|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

לשכה של עסקנים פחדנים

מי זה בכלל אפרים נוה? מי שמע עליו לפני שנבחר לתפקיד יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז? איזה הישגים מקצועיים מיוחדים בתחום המשפט הציג עורך-דין אפרורי זה, הרוצה לשבת על הכסא שאיישו, בעבר, אישים דוגמת: ד"ר יהושע רוטנשטרייך ז"ל, ד"ר אמנון גולדנברג ז"ל ויבדל לחיים טובים וארוכים, פרופ' דוד ליבאי?
12/09/2013  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
עו"ד אפרים נוה. מי אתה? [צילום: פלאש 90]

האדון הנכבד, אפרים נוה, עסקן משופשף בלשכת עורכי-הדין, המחזיק - כיום - בתארים השחוקים של יו"ר ועד המחוז תל אביב והמרכז ויו"ר ועדת האתיקה של לשכת עורכי-הדין יצא בהודעה דרמטית לעיתונות. האדון הנכבד הודיע, כי - לדעתו - אסור לשופטת, ורדה אלשיך, להמשיך ולשבת על כס המשפט, אפילו יום אחד נוסף, בעקבות ממצאיו של נציב תלונות השופטים בתלונת רחל סופר-סייג, ששופטת נכבדה זו הפכה את ביתה הפרטי לאולם משפטים זמני ומאולתר.

וזאת לדעת. משלא התייצבה בעלת הדין, החייבת, רחל סופר-סייג באולם משפטים של השופטת הכבודה והמכובדת, ורדה אלשיך, בנימוק של מחלה - נטלה שופטת נכבדה זו את מיטלטליה, קלדניתה, כמו-גם את מי שפועל נגד החייבת, עו"ד איתן ארז והחליטה לקיים הדיון המשפטי בביתה של חייבת זו. כך יצרה שופטת נכבדה ומכובדת זו, תקדים נוסף בשורת התקדימים, מבית מדרשה של כבוד השופטת, ורדה אלשיך.

מתברר ומסתבר, כי מעבר לעובדות פשוטות ויבשות אלה, אירעו דברים שהביאו את החייבת, רחל סופר-סייג להתלונן נגד השופטת הנכבדה והכבודה, ורדה אלשיך, בפני נציב התלונות על השופטים, השופט בדימוס, אליעזר גולדברג.ממצאיו של נציב תלונות הציבור היו, כי השופטת, ורדה אלשיך, לא נהגה כדין כשקיימה דיון משפטי בביתה של רחל סופר-ייג הנ"ל, ללא נוכחות עורך-דינה ובעוד עניינים.

נציב התלונות על השופטים, רמז, בהחלטתו לפיה קיבל את התלונה נגד השופטת, ורדה אלשיך, כתלונה מוצדקת, כי שופטת נכבדה ומכובדת זו שיקרה לו מסירת גרסתה. הגברת ורדה אלשיך מסרה שלא היה דין-ודברים בינה לבין עו"ד איתן ארז, קודם תחילת הדיון, מחוץ לביתה של רחל סופר-סייג. עו"ד איתן ארז מסר גרסה, הסותרת לחלוטין, גרסתה של השופטת, ורדה אלשיך ואישר, כי היה דין-ודברים בינו לבינה שופטת נכבדה ומכובדת זו, קודם שנכנסו הדברים לביתה של רחל סופר-סייג וטרם שהחל הדיון המשפטי בענייני, בתוככי ביתה, שלה.

עכשיו נשמע קולו של העסקן המשופשף צועק - פעם נוספת - מעל גבי דפי העיתונות, כי אסור לשופטת, ורדה אלשיך לכהן - אפילו יום אחד, לאחר שפורסמו ממצאי נציב התלונות על השופטים - כשופטת מכהנת ועליה לעזוב את כס המשפט, באופן מיידי. לקריאה זו, דאג להזכיר עסקן משופשף זה, קריאה קודמת שלו להתפטרות של השופטת הנכבדה והמכובדת, ורדה אלשיך במה שכונה בעיתונות "פרשת הפרוטוקול המשופץ", בעניין עו"ד רפאל ארגז. הקורא את הקריאה המחודשת והממוחזרת הפעם של האדון הנכבד, אפרים נוה, להתפטרות השופטת ממשרתה השיפוטית, חושב כי בפעם הקודמת, בוצעו פעולות מעשיות על ידו, שיביאו להדחת של השופטת מכהונתה השיפוטית, למעט פרסומים הקושרים שמו בשמה ובדרישתו להתפטרותה מתפקידה.

ובכן תנוח דעתכם. העסקן הלשכתי, עו"ד אפרים נוה, ששמו לא נקשר - למיטב ידיעתי וזכרוני - לשום תקדים מחייב בתחום המשפט, רוצה להתקדם מהתפקיד השחוק של יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז לתפקיד לשכת עורכי-הדין. למה לו לריב עם צמרת המשפט בישראל? הרי הדבר עלול לעלות לו, בהתנגדות עזה של הממסד המשפטי, דוגמת נשיא בית המשפט העליון והנהלת בתי המשפט לתפקיד המיוחל של ראש לשכת עורכי הדין? למה הוא צריך את זה?

מי יזכור לו לעסקן, עו"ד אפרים נוה, חסד נעורים אם יגיש, באופן אישי וגם מחמת תפקידו ומעמדו הציבורי, לפי חוק לשכת עורכי הדין, כיו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, בג"ץ נגד נשיא בית המשפט העליון,השופט, ד"ר אשר גרוניס ומנהל בתי-המשפט, השופט, מיכאל שפיצר, על כך שלא נקטו צעדים מיידים להדחת השופטת הנכבדה, ורדה אלשיך מתפקידה בשל ממצאי נציב התלונות על שופטים?

אמנם חוק לשכת עורכי-הדין קובע שהלשכה תשמור על רמתו וטהרו של מקצוע עריכת-הדיחן ותגן על ענייניהם של חברי לשכת עורכי-הדין - ובכללם על ענייניו של עו"ד ארגז שנפגעו בידי השופטת, ורדה אלשיך, כמו-גם הושפל, על ידה, שלא כדין - אבל תגידו לי אתם, בשביל עורך-דין פגוע אחד שווה להסתכסך עם נשיא בית המשפט העליון? למה להביך את נשיא בית המשפט העליון, שיבוא לבג"ץ ויסביר, מדוע לא זרק, לכל רוח מצויה - בכל הכבוד הראוי - את השופטת, ורדה אלשיך, שעה שבתוך תקופה של פחות משנתיים, מתברר כי היא זייפה, לכאורה, פרוטוקולים משפטיים? אתם חושבים שזה שווה את זה? ונניח שהעסקן, עו"ד אפרים נוה, יזכה בבג"ץ ויזרקו - בכל הכבוד הראוי - את השופטת, ורדה אלשיך מתפקידה, ככלי אין חפץ בו.

אתם חושבים שנשיא בית המשפט העליון יעבור על כך לסדר היום? ונניח שכן. מי מבטיח לאדון הנכבד, אפרים נוה, שד"ר א' גרוניס, יבוא גם - בשנה הבאה - לשאת דברים בוועידת המשפט (המיותרת לחלוטין) כפי שעשה הוא לפני מספר שבועות? ציבור עורכי-הדין ממילא הוא ציבור של עורכי-דין ועורכות-דין שרובם הם, ככל הנראה, לדעת אפרים נוה, מטומטמים גמורים. אפשר להציע להם יום כיף מסובסד בשפיים או בראנץ' בימי שישי (רק למקדימים אין הרבה מקום על הגג) והם ישכחו הכל - הכל. אחרת לא ניתן להסביר כיצד חושב האדון הנכבד, עו"ד אפרים נוה, כי עוד פחות משנתיים יבחרו בו לראש לשכה.

זה הוא בכלל נושא מעניין בפני עצמו. לפני שנתיים חבר אפרים נוה לדורון ברזילי ויחדיו הצליחו הם לסלק את יורם גיא-רון מתפקידו, כראש לשכה. דורון ברזילי, בתמיכה מסיבית של אפרים נוה, נבחר לראש לשכה מכהן והביא לתבוסתו של יורם גיא-רון להיבחר לתפקיד זה. יורם גיא-רון נשבע לנקום בדורון ברזילי. לאחר הבחירות יצר קואליציה עם אפרים נוה במועצה הארצית ובוועד המרכזי. במשך כשנתיים ימים הצליחו שניים אלה לשתק - כמעט לחלוטין- את הוועד ה מרכזי והמועצה הארצית מתפקדת על תקן " שאינו יודע שהוא מת וחי שאינו יודע שיש לו עוד כוחות חיים". לא בטוח, בכלל שבעקבות שיתוקו של הוועד המרכזי, ידחה בית המשפט להחזר כספי החבר שנגבו לפעילותו של וועד מרכזי זה, שהדבר האחרון שניתן לכתוב עליו, שהוא וועד פעיל ומתפקד.

השבוע פורסם ששניים אלה, יורם גיא-רון ואפרים נוה "איחדו כוחות", לקראת הבחירות הצפויות בלשכה, בעוד פחות משנתיים כדי לשמור על רמת המשפט בישראל, רמת מקצוע עריכת-הדין ושל העוסקים בו. עוד פורסם, כי "סוכם" בין שני עסקנים נצחיים אלה, שאפרים נוה יתמודד לתפקיד ראש לשכת עורכי-הדין, יורם גיא-רון יתמוך בו והם "יחפשו מועמד מתאים לתפקיד יו"ר ועד מחוז תל אביב". אתם הבנתם את זה. שני החבר'ה הנכבדים הללו רוצים חלק את עור הדוב, בטרם הוא ניצוד על ידם!

אם ככה נראים העסקנים "הבכירים", השולטים במוסדות עורכי-הדין, אז מה הפלא שהשופטת הנכבדה, הכבודה והמכובדת, ורדה אלשיך, לא טורחת אפילו להתייחס לקריאתו הפומבית של העסקן האפרורי, עו"ד אפרים נוה, כי אין היא ראויה לשבת על כס המשפט אפילו יום אחד. והיא צודקת. מי זה בכלל אפרים נוה? מי שמע עליו לפני שנבחר לתפקיד יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז? איזה הישגים מקצועיים מיוחדים בתחום המשפט הציג עורך-דין אפרורי זה, הרוצה לשבת על הכסא שאיישו, בעבר, אישים דוגמת: ד"ר יהושע רוטנשטרייך ז"ל, ד"ר אמנון גולדנברג ז"ל ויבדל לחיים טובים וארוכים, פרופ' דוד ליבאי?

בשולי הדברים, מבקש אני להעיר כי קיים ביני לבין השופטת, ורדה אלשיך, סכסוך רב שנים, זאת לאחר שבתה, עו"ד הילה זונדר, נכשלה במבחני הקבלה ללשכת עורכי-הדין. מאז, רדפה אותי ורדה אלשיך, מתוקף תפקידה השיפוטי, בעניינים משפטיים בהם ייצגתי לקוחות שלי, עד שנאלצתי לבקש פטור מלהופיע בפניה - פטור שניתן לי על-ידי נשיאו הקודם של בית המשפט בתל אביב-יפו, השופט בדימוס, אורי גורן.

ועד המחוז: היכן הגילוי הנאות?

תגובת ועד המחוז: "ראוי היה שהכותב ייתן גילוי נאות ומלא על כך שהוגשו כנגדו שש קובלנות משמעתיות ע"י ועדת האתיקה של מחוז תל אביב אשר עו"ד נוה עומד בראשה וכי שלוש מהן עדיין תלויות ועומדות ומתבררות בביה"ד המשמעתי. עוד ראוי היה שהכותב ייתן גילוי נאות על כך שהגיש נגד ועד המחוז/ועדת האתיקה/יו"ר המחוז אפי נוה שמונה עתירות מנהליות בכל הקשור להליכים המתנהלים כנגדו בוועדת האתיקה ובביה"ד המשמעתי ועניינים נוספים ואף עתירה לבג"ץ. יש להניח כי הקורא את גילוי הדעת יוכל לשקול באופן שקול וענייני את הדברים והמניע העומד בבסיס הכתיבה ודומה כי אין צורך להכביר מילים בעניין זה".

הכותב הוא הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי-דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפטי עסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  12/09/2013   |   עודכן:  12/09/2013
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לשכה של עסקנים פחדנים
תגובות  [ 30 ] מוצגות   [ 30 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עו"ד צעירה
12/09/13 09:29
 
עיו"ד חיים שטנגר
12/09/13 19:33
2
עו"ד צעיר
12/09/13 11:20
3
איפה הגילוי הנאות
12/09/13 11:28
 
חיים שטנגר, עו"ד
12/09/13 19:03
 
י.ש
13/09/13 12:18
 
עו"ד חיים שטנגר
14/09/13 06:34
 
י.ש
15/09/13 10:45
 
עוד חיים שטנגר
15/09/13 18:11
 
י.ש
16/09/13 12:45
4
תראו מי האיש הזה
12/09/13 21:02
 
בלי רעיונות בבקשה
12/09/13 23:42
 
עו"ד חיים שטנגר
13/09/13 13:00
 
עו"ד חיים שטנגר
13/09/13 12:55
5
אבי123
13/09/13 02:55
 
עו"ד חיים שטנגר
13/09/13 13:16
6
אחד שמכיר
13/09/13 06:03
 
עו"ד חיים שטנגר
13/09/13 13:08
7
הכותב חוצפן
13/09/13 07:24
8
חשוב לדייק שטנגר
13/09/13 08:08
 
עו"ד חיים שטנגר
14/09/13 07:23
9
עו"ד חיים שטנגר
13/09/13 13:44
10
עו"ד דב פרידמן
14/09/13 23:23
11
דב פרידמן
14/09/13 23:56
12
יושר
15/09/13 07:22
 
אוהד זבולון
15/09/13 18:19
13
אוונגארד
16/09/13 09:14
 
עו"ד חיים שטנגר
17/09/13 01:19
 
אוונגארד
18/09/13 03:16
14
נפתלי999
17/09/14 22:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הטעות הגדולה ביותר במשפטי נירנברג הייתה הקביעה, לפיה רדיפת היהודים בגרמניה לפני פרוץ המלחמה לא היוותה פשע מלחמה משום שלא הייתה אז מלחמה, ולא היוותה פשע נגד האנושות משום שגם פשע זה כרוך בקיומה של מלחמה. מאז התקדם המשפט הבינלאומי והיום מוסכם, כי רדיפת אוכלוסיה אזרחית בידי ממשלתה, עשויה להוות פשע חמור גם בימי שלום. ודאי שאין מחלוקת, שרצח אזרחים בזמן מלחמת אזרחים הוא פשע חמור ביותר: רצח עם.
11/09/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שבת, למה שבת, למה מפולשת, למה זוחל אל תוכה באין רואה צילו של יום הכיפורים, למה בא, למה לא ראה שבת ונכלם והלך אל מחוז הרוחין שמשם לא שבים, איך נשא באין רואה בחיקו תכריכים שקופים ופתע התנפץ על הרי החול במדבר ומצוקי הסלע בחרמון
11/09/2013  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בזמן ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו מקיימת אווירה של "עסקים כרגיל" באולמה, ימים מספר לאחר שנציב התלונות על השופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, מתח ביקורת חריפה בפרשת התנהלותה בקשר לתלונה שהגישה נגדה רחל סופר-סייג והורתה - אתמול - על דחיית כינוס אסיפת בעלי אגרות החוב של חברת סקיילקס, קרוב לוודאי שמתחילות להתגבש התביעות האישיות שתוגשנה נגדה ונגד המדינה, כמעסיקתה, בעניין מה שמכונה "פרשת עו"ד רפאל ארגז" ו"פרשת רחל סופר-סייג".
11/09/2013  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
עיני כל העולם נשואות לסוריה ולהתקפה האמריקנית הממשמשת ובאה או התמסמסותה, אך יש לדעת שבמקום האחים המוסלמים במצרים אט-אט מתארגן ותופס שליטה שלטון חילוני צבאי שמנסה בכל מאודו לייצב את המציאות במצרים: כלכלית, חברתית וביטחונית. השלטון החדש הוא הידידותי ביותר כלפי ישראל בכל שנות הסכם השלום בין שתי המדינות.
11/09/2013  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
בספרי ההיסטוריה, מלחמת יום הכיפורים מוגדרת ככישלון. הציבור ראה בשר הביטחון משה דיין כאחראי ראשי, וועדת אגרנט קבעה אחרת. היא הצביעה על ראש אמ"ן האלוף אלי זעירא כמי שהיה האחראי הראשי להפתעה.
11/09/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il