בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
פער תעריף חנייה בין מקומי לתושב חוץ לא יעלה על 30%
ועדת הכלכלה אישרה: יבוטלו המחיר המרבי לשעת חנייה והאפשרות לתת חנייה חינם לתושבי הערים ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים ● היו"ר ביטון: ההצעה לא תפתור את כל בעיית הפקקים, אך תסייע בהורדת עומסים מלב הערים ותאפשר חנייה חינם לתושבי הערים במרחב החיים שלהם
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 18.10.21) את הסעיפים המבקשים לשנות את הסדרי החנייה ברשויות המקומיות, מתוך פרק התחבורה בחוק ההסדרים. האישור היום התאפשר לאחר מספר דיונים שקיימה הוועדה בהצעה ולאחר שהוכנסו בה שינויים, בהתאם לדרישת היו"ר מיכאל ביטון וחברי הוועדה.
בהתאם לכך נקבע היום כי המחיר המרבי על חנייה, שעומד היום על 6.3 שקלים לשעה, יבוטל מתחילת השנה הבאה, ועיריות יוכלו לקבוע מחיר בהתאם למדיניותן. עירייה שהחליטה לקבוע את מחיר החנייה בהתאם למחיר המרבי, ולא נקבה במחיר מוחלט, תמשיך לגבות 6.3 שקלים לשעה, צמוד למדד, עד שמשרד התחבורה יקבע תקנות בעניין.
באשר לביטול חנייה חינם לתושבים בכל רחבי העיר והגבלתה לאזור המגורים בלבד, נקבע כי ההוראה תחול רק ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים. הרשויות הללו יצטרכו להסדיר, תוך שלוש שנים, אזורים בהם יוענק פטור מתשלום חנייה לתושב אותו אזור בלבד. רשות שלא תסדיר את אזורי החנייה לא תוכל לפטור את תושביה מתשלום, או לחלופין לא תוכל לגבות תשלום על חנייה. שרת התחבורה, בהתייעצות עם שרת הפנים, תהייה רשאית בזמן הזה לקבוע תנאים ואמות מידה לקביעת אזורי חנייה, ואלו יחולו על רשויות שלא יסדירו את הנושא תוך שלוש שנים.
בדיון היום ביקש ח"כ סמי אבו שחאדה ביקש להסתייג מההצעה לבטל את קביעת המחיר המרבי, ואמר כי ישראל היא לא לונדון או ניו-יורק, לא באיכות התחבורה הציבורית ולא ברמת ההכנסה לנפש. לכן הוא הציע כי התעריפים יקבעו לא על-ידי הרשויות, אלא על-ידי שר התחבורה או באישור ועדת הכלכלה. רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, דניאל מלצר, אמר בתגובה כי בגלל שהחנייה לא מתומחרת נכון נוצר גודש במרכזי הערים, ואם נמתין עד שהתחבורה הציבורית תהיה מושלמת נפספס צעדים שיכולים להשפיע על המצב. הצעתו של ח"כ אבו שחאדה לא התקבלה, והוא ביקש להעלותה במליאה.
ח"כ אורי מקלב ביקש להתייחס לפער בין המחיר ישלמו תושבי העיר לבין מחיר שייגבה מתושבי חוץ, והזהיר מהפקעת מחירים ומפגיעה בתושבי חוץ. הוא הזכיר כי הציע שהפער יעמוד על 20-25 אחוז. היו"ר ביטון אמר בתגובה כי שוחח עם נציגי הרשויות וכי הם מעוניינים בפער מעט גדול יותר, וביקש לקבוע אותו על 30%. הוא הוסיף כי ההצעה לא תפתור את כל בעיית הפקקים, אך תסייע בהורדת עומסים מלב הערים ותאפשר חנייה חינם לתושבי הערים בשכונות המגורים שלהם, שהיא מרחב החיים שלהם.
לפיכך אישרה הוועדה כי רשות מקומית שתקבע הסדר חנייה שכולל מחיר שונה לתושב ולמי שאינו תושב, תחויב להגביל את הפער הזה בעד 30%. רשות שתחליט שלא לגבות כלל תשלום על חנייה לא תוכל לגבות גם מתושבי חוץ, אך אם נתנה פטור מסוים לתושביה, בחלק מהזמן, אז תעריף החנייה שישלם תושב חוץ לא יעלה על תעריף המינימום שתקבע הרשות לתושב פנים. ח"כ איתן גינזבורג התנגד לכך ואמר כי זו התערבות גדולה מדי בסמכויות הרשויות המקומיות. הוא הציע לאפשר חופש בעניין זה לרשויות, ואמר כי גם לרשות יש אינטרס שיבואו אליה תושבי חוץ כדי להגביר את פעילות הכלכלה העירונית.
ח"כ אופיר כץ התייחס לכך שלרשויות ניתנו 3 שנים להשלים את ההסדר, והביע חשש מכך שבשל הזמן הרב שיחלוף יהיו רשויות שישכחו לטפל בנושא. הוא הציע כי חצי שנה לפני תום המועד שניתן לרשויות לקבוע הסדרי חנייה בעצמן ישלח להן משרד התחבורה תזכורת והצעתו התקבלה.
כמו-כן, במהלך הדיון ביקש מלצר להבהיר כי לאחר תום 3 שנות ההיערכות ולאחר ששרת התחבורה תקבע אמות מידה לקביעת אזורי חנייה, רשות שתרצה לשנות את ההסדר שקבעה תצטרך להתאמו לאותן אמות מידה שתקבע השרה. היו"ר ביטון סיכם ובירך על עוד נושא בפרק התחבורה אותו מאשרת הוועדה מתוך חוק ההסדרים, לקראת אישור תקציב המדינה.
שרת התחבורה הציגה כי בתקציב הביצוע לשנת 2022 שיעמוד על 38 מיליארד שקל - 80% מיועדים לצרכי התחבורה הציבורית ו-20% בלבד לכבישים ▪ תוכנית החומש להשקעה בתחבורה הציבורית תכלול 2 מיליארד שקל לשבילי אופניים וכ-5 מיליארד שקל למגזר הערבי, והסובסידיה בתחבורה הציבורית תעמוד בשנת 2022 על כ-11.75 מיליארד ▪ ח"כים מחו: בפריפריה חייבים להשקיע בכבישים
הציונות הדתית בתגובה לנאום לפיד בכנסת: "נפתלי בנט השלים היום את המהפך. בנט חתום ושותף מלא להרס הממלכתיות ופילוג החברה הישראלית ובעיקר להסתה והשנאה נגד הציונות הדתית והימין האידיאולוגי.
"הוא שהפך את לפיד מקוריוז לשר חוץ וראש ממשלה חליפי והוא חתום על נאום ההסתה והשנאה החצוף שלו. יעידו לחיצות הידיים והחיוכים ביניהם מיד לאחר הנאום. טוב שהמסכה הוסרה היום".
שבעה מהדוברים במליאה בטקס הזיכרון ליצחק רבין במליאת הכנסת הם חברים בקואליציה, ורק אחד (נתניהו) היה נציג האופוזיציה. במחאה, קרא יו"ר שס, אריה דרעי, ליו"ר הכנסת מיקי לוי, אמר שהוא היחיד שהיה שר בממשלת רבין אך לא התאפשר לו לנאום בישיבת הזיכרון, ותהה כיצד הוא, המייצג סיעה בת תשעה חברי כנסת, אינו נואם. לוי השיב כי לא פנה אליו לבקש, ודרעי ענה כי היוזמה בעניין צריכה להגיע מיו"ר הכנסת.
התשואה המובטחת בת 5%, תעמוד על ריבית 5 שנתית צמודה למדד המחירים לצרכן, ונקבע כי ההצמדה למדד תיעשה אם הוא חיובי בלבד ▪ גם בעת מעבר בין קרנות והתחשבנות בין קרנות, כספי החוסכים וזכויותיהם לא ייפגעו (ח"כ אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
בישיבת חברי סיעת יהדות התורה סוכם פה אחד על מינוי ח״כ ליצמן ליו״ר הסיעה כחלק מהסיכום בין אגודת ישראל לדגל התורה. הוא מחליף בתפקיד את ח״כ יצחק פינדרוס. "משימתנו בשעה זו לפעול כאופוזיציה לוחמנית נגד הממשלה הרפורמית, הרעה והמסוכנת הזו, שהכריזה מלחמה במסורת ישראל וציביונה היהודי של המדינה. סיעת יהדות התורה תמשיך לפעול באחדות, בכוחות בלוכדים בתוכנו, ובשיתוף פעולה עם כל סיעות האופוזיציה, במטרה משותפת להפיל את הקואליציה שכינונה בשקר ובהונאה, ללא גיבוי ציבורי", דברי ליצמן.
כך דיווח לוועדה לביטחון פנים מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן, והוסיף: בחצי השנה הקרובה נראה הישגים ב'הקרסת' ארגוני פשיעה. עד יולי 2022 אנו מצפים לסדרת הצלחות מבצעיות ▪ יו"ר הוועדה: לא ייתכן שהמאבק בתאונות הדרכים אינו אחד מיעדי המשרד. אנשים נהרגים יום-יום בדרכים (מירב בן-ארי, תומר לוטן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
חוק המטרו אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית ▪ תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו ▪ יו"ר הוועדה מלינובסקי: "ההצעה עברה בוועדה אינספור שינויים שיטיבו עם הציבור" ([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
ועדת הכלכלה אישרה את התוכנית להגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, ואכיפה בדרכים עירוניות תהיה לכל המאוחר במחצית השנייה של שנת 2024 ▪ ניתן יהיה להשתמש בכספי האכיפה גם לתפעול תחבורה ציבורית ותיחזוקה, לשבילי אופניים, להפחתת שימוש ברכב פרטי ולעידוד תחבורה שיתופית - ולדרישת חברים בוועדה תתאפשר גמישות מסוימת לגבי בטיחות בדרכים
ועדת הכלכלה אישרה את התיקונים שיאפשרו הפעלת הביקושיות - קווי שירות מותאמי ביקוש, מתוך פרק התחבורה בחוק ההסדרים. התיקונים מסדירים בחקיקה את האפשרות לבצע תכנון דינמי של הנסיעה בתחבורה הציבורית ולשנות מסלול בזמן אמת, בהתאם לביקוש, ומעגנים בחקיקה שירותים שכבר ניתנים בכמה מקומות בארץ, כמו באבל, קוויקר ותיקתק.
האישור התאפשר לאחר שבשבוע שעבר הושגו הסכמות בדבר ההתייחסות להנגשת השירות לבעלי מוגבלויות. בעקבות זאת נקבע היום כי ההנגשה תוסדר בתקנות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. שר התחבורה, בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, יקבע את התקנות ונוסח ראשון שלהן יוגש לאישור הכנסת עד 1 בדצמבר 2024. עד אז, המפקח על התעבורה יקבע הוראות להסדרת הנגישות לאנשים עם מוגבלות, לאחר התייעצות עם הנציבות, שתייצג גם את עמדת ארגוני המגזר השלישי. לבקשת היו"ר מיכאל ביטון ביטון הוסכם גם כי בעוד כשנה תדווח השרה לוועדה על התקדמות בטיפול בנושא.
ביטון אמר כי התיקון מסדיר את הניסויים להפעלת תחבורה מותאמת אישית, שמחייבים שיפור והפקת לקחים. הוא הוסיף, כי "העתיד שמור לרכבי תחבורה ציבורית שמגיעים אליך עד הבית ומורידים אותך במקום שנוח לך, ללא תלות בתחנות אוטובוס. לא אפשרנו לתחום הזה להתקדם ולהתפתח ללא וידוא שכל הרחבה תהיה עם התייחסות לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. סימנו לכל המשרדים שלא יהיו פרויקטים בישראל שאין בבסיסים התייחסות לסוגיית הנגישות לאנשים עם מוגבלות".
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ב', 18.10.21) תיקון לתקנות הביטוח הלאומי, המגדיל במאות שקלים בחודש את קצבתם של ילדים נכים. התקנות מממשות את ההסכמות שהוכרזו בשבוע שעבר בין ועדת העבודה והרווחה, משרדי האוצר והרווחה ונציגות של ארגוני הנכים במסגרתן תושווה קצבת ילד נכה לקצבת שר"מ, בהתאם לאחוזי הנכות (מצ"ב טבלה המפרטת את התוספות).
בתום עשרה דיונים ארוכים בחוק שיביא לראשונה רכבת תחתית (מטרו) - מיזם התחבורה היקר והגדול בתולדות מדינת ישראל, אישרה (יום ב', 18.10.21) ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים את פרטי החוק לקריאה שנייה ושלישית.
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 18.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים. ההצעה נועדה להסמיך גם פקחים לאכוף, באמצעות מצלמות, נסיעה שלא כדין בנת"צים. מהלך שנועד לאפשר הקמת יחידה מיוחדת של משרד התחבורה שתאכוף עבירות בנ"תצים.
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי תזכיר החוק שאושר אתמול בממשלה להרחבת סמכויות המשטרה לחיפוש בבתים ללא צו בית משפט עלול להוביל להתנהלות שרירותית של המשטרה ולחרוג ממיגור הפשיעה במגזר הערבי.
ועדת הפנים ממשיכה (יום א', 17.10.21) את הדיון בפרק התחדשות עירונית במסגרת הצעת חוק התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים). במסגרת ההצעה מבקשת הממשלה שינויים משמעותיים בהתחדשות העירונית.
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...