|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

'שימוש חורג' ומוסר כפול

תחקיר עיתון 'המבשר': בעוד שנגד מוסדות חרדיים מתנהלים הליכים משפטיים - משרדו של עו"ד יחזקאל ביניש פועל מזה 16 שנה בדירת מגורים בי-ם ללא 'אישור לשימוש חורג' משפטנים ל'המבשר': "הפעלת המשרד בדירת מגורים מהווה למעשה עבירה - אשר הייתה עילה לסגירת בתי כנסת ומוסדות חינוך בירושלים עיריית י-ם מאשרת: "למקום אין אישור לשימוש חורג"
06/01/2010  |     |   תחקירים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
עו"ד יחזקאל ביניש ורעייתו נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. הוא מרוויח; היא צריכה להתפטר [צילום: פלאש 90]

הקרנת סרטים בבירת ישראל - לא בשבת
נאוה סטולר
מלחמה חדשה על השבת בירושלים: התושבים החילונים בשכונת קריית יובל ביקשו להקרין סרטים בשבתות * סגן ראש העיר דוד הדרי בתגובה: "מדובר בהפרת הסטטוס קוו"
לרשימה המלאה

בעוד מוסדות חרדיים בירושלים ובכל הארץ סובלים חדשות לבקרים מהצרת צעדיהם בשל קביעות משפטיות השוללות את מה שמכונה 'שימוש חורג' במבנים בהם הם פועלים, מסתבר שבנוגע להתנהלותם הפרטית לא מהססים משפטנים בכירים לעשות ככל העולה על רוחם ולרמוס את החוק ברגל גסה.

תחקיר מיוחד של היומון החרדי 'המבשר', מגלה כי משרדו הגדול והמפורסם של עו"ד יחזקאל ביניש, בעלה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, פועל בניגוד לחוקי התכנון והבנייה, שכן אין לנכס 'אישור לשימוש חורג' מטעם הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. בדבר זה יש עניין מיוחד לציבור החרדי לאור העובדה שבגין עבירה זו נסגרו בתי כנסת וגני ילדים חרדיים בירושלים במהלך השנה האחרונה, על-ידי בתי המשפט לעניינים מקומיים ולבקשת עיריית ירושלים.

משרדו של עו"ד יחזקאל ביניש, המוכר כאחד הפרקליטים הבכירים בישראל, שוכן בדירת מגורים ברחוב קרן היסוד 19 ב'. הדירה הרשומה בתב"ע בגוש 30028 חלקה 34 מופיעה כדירה בבניין מגורים. הפעלת כל מבנה בניגוד לייעודו דורשת אישור מיוחד לשימוש חורג, מטעם הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

מבדיקה שנערכה בעיריית ירושלים, עולה כי למקום לא הוצא מעולם אישור לשימוש חורג, שכן מעולם לא הוגשה כל בקשה שכזאת. בנוסף, הוצא היתר הבניין המקורי שמספרו 14830 בתיק שמספרו 62/421, ובו מוגדר השימוש המורשה במפורש ל'מגורים', ללא שום ייעוד נוסף. לא זו בלבד, אלא שתוכנית התב"ע של הרחוב שמספרו 1179 בסעיף 6 קובע את 'מטרת התוכנית', בין השאר בחלקה זו, ל'מטרת מגורים'.

לדברי משפטנים בכירים עימם שוחח 'המבשר' עולה כי הפעלת עסק ללא אישור חורג מהווה למעשה עבירה פלילית, אשר נגד העובר עליה מוגש כתב אישום לסדר הדין הפלילי, ובמקרה דנן, מדובר לכאורה ב'עבירה פלילית מתמשכת', שכן בכל רגע נתון עובר בעל הנכס על החוק.

(אגב, שותפו של עו"ד ביניש במשך שנים רבות, היה שופט בית המשפט המחוזי יהונתן עדיאל).

מעניין יהיה לראות את תגובתה של נשיאת בית המשפט העליון לערעורים שיוגשו לבג"צ נגד החלטות שיפוטיות לסגירת בתי כנסת ומוסדות חינוך, בשל עילת 'שימוש חורג'. האם תורה על סגירת המוסדות או שתשווה את זכותם להתקיים ולפעול בדומה למשרד עורך הדין ביניש. עתירה שכזו צפויה להגיע לבג"צ בימים הקרובים באמצעות עו"ד הר"ר רפאל שטוב, אשר מתכוון לערער בשם תושבי קריית יובל עילית על החלטת בית המשפט המחוזי.

אחריות ציבורית־מוסרית ואישית מוטלת על השופטת ביניש
תרשים תכנון הבניין בקרן היסוד המיועד למגורים
פרשנות - יצחק שטיינר
▪ ▪ ▪

בהתאם לחוק יחסי ממון 1973 התשל"ג - מוטלת אחריות עקיפה על שופטת בית המשפט העליון דורית ביניש, במחצית מרווחי המשרד המופעל על-ידי בעלה יחזקאל ביניש. לפי החוק, לכל עסק ישנו חזקת שיתוף של 50 אחוז בין בני זוג.

בגין אותו חוק, נאלץ בשעתו יצחק רבין, לפרוש מהמרוץ לראשות הממשלה חודש לפני הבחירות שנערכו בשנת 1977. פרשיית הדולרים של רעייתו, לאה רבין, אילצה את רבין להתפטר, והתמודדות נערכה כידוע בין פרס לבגין שניצח את הבחירות.

מי שהיה אז היועץ המשפטי לממשלה, אהרן ברק, קבע את הנורמות הציבוריות, שלהן ממשיכה להטיף עד היום ממשיכת דרכו המשפטית, הגב' ביניש, כלפי אישי ציבור.

קשה לתבוע מאחרים נורמות ציבוריות מבלי להציג "דוגמה אישית". העובדה כי משרדו של עורך הדין ביניש פועל 16 שנה ללא אישור לשימוש חורג ובאופן המנוגד לחוק, מהווה למעשה נכס המניב רווחים שמחצית מהם שייכים בחוק לשופטת ביניש. לא זו בלבד, אלא שהיעדר תשלומי אגרות והיטלים, במידה שהם קיימים, למשך כ־16 שנה, מהווים "חיסכון" עצום שרווחיו במחצית נזקפים בסופו של יום גם לשופטת. מעל לכל אלה אי־אפשר להתעלם משאלת התנגדויות השכנים לשימוש החורג, הזדמנות שאף לא ניתנה להם כלל.

מוטב היה שפעם אחת תגלה השופטת ביניש דוגמה אישית ותישא באחריות העקיפה בהתאם לחוק, על-מנת ש'נאה דורש' יהיה גם 'נאה מקיים'.

במידה שביניש תפעל בהתאם לנורמות הציבוריות, שאותן היא מבקשת להשית על כל אזרחי המדינה ובפרט על בעלי משרות ציבורית - עליה לשאת באחריות ולהתפטר מתפקידה.

כך עשה רבין לפי בקשת אהרן ברק, כך על ביניש לעשות ויפה שעה אחת קודם.

לא הפעם הראשונה
דלת הכניסה למשרדו של ביניש לצד דירת מגורים

למעשה מתברר כי בירושלים מופעלת 'אכיפת חוק בררנית'. מה שמותר לחילונים אסור לחרדים. בעוד שלחרדים אסור להתפלל בבית כנסת ובחנות, או להפעיל גן ילדים בדירה, מותר לאישים חילוניים בכירים להפעיל עסקים בדירות, וכביכול חוקי התכנון והבנייה אינם חלים עליהם

לפני מספר שבועות הביא 'המבשר' את סיפורו של עו"ד בועז ארד, המפעיל את משרדו ברחוב רמב"ן 32 בירושלים ללא 'היתר שימוש חורג' להסבת הנכס ממגורים למשרד עורכי דין. אותו עו"ד ניהל מאבק אישי באמצעות בתי המשפט ועיריית ירושלים נגד בתי כנסת וגני ילדים חרדים בקריית יובל, שהוקמו, לטענתו, ללא אישור 'שימוש חורג'.

חברי סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים הגיבו בשעתו כי אין זאת הפעם הראשונה שבה נתפסים אותם לוחמים "יפי-נפש" ושונאי דת שרוממות החוק בגרונם, בעת שהם עצמם רומסים את אותו חוק ברגל גסה.

כעת - כחודשיים לאחר מכן, מגלה 'המבשר' את העובדה דלעיל, המלמדת שלא רק עורכי דין מהשורה, אלא אף עורכי דין שבצמרת ואפילו שופטים מכהנים פועלים באותה שיטה.

לדברי עורכי הדין, מדובר בפרשייה החושפת את קצה הקרחון בהתנהלות גורמי המשפט, האכיפה ועיריית ירושלים נגד הציבור החרדי בעיר.

'המבשר', המלווה ברציפות את מאבק תושבי הקהילות החרדיות בקריית יובל נגד סגירת בתי הכנסת, מבקש להציג בפני קוראיו את התנהלותם של גורמי אכיפת החוק והמשפט, אשר הוציאו את צווי הסגירה נגד בתי הכנסת בקריית יובל ובשכונות נוספות, תוך שימוש בסעיפים אשר אינם נאכפים במקרים אחרים (לאחרונה ניתנה החלטה נוספת בבית המשפט המחוזי נגד תושבי קריית יובל - לפי בקשת עו"ד חביליו ועיריית ירושלים).

כזכור, הוצאו צווי סגירה לשני בתי כנסת (למרות שפעלו בשבתות בלבד) שפעלו בתוך וילה ובחנות שנשכרה במרכז המסחרי בשכונה. בשני המקרים לא הפריעו המתפללים לאיש, וכל חטאם היה היותם חרדים והרצון לסלקם מהשכונה. היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד חביליו, הפעיל נגדם את כל ההליכים המשפטיים, כולל הוצאת צווי סגירה מבתי משפט והטלת סנקציות חמורות.

במקרים אחרים ובשכונות אחרות, הוגשו נגד המפעילים כתבי אישום פליליים בעבירה על חוקי התכנון והבנייה - הצד השווה של מרבית המקרים הוא הרקע הדתי והמלחמה על צביון השכונה החילונית.

עורכי הדין טוענים כי למעשה מתברר כי בירושלים מופעלת 'אכיפת חוק בררנית'. מה שמותר לחילונים אסור לחרדים. בעוד שלחרדים אסור להתפלל בבית כנסת ובחנות, או להפעיל גן ילדים בדירה, מותר לאישים חילוניים בכירים להפעיל עסקים בדירות, וכביכול חוקי התכנון והבנייה אינם חלים עליהם.

במאמר מוסגר ייאמר, כי לא רק הציבור החרדי בירושלים נרדף בנושא הזה, אלא בכל הרשויות המקומיות בארץ, 'מוסדות חינוך' תורניים נתקלים בעמדת יועצים משפטיים ובמיוחד במשרד המשפטים, המבקשים למנוע מתן 'אישורי הפעלה' למוסדות חינוך שאין בידם אישור לשימוש חורג המאושר על-ידי מהנדס העיר והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

משפטנים בכירים עימם נועצנו אומרים, כי הפעלת עסק חמורה מהפעלת גן ילדים בדירה, בשל ה"פן האנושי" של הצורך למצוא מסגרת לילדים. "הפעלת עסקים גרידא ללא בקשת אישור, הינה למעשה 'צפצוף' על החוק ובהעדר אכיפה הפך החוק ל'אות מתה' בספר החוקים", אמרו.

תגובת עיריית ירושלים ועו"ד ביניש
בניין המגורים בו שוכן משרדו של עו"ד ביניש

בהתייחס לשאלה ספציפית בדבר קיום אישור לשימוש חורג למשרדו של ביניש, אישר למעשה מנהל חטיבת הרישוי והפיקוח בעיריית ירושלים ל'המבשר', כי למשרד של ביניש לא הוצא מעולם אישור לשימוש חורג, מהטעם הפשוט שמעולם לא הוגשה בקשה שכזאת

בתגובה לשאלת 'המבשר' בדבר מדיניות האכיפה בעיר, הגיבה העירייה: "ככלל, עבירות של שימוש חורג מטופלות כאשר מאותרת במקום עבירה. עיריית ירושלים פועלת באמצעות הגשת כתבי אישום לבית המשפט לעניינים מקומיים. הפיקוח על הבנייה עורך פיקוח יזום בכל רחבי העיר וכן באמצעות קבלת תלונות שכנים. התביעה העירונית פועלת כל אימת שמאותרת עבירה כאמור".

בהתייחס לשאלה ספציפית בדבר קיום אישור לשימוש חורג למשרדו של ביניש, אישר למעשה מנהל חטיבת הרישוי והפיקוח בעיריית ירושלים ל'המבשר', כי למשרד של ביניש לא הוצא מעולם אישור לשימוש חורג, מהטעם הפשוט שמעולם לא הוגשה בקשה שכזאת. דובר העירייה מסר לכתבנו, כי מבדיקה שערך מנהל חטיבת הרישוי והפיקוח, עולה כי בחודש אוגוסט 93 קיבל עו"ד אחר באותו בניין אישור מוגבל למשך 5 שנים.

בנוסף, נבדקו רישומי הטאבו, והתברר כי הדירה נרכשה על-ידי ביניש בשנת 1994 מידי העיתונאי גדעון ספירו המתגורר בתל אביב. מתברר כי מאז ועד היום, במשך 16 שנה פועל במקום משרד ללא אישור וללא תשלום 'האגרה' השנתית עבור קבלת האישור החורג.

המרוץ אחר תגובתו של ביניש ארך מספר ימים, שכן הודעות הושארו במשרד כבר מיום חמישי שעבר. ביום שני התקבלה תגובת משרדו של ביניש, ולפיה: "יש אישור מהעירייה לכל הבניין שמסווג לעסקים. אנחנו גם משלמים ארנונה לפי עסק. יתרה מזאת, אם נרצה למכור את הדירה נידרש לשלם על כך מס של עסק ולא של מגורים".

תגובה זו, למצער, אינה תואמת את תגובת העירייה, כפי שנמסרה ל'המבשר', ואת העובדה שבעלי עסקים אחרים באותו בניין נדרשו להגיש בקשות בהתאם.

בתגובה חוזרת של עיריית ירושלים ל'המבשר' נכתב: "על-פי החוק מחויב משרד עו"ד להגיש בקשה לשימוש חורג במידה והוא פועל בנכס ששימושו הינו למגורים. העירייה מצפה מכל גורם, לרבות משרדי עו"ד הפועל בדירות מגורים לפנות לעירייה ולהגיש בקשה לשימוש חורג". נראה שכל מילה נוספת מיותרת.

חבר הנהלת העיר, הרב יוסף דייטש, אמר בתגובה: "מלכתחילה ידענו שצווי הסגירה המשפטיים, אינם אלא רדיפה כנגד הציבור החרדי כדי לדחוק את רגליו. אנו נדרשנו לכנס ישיבה מיוחדת של הוועדה המקומית לתכנון ובניה כדי לאשר - על חודו של קול - אישור מוגבל לכמה חודשים, וזאת כדי לאפשר לתושבי קריית יובל להתפלל בשבת במניין. לאור החשיפה הזאת, נדרוש אכיפה שוויונית כלפי כל האוכלוסיות בעיר".

נדגיש כי מערכת 'המבשר' פנתה לעיריית ירושלים ביום רביעי שעבר בקובלנה נגד הפעלת המשרד בניגוד לחוק. בנוסף, נודע כי הוגשה תלונה בעירייה נגד עו"ד ביניש ביום 3.12.2009. הדבר אומת, ואושר בידי מפקחי האזור במחלקת הרישוי בעירייה.

דובר העירייה הגיב כי "הנושא ייבדק ע"י הגורמים המקצועיים בעירייה". אולם, למרות פניות חוזרות ונשנות של העיתונאי אלי זלמנוביץ מעיתון 'המבשר' לעירייה, טרם התקבלה כל תגובה בדבר צעד אופרטיבי מעשי של העירייה נגד עו"ד ביניש.

תצלום היתר הבנייה לבניין. שימו לב להגדרת השימוש המורשה - מגורים
פורסם במקור בעיתון 'המבשר'
תאריך:  06/01/2010   |   עודכן:  06/01/2010
יצחק שטיינר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'שימוש חורג' ומוסר כפול
תגובות  [ 40 ] מוצגות   [ 40 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נ"ל
6/01/10 19:03
2
הניה
6/01/10 19:05
3
עידןסובול
6/01/10 19:09
4
רונן גולדשטיין
6/01/10 19:09
 
אהוד מיבנה
7/01/10 12:42
 
כנניהו המיסר
8/01/10 00:04
5
חיובי ארנונא לעסק
6/01/10 19:12
6
שימרית
6/01/10 20:07
7
אזרח שהואשם
6/01/10 20:17
8
אחד,שונא עבריינים
6/01/10 20:18
9
חץ
6/01/10 20:58
 
יורם רובין, מאבטח
7/01/10 01:01
 
ד.ט.
7/01/10 07:55
10
ישמעאל
6/01/10 21:10
11
וטו שכונת התקוה
6/01/10 21:43
12
הזוג הזה פושעים
6/01/10 21:49
13
שמואלי
7/01/10 01:12
 
yehda66
7/01/10 07:12
 
ד.ט.
7/01/10 07:50
14
דו"ח חנייה משלמים
7/01/10 02:34
15
עבירה פלילית
7/01/10 07:03
16
שמאלני מהסיירת
7/01/10 08:16
 
חיים טובים
7/01/10 12:58
 
חיים טובים
7/01/10 13:07
17
זיג מונד
7/01/10 09:13
 
בני בנקר
7/01/10 19:41
18
לוחם סיירת אמיתי
7/01/10 09:46
19
אהוד מיבנה
7/01/10 12:34
 
בני בנקר
7/01/10 14:07
20
מרק_טווין
7/01/10 16:19
21
חיים גבירץ
8/01/10 00:41
22
בני בנקר
8/01/10 10:43
23
הבודק
10/01/10 23:10
 
עידןסובול
11/01/10 12:47
 
הבודק
11/01/10 18:51
 
עידןסובול
11/01/10 23:05
 
הבודק
12/01/10 00:09
 
עידןסובול
12/01/10 12:41
 
הבודק
12/01/10 17:08
 
עידןסובול
13/01/10 12:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בסוף שנת 1995 נודע על הפסדים בסך של כ-80 מיליון לירות סטרלינג שנגרמו לבנק המזרחי בסניפו בלונדון. דבר ההפסד נודע זמן קצר יחסית לאחר שאנשי העסקים מוזי ורטהים והאחים סמי ויולי עופר רכשו יחד את השליטה בבנק. על-פי המידע הראשוני, הנזק נגרם בשל אי-סדרים חמורים. לכן הושעו מתפקידם המנהלים דאז בסניף הלונדוני - קלנר ודוהרטי. נטען נגדם, כי הם טיפלו באופן כושל באחד הלקוחות הגדולים, מה שאיפשר עיקול של אונייה על תכולתה.
04/01/2010  |  יואב יצחק  |   תחקירים
מוזי ורטהים הבטיח לשלם בונוס נכבד לחוקר פרטי אם יצליח החוקר לסייע בגילוי האחראים למעילה בסניף הלונדוני של בנק המזרחי החוקר סיפק את הסחורה, בנק המזרחי קיבל בחזרה כ-80 מיליון לירות סטרלינג שנגנבו, אך ורטהים לא עמד בדיבורו השופטת רות רונן שדנה בתביעה שהגיש החוקר נמנעה מלפסול עצמה למרות קשרי משפחתה עם ורטהים
04/01/2010  |  יואב יצחק  |   תחקירים
נכנסת להריון? מזל טוב. בשלב הראשון ננסה לשכנע אותך שכדאי לך להתפטר. אחר כך יגיעו איומים, ניתוק המחשב וחרם כללי. את מתעקשת להישאר? מכתב הפיטורין בדרך. אז נכון, צריך לקבל אישור ממשרד התמ"ת, אבל גם זו לא בעיה גדולה, ובכלל, למשרד אין כוח להתעסק עם כל מעביד סורר, בטח לא להפעיל סנקציות פליליות. את יודעת מה, לא צריך. רק תחתמי על התחייבות להימנע מלידות.
03/11/2009  |  יפעת ארליך  |   תחקירים
צוות של מדענים ישראלים בראשותם של ד"ר דן פרומקין וד"ר אדם ווסרשטרום, הדגים כיצד ניתן לזייף ממצאים של בדיקות דנ"א, תוך שימוש באמצעים טכניים פשוטים וזולים יחסית. בדיקות דנ"א הן ממצא קביל בבית משפט (בניגוד לבדיקת פוליגרף למשל), והן נחשבות כיום לאמצעי מקובל ואמין לזיהוי פלילי בכל מדינות המערב.
16/10/2009  |  רון דניאל  |   תחקירים
בימים אלה פועלות שתי ועדות, האחת מטעם משרד התחבורה והאחרת מטעם רכבת ישראל, לחקירת תאונת הרכבת ליד כפר מנחם. תאונה זו עלולה הייתה להיגמר בעשרות הרוגים, אך בדרך נס הסתיימה ללא נפגעים בנפש. קשה לחזות מה יהיו ממצאי הוועדות, אך כבר כעת ניתן להצביע על כך שהודעת רכבת ישראל הראשונית, ולפיה "ככל הנראה סטתה הרכבת מהמסילה כתוצאה מפגיעה של עצם זר בתחתית הרכבת, והמשך הנסיעה כאשר העצם נסחב מתחת לרכבת - התרוממה הרכבת מעל המסילה ושניים מגלגליה סטו מהפסים", מטילות ספק באשר לרצינות החקירה.
17/09/2009  |  עידן יוסף  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il