יום עיון מיוחד על ילדים ובני נוער כצרכנים, יוזמה של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), ייערך ביום ג' תחת הכותרת "צעירים חסרי מנוח". ביום זה יעמדו המשתתפים על ההיבטים השונים הקשורים להתנהגותם של הצרכנים הצעירים. בדיון ישתתפו אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע העוסקים במחקר ובשיווק לקהל הצעיר.
את יום העיון, שייערך בשיתוף עם 'המועדון הבכיר לשיווק' שפועל במסגרת המי"ל, תנחה מיכל שפירא - ראש מגמת פרסום בפקולטה למינהל עסקים בקריה האקדמית קרית אונו. הדיון יתקיים, כאמור, ביום ג' השבוע (29.6.04), בין השעות 09:00-15:00 בכפר המכביה בר"ג.
"למרות שההבדלים בין הגילאים מצטמצמים והולכים וקשה להבחין בין דור ההורים לבין דור הילדים, לא ניתן להגדיר את הילדים והנוער כ'מבוגרים קטנים' ולפנות באותם מסרים פרסומיים הן לילדים והן להוריהם. ילדים ובני נוער מהווים קהל יעד ייחודי המחייב הן את המשווק והן את המפרסם להתייחסות בלעדית ומתאימה." כך אומרת טלי תאני-הררי, אשר תשתתף ביום העיון. תאני-הררי סיימה את עבודת הדוקטורט בנושא "עיבוד המידע הפרסומי בקרב ילדים ובני נוער".
יום העיון יכלול שני פאנלים מרכזיים:
- פאנל של ילדים שיספרו על מוצרים, בילויים ומה שביניהם. במסגרת הפאנל תהיה התייחסות לשאלות משתתפי יום העיון אותן יוכלו להעלות על גבי טופס שימלאו בתחילת האירוע.
- הפאנל השני יהיה של אנשי שיווק שידונו בדילמה של פניה דיפרנציאלית למקבלי החלטות שונים - ילדים ובני נוער מול המבוגרים.
בפאנל ישתתפו: שלומי אילון - מנהל מחלקת פיתוח קטיגוריות בקבוצת אוסם, אורן חורב - מנהל השיווק בחברת לירן המשווקת את Keds Kids, גליה חלאוי - סמנכ"ל ערוץ הופ, אורה מרין - מנהל "פארק קולנוע" וניר שטרן - סמנכ"ל שיווק בפלאפון.
במהלך יום העיון יוצג מחקר עדכני על שיפור הדיאלוג השיווק עם הילדים. נושאים נוספים שיעלו לדיון ביום העיון: חשיבותו של הילד כצרכן, השתקפות צורכיהם של הילדים באמצעות סדרת "המורדים", מדידת עמדות בקרב ילדים, התאמת נקודת המכירה לקהל היעד הצעיר ו"גולשים בחיתולים".
מנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, ציין, כי ילדים ובני נוער מהווים כיום קהל יעד חשוב ומשמעותי בתחומי צריכה רבים. לצעירים יכולת כלכלית לביצוע רכישות שונות באופן אישי והשפעה רבה על הצריכה בבית. כמו-כן, הם מהווים קהל מטרה פוטנציאלי לביצוע רכישות עתידיות, תוך שמירה על נאמנותם לאורך זמן.
לדבריו, שאלות רבות הרלוונטיות לפעילות שיווקית ופרסומית מול קהל יעד זה המעסיקות את המשווקים והמפרסמים מידי יום ביומו: באיזה אופן ניתן ללמוד על עולמם של הצעירים? כיצד ניתן ליצור פנייה שתיתפס כרלוונטית בעיני הצעירים? כיצד ניתן לשכנע את הצעירים לבחור בחלופה מסוימת וכיצד ניתן לשנות את עמדותיהם של הצעירים באופן שישרת את מטרת הפירמה?
על המשתתפים בדיון נמנים: פרופ' מיכאל פרי - מומחה לשיווק ומבעלי חברת "מיצוב", הילה חורב - מנהלת תוכניות בערוץ Fox Kids, טלי תאני-הררי, שסיימה את עבודת הדוקטורט בנושא "עיבוד המידע הפרסומי בקרב ילדים ובני נוער" ומרצה באוניבריסטת בר-אילן, דר' שלמה למפרט - מרצה בביה"ס למינהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן, מנו גבע -מנהל מכון המחקר מדגם", אבי כץ - בעלים ומנכ"ל של קבוצת כפר השעשועים, גיורא גולן - ראש תחום מחקר איכותני במכון המחקר "מדגם".