בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
דני גבע, יונה אליאן ומיכל לוי [צילום: יח"צ]
|
|
|
33 וריאציות בתיאטרון בית לסין
|
מחזהו של מוריס קאופמן, 33 וריאציות, הוא סוג שונה מהרגיל של מחזה ● ניחוח קלאסי (סיפור מחייו של המלחין לודוויג ואן בטהובן) המשתלב עם סיפורה של חוקרת מוזיקה בימינו, שנחרצת למצוא מדוע כתב בטהובן 33 וריאציות על נושא של מלחין בינוני כמו דיאבולי ● באותה עת, היא נאבקת עם מחלת ה-ALS, ומתעקשת להמשיך בשתי המטלות במקביל
|
|
יניב לוי וצביקי לוין [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
יונה אליאן, כד"ר קתרין ברנט, מתמרנת להפליא בין הקריירה המחקרית לבין יחסיה עם הסובבים אותה, מהם היא מעלימה את מחלתה. המחלה חשוכת המרפא, היא הקשה ביותר מבין אלו הפוגעות בתאי העצב המוטוריים. מאבקה לבדה במחלה הוא הירואי. רק עוזרתה הנאמנה (פנינה ברט-צדקה) עושה כל שביכולתה למען שמירה על הבוסית, בנאמנות ובשקדנות, וכך האח בבית החולים, מייק קלארק (דני גבע שופע הקסם הבלתי אמצעי). הבת של קתרין, קלרה, (מיכל לוי החביבה) מגלה רק בהמשך את הסוד. יונה אליאן מלאה עדינות שמסוכה בה הנחישות, והיא כעין האלתר-אגו של המלחין, גאון המוזיקה של המאה ה-19. שניהם סבלו ממחלות - בטהובן לקה בחרשות, וקתרין ב-als. הסצינות של בטהובן (יצחק חזקיהו המרשים והתקיף) שעומד על דעתו (כמוה) להמשיך ולחפור ביצירה הקטנה שקיבל, להוסיף וליצור עוד ועוד נוסחים, עד שימצא את הוואריציה המושלמת, מקבילות לעקשותה של קתרין למצוא את הסיבה ליצירת מספר כה רב של ואריציות. וכך הוא מגיע ליצירת 33 ואריציות שנכנסו לקאנון העולמי כאחד משיאי יצירתו. הדמויות הסובבות את בטהובן במחזה, יניב לוי כדיאבולי, וצביקי לוין כאנטון שינדלר, יד ימינו של בטהובן - הם פשוט נהדרים. הכשרון הקומי שלהם, בנוסף לנסיונם המגוון בתיאטרון, מעניקים למחזה את הצדדים ההומוריסטיים, ומאזנים את הרצינות של חלקה של החוקרת והמאבק שלה במחלתה. וכך, שני הרבדים של הזמן במחזה משתרגים זה בזה, הקלאסיות נמסכת לעכשוויות, ועל כולם שלטת הבעיה האנושית שקיימת אצל שניהם. הפסנתרנית המחוננת הצעירה דריה ספרונוב, בנגינתה את צליליו של בטהובן, מרווה את הקהל באווירה הנכונה, ומעניקה לצופים תחושה של הימצאות באולם קונצרטים. על העריכה המוסיקלית הכה מתאימה אחראי דורי פרנס הרבגוני. הבימוי של המחזה המורכב והלא רגיל, שהופך אותו ליצירה מגובשת, הוא משה קפטן, ששמו קשור להצלחות רבות בתיאטרון שלנו. התפאורה של ערן עצמון מקסימה, במיוחד בשילוב הווידיאו ברקע שיצר יואב כהן. ממש מולטי-מדיה שהולכת וכובשת את בימות היאטרון וגלריות האמנות. התלבושות התקופתיות המפוארות בפרטי פרטים, הן פרי עיצובה של אולה שבצוב המצוינת, ועל התנועה אחראית דפנה גרבינסקי. הצגה מיוחדת במינה, עם ניחוחות שונים המתמזגים ליצירה אחת.
|
תאריך:
|
10/04/2012
|
|
|
עודכן:
|
10/04/2012
|
|
עליס בליטנטל
|
33 וריאציות בתיאטרון בית לסין
|
|
השופטת: בלהה טולקובסקי, בית משפט השלום בתל אביב
|
|
|
ב-2004 דיווחה התקשורת הישראלית בבהלה על תרחיש האימים שממשלת ישראל קיבלה מוועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה. הערכת הוועדה הייתה שבמקרה של רעידה חזקה יחסית צפויים לקרוס עשרת אלפים מבנים בישראל, רבים מהם מבני ציבור כבתי ספר ובתי חולים; מספר ההרוגים צפוי לעמוד על כ-16 אלף איש, לצד 90 אלף פצועים ו-400 אלף עקורים שייאלצו לעזוב את בתיהם.
|
|
|
ביקשתי מי', בכיר לשעבר בשב"כ, לצפות בעדותו של עוזי ארד בישיבת ועדת ביקורת המדינה. הדיאלוג עם י' החל כבר בעת החשיפה ב'ידיעות אחרונות' כי השב"כ עצר את ארד בפברואר בשנה שעברה וחקר אותו, לכאורה בשל הדלפה חמורה שהובילה להדחתו מראשות המועצה לביטחון לאומי.
|
|
|
לשכתו של רה"מ בנימין נתניהו פרסמה היום הודעה חגיגית: "היום (ב) עבר דף הפייסבוק האישי של רה"מ בנימין נתניהו את רף ה-200,000 אלף ליייקים" נאמר בהודעה. עוד נמסר ש"ממוצע המצטרפים החדשים ביום עומד על בין 800-1200 איש", וכי "הדף הוא כלי שמקשר בין העם לבין המנהיג". ההודעה גם מתפארת: "כל סטטוס של נתניהו זוכה לאלפי לייקים ותגובות, ומאות שיתופים, בזמן שכל הפוליטיקאים מדדים הרחק מאחור עם ממוצע נמוך מאוד שאינו מתקרב למאות לייקים." נגה כץ, דוברת הליכוד, חתומה על ההודעה.
|
|
|
"לכתבת דוקו' – מחפשת נשים נשואות שעברו הפסקת הריון יזומה ומוכנות להתראיין על כך, אפשר תוך הצללה ועיוות קול". משפטים מהסוג הזה עולים מדי כמה דקות לעמוד פייסבוק סגור וייחודי, ומקבלים תגובות תוך שניות. מדובר בעמוד פייסבוק אקסקלוסיבי בשם PRguru, 'הגורו של יחסי הציבור', שמושך אליו מאות בקשות להצטרפות מאנשי תקשורת, עובדי ממשל ואישי ציבור.
|
|
|
|