בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
אנשי נתיבי איילון וצמרת משרד התחבורה [צילום: סיון שחור, ענבה, לע״מ]
בשבוע הבא: "שטיח צהוב" בכניסה לתל אביב
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, יפתח ביום חמישי הבא מקטע העדפה חדש, נתיב פלוס, באיילון צפון, בתוואי שבין צומת חולון למחלף השלום, שאורכו 4.5 ק"מ
משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הודיעו (יום ה', 18.8.22) על פתיחתו לציבור של מקטע העדפה חדש לתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, נתיב פלוס, באיילון צפון, בתוואי שבין צומת חולון למחלף השלום. המקטע ייפתח ביום חמישי הבא (25.8.22), והוא עתיד לשמש את נוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית (+3, כולל הנהג).
הנתיב החדש מתוסף לנתיבים הקיימים, ומייצר העדפה רציפה לתחבורה ציבורית באחד הצירים העמוסים בארץ, ממבוא איילון ועד מחלף השלום. המקטע החדש, שאורכו 4.5 ק״מ, יתוסף למקטע הקיים, ובכך ישלים 15 ק״מ רצופים של העדפה לתחבורה שיתופית, לקווי התחבורה הציבורית הבין-עירונית לתל אביב, ולמערך ההסעיות של חניון הנתיב המהיר בשפירים.
מקדימים בדרך
[צילום: ואדים טיוטונין, ענבה, לע״מ]
הנתיב ייפתח בהקדמה של יותר משנתיים. בחודש שעבר נפתח נתיב התחבורה הציבורית באיילון דרום, ממחלף השלום ועד מחלף וולפסון, שמתחבר לפיצול בין 20 לכביש 1. לפי ״תוכנית המיליון״ שמטרתה להקל על הגודש בכבישים ואושרה בממשלה פה אחד לפני כחודשיים, יקצה משרד התחבורה נתיבי העדפה באורך 120 קילומטרים בשנה הקרובה.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, אמרה כי משרד התחבורה מקדם בעקביות ובמהירות את מדיניותו לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית. לדבריה, הארכת נתיב פלוס עד מחלף השלום תהפוך את הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית לאטרקטיבית עוד יותר, ותחסוך את הפקקים בכניסה לתל אביב. "אנו עם שותפינו בנתיבי אילון משקיעים מאמצים להקדים את לוחות הזמנים למיזם הנתיבים המהירים. הנחינו לפתוח כל מקטע העדפה חדש שמוכן לתועלת נוסעי התחבורה הציבורית, עוד לפני השלמת המיזם".
מנכ"ל חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן, אמרה כי "הנתיב החדש שנפתח באיילון צפון הוא אבן דרך משמעותית במיזם הנתיבים המהירים העתיד לשנות בתוך מספר שנים מהקצה אל הקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בתוואי. בזכות העבודה המאומצת של נשות ואנשי המקצוע אשר עובדים מסביב לשעון בציר העמוס בארץ, אנו פותחים עוד מקטע משמעותי".
כלל התוכניות, בעלות של כ-150 מיליון שקלים, צפויות להסתיים עד פברואר 2023 ▪ חולדאי: הפתרון הנכון בנסיבות התחבורתיות המורכבות בעת הזאת ▪ מיכאלי: מובילה מהלך שאיש מקודמיי לא העז לעשות
תזכורת לשרת התחבורה: שמרי על ציבור התומכים שלך ▪ החלופה היא לצאת קרחים מכל צד ▪ לשרת התחבורה ישנה הזדמנות היסטורית ללכת בעקבות אותם אישים ביניהם סופרים נודעים כמו חנוך ברטוב ונתן שחם, נציגי מפלגות השמאל, ואישי ציבור כמו ד"ר חיים יחיל, אז יו"ר הוועד המנהל, מנכ"ל משרד החוץ בעבר, ומבכירי מפלגת פועלי ארץ ישראל-מפא"י
עד היום, לא העבירו ראש עיריית ת"א יפו ושרת התחבורה מרב מיכאלי אל המשרד להגנת הסביבה תוכנית מפורטת ומתוקצבת כנדרש לטיפול בזיהום האוויר בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, ובצידה מחויבות ברורה ליישומה, כמו גם שאבני הדרך אכן יישומו בלוחות הזמנים הקבועים בתוכנית. ממילא, לא יכלו גורמי המקצוע האמונים על זיהום האוויר במשרד לבחון את התוכנית ולחוות דעתם על היתכנותה.
הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים החלה לבחון את סוגיית הכוונה לחבר מצלמות גוף על עשרות פקחי החברה, במטרה להגן עליהם מפני אלימות ולייצר הרתעה. כך נודע ל-News1.
מנהג חדש בא למדינה - להתנגד לתוכנית המטרו, המוצא התחבורתי היחידי למטרופולין גוש-דן המורחב המונה כיום כ-4.5 מיליון תושבים, בין אשדוד לנתניה ועתיד למנות על-פי ההערכה כ-10 מיליון בשנת 2050, בעוד 28 שנה בלבד.
משרד התחבורה הודיע (יום ג', 16.8.22) כי בשל עומס חריג של נוסעים ברכבלית, וכדי למנוע המתנה ארוכה בתורים, שמוערכת ב-90 דקות, המשרד קורא לציבור להימנע מהגעה לרכבלית ולהשתמש בחלופות תחבורה ציבורית אחרות.
שרת התחבורה מרב מיכאלי מאשרת את הפרסום בחדשות 12 על תוכנית למאבק בהדרת נשים בקווי התחבורה הציבורית המשרתים ציבור חרדי. על-פי הפרסום, מונתה במשרד התחבורה אחראית לשוויון מגדרי, שהורתה כי מחודש ספטמבר הקרוב תתקיים בקרה באמצעות 10-5 בקרים סמויים שכל אחד מהם יעלה לכ-20 קווים שלגביהם התקבלו תלונות על הדרה, בעיקר בערים ירושלים, בני ברק ובית שמש.
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...