בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
|
|
הפרויקט כבר בעיכוב ניכר [צילום: משה שי, פלאש 90]
|
|
תכנון מחדש של קירות וכניסות
|
|
חברת האדריכלות הקנדית IBI נגד נת"ע:
|
|
|
חוסר ארגון ומאות שינויים ברכבת הקלה
|
החברה הקנדית אחראית על תכנון עשר התחנות התת-קרקעיות ● תובעת 62.5 מיליון שקל תמורת השינויים שנדרשה לבצע בשש השנים האחרונות - החל מהיפוך בשלבי עבודות מרכזיות, דרך 114 שינויים והתאמות לצורך קבלת היתרי הבנייה וכלה בעשרות פרטים קטנים בתחנות
חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן, ביצעה במשך שש שנים מאות שינויים בתכנון עשר התחנות התת-קרקעיות בקו האדום מפתח תקוה לבת-ים. כך טוענת חברת האדריכלות הקנדית IBI, המופקדת על תכנון התחנות, בתביעה בסך 62.5 מיליון שקל. התביעה חושפת טפח מן המתרחש מאחורי הקלעים בפרויקט הענק, שכבר סובל מעיכוב משמעותי בלוחות הזמנים וטרם ידוע מתי יושלם. התביעה הוגשה (יום ה', 31.12.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר הטענה המרכזית בה היא, כי השינויים עלו לתובעת למעלה מ-17 מיליון דולר שלדבריה על נת"ע לשאת בהם. IBI, הממשיכה בעבודתה, טוענת שנת"ע, מנהלי הפרויקט וגורמים נוספים מטעמה דרשו ממנה שוב ושוב לבצע עבודות נוספות, ובמקביל עשו כל שביכולתם כדי להימנע מלשלם עבורן. IBI מגדירה את עצמה כ"אחת מחברות האדריכלות המובילות בעולם, המתמחה בתחום התכנון והאדריכלות למתן שירותי תכנון להתפתחות המרחב העירוני והתחבורה בו". לחברה 60 משרדים ברחבי העולם והיא מעסיקה 2,700 עובדים. בשנת 2011 היא חתמה על הסכם עם נת"ע לתכנון עשר התחנות, ועד 2017 נחתמו הסכם מתוקן ועוד שש תוספות להסכם זה. לדבריה, כבר ב-2014 עיכבה נת"ע תשלום המגיע לה, וההתנהלות הלקויה וחסרת הארגון של נת"ע - המקשה על התקדמות הפרויקט - "חוזרת על עצמה לכל אורך הפרויקט". IBI טוענת, כי נאלצה גם לעבוד מול חמישה גורמים נוספים מטעם נת"ע, אשר אינם צד להסכם ביניהן. התביעה מונה מאות שינויים שבוצעו לאורך השנים בתכנון ובביצוע של הקמת התחנות התת-קרקעיות, החל משינויים יסודיים וכלה במינוריים - שגם הם, לטענת IBI, עלו לה בין כמה מאות דולרים לבין רבבות דולרים. לדברי IBI, שינויים אלו בוצעו בצורה כאוטית, תוך ערבוב בין נת"ע לבין גורמים הפועלים מטעמה ובמקביל להתחלפות מהירה של האחראים על הפרויקט. בין השינויים המוזכרים בתביעה: - שינוי בשיטת כריית המנהרות, ובמרכזו שאיבת מי התהום לפני החפירה ויציקת התחנות במקום לאחר מכן.
- בניית הכניסות לתחנות לפני סיום חפירת המנהרה במקום אחריו, מה שגרר שינויים בהסדרי התנועה ובעבודות הפיקוח. שינוי זה לבדו, טוענת IBI, עלה לה 2.4 מיליון דולר.
- שינויים רבים שמטרתם להאיץ את העבודות ולהוזילן.
- עידכונים בדיעבד של כתבי כמויות.
- הטלת משימות פיקוח על IBI למרות שלא הייתה אמורה לבצע אותן.
- צמצום מספר שלבי הבנייה של התחנות משמונה לשישה.
- תכנונים מחדש של עשרות פרטים בתחנות, כגון קצות הבטון של הפלטפורמות, מיקום כניסות ומחיצת ההפרדה בין המסילה לרציף.
- 114 שינויים והתאמות בתוכניות תחום העבודה לצורך קבלת היתרי בנייה, בשל דרישות של העיריות וגופים עירוניים נוספים.
- תכנון מחדש של מבנה התחנות בשל כישלון של הקבלן בהבטחת יציבות הקירות, ותכנון מחדש של עמודי התמיכה בשתיים מהן.
- תכנונים מחדש של הסדרי התנועה מסביב לתחנות.
- שינויים בתכנון ההתחברות לרשת החשמל.
- תכנון מחדש של בטיחות האש במנהרות.
מספור הוראות השינוי המוזכרות בתביעה מגיע ליותר מ-1,700, אם כי לא ברור האם המספור החל ב-1. כאמור, IBI אומרת שהיא עצמה נדרשה לבצע מאות שינויים לאורך השנים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד נדיה דוידזון, אסף ביגר ורון רזיאל, וטרם הוגש כתב הגנה.
|
תאריך:
|
01/01/2021
|
|
|
עודכן:
|
01/01/2021
|
|
איתמר לוין, יצחק דנון
|
חוסר ארגון ומאות שינויים ברכבת הקלה
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 30.12.20) את בקשת הממשלה להאריך את תוקפן של התקנות המגבילות את הפעילות בתחבורה בתקופת הקורונה. הממשלה ביקשה להשאיר את ההגבלות הקיימות כיום בתוקף למשך 28 ימים נוספים - עד 28 בינואר 2021, כאשר המשמעות היא כי התפוסה באמצעי התחבורה הציבורית תישאר בשיעור של 75%.
|
|
|
בחודשים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר הנסיעות ברכבת ואלו נעים בין 80-100 אלף נסיעות ביום, כ-30-35 אחוזים ביחס לכמות הנסיעות היומית טרם הקורונה אשר עמדה על 270 אלף. עם כניסתו של הסגר הנוכחי לתוקף, נרשמה ירידה נוספת במספר הנוסעים, וביום שני האחרון עמדה כמות הנסיעות היומית על כ-60 אלף, כ-20 אחוזים ביחס לממוצע הנסיעות היומי טרם הקורונה.
|
|
|
החלטה יוצאת דופן במיוחד קיבלה עיריית תל אביב במהלך הימים האחרונים. מדובר בהחלטה לא לאשר חניון ציבורי בן 900 מקומות במגדל המשרדים TOHA2 בן ה-80 קומות שעתיד לקום באמצעות החברות אמות וגב ים בקרן הרחובות יגאל אלון-השלום, ממש בסמוך למחלף השלום ול"נתיבי איילון".
|
|
|
ועדת הכלכלה מסרבת (יום ב', 28.12.20) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, לאחר שהתברר כי נושא האכיפה לא הוסדר במקביל, וכך גם לא התקנה העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים.
|
|
|
עם כניסת הסגר השלישי לתוקף, התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול במתכונת רגילה, כפי שפעלה בימים האחרונים. תפוסת הנוסעים באוטובוסים תצומצם ל-50%, אף היקף השירות בתחבורה הציבורית ימשיך במתכונת שהייתה בשבועות האחרונים וקווים בעלי ביקוש גבוה יזכו לתגבור.
|
|
|
|
|
|
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
|
|
|
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
|
|
|
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|