תפטרו ממכרז עוד שנה, גם על 200 קילוואט?". קצבוי: "יכול להיות שיש בעיות. יש פוטנציאל בעיריות, בצה"ל, בחקלאות. איך משחררים צריך להבין". חיימוביץ': "מי צריך להבין, אני או אתה?" קצבוי: "אנו מחויבים לכמות שתאפשר עמידה ביעד".

ד"ר יונתן אייקנבאום, גרינפיס: "מבקש שרשות החשמל תפרסם במלואה עבודה שבחנה את פוטנציאל הגגות. מחצית הפוטנציאל הם בתים פרטיים צמודי קרקע. צריך לחייב כל בית צמוד קרקע להתקין גג סולארי. יש היום 4,000 עובדים בענף הסולארי על גגות. הסרנו חסמים ונוצר דבר גדול. נוכל להוסיף עוד אלפי משרות". חיימוביץ': "זה יכול להיות מנוע צמיחה".

אוריאל בבצ'יק, ראש אגף אנרגיה מקיימת, משרד האנרגיה: "שלא ישתמע שאין עבודה שלנו מול הרשויות המקומיות. האגף שלי בעבודה יומיומית מול הרשויות. אנו משקיעים תשומת לב רבה. עד שנה אחורה רשויות מקומיות הציבו גגות סולאריים בהיקף של 24 מגוואט. עם העידוד של מפעל הפיס, שנתן ערבונות הוגשו בקשות ל-140 מגה-ואט, פי שלושה מעשר שנים אחורה. גם היום יש רשויות שלא מצליחות לבצע בגלל חוסר משאבים. אנו עושים הדרכות ומשקיעים מאות אלפי שקלים".

יו"ר הוועדה חיימוביץ' סיכמה: "רק לפני שבוע עברה החלטת ממשלה שבה הגדיר שר האנרגיה יעד של 30% יצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2030. אנחנו בעיצומו של משבר אקלים חריף. קידום ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות זה צו השעה וממשלת ישראל חייבת לעשות הכל כדי לקדם אנרגיות מתחדשות ולא יצור אנרגיה מדלקים פוסיליים מזהמים.

"הפניות הרבות שהגיעו לרשות החשמל מצד השלטון המקומי, רשויות מקומיות רבות, ארגוני סביבה ויזמים פרטיים בקריאה להאריך את הוראת השעה מדברות בעד עצמם. הוועדה קוראת לרשות החשמל לשמוע את הקולות שעלו כאן בדיון ולכנס בדחיפות את מליאת רשות החשמל לקיום דיון בצורך בהארכת הוראת השעה שעומדת לפוג בסוף השנה אליו יוזמנו לדבר בפני המליאה נציגי השלטון המקומי וראשי הראשויות שפנו לרשות החשמל בעניין זה".

הוועדה קוראת לרשות החשמל לשקול לייצר אסדרה חדשה עם תעריף דיפרנציאלי שתשנה את המצב הקיים, לפיו בסל אחד גג קטן של צרכן פרטי או בית ספר צריך להתחרות בגג ענק של מאגר מים או חניון גדול.

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
עידן יוסף
+יש עתיד משכה הצעת החוק לפיזור הכנסת
09:24 04/11/20  |  מירב ארד
סיעת יש עתיד-תל"ם משכה את הצעת החוק לפיזור הכנסת שהייתה צפויה להעלות היום במליאה. בסיעה האשימו את כחול לבן: "שוב מנעו את הפלת הממשלה והשאירו את נתניהו בשלטון".
+ועדת הכספים קוראת להאריך את הקפאת היטל ההעסקה על עובדים זרים בחקלאות
01:02 04/11/20  |  עידן יוסף
במהלך דיון בנושא שנערך לרגל יום החקלאות וההתיישבות, עלה כי ההיטל לא הביא לגידול בהעסקת עובדים ישראלים וכי הוא יהווה נטל כבד על החקלאים. במשרד האוצר טענו כי העסקת עובדים זרים זולה יותר, ובמשרד החקלאות טענו כי הדבר איננו נכון. נוכח הדברים, וכך שהוראת השעה הזמנית המקפיאה את ההיטל מסתיימת בסוף השנה, ציין יו"ר הוועדה כי יקדם את הצעות החוק הפרטיות הקובעות את הקפאת הצו ב-5 שנים נוספות, ובמקביל יפנה לשר האוצר

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אפילו בתקופה של משבר כלכלי נורא כזה לא שמענו על נהירה של עובדים ישראלים לחקלאות, משרד האוצר רוצה את ההיטל כי הוא רוצה את הכסף, לא כי הוא רוצה לעודד עובדים ישראלים, שלא מגיעים לשם". שר החקלאות, אלון שוסטר: "האירוע בלתי נסבל במופרחות שלו, זה כמו לראות את אחד הבנים שלך כמעט מתבוסס בדמיו ולירות בו"

בדיון נוסף לעניין התמיכות בחקלאים, הציג משרד החקלאות כי התמיכות התקציבית בישראל נמוכה משמעותית מהתמיכה במדינות ה-oecd ויתר מדינות העולם המערבי.
+רפורמת השוק הסיטונאי הביאה לשיפור, אך לא לתחרות רצינית
00:58 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט מבורך - אך הוועדה דורשת לא לאפשר לבעלות התשתית לשווק חבילות אחודות ל-5 שנים לפחות  ▪  משרד התקשורת: הכנסת בזק לשוק התחרותי היא כמו לשחרר אריה בלול תרנגולות, 20 חברות ייסגרו ובזק בינלאומי תתמוטט
([צילום: פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+בכיר במח"ש: "מעולם לא פנו אלי להקל או לסגור תיק"
23:39 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המחלקה הפלילית במח"ש הופיע בדיון על התנהלות סגירת התיקים  ▪  ח"כ ארבל: "רשות אכיפה הפועלת בניגוד לחוק זה צלם בהיכל. העובדה שבמח"ש חוקרים מושאלים ע"י המשטרה כראשי צוותים ואמורים לחקור את חבריהם מביאה לכך שמח"ש הופכת למחלקה לחיבוק שוטרים"
(ארבל. המחלקה לחיבוק שוטרים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+עלות הטיפול במהגרים לא חוקיים עולה מיליארדים למדינה
22:43 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת: בישראל כ-324 אלף עובדים זרים - מהם 37% לא חוקיים, והמדינה משלמת מדי שנה כחצי מיליארד שקל לטובת קיומם  ▪  העסקתם בארץ פוגעת בכלכלה המקומית ובשכבות החלשות
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+רשות האוכלוסין שוקלת לחלק תעודות זהות מיושנות
19:11 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשות: "אם לא נעשה בהן שימוש, עלות השמדתן תעלה 40 מיליון שקל"  ▪  התנועה לזכויות דיגיטליות: "ההפסד קטן מאוד, ויש לזנוח את הקמת המאגר הביומטרי שמוכנס בדלת האחורית"  ▪  רק 0.1% מהכניסות לשירותי "ממשל זמין" בשנה וחצי האחרונות נעשו באמצעות תעודת זהות חכמה  ▪  יו"ר ועדת המדע: " מיזם התיעוד החכם מתגלה כלא חכם"
תעודות מהסוג הישן [צילום: פלאש 90]
קאבלה. שימוש לא יעיל בתעודות [צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת]
+המבקר יבדוק טענה לאפליית להט"ב באימוץ
18:13 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה לביקורת המדינה מחייבת את מבקר המדינה לקיים בדיקה לגבי טענה לאפליית להט"ב באימוץ ילדים  ▪  בכירה במשרד הרווחה: החוק לא שוויוני  ▪  השר שמולי: אם הקואליציה לא תאפשר הצ"ח ממשלתית אעודד את האופוזיציה להגיש
(הפגנה גאה בעד אימוץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפטור שאולי יטרפד גגות סולארים במבני ציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת המדע והטכנולוגיה דנה (יום ג', 3.11.20) בנושא מיזם התיעוד הלאומי החכם, כדי לקבל תמונת מצב ולדון על פוטנציאל השימוש בתעודות הזהות הביומטריות. בדיון הודיע מנהל אגף טכנולוגיות דיגיטליות ברשות האוכלוסין וההגירה, אורן אריאב, כי 1.1 מיליון "גלמים" (פלסטיק נושאי שבב) של תעודות זהות חכמות נמצאים כעת במחסני המדינה, ונשקלת האפשרות לספק אותם בקרוב לתושבים. בתגובה אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה: "אבל הכרטיסים האלה לא טובים, למה שהאזרחים יקבלו אותם?! מה גם שבמקביל מוכנות לייצור תעודות טובות יותר, מדור חדש. האזרחים לא צריכים לשלם על הטעות שנעשתה בעבר על-ידי הממשלה. ההתנהלות הממשלתית הייתה לקויה מלכתחילה: לא היה צריך למהר ולרכוש 5 מיליון כרטיסי פלסטיק לפני שידעו מה יהיה הביקוש והשימוש".
03/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה התכנסה (יום ג', 3.11.20) לדון בבקשה למתן חוות דעת ובדיקת המבקר בנושא: אפליה בהליך אימוץ ילדים - אשר כפי החוק מוקנית לה הסמכות לחייב את המבקר בבדיקה על הנושאים שיאושרו בוועדה. בסוף הישיבה ביקשה הוועדה, בתמיכת שלושה מחברי הוועדה וללא מתנגדים מהקואליציה ( אוריאל בוסו, עמית הלוי, יעקב טסלר, אופיר כץ, אריאל קלנר, שלמה קרעי והילה שי וזאן), שנעדרו מהישיבה.
03/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, חושפת (יום ב', 2.11.20) כי צוות במשרד המשפטים עמל בימים אלה על חוק שירחיב את המאבק בגזענות. על-פי החוק יינתנו ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות סמכויות רבות, ומיחידה מייעצת היא תהפוך ליחידה עצמאית עם שיניים. היא תהיה אחראית גם על גופים חיצוניים חוץ-ממשלתיים כגון הרשויות המקומיות ועל התאגידים הציבוריים, תוכל להטיל קנסות על רשות שתתנהל בניגוד להנחיותיה, ואף תחבר דוחות על רשויות אלה.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות בקשת ועדת הפנים בדיון קודם בנושא, פנה משרד החוץ לכל השגרירויות הפועלות בישראל בשאלה אם תסכמנה להשיא בשגרירות זוגות ישראלים המבקשים לעצמם חתונה אזרחית, 34 שגרירויות השיבו כי יהיו מוכנות לכך בתנאי שאחד מבני הזוג הוא אזרח מדינתן. יוצאת דופן הייתה נורווגיה, שהשיבה שתהיה מוכנה להשיא גם זוגות שאינם אזרחיה בשטח השגרירות בתל אביב.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"המועצה לניסוים בבעלי חיים פנתה באוגוסט 2008 ליחידת הייעוץ המשפטי של משרד הבריאות וביקשה את הנחייתה, למילוי בקשת היועץ המשפטי של משרד הביטחון להעביר למועצה את הפיקוח על ניסויים במשרד הביטחון, שאינם בעלי סווג ביטחוני", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון שהתקיים (יום ב', 2.11.20) לבקשת ח"כ עופר כסיף על ניסויים שבעלי חיים שמקיימים צה"ל ומערכת הביטחון. "הלשכה המשפטית במשרד הבריאות השיבה כך: "שיתקנו את חוק הניסויים ואז נשמע מה עמדת השרים וכיו"ב. לא נתחיל לפקח ללא שינוי חקיקה. לאור דברים אלו החליטה המועצה שלא להיענות לבקשת המשנה ליועץ המשפטי למשרד הביטחון ולא הפעילה את הפיקוח שלה על ניסויים".
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il