אחרי שנים רבות שבהן הסיע נוסעים מחיפה לירושלים ובחזרה - דרך נתניה ופתח תקוה, מפצלת חברת אגד את קו 947 (אקספרס), וזאת בשל משך הנסיעה הארוך מאוד בקו - ההולך ומתארך לנוכח התגברות הפקקים, דבר שהשפיע מאוד על יכולת העמידה בזמנים.
קו 947 פועל כעת במסלול החדש מחיפה חוף הכרמל (דרך נתניה, וינגייט, כביש מס' 531 וכביש גהה) לפתח תקוה, בשני הכיוונים. במקביל, יופעל קו 950 (ירושלים - נתניה) בשני כיווני הנסיעה (עד עתה פעל הקו בכיוון הנסיעה מירושלים לנתניה בלבד), במסלול הרגיל (דרך צומת אל-על, צומת סירקין וצומת בית ליד).
קו 947 מחיפה יעבור בצומת רעננה (מחוץ למסוף), ימשיך דרך כביש מס' 4 עד מחלף גהה, יפנה שמאלה (מתחנת לגשר) לדרך ז'בוטינסקי בפתח תקוה, ושמאלה (אחרי המרכז הרפואי "רבין") עד תחנת הרכבת קריית אריה, שממנה ייצא בכיוון ההפוך.
קו 950 מנתניה לירושלים יפעל על-פי מסלול ותחנות קו 947, במסלולו הקודם, בקטע מנתניה לירושלים. קו 950 מירושלים לנתניה ימשיך לפעול על-פי המסלול הקיים, אך לקו יתוספו תחנות עצירה בצומת סגולה ובצומת נווה איתמר (כביש מס' 57).
קווים בין-עירוניים ארוכים אחרים שבהם חלו שינויים הם קווי אילת. קו 990 מחיפה (מרכזית הכרמל) לאילת וחזרה בוטל, ואילו בקווים אחרים יחולו תגבורים במהלך ימי השבוע כמו גם שינויים בזמני הנסיעה.
שינוי רציפים בתחנה המרכזית ירשלים
בתחנה המרכזית בירושלים חלו שינויים ברציפים. קווי אילת - יפעלו מרציף 5 (ולא מרציף 4); 2. קווי באר שבע מאסף (460, 446) - יפעלו מרציף 6 (ולא מרציף 7); וקו 470 לבאר שבע - יפעל מרציף מונגש 7.
קווי האוטובוס 163 (התחנה המרכזית-קבר רחלחברת ) ו-77 (הגבעה הצרפתית-מלחה) בירושלים עברו בסוף-השבוע מחברת אגד לחברת סופרבוס. קו 77 ההיסטורי הוא ממשיך דרכו של קו 4 המיתולוגי, עוד מהימים שהיה בבעלות ערבית בתקופת המנדט. לאחר מלחמת העצמאות הועבר קו 4 לקואופרטיב "המקשר", ובאיחוד עם אגד המשיך לפעול תוך כדי שינויי מסלול שנבעו מהתפתחות השכונות החדשות בירושלים לאחר מלחמת ששת הימים.
תנופה לאשכול השומרון
בתוך כך, נכנסת חברת תנופה לאשכול השומרון. היא מחליפה את חברת אפיקים ב-65 קווי שירות. בשלב הראשון תהיה ההפעלה במסלול ותדירות זהים לקווים כפי שהופעלו על-ידי המפעיל הקודם, ובשלבים הבאים ישודרג השירות.
קווי תנופה ישרתו בין השאר את תושבי אריאל, אורנית, אלקנה, עמנואל, אלפי מנשה, קרני שומרון, קדומים, בית אריה, שבי שומרון, ברקן, רחלים, שערי תקווה, אלון מוריה, הר ברכה, יקיר, נופים, עופרים ונחשונים.
ההתרחבות מגיעה ברקע חקירת רשות התחרות חשד לקרטל ארצי של 15 חברות הסעות, שתיאם מול רשויות מקומיות ועיריות עשרות הצעות מחיר להסעות תלמידי בית ספר ותלמידי חינוך מיוחד וחילק אזורי פעולה מולן. הרשות ויאח"ה, באישור בית המשפט הקפיאו נכסים של החברות - נדל"ן, כלי רכב וכספים - בהיקף של למעלה מ-50 מיליון שקל. על-פי החשד, לקרטל חברו החברות הבאות: מסיעי שאשא; ז'ק יולזרי; רוני סיטון; מטיילי ירון בר; מחלב גדי שירותי הסעות; רון גל הסעות; אלתי הסעים; שירן נסיעות; אמצע הדרך הסעות; המוביל הדרומי צביקה 1990; עובדיה הסעות; מסיעי עמק איילון; הסעות אלעד לעד; מאיה טורס; ומטיילי נהורה. בנחקים גם הבעלים של תנופה.
מנכ"ל תנופה, מיכה קופילובסקי, אמר כי "זהו יום בשורה עבורנו והמשך התרחבות חברת תנופה לאזור השומרון. אנו מרגישים זכות לשרת את ציבור המתיישבים ובטוחים שנביא את הבשורה שלנו לתושבי המועצה האזורית. שירות אנושי ואיכותי תוך הקפדה על בטיחות הנוסעים הם העקרונות שאנו מבססים בפעילות החברה".
חברת דן מתחילה להפעיל קו חדש. קו 81 ינוע במסלול סיבובי. בכיוון 1 יסע מחניון עשר טחנות דרך תחנת רכבת בני-ברק, רח' ולנברג וחזרה לחניון עשר טחנות ובכיוון 2 יסע ממסוף עתידים דרך רח' ולנברג, תחנת רכבת בני-ברק וחזרה למסוף עתידים.