|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

חגיגות אוסלו בשער, וכרגיל: היהודים אשמים

הפסיכיאטר פרופ' קנת לוין על הרקע הנפשי שמאחורי הזיית אוסלו: תסמונת הילד המוכה, שמאשים תמיד רק את עצמו
28/08/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שער ספרו של לוין: היהודי הגלותי (משמאל) והצבר הישראלי (מעליו)

'קונטרה ציוניים'
הספרות, הקולנוע, התיאטרון וענפי תרבות נוספים הפכו עצמם ל'קונטרה ציוניים'. לוין נוקב בשמותיהם של עמוס עוז, א"ב יהושע ודוד גרוסמן, כמי שתוקפים בספריהם יסודות מרכזיים במעשה הציוני. "מגמה זו של מובילי תרבות בישראל, פעלה עם תנועות השלום וההיסטוריונים החדשים, להכשרת דעת הקהל לאימוץ ויתורים מדיניים שעד אז נחשבו מאיימים על עצם הקיום"

ספטמבר השחור בשער. יום ה'יארצייט' לאסון אוסלו, שגבה מעם ישראל כ-1,500 קרבנות שלום שנרצחו באכזריות שטנית, והצליח לכרסם אפילו בעמדותיו המסורתיות של הימין הז'בוטינסקאי, שהחל לזמר את המנון 'שתי מדינות לשני עמים', יחול אומנם רק ב-13 בחודש, הוא המועד בו ניצבו על כר הדשא בוושינגטון שני 'רחפנים', קלינטון ורבין, ומאפיונר אחד ושמו ערפאת, אך חגיגות אוסלו בתקשורת השמאלנית כבר בפתח.

גם בספטמבר הבא עלינו לטובה לא נשמע שום מילת חרטה על רצח כ-1,500 'קרבנות שלום' בדם קר ובאכזריות שטנית; על המשך ההסתה המשווה את היהודים לקופים וחזירים; על קביעתו של בכיר בכנופיית אבו מאזן, רק לפני שבועיים בנוכחות אבו מאזן, כי השלום הפלשתיני לא ייכון לפני שתחוסל המדינה היהודית ועל חורבותיה תוקם מהים עד הירדן מדינת פלשתין. אדריכלי תרמית אוסלו, שנכפתה על רבין בניגוד מפורש לחוק ובהתנהלות שערורייתית מאחורי גבו, ובהם שמעון פרס, יוסי ביילין, אורי סביר ואחרים, עדיין משוכנעים שאוסלו הייתה ועודנה הפתרון היחיד המצוי בשוק. משיחי השקר של דת השלום לעולם לא יתנו לעובדות המדממות לבלבל אותם.

אך לא רק הם אחראים לאסון אוסלו. גם סיעת שס תמכה באופן פסיבי בהסכם, שאושר בכנסת ברוב זעום ב-13 בספטמבר 1993. אל מול מאזן האימה ששרר אז בכנסת בין תומכי ומתנגדי אוסלו, הצטרפה שס לתומכי אוסלו באמצעות הימנעותה מהצבעה והפיכת המיעוט השמאלני שתמך באוסלו, לרוב פרלמנטרי.

מאז ספטמבר 1993 קרו הרבה דברים. דם ישראלים נשפך כמים, ההסתה הפלשתינית גברה למימדים נאציים, שס ממשיכה להכחיש את העובדות בדבר תמיכתה הפסיבית באוסלו, ואדריכלי אוסלו ממשיכים לדבוק במפלצת שגידלו. אוסלו תנצח, אומרים משיחי השקר, ואם יש כשלון – זמני, מבחינתם – ביישום אוסלו, זה בגלל שהיהודים אשמים.

עיוות היסטורי

הנה כך בפירוש אמר באחרונה יוסי ביילין, הכהן הגדול של דת השלום הכוזבת, האיש שפעל במירמה כלפי הבוס האמיתי שלו יצחק רבין, בגיבויו של השותף הבכיר לדבר עבירה שמעון פרס, לגבי כשלון אוסלו: "לא שאני מצדיק טרור, אבל פעולות ההתאבדות של החמאס התחילו בדיוק 40 יום אחרי הטבח של גולדשטיין, והאינתיפאדה השנייה התחילה בביקור המטורף של שרון בהר הבית. אומרים אוסלו אשם, וזו פשוט רמאות, עיוות היסטורי" ('סופהשבוע', 9.8.13).

היהודים אשמים. זה מה שאמרו יהודיים גלותיים באלפיים שנות הגלות, כל אימת שהתרגשה עליה קטסטרופה של שפך דם ישראל כמים. אנחנו אשמים. כמו ילד הכאפות המוכה, שתמיד מאשים את עצמו במצבו. 1,500 נרצחי אוסלו אשמים במותם. מזעזע.

רק רגע, זה לא בדיוק מה שטענו האנטישמים הגויים בכל הזמנים, יחד עם יהודים גלותיים שחוחי-קומה, ספוגי רגשי נחיתות? תמיד היהודים אשמים. כמו בסיפור על שני הונגרים אנטישמים ששוחחו על הצרות שפוקדות את מדינתם, ואחד מהם הפטיר: "בכל אשמים היהודים ורוכבי האופניים". תהה חברו והרים גבה: "למה רוכבי האופניים?" לגבי אחריותם של היהודים לא היה שם שום ספק. היהודים תמיד אשמים.

אבל למה ללכת רחוק, אם מבית שמענו מחשבות כאלה ואפילו מפי אינטלקטואלים שיודעים דבר מה על אודות העולם הסובב אותנו. הנה הפילוסוף הנודע מרטין בובר, טען בשוך פרעות הדמים של תרפ"ט, שעלו לנו ב-133 נרצחים חפים מפשע בחברון, בצפת, בירושלים ועוד, ובחורבן יישובים וקהילות ברחבי הארץ, כי היהודים אשמים בפרעות, משום שלא התחשבו די הצורך ברגישויות הערביות. טענה דומה העלה בובר גם בעקבות פרעות הדמים שארגנו הערבים בשנים תרצ"ו-תרצ"ט. הוא תלה אותן ברצונם של היהודים להקים מדינה יהודית בא"י, ולכן תמך בהתנגדות הבריטים לעלייה יהודית חופשית ארצה. הבנת את זה, ברוך? היהודים אשמים.

כך שיוסי ביילין, מסתבר, לא חידש דבר. תסמונת אוסלו, שנשענת על הזדהות עם התוקפן, ונטילת האשמה על כתפיך, כבר הייתה לעולמים. הפתולוגיה היהודית הייחודית של הכחשה עצמית והרס עצמי, שראשיתה בחיי הגולה הדוויה, לא התפוגגה בדרך למדינת יהודים עצמאית וגם לא בתוכה.

האשמה עצמית

זוהי גם מסקנתו של פרופ' קנת לוין, פסיכיאטר, דוקטור לרפואה ודוקטור להיסטוריה, שחקר את המניעים הנפשיים שמאחורי הכניעה וההתקפלות באוסלו. בספרו המבריק 'סינדרום אוסלו', שראה אור בהוצאת המכון לחקר ביטחון ותקשורת באוניברסיטת אריאל, בעריכת ד"ר רון שלייפר, מומחה בינלאומי בנושא לוחמה פסיכולוגית, הוא קובע שזו פתולוגיה יהודית אופיינית, שכבר הייתה לעולמים, של האשמה עצמית והכאה 'על חטא' על החזה, במקום להסתכל בעיניים מפוכחות אל מול המציאות האנטישמית.

הספר, ללא ספק, מרתק. לא נעסוק במסגרת זו בפרקים העוסקים בתגובות היהודים למצור המתמיד שאפיין את חייהם בגולה, תגובות שלדעת המחבר שימשו אב טיפוס לחשיבה שהנחתה את אוסלו. ניגע קלות רק בחלק הסוקר את הרקע למדרון אוסלו, המושתת על התעלמות מוחלטת מהצהרות בכירי אש"ף בדבר שאיפתם להשמיד את ישראל. למשל תוכנית השלבים (1974) של אש"ף שקובעת כי הארגון יקבל לידיו כל פיסת קרקע שתימסר לו במו"מ מדיני, על-מנת שתשמש קרש קפיצה להשגת המטרה הסופית, השמדת ישראל; או המשך נאמנותם המוצהרת של הפלשתינים לאמנה הפלשתינית שעניינה השמדת ישראל; או הצהרות פייסל חוסייני, נציג אש"ף בירושלים, מחביבי מחנה השלום הישראלי, שהצהיר (1992) ערב אוסלו, על מחויבות אש"ף "להמיס בהדרגה את היישות הציונית"; או הופעותיו של ערפאת לפני ואחרי אוסלו בתקשורת הערבית עם קריאה למלחמת ג'יהאד נגד ישראל והשוואת אוסלו להסכם חודייבה, ועוד.

הזויי אוסלו עצמוּ עיניהם, בדיוק כמו היום, מול ההסתה הארסית האנטישמית ברמאללה ובשכם, בעזה ובחברון. לדעת לוין, תרמו לכך אנשי הסניף האקדמי של תנועות השלום, הלא הם ההיסטוריונים החדשים, ובהם בני מוריס, אבי שליים, אילן פפה ותום שגב, אשר פיתחו את פרדיגמת הילד המוכה, המאשים את עצמו בצרותיו. "הם שמו לעצמם מטרה לשכתב את עברן של ישראל ושל התנועה הציונית, לכתוב היסטוריה מזויפת, שתגרום לישראלים לראות את העוינות הערבית כתגובה סבירה לעוולות הישראליות, ואת הערבים לא כאויבים הנחושים להשמידם אלא אנשים תמימים החותרים לפתרון הוגן".

תסמונת הילד המוכה השתכנה גם בפעילות התרבותית הפוסט ציונית. הספרות, הקולנוע, התיאטרון וענפי תרבות נוספים הפכו עצמם ל'קונטרה ציוניים'. לוין נוקב בשמותיהם של עמוס עוז, א"ב יהושע ודוד גרוסמן, כמי שתוקפים בספריהם יסודות מרכזיים במעשה הציוני. "מגמה זו של מובילי תרבות בישראל, פעלה עם תנועות השלום וההיסטוריונים החדשים, להכשרת דעת הקהל לאימוץ ויתורים מדיניים שעד אז נחשבו מאיימים על עצם הקיום".

החינוך כמשל

אבל לא רק האקדמיה והתרבות שקעו בחלומות השווא. ממשלת העבודה-מרצ שקמה ב-1992, ותחילת תהליך אוסלו ב-1993, "נתנו את האות לא רק לגל פוסט ציוני ואנטי ציוני בכתיבה האקדמית והעיתונאית, באמנות ובספרות, אלא גם למדיניות ממשלתית פוסט ציונית, למען השלום". המערכות הממשלתית, האקדמית, התרבותית וכל השאר אילצו את כולם לחשוב אוסלו. קנת לוין מזכיר שמשרד החינוך, למשל, תיקן את חוק חינוך חובה באופן שהמערכת תחנך פחות ליהדות ולציונות ויותר לאוניברסאליות. ערכים כמו תרבות ישראל, אהבת המולדת ונאמנות למדינה ולעם, הורחקו - ואת מקומם תפסו ערכי הדמוקרטיה, זכויות האדם וזכויות המיעוטים.

בתוכנית הלימודים החדשה הוצבו תשעה יעדים של ידע והבנה. אף אחד מהם לא נגע בקשר שבין מדינת ישראל לעם היהודי, להיסטוריה היהודית, לאמונה היהודית או לערכים יהודיים. ספר הלימוד הפוסט ציוני 'להיות אזרחים בישראל', שנתמך על-ידי משרד החינוך, טען כי עובדת היותה של המדינה יהודית, מכתימה את אופייה הדמוקרטי, וכי המנון 'התקווה' וחוק השבות הינם עניינים שבמחלוקת. ואילו בפרק העוסק בערביי ישראל, קורא המחבר ד"ר אסעד גאנם, ממנסחי מסמך החזון השערורייתי של המנהיגות הערבית בישראל, לביטול הקשר בין המדינה לעם היהודי, ומציג את היהודים כתוקפנים כלפי 'הקרבן הערבי', תוך התעלמות מהאלימות והטרור הערבים בשנות המאורעות ובמלחמת העצמאות.

ונא לא לשכוח: התנהלות מערכת החינוך בימי שלטון העבודה-מרצ, היא רק דוגמה למדיניות הפוסט ציונית שאימצה הממשלה כולה בהליכתה בנתיב הוותרנות למען מקסם השווא ושמו שלום, שהערבים אינם מעוניינים בו כלל, כל עוד אין מובנית בתוכו משימת השמדת ישראל. ההסתה הבלתי פוסקת של ערפאת וחבריו להשמדת ישראל, מזכיר פרופ' לוין, גם לא גל הטרור ששטף את הארץ אחרי אוסלו, לא שכנעו את הממשלה שהביאה לעולם את אוסלו, שמדובר באסון. כל חכמי אוסלו וההמון שוחר השלום המזויף, שעדיין לא הפנים כי הוא חי במזרח תיכון מדמם ולא בשווייץ או באוסטריה, מחאו כפיים, בניצוחה של התקשורת, להזיות השלום. ישראל המשיכה לצעוד בנתיב ההידרדרות, בהשפעת הזיות סמי אוסלו. וכך קשרה ישראל עצמה שוב, בספטמבר 1995, לאש"ף בהסכם נוסף ושמו אוסלו ב'.

הצרה היא שההונאה העצמית נמשכת. ישראלים רבים, אכולי תסביך משיחיות שקר וגלותיות כנועה שמכרסמת בתוך-תוכם, עדיין מוכנים לקנות סחורה קלוקלת זו ושמה אוסלו, ולהסביר לנו שלא הערבים אשמים בכך, שגם 20 שנה אחר אוסלו טרם זזנו במילימטר לכיוון שלום אמת, לעבר קץ הסכסוך והתביעות. והכל כמובן מפני שהיהודים אשמים. רק היהודים. כמו תמיד.

לבלוג של קנת לוין ב-News1
תאריך:  28/08/2013   |   עודכן:  28/08/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חגיגות אוסלו בשער, וכרגיל: היהודים אשמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר רון בריימן
28/08/13 21:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
כמעט כל הערבים, ובמיוחד הערבים הפלשתינים, חשים באופן אישי ובעומק ליבם, את ההלם והעלבון על היעלמות חלומם למדינה פלשתינית, ועל תבוסותיהם ליהודים במאבק על ארץ ישראל. ככל שהם תולים את האשם בעצמם או במנהיגיהם או בבריטים ובאמריקנים, או בשאר אומות העולם הבוחשים בענייני ארץ ישראל, אין הם יכולים שלא להרגיש שישראל נבנתה על הריסות החברה שלהם. כל זאת ועוד, כמפורט בקצרה במאמרי זה, ניתן ללמוד מפיהם, ומספר חובה ושמו: 'המנדאטורים', מאת הדרה לזר.
25/08/2013  |  משה חסדאי  |   מאמרים
את המאמר הבא פרסמתי ככתבו וכלשונו בעיתון הארץ ב-28.8.2003, בדיוק לפני עשר שנים, במלאת עשור להסכם אוסלו. החלטתי לפרסמו שוב לנוכח התנהגותו העלובה של האיש המחזיק בקרנות המזבח של משכן נשיאי ישראל שקיים אירוע מתוקשר עם שחקני כדורגל אירופיים מפורסמים, אך נמנע מלהשמיע את "התקווה", שמא זו תפגע ברגשותיהם העדינים של ילדי האויב שנכחו באירוע. החלטתי לפרסמו שוב לנוכח המצב שבו ראש ממשלתה הנבחר של ישראל מפקיד ומפקיר את ניהול גורלה של מדינת היהודים בידיהם ההרפתקניות של אנשי ה"חזון" שמעון פרס וציפי לבני. החלטתי לפרסמו שוב לנוכח תגובתה הרופסת של מדינת היהודים מול החרם שמתכננות כלפיה "המעצמות" האירופיות הקולוניאליסטיות, כולל גרמניה - דווקא גרמניה! - שלוחצת להפיכת לב ארץ ישראל ליודנריין (נקייה מיהודים) בשירות מכחיש השואה מרמאללה, וכולל בריטניה, זו שמנעה בכוח הזרוע כניסתם לארץ של פליטים יהודיים מאירופה.
25/08/2013  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
מה צריך לקרות כדי שאדם רציונלי יגיד "טעיתי". התשובה לכאורה פשוטה. תוצאה רעה, הפוכה מהערכתו המוקדמת, והרי לכם הודאה בטעות. בעיה! לאנשים קשה לומר "טעיתי", מפני שהודאה כזאת צורבת את האגו. במיוחד אם יש קורבנות לטעות. הקושי בלהודות בטעות, ובעיקר ההתעלמות ממנה, הייתה נסבלת בתנאי אחד: שהטועה היה נפרד מטעותו, או לפחות שותק.
23/08/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
1. ב-7 באוגוסט 2003 עמד אַמרוֹזִי בן נוּרחַסין בבית המשפט בעיר באלי, אינדונזיה. הוא נמצא אשם ברצח של יותר ממאתיים אנשים, איש מהם לא יהודי, באמצעות מכונית תופת באוקטובר 2002. אל מול השופטים והמצלמות כל שהיה לרוצח לומר בערבית היה: "יהודים, זיכרו את ח'ייבַּר. צבא מוחמד חוזר שוב להביס אתכם". בעשרים השנים האחרונות נפוצה הקריאה הזאת במחוזותינו. ח'ייבר מתקשר עם הסכם חודייביה.
23/08/2013  |  דרור אידר  |   כתבות
אי-אפשר להישאר אדישים לנוכח פעילותה ופעולותיה של ח"כ איילת שקד. היא כמו הילד בבגדי המלך החדשים. ראייתה בהירה ותגובותיה פשוטות וישירות.
22/08/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il