המועצה לצרכנות פרסמה היום (ג', 13.9.05) הודעה בעקבות התלונות על אי אספקת מוצרים על-ידי ספק ציוד המחשבים "נתי סקאל" בה היא מבהירה כי צרכנים שרכשו את הציוד מאתרי אינטרנט פעילים ולא קיבלו את המוצר יכולים לתבוע את מלוא כספם בחזרה מהאתר המשווק.
המועצה מדגישה, כי טרם פרסום הצעת המכר חלה על המשווקים חובה לוודא כי המוצרים נמצאים ברשות הספק או כי אין מניעה לספקם.
לדברי המועצה, טענות משווקים מרחוק (משווקים באמצעות מכרזים, אינטרנט, קטלוגים וכד') כאילו הם אינם משווקים אלא "מפרסמים" או "מתווכים", נדחו לא אחת על-ידי בתי משפט אשר אף חייבו את אותם אתרים משווקים לפצות צרכנים שרכשו באמצעותם מוצרים שלא קיבלו.
המועצה לצרכנות מבהירה, כי צרכנים יכולים לדרוש עצירת תשלומים לאחר משלוח הודעת ביטול העסקה למשווקת, לא רק במקרים שברור כי מדובר ב"כשל תמורה", היינו במקרה והסחורה לא סופקה על אף שחלף מועד האספקה שנקבע בהזמנה, אלא גם במקרים של "כשל תמורה צפוי", כלומר, "שנסתבר מנסיבות העניין שלא יוכל או לא ירצה לקיימו" (סעיף 17 לחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה), כמו במקרים של הפסקת פעילות, חדלות פירעון ופשיטת רגל.
במקרה כזה יכולים חלק מהצרכנים לדרוש מחברות האשראי לעצור תשלומים עתידיים. מדובר בצרכנים שהתחייבו ל"תשלום נדחה" - תשלום כל התמורה במועד שעולה על 35 יום ממועד כריתת העסקה/מועד ההזמנה, צרכנים שהתחייבו לתשלומים חודשיים ללא ריבית (עסקת תשלומים רגילה), תשלומים באשראי עם ריבית ("תשלומי קרדיט").