בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
עתירה נגד השתתפות שפיר במכרז הקו הכחול בירושלים
|
שו"ב ואגד טוענות, כי שפיר שולטת כבר כיום בפעילות הרכבת הקלה בעיר, ולכן יש למנוע את התמודדותה על הקו הבא - על-פי החוק למניעת ריכוזיות
|
"כוח ריכוזי עצום" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
|
|
|
|
|
הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
|
|
|
|
|
שיכון ובינוי ואגד החזקות מבקשות (8.2.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את השתתפותה של שפיר הנדסה אזרחית וימית במכרז הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. לדבריהן, שפיר היא גורם ריכוזי במשק בכלל וברכבת הקלה בירושלים בפרט, ומדובר במקרה מובהק בו אין לאפשר לשפיר להשתתף במכרז מטעמי ריכוזיות, וזאת בהתאם לחוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות. לדברי שו"ב ואגד - שניגשו יחדיו למיון המוקדם להשתתפות במכרז - שפיר היא אחת הקבוצות הריכוזיות ביותר בישראל כיום, כך שיש לה כוח מיקוח והשפעה רבים מול קובעי המדיניות. שפיר היא כיום המפעילה של הקו האדום ובעלת הזיכיון להארכתו והפעלתו, כך שכבר כיום היא מחזיקה שולטת ברוב המכריע של פעילות הרכבת הקלה וכך יהיה עוד שנים רבות, ובידיה כוח ריכוזי עצום החורג מכל אמת מידה סבירה. לטענת העותרות, הקצאת הקו הכחול לשפיר - בנוסף לקווים האדום והירוק בהם היא כבר מחזיקה - תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות שלה. כל קווי הרכבת הקלה בירושלים יהיו בידי שפיר, מעמד מונופוליסטי חריג המחייב למנוע ממנה להשתתף במכרז. הקצאת הקו הכחול לשפיר תמנע כל אפשרות לקיומה של תחרות ברכבת הקלה בירושלים. העתירה נתמכת בחוות דעתם של עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, והכלכלנית מרב בארי, לשעבר מנהלת המחלקה הכלכלית ברשות התחרות. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד גלעד וקסלמן, שיר גידיץ-הלל ונרי לביא, וטרם הוגשו תגובות המדינה ושפיר.
|
תאריך:
|
09/02/2022
|
|
|
עודכן:
|
09/02/2022
|
|
יצחק דנון
|
עתירה נגד השתתפות שפיר במכרז הקו הכחול בירושלים
|
|
שרת התחבורה מרב מיכאלי הנחתה את גורמי המקצוע במשרדה להערך להפעיל את הרכבלית בכל ימות השבוע, לרבות בשבתות ובמועדי ישראל. זאת בניגוד להודעה שנמסרה על-ידי מפעילי הרכבל בחיפה, ולפיה הרכבלית תפעל בימים א'-ה' בשעות 23:00-06:00, בימי ו' במתכונת מקוצרת, אך לא במוצאי השבת.
|
|
|
חברת חוצה ישראל מכריזה (יום ב', 7.2.22) על שש הקבוצות שאושרו על-ידי ועדת המכרזים להשתתף במכרז הזכייני למימון, תכנון, הקמה ותפעול של הרכבת הקלה "נופית" בין חיפה לנצרת, בהיקף של כ-4-3 מיליארד שקל. להלן פירוט הקבוצות:
|
|
|
בפגישה משותפת למנכ"לי רכבת ישראל ונתיבי ישראל, שיזמה שרת התחבורה מרב מיכאלי, אישרו מנכ"ל הרכבת, מיכה מייקסנר ומנכ"ל נת"י, ניסים פרץ את ההסכמות על חלוקת תחומי האחריות במיזם המסילה הרביעית באיילון.
|
|
|
רכבת ישראל מקדימה עבודות תשתית חיוניות שתוכננו להתבצע בהמשך השנה, וברכבת אומרים כי הבחירה לעשות זאת כעת היא כחלק מתוכנית תחזוקת המסילות השנתית לצורך שיפור השירות הרכבתי ושיפור הבטיחות, וכן עבודות תשתית להקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף, כחלק מתהליך קליטת הרכבות החשמליות החדשות, ובשל המשך מגמת הקיטון בכמות הנסיעות בתקופת הגל החמישי.
|
|
|
הנהלת הרכבת הורתה אמש לשני עובדים לעזוב לבתיהם ("להדפיס כרטיס וללכת הביתה"), לאחר שהללו שיבשו מערכת לסגירת מסילה. האירוע התרחש ביום חמישי (3.2.22) כאשר שני פקדים במשוא"ה (מתקן שליטה ופיקוד ארצי) אשר אחראים על הפיקוח והבקרה של תנועת הרכבות הארצית, ביטלו פעולת מחשב לתפיסת מסילה. תפיסת מסילה היא פעילות בטיחותית הסוגרת מסילות לצורך ביצוע עבודות תשתית שתוכננו להתבצע במהלך סוף השבוע, כנהוג בחודשים האחרונים.
|
|
|
|
|
|
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
|
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|