צעד חשוב לקידום הקמת הרכבת בקלה בנגב. הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) קיימה (יום ד', 6.10.21) ישיבת התנעה ראשונה להקמת הרכבת הקלה בבאר שבע. הרכבת הקלה תחבר בין מוקדי תעסוקה, מסחר ושירותים מרכזיים בעיר ותגיע עד לקריית המודיעין המוקמת בימים אלה סמוך לצומת שוקת.
מיזם הרכבת הקלה בבאר שבע יבוצע באמצעות חברת נתיבי ישראל, שהחלה כבר בהליך התכנון של הפרויקט. נתיבי ישראל צפויה לסיים את התכנון הראשוני של הקו הראשון עד לסוף השנה. תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה יהיה באורך של כ-25 קילומטרים והקמתו צפויה להסתיים בתוך כעשור.
על-פי התוכנית, הרכבת הקלה בבאר שבע תחבר בין מוקדי עניין עיקריים בעיר, בהם תחנות
רכבת ישראל, אוניברסיטת בן-גוריון, בית החולים סורוקה, עיריית באר שבע וקרית הממשלה, העיר העתיקה וקרית התקשוב. תוואי המסילה יכלול מקטע בין-עירוני באורך של כעשרה קילומטרים לצד כביש 60, מבאר שבע ועד לקריית המודיעין.
במסגרת התוכניות, תחנת הרכבת האוניברסיטה תהפוך למרכז תחבורתי משולב שיכלול את תחנת רכבת ישראל, תחנת רכבת קלה, מסוף אוטובוסים, חניון לכלי רכב ושבילי אופניים. כמו-כן, יוקם חניון "חנה וסע" בתוואי הרכבת ומתחם תחזוקה ואחסון (דיפו).
תוואי הרכבת הקלה ישתלב עם מיזמים תחבורתיים קיימים ועתידיים במטרופולין באר שבע. בשנים הקרובות יקבע סופית תוואי רשת הרכבות הקלות בהתאם לתוכנית האסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר שבע, המתגבשת בימים אלה באמצעות חברת נתיבי איילון.
מדובר בשדרוג משמעותי עתידי של מערך התחבורה הציבורית בדרום הארץ, שיסייע לפיתוח המטרופולין כולו, לצמצום פערים והעמקת שוויון הזדמנויות לתושבי הפריפריה. התוכנית מצטרפת לשלושה מיזמי ענק המקודמים בימים אלה על-ידי
משרד התחבורה, במטרופולין באר שבע; קידום רכבת מהירה שתחבר את באר שבע לרשת המסילות המהירות, קידום מסילות הדרום שישמשו לנוסעים ולמטענים ותוכנית אב אסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר שבע.