|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אם תרצו עימות

אנשים נחותים משמשים במשרות הוראה באקדמיות מפאת שיטת "חבר מביא חבר" התנהלותם מעידה על שטחיות, רדידות וצביעות פתרון חלקי: מהפכת מידע באינטרנט
24/08/2010  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות

פעיל של תנועת "אם תרצו" [צילום ארכיון: AP]

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה העברית [צילום: יותם פרום]

אנו מממנים את המוסדות האלו במאות מיליונים שקלים לשנה, אנו משלמים את משכורתם של המרצים באוניברסיטאות, אנו, לכן, המעבידים של אותם אנשים ולנו חייבים הם הסברים, שהרי אנשי "אם תרצו" הינם אך השליחים אשר הציפו את בעיית האוניברסיטאות

הכיצד מונו אלו לתפקידם, באשר התנהלותם, כולם עד האחרון שבהם, מעידה על שטחיות, רדידות, צביעות, בוז תהומי לאחר, בוז לדעות אחרות, שימוש מניפולטיבי בסמכותם, שימוש פושע (לכאורה) בסמכותם ובקצרה - כל שנוגד הלכות דמוקרטיה וחופש אקדמי. מי למען השם מינה אנשים מעוקמים אינטלקטואלית אלו למשרותיהם? האם מפאת שמודעים הם לאפסותם וחדלונם מנסים הם להשתיק כל בדל ביקורת?

אם תרצו דמוקרטיה
אהרון רול
מרצים באוניברסיטאות מבצעים כידוע אונס אקדמי, מנטאלי ואינטלקטואלי בתלמידיהם * הגופים הנלחמים בהפרת ה"חופש האקדמי" צריכים למקד מאבקם בתכני הלימוד ולא בדעותיהם של המרצים * שוטפי-מוחות החוצה!
לרשימה המלאה

"אם תרצו" - מקארתיזם!
שלמה גזית
האיום של תנועת "אם תרצו" איננו עומד בחלל הריק * אנו עומדים בפני גל גואה והולך של מקארתיזם, שבו שותפים מספר תנועות לאומניות יחד עם מספר חברי כנסת פעילים ושוחרי פרסום
לרשימה המלאה

   מנחם רהט
להציל את האקדמיה

   גיל אלוש
די לסתימת פיות ציוניים באוניברסיטת בן-גוריון

   דינה ובעז דרומי
האוניברסיטה הסותמת פיות ציוניים

כבר שנו רבים וטובים מארצות הים כי "אין כאור השמש לחטא עוולות בחיינו". חשיפת עוולות האקדמיה הישראלית בדיצתה כנגד חופש הביטוי, המחשבה והיצירה, חייבת הייתה ביום מן הימים לצוץ ולצוף על פני השטח באשר דומה שהגיעו מים עד נפש.

מספר ראיונות שנערכו עם אנשים מייצגים בולטים באקדמיה ומחוצה לה, מלמדים על כיוון המחשבה הפוסט-אינטלקטואלי של רבים שם. המדובר הוא בעימות [ראה סרטון משמאל] שנערך בניצוחו של דן מרגלית בין ארז תדמור, דובר ארגון "אם תרצו", לבין פלוני - פרופסור יוסי יונה מאוניברסיטת בן-גוריון, אשר בו ניתן היה להבחין כי המבוגר האחראי הוא איש "אם תרצו" בעוד הפרופ' הציג מופע-אימים ובו מעמד מאוד לא נכבד של אינפנטיליות אינטלקטואלית, נברוטיות חשודה, ושנאה ללא פשרות לדעות ולביקורת של אנשים מחוץ למערכת האקדמית.

ממש באותה המתכונת, נערך ראיון מביך עם נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, אחת רבקה כרמי, על-ידי העיתונאי ירון דקל וגם כאן לא הייתה הפתעה. כרמי, דומה שהינה כבשת הדולי המשובטת של הפרופ' ממוסדה, שניהם דקלמו אותן המנטרות הבומבסטיות שאין מאחוריהן דבר (נו, פופוליזם, ציד מכשפות, מקרתיזם), לשניהם לא היה דבר לומר על אודות העובדות שנפרשו לפני הציבור על התנהלות מוסדם, שניהם תקפו לגופו של איש ("אם תרצו") במקום לגופו של עניין. אין להשתחרר מן המחשבה לאור שני הראיונות האומללים הללו כי אנשים בינוניים - אפשר אף נחותים - משמשים במשרות הוראה בישראל והאל יודע כיצד נחתו שם. וכמובן, מקומו של עיתון הארץ לא נפקד כאן. עורכו של העיתון במאמרו (23.8.10) חרד מאוד לחופש הביטוי של מרצים באקדמיה וכמובן אינו חרד כלל להרס אותה האקדמיה והחופש האקדמי על-ידי אותם מרצים ממש. אך האם ציפינו לתגובה אחרת? הללו כה צפויים עד כדי קבס.

מי הכשיר אנשים אלו למשרות ההוראה שלהם? מי שמם למורים ומחנכים על ילדינו - הם אוצרנו הגדול והחשוב ביותר, תקוותנו לעתיד טוב יותר.

אין מנוס מהמסקנה כי הפקדנו בנינו בידי האנשים הפחות מוכשרים בינינו, אשר אך מפאת שיטת ה"חבר מביא חבר" נחתו במשרותיהם הנחשקות והמתגמלות בעודם בורשים בבוז תהומי את זמזומי הפלבאים העלובים - אלו אנו למי שאינו משיג עדיין.

גם הגשת התלונה (ישירות ליועץ המשפטי - לא פחות) נגד ארגון "אם תרצו", מדיפה ריח פיגולים אשר את עקבותיו ניתן למצוא (ואיך לא) אצל הקל"ח (הקרן לישראל חדשה) הידועה לשמצה. המדובר הוא בתלונה קנטרנית ולעומתית בתזמונה ובהקשרה הנוכחי, ללא סיבה ומסובב אמיתיים, הנוגעת בניהול בלתי תקין לכאורה, אשר הגישה עמותת "סלון דבורה" השמאלנית-קיצונית-מרקסיסטית (אופס, "סלון מזל" ז"ל), נגד ארגון "אם תרצו". הפלא ופלא, גם הקל"ח משתמשת רבות בטיעון "מקרתיזם" בנסותה לקעקע ביקורת לגיטימית נגדה (על המקרתיזם בהמשך). ואיך לא, ארגון סלון דבורה נהנה מסיוע נדיב של ארגון "שתיל", שהוא זרועה הביצועית של הקל"ח בישראל. מה לא עושים למען חבר בצרה?! הנה, "גרד גבי ואגרד גבך" בנוסח "פועלי כל העולם התאחדו".

אנקדוטה מעניינת: כבר בשלב השם מזכירה ההטעיה המכוונת (שהרי אינה מקרית) בין השם האנגלי לשם העברי של אבירי "סלון דבורה". לאוזניים ישראליות ארגון "סלון דבורה" הוא (לכאורה) למען ישראל - דהיינו "קונגרס דבורה למען ישראל", אך למען אוזניים לועזיות הארגון הוא למען המזרח התיכון כשמו הלועזי "קונגרס דבורה-המזרח התיכון"... תרומות מתמיכת שוטמי-ישראל כבר הזכרנו?

אותה ההטעיה בדיוק קיימת אצל הקל"ח (הקרן לישראל חדשה). לעיניים ישראליות הרי זו "הקרן החדשה לישראל" אך באנגלית ולעיניים לועזיות השם הרשמי של הקרן הוא, הפלא ופלא, "הקרן לישראל חדשה". בעברית השם הוא סתמי ואינו מרמז דבר, אך בעבור שוטמי-ישראל, האנטי ציונים, האנטישמים והאוטו-אנטישמים בארצות הים, השם מרמז על כוונות ההפיכה השלטונית בישראל הגלומות בפעולות הקרן.

באם נלך אחר רוח הרפאים של ערפאת (זה הז"לזל עם השערות על הפנים) הרי שלהקל"ח ובנותיה היה מורה מצוין. זו הרי בדיוק שיטתו של ערפאת, חביבן מנוער, אשר היה מתאם מסרים בהתאם לשפה. בערבית הציג עצמו לאוזניים ערביות כמשחרר המולדת בכוח החרב והאש, ואילו לאוזניים מערביות שר באנגלית שירי ערש מרגיעים ומרדימים בנוסח מתיפייף, ומימש את שממילא רצו אווילי השמאל הקיצוני לשמוע.

שני הראיונות שנערכו עם פרופסור יוסי יונה ועם נשיאת האוניברסיטה רבקה כרמי מעידים כי אין מקריות בגישה המזעזעת של אנשים מסוימים באוניברסיטת בן-גוריון, ואפשר, כפי שמדווח זה זמן רב, גם בכלל אוניברסיטאות ישראל. כחוט השני, או מוטב לומר כמשובטים חסרי בינה, מפמפמים חברי החונטה האקדמית את אותן המנטרות נגד מבקריהם. המילים "פופוליזם" ו"מקרתיזם" בהן הינם מכתירים כל בדל ביקורת נגדם, שגורות על פיהם יותר מנושאי הלימוד בכיתות. באופן גורף, לא יזכה השומע להסבר הגיוני, להסבר כלשהו על אודות מעשיהם הנלוזים עד הנפשעים לכאורה נגד ציבור הסטודנטים והציבור בכללו. ברי כי אין בידם כל הסבר משכנע ולכן מנסים להסיט את הדיון הרחק מהמהות.

נכון, הם אינם חייבים דין וחשבון לאנשי "אם תרצו" על אודות נכליהם, אך הם חייבים לכל אחד ואחד מאיתנו, לציבור, הסבר על אשר מתרחש בין כותלי האקדמיה. אנו מממנים את המוסדות האלו במאות מיליונים שקלים לשנה, אנו משלמים את משכורתם של המרצים באוניברסיטאות, אנו, לכן, המעבידים של אותם אנשים ולנו חייבים הם הסברים, שהרי אנשי "אם תרצו" הינם אך השליחים אשר הציפו את בעיית האוניברסיטאות והעלו אותה על הפרק, הם אינם המהות. העיוותים האקדמיים, העיוותים הדמוקרטיים החמורים והמזעזעים שנחשפו הם המהות ואותם יש לתקן מיידית.

ראו גם ראו את נשיא אוניברסיטת באר שבע בעבר, פלוני שלמה גזית. הלה מודה בחצי פה כי יש דברים בגו - דהיינו, יש ממש בטיעוני ארגון "אם תרצו", אך באותה הנשימה ממש מפריח את סיסמת ה"מקרתיזם" לאוויר כאשר הגיונו הפתלתל אינו מורה לו כי בכך כשל הוא לוגית באופן אומלל ותמוה.

לטעמו של האיש המוזר הזה, זכותו הבלבדית היא לבקר מבפנים את החונטה, אך משקם גורם חיצוני כ"אם תרצו", ותוך גילויי אחריות אזרחית מצביע ממש על אותם הכשלים כפי שמר גזית מודע להם משכבר, הרי שהדבר פסול, טמא ורחמנא לצלן "מקרתיזם". ושוב נשאלת השאלה - האם אפשר שהאנשים הללו אינם ולא היו כלל מוכשרים לתפקידם? עלינו לשאול ולקבל תשובות, הכיצד מונו אלו לתפקידם, באשר התנהלותם, כולם עד האחרון שבהם, מעידה על שטחיות, רדידות, צביעות, בוז תהומי לאחר, בוז לדעות אחרות, שימוש מניפולטיבי בסמכותם, שימוש פושע (לכאורה) בסמכותם ובקצרה - כל שנוגד הלכות דמוקרטיה וחופש אקדמי. מי למען השם מינה אנשים מעוקמים אינטלקטואלית אלו למשרותיהם? האם מפאת שמודעים הם לאפסותם וחדלונם מנסים הם להשתיק כל בדל ביקורת?

ושוב תזכורת מהעבר: הסנאטור מקארתי האשים סך-הכל כ-190 איש, בעיקר אנשי אקדמיה ואינטלקטואלים אמריקנים, בנהייה אובססיבית אחר הקומוניזם הסטליניסטי וחמור מכך - האשימם כי הינם עוסקים בריגול פעיל עבור האויבת הנחרצת של ארה"ב, היא ברית המועצות. הזעקה האדירה של החונטה האקדמית בארה"ב נגד האשמות אלו גימדו וסירסו את האשמות הסנאטור עד דק. מיד החלו הללו האקדמאים להשתמש במונח "מקרתיזם" על-מנת לתאר רדיפה של פלבאים ועמי הארצות כנגד "אינטלקטואלים". רק בסיפן של שנות התשעים למאה החולפת נפתחו ארכיוני האימפריה הקומוניסטית לשעבר והוברר כי הסנאטור מקארתי ביש הגדא - שהרי בדיעבד שימש כדון-קיחוטה במלחמתו חסרת הסיכויים נגד טחנות הרוח - צדק באופן נחרץ וגורף בהאשמותיו. כ-175 ממואשמי מקארתי (מתוך כ-190) אכן מופיעים במסמכי שירות הביון הסובייטי הנ.ק.וו.ד כמרגלים פעילים עבור ברית המועצות, חלקם אף מקבלי משכורות עבור מעשי הריגול.

והנמשל? כך בדיוק פועלת החונטה הישראלית, היונקת את האידיאולוגיה שלה בדיוק מאותם מקורות מהם ינקו הקומוניסטים מרגלי ברית המועצות בארה"ב. גם חברי החונטה הישראלית ברובם הנחרץ הינם קומוניסטים-טרוצקיסטים, הללו מאשימים את מבקריהם (איך לא?) ב"מקרתיזם". כאז כן עתה, חלקם של חברי החונטה האקדמית משתפים פעולה עם הגרועים שבאויבי ישראל בעולם ובמזרח התיכון, חלקם בגלוי וחלקם במחשכים, אלו גם אלו נהנים משלמונים ודמי לא יחרץ נדיבים ביותר עבור "פועלם". אלו הן עובדות, אין אלו שגיונות-רוח של חברי "אם תרצו". כל המצוי בנתיבי המידע האינטרנטיים מיודע לכך זה זמן רב. ההבדל בין ימינו לתקופתו של מקארתי של תחילת שנות החמישים היא זמינות ונגישות המידע. החונטה האקדמית-הקומוניסטית-האמריקנית דאז הייתה סמוכה ובטוחה כי האמת לא תגיע לציבור באשר גם העיתונים היו בחלקם הגדול תחת שליטתם (ממש כפי שהווה בישראל כיום). אך מזה כ-10 שנים, אנו כבר פסחנו מעל אותם מעוותי אינפורמציה בעיתונים, אלו הקיימים אך לסיפוק מאווייהם האישיים-החד-צדדים, שהלא הללו מתפקעים מצחוק לשמע הביטוי "כלבי השמירה של הדמוקרטיה", זו בדיחה אדירה לגבי דידם. לנו כיום יש נתיבי אינפורמציה אובייקטיבים העולים לאין ערוך על "עיתוני עטיפות הדגים" בינינו, זהו האינטרנט ומהפכת המידע והידע שהביא עימו.

אפשר כי חברי "אם תרצו" גלשו מעט, מהפן הטקטי, באשר לאמצעים אותם הם מציעים מיד בתחילת המאבק נגד החונטה האקדמית. אפשר כי פיטורי מרצים וחסימת תרומות, למרות שהינם אמצעים לגיטימיים ונאותים בהחלט כנשק במאבק על דמותה של האקדמיה במדינת ישראל, הקדימו מעט את זמנם. אפשר שצריכים היו להסתפק תחילה בהעלאת הנושא לתודעה הציבורית ובפתיחת דיון ציבורי וחוקי בנעשה באוניברסיטאות כאשר את ה"שיניים", אלו האמצעים הקשים המדוברים, היה עליהם לחשוף בשלבים מאוחרים יותר. גם העלאת נושא הפיטורים וחסימת התרומות נתן מלכתחילה נשק בידי חברי החונטה האקדמית לתקוף את השליחים ("אם תרצו") ולהסיט את הדיון מהמהות (חסימת חופש המחשבה באוניברסיטאות). שהרי אין בידם טיעונים תקפים לסתור בדרך אחרת את טיעוני מבקריהם.

עקב האכילס של צורת חיינו הקפיטליסטית היא תופעת הבלעדיות של מעטים מול הרבים, המכונה גם "מונופול" בלעז. הבלעדיות, בניגוד לתחרות החופשית החיונית מאין כמוה, היא המאפשרת לארגון מסוים להשליט דרכיו, לרוב הנלוזות, על הכלל, באשר לא קיימים מתחרים לו בשטחו וכך צרכניו אנוסים בלית ברירה להיכנע לגחמות הארגון המונופוליסטי. כך גם פועלת האקדמיה. ולכן חלק מפתרון הבעיה (בנוסף לתרופות החיוניות אשר הצענו במאמרנו הקודם בנושא "אם תרצו דמוקרטיה" - ראה משמאל) אפשר שיבוא ממהפכת המידע האינטרנטית. כבר כיום מנשבות רוחות חדשות-ישנות בדבר ייסוד אוניברסיטאות ווירטואליות באמצעות האינטרנט. קיימים לכך יתרונות עצומים אך גם חסרונות לא מבוטלים (עליהם נעמוד ברשימות אחרות). ברי שאוניברסיטאות וירטואליות לא יחסלו כליל את האוניברסיטאות הממוסדות דהיום. מאידך-גיסא, בכך תיווצר אלטרנטיבה לקיים וזו היא שתיצור את כל ההבדל ותכריח, תחייב את האוניברסיטאות הממוסדות, באם חפצות-חיים הן, להתיישר שוב בהתאם לקוד האקדמי והדמוקרטי הנאות - דהיינו, חופש המידע ופתיחות לדעות ולזרמים שונים אחרים. מה חבל כי אלטרנטיבה זו לא תהיה נגישה עבורנו לפני חלוף כ-10 עד 20 שנים.

תאריך:  24/08/2010   |   עודכן:  25/08/2010
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אם תרצו עימות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליק א.
25/08/10 18:32
2
דניאל סבלדי
25/08/10 23:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדוע בעצם לקוחות קונים במקום מסוים, או חוזרים וקונים דווקא בו? כיום, ברור שלא מספיק להציע מוצרים או שירותים, שכן מעבר לפינה ובכל פינה מישהו אחר מציע בדיוק את אותם מוצרים או שירותים, ואפילו במחיר נמוך יותר. נכון, הלקוחות רוצים לקנות, אבל בדרך הם מושפעים מהסביבה הפיזית והרגשית שבה המוצר נמכר. וזוהי חוויית הלקוח, שבמקומות רבים נוטים להתעלם ממנה. אם ללקוח טוב, הוא מרגיש טוב במהלך הקנייה והוא נהנה, "על הדרך" הוא יהיה מוכן אפילו לשלם מעט יותר.
23/08/2010  |  נחום דוניצה  |   מאמרים
המחזמר "שרק", אודות המפלץ הירקרק בעל הלב הרחב וחבורת גיבורי אגדות הילדים, הוא מופע ססגוני ומבדר, המועלה בהיכל התרבות בתל אביב. דביר בנדק כ"שרק" ודנה פרידר כפיונה ולהקת שחקנים מעולים, מגישים מחזמר קצבי ומשעשע, מקצועי ובעל משב רוח רענן בימות החום הללו. עוז מורג, הבמאי והכוריאוגרף, הצליח להפיק מחזמר תוסס וקולח ולהטט עם חבורת השחקנים, הזמרים והרקדנים שמבצעים מופע ברמה בינלאומית.
23/08/2010  |  חיים נוי  |   מאמרים
שירו של יעקב כהן "בדם ואש יהודה נפלה - בדם ואש יהודה תקום", שנכתב לאחר "פרעות קישינב" (1903), שימש מאוחר יותר את המנון ארגון "השומר" בארץ-ישראל (1907). השורה הנ"ל הפכה לסיסמת הארגון, שראה בשמירה עברית חלק מהמעשה הציוני ושינוי באופיו של העם היהודי.
23/08/2010  |  יהושע רץ  |   מאמרים
מזה שנים מנסים צה"ל והמתנחלים לגרש את תושבי דרום הר חברון מאדמותיהם. אחת הדרכים לכך היא למנוע מהם להגיע לבורות המים שלהם, ולמנוע מהם את שאיבת המים.
23/08/2010  |  עמוס גבירץ  |   מאמרים
עם כל הכבוד והערכתי את יהושע סובול כאחד מחשובי המחזאים הישראלים בני דורנו, קשה להתעלם מצרור דעותיו המוליכות, לטעמי, לאיבוד הזהות הלאומית.
23/08/2010  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il