החברה לישראל הודיעה (יום א', 19.6.22) כי נדרשה להתקין יריעות איטום במקטע באורך של 1.4 קילומטרים בתעלת הזנה באזור ים המלח. זאת, בעקבות זרימה בלתי צפויה של מי תמלחת מעל הקרקע.
על-פי הודעה שמסרה החברה לישראל לבורסה, השלמת הפרויקט תלויה בקבלת אישורים מהרשויות הרלוונטיות. היא הזהירה שאם יהיה עיכוב במתן האישורים או אם יעלו התנגדויות לעבודות - עלולה להיפגע תחנת שאיבה בים המלח, באופן שעלול לפגוע גם בענף התיירות בימה המלוחה והנמוכה בעולם.
"בעקבות זרימה בלתי צפויה של מי תמלחת מעל הקרקע בקצה מניפת צאלים, שעל-פי בדיקות ראשוניות נגרמה כתוצאה משילוב בין חלחול תמלחת ממקום מסוים בתעלת ההזנה של תחנת השאיבה P9 של מפעלי ים המלח, שלהערכת החברה היקפו אינו חורג מנתוני התכנון המאושר של P9, לבין תנאי שטח מורכבים, ביום 15.6.22 התחייבה מפעלי ים המלח, לבקשת רשות הטבע והגנים, לבצע פרויקט שימור להתקנת יריעות איטום במקטע באורך 1.4 קילומטרים באזור מניפת צאלים, מתוך 15 ק"מ של תעלת ההזנה, שהינו נדרש להפעלתה הרציפה של P9", נמסר בהודעה לבורסה.
עוד נמסר כי השלמת הפרויקט צפויה בעוד מספר חודשים. במהלך הפרויקט, וכי בכוונת החברה לבצע פעולות משלימות במטרה שזרימת התמלחת על פני השטח לא תגבר. "ביצוע הפרויקט והפעולות המשלימות כאמור, כפופים לקבלת האישורים הנדרשים מצד הרשויות הרלוונטיות. במקרה של קשיים ביישום ה פרויקט או יישום הפעולות המשלימות, לרבות בשל התנגדויות של רשויות או עיכוב בקבלת האישורים וההיתרים הנדרשים, עשויה להיפגע אפשרות ההפעלה הרציפה של P9, דבר העשוי גם להוביל לירידה משמעותית במפלס בריכה 5 המשמשת כחוף רחצה לאזור התיירות, ובהתאם עשויה להיגרם השפעה מהותית לרעה על פעילותה השוטפת של מפעלי ים המלח ועל תוצאותיה העסקיות והכספיות של החברה", לשון ההודעה.