|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מילצ'ן היום בברייטון. קארט בלאנש

מילצ'ן: הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים

מעיד שהנחה את עובדיו לתת לבני הזוג נתניהו את מלוא מבוקשם לנתניהו ומילצ'ן היו קודים: "לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'"
25/06/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
מילצ'ן: נתניהו אמר שקליין יודעת יותר מדי
איתמר לוין
מאשר שהעניק לבני הזוג נתניהו סיגרים, שמפניות ותכשיטים; בחקירתו אמר שרכישת מעילים עבור נתניהו הייתה "גועל נפש" * אומר שהיחסים ביניהם היו של חברות קרובה
לרשימה המלאה

"פרצופים וסימנים"
ליאת בן-ארי טענה: "שרה נתניהו נמצאת כל הזמן בקשר עין עם העד. אני מבקשת להבהיר שאסור לעשות לו פרצופים וסימנים". הסנגור, עמית חדד: "אני לא יודע מה זה איסור להיות בקשר עין עם העד. היא בכלל לא יכולה לראות את גברת נתניהו". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "הטענה הייתה אחרת. הבקשה הייתה לא לסמן דבר לעד. אסור לסמן, זה ברור לכולם". חדד: "איש לא עשה ולא יעשה פרצופים".

ארנון מילצ'ן אומר, בהמשך היום הראשון של עדותו במשפט נתניהו (25.6.23), כי הנחה את עובדיו לתת לבנימין נתניהו ושרה נתניהו את כל מבוקשם. "הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים", הוסיף מילצ'ן.

אספקת הסיגרים והשמפניות החלה כיוזמה שלו, אמר מילצ'ן, "ואחר כך זה הפך לבקשות. נתתי להדס [קליין] יד חופשית, ואמרתי לה שמה שראש הממשלה רוצה - קארט בלאנש. אני לא מדבר על חברות, אלא בתור אזרח, כי אני לא רוצה שלראש הממשלה יהיו בעיות שלא קשורות לתפקיד שלו. אחר כך זה הפך לשגרה".

התובעת, ליאת בן-ארי: "מי היה פונה אליך?" מילצ'ן: "ביבי או שרה. היו לנו קודים. לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'. מבחינתי זה לא היה אירוע, אבל כנראה אני לא מכיר את החוקים, כי בזמנו ביבי אמר לי שהוא בדק ומותר לחברים לתת מתנות, חוץ מבית. לפעמים זו הייתה יוזמה שלי. לפעמים ביבי היה שואל: יש עלים בבית? היה לי סטוק. כשהייתי בא לבקר, הייתי מביא.

"ורודים היה אצלי אוטומטית, לא היה צריך לבקש. זה התחיל ב'יש ורודים?' ואחר כך זה הפך לשגרה. ביבי ושרה נוסעים לקיסריה, בדרך ביבי אומר: אני אשב אצלך. במחסן למטה היה סטוק של סיגרים, הייתה לנו שמפניה, ברוב המקרים זה היה בשביל ראש הממשלה ורעייתו. לפעמים היו באים אורחים והיינו נותנים חצי קופסת סיגרים. היחסים בינינו היו כל כך נוחים, שלפחות מבחינתי לא הייתה הרגשה של עבירה. הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים".

על שרה נתניהו אמר מילצ'ן, כי היו ממנה בקשות ולא פניות/דרישות. "זה התחיל בדרך אגב, ואחרי פעם-פעמיים זה הפך לשגרה". בחקירתו אמר מילצ'ן, כי הפעם האחרונה בה ביקשה שרה שמפניות הייתה בדצמבר 2016, למחרת חקירתה בפרשה. היא ביקשה ארבעה בקבוקים, מילצ'ן השיב שאין בקבוקים בבית, היא ביקשה שישלח את הנהג יונתן חסון לקנות שמפניה ולמסור לאב הבית באמצע הדרך; מילצ'ן אמר ששחרר אותו לסוף השבוע ויוכל לבקש ביום ראשון.

היה עסוק בחצי מיליארד דולר
קליין. "שמנו סוג אחר" [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בן-ארי: "כאשר נתניהו מבקש 'עלים' – מה אתה עושה?" מילצ'ן: "בבית ינאי יש מרתף יין ושם יש יין, סיגרים, שמפניה וגזוז. אני מבקש מהדס או מיונתן לבדוק אם יש עלים או ורודים. אם אין, שולחים את יונתן לקנות, או שאיאן מוריס [עובד של ג'יימס פאקר] היה קונה. אני תמיד אומר: take care of it". בן-ארי: "איך הבאת סיגרים ושמפניות לבלפור?" מילצ'ן: "היה cooler שהדס או יונתן שמו בו שמפניה, וסיגרים היו קופסה או שתיים שלקחתי בתיק שלי".

בחקירתו אמר מילצ'ן, כי היקף הסיגרים והשמפניות עלה מ-2009 במקביל לעלייה בזמני שהייתו בישראל. הוא הוסיף בעדותו, כי היה מביא אותם ברוב ביקוריו אצל נתניהו. עוד אישר, כי היו בקשות גם כאשר לא שהה בארץ, והטיפול היה בידי קליין וחסון. "אמרתי להם: כל מה שראש הממשלה ורעייתו רוצים - תאשרו. לא משנה אם הם ביקשו או לא ביקשו".

מילצ'ן סיפר: "פעם אחת אני והדס השתעשענו ושמנו סוג אחר של שמפניה, אבל מיד גברת נתניהו תפסה את התעלול ואמרה שזאת לא השמפניה הנכונה; חייכנו ותיקנו. את סוג הסיגרים ביבי בחר. לפעמים זה לא התאים לקוטר והוא אמר את זה, אז קנינו את הקוטר הנכון. ידעתי שבקבוק שמפניה עולה 100, 120, 150 דולר. סיגרים זה דבר יקר, אני משער שקופסה עלתה בסביבות 2,500 דולר; אין לי מושג".

לדברי מילצ'ן, הוא עצמו לא מעשן סיגרים, היו סיגרים בודדים על השולחן לשימושם של אורחים, בעוד לנתניהו לבדו שלח קופסאות סגורות. לגבי השמפניות אמר כי משפחתו צרכה בקבוק או שניים בשבוע, ואילו בזמן אירוח היו נצרכות כמויות גדולות יחסית. הוא העיר, כי מאחר שתקציבו של סרט הוא 150 מיליון דולר ולרוב הפיק שלושה סרטים במקביל, דעתו הייתה טרודה בחצי מיליארד דולר ולא במחיר של סיגר או שמפניה.


מה הגעיל את מילצ'ן
"ביקשה שמפניה אחרי חקירתה" [אבשלום ששוני, פלאש 90]

בהמשך נחקר מילצ'ן על התכשיט שלטענת התביעה ביקשה ממנו שרה נתניהו. בחקירתו במשטרה אמר מילצ'ן, כי הנחה את קליין לדחות את הבקשה ולומר לה שהוא רוצה לשוחח על כך עם בנימין נתניהו. הוא גם אמר על בקשה זו, כי היא עצבנה אותו ו"בינינו, זה מגעיל אותי". הסניגור, עמית חדד, טען, כי בהמשך החקירה אמר מילצ'ן שנגעל מן המצב בו הוא נחקר בנושא ולא מן הבקשה.

בעדותו אמר מילצ'ן: "שאלתי את ביבי אם זה לא מסוכן. אמרתי לו: אני מציע לך שתקח חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה. הוא ציטט את היועץ המשפטי, שלחברים מותר לתת מתנות לחברים חוץ מבית, ושאין גבול מספרי. אמרתי: תוודא שתשמור על עצמך, שלא תסתבך. הוא אמר לי שהוא קיבל אישור. לי אין בעיה לתת, חששתי שהוא יסתבך". בעקבות זאת, הוא אישר את רכישת התכשיט.

בעדותו הוא אמר כי הגעיל אותו המצב אליו נקלע, ביקש מחוקריו למחוק את המילה "מגעיל" והם סירבו. בן-ארי אמרה כי התביעה תבקש להעדיף בנושא זה את אמרתו של מילצ'ן במשטרה על פני אמרתו בבית המשפט. חדד טען, כי אין כל סיבה לעשות שימוש באפשרות זו (סעיף 10א לפקודת הראיות). מילצ'ן הוסיף, כי הנחה את קליין לשים בכספת מזכר על כך שלדברי נתניהו ניתן אישור.


תאריך:  25/06/2023   |   עודכן:  25/06/2023
איתמר לוין
+פוטין הסתכל לעבר התהום - ואז מצמץ
19:13 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט על נסיון ההפיכה של פריגוז'ין: פוטין הציל את משטרו, אבל יום זה ייזכר כחלק מאובדן מעמדה של רוסיה כמעצמה גדולה – וזוהי מורשתו האמיתית של הנשיא
פוטין אתמול. נאום מקפיא דם
+התביעה במשפט נתניהו מאותתת שאיננה בדרך לגישור או למו"מ
16:45 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקשת להאיץ את שמיעת ההוכחות: יותר ימים ויותר שעות  ▪  מבקשת לקיים מעתה את כל הדיונים באולם ותוך רישום פרוטוקול, בטענה להדלפה מגמתית של השיח על תיק 4000
התביעה וההגנה בתיק 4000 [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+מילצ'ן: נתניהו אמר שקליין יודעת יותר מדי
14:06 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאשר שהעניק לבני הזוג נתניהו סיגרים, שמפניות ותכשיטים; בחקירתו אמר שרכישת מעילים עבור נתניהו הייתה "גועל נפש"  ▪  אומר שהיחסים ביניהם היו של חברות קרובה
מילצ'ן היום בבית המלון בברייטון
+מעבר לספק סביר
11:16 25/06/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
השופטים במשפט נתניהו השמיטו את הקרקע מתחת לכתב האישום בסעיף השוחד  ▪  בעשותם כך הגישו השופטים לפרקליטות סולם לרדת בעזרתו מן העץ הגבוה שעליו טיפסה
נתניהו. בזכות אישיותו [צילום: אלכס קולומויסקי]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן: הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
25/06/23 20:02
2
סיני
27/06/23 22:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
התביעה במשפטו של בנימין נתניהו מבקשת מן השופטים, כי "כל שיח בין בית המשפט לצדדים יתקיים באולם בית המשפט בלבד, תוך שייערך פרוטוקול (ככל שלא מתקיימת הצדקה לפי חוק לסגירת דלתיים)". הבקשה באה בעקבות חשיפת השיחה בין השופטים לבין באי-כוח הצדדים בתיק 4000, בו ציינו השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, כי התביעה תתקשה להוכיח את עבירת השוחד שהיא מייחסת בתיק זה לנתניהו ולבני הזוג אלוביץ.
25/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
סעיף 34כב(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 קובע: "לא יישא אדם באחריות פלילית לעבירה אלא אם כן היא הוכחה מעבר לספק סביר", כלומר: אשמה במשפט פלילי צריכה להיות מוכחת מעבר לספק סביר. המסר שהעבירו שופטי נתניהו לפרקליטות, וגם לציבור, הוא שיש להם ספק סביר כזה. בעשותם כך השמיטו השופטים את הקרקע מתחת לכתב האישום בסעיף השוחד. בעשותם כך הגישו השופטים לפרקליטות סולם לרדת בעזרתו מן העץ הגבוה שעליו טיפסה.
25/06/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
איל הקולנוע והתקשורת ארנון מילצ'ן מתחיל היום (25.6.23) את עדותו במשפטו של בנימין נתניהו. העדות תימסר בהיוועדות חזותית מהעיר ברייטון בשעות 18:00-12:00 ונתניהו צפוי להגיע היום ומחר לבית המשפט המחוזי בירושלים. שרה נתניהו תהיה נוכחת באולם במלון The Old Ship בו יעיד מילצ'ן, בנוכחות עורכי הדין של הצדדים. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם ישמעו את העדות מן האולם בירושלים, והם הקציבו לה עשרה ימי דיונים - חמישה השבוע וחמישה בשבוע הבא.
25/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטים במשפט נתניהו האיצו גם בצדדים לתיק 1000, תיק המתנות, להגיע להסדר טיעון, והצביעו גם שם על חולשות בתיק. כך פורסם בחדשות 12.
24/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארנון מילצ'ן עומד להעיד בימים הקרובים בתיק 1000 (תיק המתנות) נגד בנימין נתניהו.
24/06/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לאחר שהצילום התפרסם ברחבי תבל, התחזקה בנו הסברה כי הצמדתה של אביגיל לחזהו של הנשיא ג'ו - הבטיחה לו את הזכייה בכהונה שניה של נשיאות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il