הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מינתה צוות מייעץ ליצירת מדריך לאתיקה בפרסומות. בצוות יכהנו פרופ' אסא כשר, מומחה לאתיקה, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' דפנה למיש, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב, ומתמחה בהשפעות התקשורת בעיקר על קהל ילדים ובני נוער; פרופ' זאב סגל, מאוניברסיטת תל אביב; דוד טמיר, פרסומאי בכיר ובעל משרד פרסום טמיר כהן.
מטרת הוועדה ליצור מדריך אתיקה בפרסומות, אשר ישמש את כלל העוסקים בענף הפרסום. המדריך יכלול הרחבה והעמקה של כללי הרשות הנוהגים כיום וייתן לעוסקים בתחום כלים נוספים להתמודדות עם גבולות המותר והאסור בפרסום. המדריך יתן קווים אתיים מנחים להפקת תשדירי פרסומת ולבקרה על מימושם בשידור.
הרשות תפעל לכך שהנחיות מדריך האתיקה ישמשו הן את זכייני השידור שבפיקוחה והן את הענף כולו - מפרסמים, פרסומאים וגופי הסדרה מקבילים. לשם כך, דאגה הרשות כי הרכב הוועדה יכלול אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מתחום הפרסום.
מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה: "תפקיד הוועדה יהיה להגדיר את המותר והאסור בפרסומות. אני בטוח כי המדריך יסייע להגדיר את גבולות ההגיון באשר לרמיזות הסקסיסטיות, האלימות והגזעניות. הצוות המייעץ יתרום לבניית כלי עבודה שיש בו מחד אחריות ציבורית למשודר בערוצי הטלוויזיה ומאידך הבנה של המדיה הפרסומית בה אנו עוסקים".
כזכור, החליטה מועצת הרשות השנייה, כי כל פרסומת המכילה מסרים סקסיסטים, אלימים או גזעניים תובא לאישור הרשות השנייה מראש. בקרוב אמורים הזכיינים לקבל מהרשות השנייה את נהלי העבודה בדבר אישור מוקדם של תשדירים ובהם רמיזות מיניות, אלימות וגזענות.
הרשות מקווה, כי לאחר כתיבת המדריך האתי יאמצו הזכיינים המפרסמים ומשרדי הפרסום את המדריך ויעבדו על-פיו.
הועדה המייעצת אמורה לסיים את עבודתה עד סוף יולי, והיא תחל עבודתה מיד.