w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
מימון יצא לחו"ל לפני יותר מ-10 שנים בתקופה שהתקיימה נגדו חקירה סמויה מצד רשות ניירות ערך, רשות המיסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון    מאז נמנע מחזרה לישראל    ביקורו בשבועות האחרו...
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשבון הנפש של השמאל
מאת: אהרון שחר  |  24/03/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מזל שביבי אמר את הדברים האלה
  סניל   24/03/15 12:13
ולא אתה. לך לא הייתי סולח
כתוב תגובה ל- סניל
2
אין סיכוי שיקשיבו לך..תרבות...
  יעקב עמר   24/03/15 12:41
אתה יודע... אולי עוד כמה מאות שנים... לא רק שלא יקשיבו לך אלא ישנאו אותך שאתה מזכיר להם. מבחינתם הרוב גנב להם את המדינה.. ואולי עדיף לגנוב אותה מאשר לתת להם לרסק אותה.. ובכלל מים גנובים ימתקו אז גם לשיטתם גנבנו ? תנו להנות. מתחיל לקלוט את ענין המדע והתרבות...
כתוב תגובה ל- יעקב עמר
3
חשבון נפש ללא תוחלת
  י.ב.   24/03/15 12:47
ממי נצפה לחשבון נפש, מאלו שמנכסים בעלות על ערכים וזונחים את המורשת והמטרה שלשמה התכנסנו בסטייה חדה ממרחב הערכים היהודי.לא ירחק היום שנידרש להכרעה בין פוסט ציונות המנוכרת ליהדות לבין הנהגה המייצגת מסורת יהודית ותוצאותיה יקבעו את זהות המדינה המתחדשת ויהוו את הפרק הבא של קיומנו .
כתוב תגובה ל- י.ב.
4
אהרון -
  אבנר צפוני   25/03/15 06:09
כמה החטאות, וכמה חטאים במאמרך -
# יפים דבריך נגד האלימות. האם זה מקרי שכל כך הרבה אלימות מגיעה מימין ?
# נתניהו כן "קוסם". לא במדיניותו כמובן. הוא קוסם בהפעלה,ברגע האחרון,של אותם 5% נניח,מן המצביעים,שלא היו אמורים להצביע לו.
# חשבון הנפש היחיד שהשמאל צריך לעשות הינו: איך ולמה אנחנו לא מספיק מגיעים ללבבות המצביעים. הדרך עצמה של השמאל צודקת לחלוטין.
# אני מסכים איתך שאין כנראה בשלות,בשני הצדדים,לעשיית שלום.
אין אף אחד בשמאל שחושב,או מקווה ל"שלום עכשיו".
תהליך-כן. הידברות-כן. הושטת יד-כן.
# אני מייחל בכל לבי השמאלני לממשלת ימין צרה.
"אם יש מדיניות ימנית-תופע מיד !" השמאל כמובן,יתמוך או יתנגד עניינית.
# בגישה השמאלנית אין שום "אהבה" לצד השני,ואפילו לא "אמונה"
-אלו מושגים לא רלוונטים כאן.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אבנר, אתה אדם חכם
  אהרון שחר   25/03/15 12:02
יופי של תגובה. בגלל שאתה חכם אני מצפה שתתפכח מן השמאלנות. 1. אלימות מימין. יש המון ארס, שנאה וקריאה לאלימות משמאל. שלא לדבר על הבנת והצדקת ותמיכה וסיוע לזוועות הטרור. קרא את מן הפח אל הזך של אסתר שניאורסון גרי וגם את המאמרים של אלון דהן. אתה נמצא בחברה רעה ומכוערת, אל תתייפייף. תהיה הוגן, אל תנסה לרמות את עצמך. 2. ביבי לא קוסם, הסברתי את הקסם כביכול: הוא שידר מצוקת מהפך ומאחר שהעם ימני, העם קלט את הסכנה ורץ חזרה הביתה למקומו הפוליטי הטבעי הימין. 3. ההחלטה הצנועה שלך שאתה צודק והבעיה היא רק לשכנע את כולם, היא משעשעת. אבנר, אתה יכול להיות יותר רציני ופתוח לביקורת עצמית. 4. אין שלום עכשיו? אבנר, אתה יודע יותר טוב ממני שהמשמעות המעשית של הושטת יד ומשא ומתן וכדומה היא כניעה מוחלטת. איזה ויתורים הערבים מוכנים לעשות? חוץ מזה כבר עשרות שנים אתם מנסים שנה שנה ללא הפסקה למשוך אותנו לשלום עכשיו. נכשלתם עשרים שנה, האם יכול להיות שתכשלו עוד 4 שנים? תופתע לגלות שכן. אז תפסיקו להתנהג כמו כלב שמצא סמרטוט ולא מוכן להרפות. 5. אתה מייחל לממשלת ימין צרה, אז תתנגד עניינית כרצונך אם אינך מוכן להרפות, אבל לפחות אל תהיה אוייב. אם מדיניותה של ממשלה כזו דמוקרטית ולגיטימית היא לא כניעה, לא טרנספר, לא זכות שיבה, לא מדינה פלסטינית, אז כבד את רצון הבוחר, כבד את הדמוקרטיה, וכשהממשלה ממלאת את רצון העם תסייע לה גם אתה במאבק כנגד הלחצים הפוליטיים, המדיניים והכלכליים והחרמות של העולם המזיקים למדינה. למותר לציין שהלחצים הללו שלכם ושל העולם הם אנטי דמוקרטיים בעליל. תלמדו להפסיד, קבלו את זכותו של הבוחר לקבוע את המדיניות. 6. המדיניות השמאלנית היא כניעה, המדיניות הימנית היא הכרעה. מסיבות בינלאומיות לרבות לחץ השמאל לא ניתן כעת להכריע, אך ניתן לסרב להכנע. 7. אין אהבה אבל יש התנהגות בלתי רציונלית המזכירה נערה מאוהבת מסוחררת שאינה מסוגלת לראות פגמים באהובה. השמאל כל הזמן משתמש בעצמו במילים אמונה ותקווה, אז במטוטא... 8. לסיכום, שים לב שאני, לכאורה בשם ביבי, הושטתי לכם יד לשלום, ואתה כשמאלן טיפוסי דוחה אותה כי אתה מוכן להושיט יד לשלום רק לרוצחים וחלאות אדם ולא לבני עמך החלוקים עליך ואף מהווים רוב דמוקרטי לגיטימי. אני במקומך הייתי בוש ונכלם וממיר את דעתי לימני. תודה על תגובתך הכנה והעניינית, מקווה שעניתי תשובה מכובדת, הגם שהיא נוקבת ועוקצנית.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אהרון-
  אבנר צפוני   25/03/15 16:15
הריני משיב לך דבר דבור על אופניו-
1. יש הבדל בין בוטות או ארסיות,בתגובה מילולית,לבין אלימות.
ואלימות קיימת הרבה בימין.
2. אל תתהדר ב "העם ימני" "העם קלט את הסכנה". העובדות הן שהעם חצוי,ונתניהו גילה את הנוסחה (הפשוטה,המעליבה,והחד מימדית) איך ללחוץ על כפתור הפעלה,ולהריץ לקלפיות את אותם 5% מן המצביעים-שלא רצו להצביע לו מלכתחילה !
3. בסעיף זה אני נתלה באילנות גבוהים- אתה ! עם רעיונותיך מסכימים אולי ארבעה אנשים בכל המדינה.ועדיין אתה חושב שאתה צודק.
מאות פעמים בהיסטוריה קרה שהמיעוט צדק,ולפעמים אפילו רק אדם אחד ! וכל השאר טעו.
4. ממש ממש לא כניעה מוחלטת ! ממש לא !
לצד השני (החלש מאיתנו בהרבה) יש מספר מצומצם של קלפים(שאפשר למנות בכף יד אחת)שהוא יצטרך להשתמש בהם,בזמן המו"מ,ולמעשה לוותר עליהם.
5. קרא את ההגדרה המילונית ל"אופוזיציה" ותראה שיישום של זה- נורא מרגיז אותך.
אני מזכיר לך איך ביבי ניסה בזמנו לעזור לרפובליקנים,ואיך הוא נעזר בהם זה עתה.
6. "המדיניות השמאלית היא כניעה"- כניעה כמו מלחמת ששת הימים? או כניעה כמו מבצע אנטבה ?
"המדיניות הימנית היא הכרעה"- הכרעה כמו תגובת שמיר לעשרות טילים מעירק ? או הכרעה כמו הכרעת החמאס בכל שנות שלטון הליכוד? או כמו הכרעת אירן ? חיזבאללה ?
7.אמונה ותקווה-ודאי (זה קיים אצל כל מי שאומר לך בסתמיות "יהיה טוב")-אבל אין קשר למדיניות,או מו"מ או הסכם.
גם כשאתה מבצע עיסקת מכירת דירה,למשל-רצוי שלא תסתמך על סימפטיה,אמון, "חשבתי ש..." וכד'.
8.אף אחד בשמאל לא "ימיר את דתו"-יחד עם זאת ,אמרתי לך- אני מייחל לממשלת ימין צרה. מפרגן. רוצה לראות בעיניים יישום של מדיניות ימנית.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אפנר/אבנר ושחר.....
  י.ש   25/03/15 22:36
"מעריך" מאוד דו-שיח של חרשים ובעיקר המחמאות המתעופפות להן בין המנהלים דו-שיח של חרשים...מר שחר,אתה לא הפסקת ולו לרגע להשמיץ את נתניהו ואף "לברכו"...ניצחנו של נתניהו שהוא נצחון הימין הוא למרות שחר... "אל תתהדר בנוצות לא לך".. באשר "לחכם" מההגדה אבנר/אפנר "אומרים "חכם לומד מנסיונם של אחרים טיפש לא לומד מנסיונו"...
כתוב תגובה ל- י.ש
אני חושב שהסברתי את עצמי
  אהרון שחר   25/03/15 23:48
אומר שוב: נתניהו מנהיג גרוע. מאוד. בלשון המעטה. אגב, הוא בכלל לא מנהיג. אבל הוא במחנה הנכון. נצחון השמאל פירושו מדינה פלסטינית, טרנספר למתנחלים, זכות שיבה וכו, מזעזע השלום שלהם... בוזי מתגמד לידו, יש לו קול ציפציף, הוא הולך לישון במצבי לחץ, חלש וחסר נסיון. לכן אני שמח בנצחון הימין. ועדיין הביקורת שלי על ביבי בעינה עומדת. התנדבתי להציע את עצמי כמנהיג ראוי.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
תרגיל לחידוד המוח....
  י.ש   26/03/15 10:17
תאר לעצמך (מצב היפוטתי) שאתה מצליח לשכנע מצביעי ימין באפסותו של נתניהו כראש ממשלה...שתף אותנו בתובנות אליהן הגעת....אגב הכינויים שהדבקת לנתניהו ואישתו לא מבישות שום שונא נתניהו ממחנה השמאל...נימוקיך (לדעתי) אינם אלא,שנאה לשמה...הליך השיכחה אצל יצורי אנוש תמיד סקרן אותי...
כתוב תגובה ל- י.ש
אודה ואבוש
  אהרון שחר   27/03/15 08:58
אני מחשיב עצמי כאחד מן המבקרים הקשים ביותר של ביבי, אם לא הקשה שבהם. אין זה שייך לכך שאני מתנגד למדיניות הכניעה של השמאל.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
יריב ראוי
  אהרון שחר   25/03/15 23:17
בהחלט מאתגר, כל הכבוד. אבל מאחר שאתה טועה אנצח אותך. 1. המילים של השמאל המגובים גם בלחצים בינלאומיים הם הלגיטימציה היחידה לטרור. בלעדיהם לא היו זוועות, היינו משמידים את הטרור מזמן. מעבר לכך ההקצנה בשמאל מאוד מכובדת, לא נתפלא אם בקרוב יהיה מחבל מתאבד שמאלני. מפלסי השנאה במחנה שלכם לא היו מביישים מוסלמים. הסיבה שיש אצלנו אלימות היא חוסר האונים. השמאל כובל את ידי הממשלה הכובלת את ידי צהל אנשים רואים איך ערבים יורקים על חיילים והחיילים בורחים וחשים תחושה בריאה וטבעית של רצון לצדק ונקמה. אתם קוראים לזה פשעי שנאה, אבל אצל הערבים זו השגרה והנורמה, ואת האלימות שלהם אתם מבינים, כלומר מצדיקים ומעודדים. אתם הבעיה האמיתית, לא הערבים. אתם הפירצה, הטרור הוא רק הגנב שבאופן טבעי נכנס אליה. אז לפני שאתה מאשים ימנים באלימות פקח עיניים וטול קורה. 2. אבנר, אתם כושלים סדרתיים, לא פעם ולא פעמיים. בצניעותכם אתם אפילו אינכם מסוגלים להעלות על דעתכם שאתם טועים. אין לכם גבולות, אמור לי בבקשה, כמה כשלונות נוספים תצטרכו לעבור כדי שתודה שטעית? אין דבר כזה, אתה יודע שאתה צודק, וגם אם כל עובדות המציאות יוכיחו אחרת תמשיך להאמין בשטויות שלך בדבקות שלא היתה מביישת שום חסיד חבד. הפעם ביבי קוסם, פעם קודמת דמגוג, בפעם הבאה נחש, בפעם הבאה עוד תירוץ. האם יכול להיות שהעם לא מתלהב ממדינה פלשטינית? לא יעלה על הדעת. 3. תודה על המחמאה אבל אני אילן מאוד נמוך. בכל אופן אני פתוח לביקורת וממתין בסקרנות למי שיוכיח לי שאני טועה. האמונה שלכם דתית, גם אם אבו מאזן יסתער עליכם עם חגורת נפץ וישבע שהוא רוצה להשמיד אתכם לא תאמינו. תסבירו לו בנימוס שמה שהוא באמת רוצה זה קצת אדמה כדי לגדל עצי זית, סהכ מה הוא מבין, הוא ערבי... 4. תמנה אותם. על מה הוא יוותר? חצי אחוז מהשטח, מאה אלף פליטים פחות שישובו... מגוחך שהצלחת לעבוד גם על עצמך ואתה מאמין שמדובר באמת בפשרה ולא כניעה. הם לא חלשים, הם חזקים מאיתנו. שכחת שאתם כובלים את ידינו מה שמאפשר להם להכות בנו יותר ויותר ויותר. במלחמה הבאה יפלו כאן מאות אלפי טילים ובבאה טילים גרעיניים. לפלסטינים יש הרבה אחים גדולים והרבה עורכי דין, אתם. 5. לא איכפת לי מה ההגדרה של אופוזיציה. לא אפקיר את המדינה לחרם בינלאומי בגלל הגדרות. 6. יש הבדל בין מדיניות תיאורטית למעשית. אמרתי לך כבר לא ניתן להכריע כי אתם שמאלני ארצנו והעולם הלוקים בתשוקת כניעה בלתי ניתנת לכיבוש כובלים את ידינו. תשוקת הכניעה של השמאל שקופה מאוד. 100 אחוז מהפעמים שאתם פותחים את הפה אתם עושים זאת כדי להגדיל את הסיכוי שנכנע. תתבונן על עצמך, על מה אנחנו מתווכחים? אתה מנסה לשכנע אותי להכנע לטרור, כי אתה שמאלן. 7. גם הסכם אוסלו התבסס על אמונות ותקוות. וכמו כל דבר במחנה הכושל שלכם נכזב ומחירו אלפי קורבנות שלום ומילכוד לחץ בינלאומי לנצח. 8. הרבה בשמאל מתפכחים, אברי גלעד, עירית לינור, הרשימה ארוכה. יפה שאתה מפרגן לימין, מעניין לראות את הפירגון שלך כשיתחיל החרם...
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
שמע לעצתי - וותר
  יעקב עמר   25/03/15 22:33
קראתי גם את תשובתו של צפוני אליך. האיש נעול חתום ובלום.הקיר שלידך ישתכנע ממך ביתר קלות. רק למשל - בלגלוג מתנשא ואופייני הוא מציג את ששת הימים ומבצע אנטבה כהצלחה של ה"שמאל ". המערך שלט במדינה ולמזלינו נצחנו בששת הימים כי כל העם היה ימין.גם המערך .לא היה גם מפגר אחד שהעז לדבר על "שלום" וכולם ידעו שלשרוד זה להלחת בערבים ולא לעשות איתם שלום. אם זה ה"שמאל" שלו אז שיסביר איך אותו שמאל עצמו בנה יישובים רבים ביהודה ושומרון שאותם הוא מבקש לפנות היום. מי שבנה היה ימין ואז העבודה הייתה ימין ולכן הייתה גדולה מאד. על שאר הבליו ( רואים שלקח כמה קורסים בפילוסופיה ובטוח שאריסטו עגל לידו ) אין טעם לבזבז זמן. האיש בלטה אמיתית. דעתי.
כתוב תגובה ל- יעקב עמר
אני נהנה
  אהרון שחר   25/03/15 23:36
עושה התעמלות למוח. חוץ מזה שמדובר בסוג של כבוד, שכן אני טוען שהשמאל מדבר שטויות ושאני תמיד מסוגל להביס שמאלנים, אז אני צריך לספק קבלות. אינני משלה עצמי שאצליח להחזיר בשאלה מאמינים אדוקים בדת השמאל, אני יודע שאין סיכוי, הם לא רציונאלים אבל הדיון בהחלט מעניין ופורה. גם כבוד למגיב, אבנר מכבד אותי בכך שהוא מתייחס אלי ולכן גם הוא ראוי להתייחסותי. צריך להדגיש ולהבהיר שלפני אוסלו השמאל היה לגיטימי, מאז אוסלו דעתו השתבשה והוא הרוויח ביושר את התואר האידאולוגיה האווילית ביותר בהיסטוריה האנושית.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
מצחיק שהסמול, שתמיד טען
  בני בנקר   26/03/15 09:44
שהימניים מצביעים "מהבטן" ולא מהמוח,הפך בבחירות האחרונות למצביע "מהבטן" : "רק לא ביבי","רק לא ביבי" ! מה כן ? לא חשוב.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il