|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מילצ'ן היום בבית המלון בברייטון

מילצ'ן: נתניהו אמר שקליין יודעת יותר מדי

מאשר שהעניק לבני הזוג נתניהו סיגרים, שמפניות ותכשיטים; בחקירתו אמר שרכישת מעילים עבור נתניהו הייתה "גועל נפש" אומר שהיחסים ביניהם היו של חברות קרובה
25/06/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
מילצ'ן: הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים
איתמר לוין
מעיד שהנחה את עובדיו לתת לבני הזוג נתניהו את מלוא מבוקשם * לנתניהו ומילצ'ן היו קודים: "לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'"
לרשימה המלאה

נינוחות וחוש הומור
ארנון מילצ'ן מעיד בהיווועדות חזותית מבית המלון The Old Ship בעיר ברייטון. הוא לובש סוודר לבן, דיבורו איטי ולעיתים אינו נשמע. מבחינת התוכן ההתרשמות היא שהוא צלול, אם כי מדי פעם יש לחזור על שאלות. הוא מפגין נינוחות וחוש הומור, כאשר בין היתר אמר לסניגורו של נתניהו: "עמית זה חבר. אני יכול לקרוא לך חבר חדד?" הוא ביקש שוב ושוב מליאת בן-ארי לקרוא לו "ארנון" והעיר: "בסוף את תגידי 'ארנון'". כאשר התבקש מילצ'ן להתקרב למיקרופון, הוא הגיב: "אני אוכל אותו כבר".

בנימין נתניהו הציע לארנון מילצ'ן לפטר את העוזרת האישית שלו, הדס קליין, בנימוק שהיא יודעת יותר מדי על היחסים ביניהם - אומר (25.6.23) מילצ'ן ביום הראשון של עדותו במשפט נתניהו.

המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן-ארי, ציינה בתחילת הדיון, כי התיק נגד מילצ'ן נסגר בשנת 2019 בשל העדר ראיות. מילצ'ן אמר שהוא מתגורר במחוז סאסקס שבאנגליה, וכי לא הגיע לישראל מאז חקירתו לפני שבע שנים, "עם כל הבלגן. התחילו חקירות ושאלות, המדיה התחילה לטפס עלינו. יש לי ילדים קטנים, לא רציתי לחשוף אותם לכל ההתקפות ולהסביר להם מה זה". בהמשך, כאשר נשאל אם התכוון לחזור להתגורר ארצה, אמר מילצ'ן: "הכוונה שלי הייתה שהילדים ילמדו עברית ויילכו לבית ספר בישראל".

מילצ'ן אישר, כי קליין טיפלה בהוצאות של מעונותיו בארץ והוציאה עבורו גם כספים במזומן. "פעם בשבועיים או בחודש אני מאשר את התשלומים, מה שאני לא מאשר אני שואל, ומה שלא מוצא חן בעיני - אני שולל. אני חייב לדעת מה קורה". לדברי מילצ'ן, את רוב האישורים הוא נתן בכתב, אם כי היו מדי פעם אישורים בעל-פה.

בן-ארי: "כמה אתה סומך על קליין בניהול ענייניך האישיים והכספיים?" מילצ'ן: "סומך עליה". בן-ארי: "האם חשבת לסיים את ההעסקה שלה בשלב כלשהו?" בדיוק בנקודה זו נכנס נתניהו לאולם. מילצ'ן בירך אותו - "שלום ביבי" - והשיב לשאלה: "ביבי חשב שהיא יודעת יותר מדי, לא דברים שקשורים לעזרה לי [למדינה] אלא ליחסים שלי עם ביבי. הוא דאג. הוא אמר שיכול להיות שלא כדאי להמשיך את ההעסקה שלה, כי היא יודעת יותר מדי".

בובה גדולה של באגס באני
נתניהו היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]

מילצ'ן סיפר, כי הכיר את בני הזוג נתניהו בשנת 1996, כאשר הזמין אותם להקרנה של סרט "למרות ששרה רצתה סרט אחר, אבל הסתדרנו בסוף. למחרת מצאתי את הסרט ששרה רצתה. כולם מחכים להם ואז אני מקבל טלפון: השתנו התוכניות, ראש הממשלה רוצה לפגוש אותך לבד.

"בדרך שרה ביקשה לקנות בשביל יאיר בובה גדולה של באגס באני בחנות של האחים וורנר. אני עומד עם הבובה, אף מונית לא רצתה לעצור, ובסוף נפנפתי בשטר של 100 דולר ועצר לי נהג הודי. הגעתי למלון שהם היו, מיד קפצו עלי, כי לא הייתה לי הסיכה של הביטחון ובדקו שאין שום דבר בתוך הבאגס באני".

בהמשך אותו ערב שוחחו מילצ'ן ונתניהו בארבע עיניים. "השיחה הייתה מאוד מעניינת, דיברנו על היסטוריה, כלכלה. הוא אמר לי באיזשהו שלב: תבוא לארץ בקיץ, תעזור לי עם התקציב. לא שאני חבר פרלמנט, אבל פתרתי כמה דברים בחיים. אז נוצר איזשהו קרע. לא רבנו, אלא טלפנתי ללשכה כמה פעמים ולא ענו לי. האמת היא שנעלבתי.

"ב-1999 ישבתי עם אימא שלי במסעדת טורקיז. רוני מאנה אמר שביבי מגיע; זה היה אחרי שהפסיד בבחירות. הוא ניגש לשולחן שלנו. אימא שלי הייתה אוהדת שרופה שלו ואז חידשנו את היחסים. נפגשנו בתדירות גבוהה מאוד, היינו חברים טובים, דיברנו על היסטוריה וכלכלה".

מילצ'ן סיפר: "הייתה גם חווה בצרפת, שרה והילדים הגיעו לשם, יאיר ניגן על פסנתר. החברה שלי דאז הזמינה פסנתרן פלשתינאי והם ניגנו בארבע ידיים, זה היה מאוד מרגש. המפגשים היו של חברים קרובים". מילצ'ן הציג מה שהגדיר כ"תמונה משעשעת" של נתניהו ויאיר לפיד וביקש להציג אותה לשרה נתניהו, הנוכחת באולם בברייטון, והיא ניגשה אליו כדי לראות אותה.

"הוא היה נגיש מאוד"
שרה נתניהו היום בברייטון [אורן בן-חקון, פול]

בן-ארי: "למה היה חשוב לך הקשר עם נתניהו?" מילצ'ן: "שתי סיבות. אחת: היינו באמת חברים. השנייה: הייתי קרוב לשמעון פרס, לאריק שרון, מתוך מאמצַי מאחורי הקלעים לשלום עם הפלשתינים". בן-ארי: "עד כמה נתניהו היה נגיש לך אם היית צריך אותו בעניין כלשהו?" מילצ'ן: "הוא היה נגיש מאוד. אם אני מרים טלפון, הוא היה עונה אם זה היה בבית. אם זה היה בלשכה, הייתי אומר לנערה שהשיבה: תכניסי לו פתק, כי זה דחוף. אני לא יכול לפרט כמה דברים ביבי ואני עשינו בלי פרסום למען המדינה".

בן-ארי: "איך היית מגדיר את הקשר שלך עם נתניהו לאורך השנים?" מילצ'ן: "ראיתי אותו בתור חבר קרוב. באיזשהו שלב הגדרתי את זה שזה בין חברים לידידים. כאשר הוא נבחר, הוא כתב לי מכתב וציין שזה המכתב הראשון שהוא כותב כראש ממשלה וקרא לי 'אחי'. זה היה מאוד מרגש". בן-ארי: "למה הגדרת בין חברים לידידים?" מילצ'ן: "כי בחקירה אמרתי שאני לא יודע להגדיר מה זה 'חברות'".

לדברי מילצ'ן, הוא לא ידע מדוע זומן לחקירה בדצמבר 2016. בן-ארי הזכירה, כי בתחילת החקירה אמר לחוקריו שהוא משער שמדובר בנתניהו, כי "אני מניח שאני לא עשיתי, לי אין שום שלדים בארון. לא רצחתי, לא גנבתי, לא העלמתי מס. אני ברוך ה' איש שומר חוק".

בן-ארי: "מה הייתה תחושתך כאשר התבקשת למסור מידע על בני הזוג נתניהו?" מילצ'ן: "בחקירה הרגשתי לא נוח. בכל זאת, חקירה שקשורה לחבר". לדבריו, בתחילת 2021 ביקש ממנו לארי אליסון (הבעלים של אורקל, המקורב לנתניהו) שישחרר את בועז בן-צור מייצוגו, כדי שיוכל לייצג את נתניהו והוא הסכים מיד. נתניהו התקשר אליו והודה על כך, וזו הייתה שיחתם האחרונה.

בן-ארי שאלה אלו מתנות קיבלו ממנו בני הזוג נתניהו. מילצ'ן השיב שאינו זוכר, אך לאחר רענון זכרונו אישר שנתן סיגרים ושמפניות וכנראה גם תכשיטים. בחקירתו התייחס מילצ'ן גם לרכישת מעילים והעיר שהיה זה "גועל נפש". הוא סיפר היום: "יש לנו דירה במלון סבוי בלונדון וליד המלון הייתה חנות של חולצות ועניבות. באיזשהו שלב הערתי לביבי שהחולצות שהוא לובש הן לא משהו, ובעקבות זאת קניתי חולצות של בִּרְיוֹני. הפעם הראשונה הייתה יוזמה שלי ואחר כך היו בקשות לעוד חולצות. אני אומר בצחוק שהחלטנו להלביש את ראש הממשלה כמו ראש ממשלה".

תאריך:  25/06/2023   |   עודכן:  25/06/2023
איתמר לוין
+פוטין הסתכל לעבר התהום - ואז מצמץ
19:13 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט על נסיון ההפיכה של פריגוז'ין: פוטין הציל את משטרו, אבל יום זה ייזכר כחלק מאובדן מעמדה של רוסיה כמעצמה גדולה – וזוהי מורשתו האמיתית של הנשיא
פוטין אתמול. נאום מקפיא דם
+מילצ'ן: הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים
17:28 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מעיד שהנחה את עובדיו לתת לבני הזוג נתניהו את מלוא מבוקשם  ▪  לנתניהו ומילצ'ן היו קודים: "לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'"
מילצ'ן היום בברייטון. קארט בלאנש
+התביעה במשפט נתניהו מאותתת שאיננה בדרך לגישור או למו"מ
16:45 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקשת להאיץ את שמיעת ההוכחות: יותר ימים ויותר שעות  ▪  מבקשת לקיים מעתה את כל הדיונים באולם ותוך רישום פרוטוקול, בטענה להדלפה מגמתית של השיח על תיק 4000
התביעה וההגנה בתיק 4000 [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+מעבר לספק סביר
11:16 25/06/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
השופטים במשפט נתניהו השמיטו את הקרקע מתחת לכתב האישום בסעיף השוחד  ▪  בעשותם כך הגישו השופטים לפרקליטות סולם לרדת בעזרתו מן העץ הגבוה שעליו טיפסה
נתניהו. בזכות אישיותו [צילום: אלכס קולומויסקי]
+מילצ'ן מתחיל היום להעיד במשפט נתניהו
07:32 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
איל הקולנוע והתקשורת הוא עד מפתח בתיק 1000  ▪  יעיד בהיוועדות חזותית מהעיר ברייטון, לאחר שסירב להגיע ארצה  ▪  שרה נתניהו נסעה לברייטון; ראש הממשלה יגיע היום ומחר לביהמ"ש
חברות ארוכה, סיגרים ושמפניות [צילום: פלאש 90]
האולם בו יעיד מילצ'ן, מלון The Old Ship
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן: נתניהו אמר שקליין יודעת יותר מדי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
25/06/23 16:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
סעיף 34כב(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 קובע: "לא יישא אדם באחריות פלילית לעבירה אלא אם כן היא הוכחה מעבר לספק סביר", כלומר: אשמה במשפט פלילי צריכה להיות מוכחת מעבר לספק סביר. המסר שהעבירו שופטי נתניהו לפרקליטות, וגם לציבור, הוא שיש להם ספק סביר כזה. בעשותם כך השמיטו השופטים את הקרקע מתחת לכתב האישום בסעיף השוחד. בעשותם כך הגישו השופטים לפרקליטות סולם לרדת בעזרתו מן העץ הגבוה שעליו טיפסה.
25/06/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
איל הקולנוע והתקשורת ארנון מילצ'ן מתחיל היום (25.6.23) את עדותו במשפטו של בנימין נתניהו. העדות תימסר בהיוועדות חזותית מהעיר ברייטון בשעות 18:00-12:00 ונתניהו צפוי להגיע היום ומחר לבית המשפט המחוזי בירושלים. שרה נתניהו תהיה נוכחת באולם במלון The Old Ship בו יעיד מילצ'ן, בנוכחות עורכי הדין של הצדדים. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם ישמעו את העדות מן האולם בירושלים, והם הקציבו לה עשרה ימי דיונים - חמישה השבוע וחמישה בשבוע הבא.
25/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטים במשפט נתניהו האיצו גם בצדדים לתיק 1000, תיק המתנות, להגיע להסדר טיעון, והצביעו גם שם על חולשות בתיק. כך פורסם בחדשות 12.
24/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארנון מילצ'ן עומד להעיד בימים הקרובים בתיק 1000 (תיק המתנות) נגד בנימין נתניהו.
24/06/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בינואר 2019 פרסמתי מאמר ב-הארץ על האסון הצפוי באישום המתגבש נגד נתניהו באשמת שוחד בתיק 4000 (זה היה לפני שהארץ הפך באופן רשמי לגרסא ישראלית של פראבדה). וכך כתבתי: "אם נתניהו יועמד לדין באשמת שוחד על חתירתו לקבל עיתונות מפרגנת, יהיה בכך תקדים בינלאומי הזוי, וביטוי לבורות גמורה באשר לאופיו של המשחק הפוליטי".
24/06/2023  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il