s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניהול תרבות
מאת: אהרון שחר  |  28/05/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אהרון- אתה נחוש
  אבנר צפוני   28/05/15 09:15
להמציא את הגלגל ?
במדינות שונות,מתקיימות שיטות שונות,ויש מדינות שבהן השיטה מאד קרובה למה שהיית רוצה(צפון אירופה,סקנדינביה).
צריך לזכור שכאן יהודים נותנים את הטון,ולכן לא תוכל לשים סייגים שיעצרו את החזירות.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
ודאי שבטח
  אהרון שחר   28/05/15 09:57
אני לא הייתי נגרר לאנטישמיות. חזירות היא תכונה טבעית הקשורה לטבע האדם ובמקרה הזה אין גזענות, כולנו חזירים בפוטנציה. דווקא אצל אהובי נפשך התרבות הפרימיטיבית הברברית שאתה כה אוהב אינה מסתפקת בבצע כסף. בלי טבח, שחיטה, רצח, הרג, אונס, או כפי שאומרים דם טבח וזוועות, אין לה מנוח. כך שהחזירות המערבית היא עוד גירסה משופרת של הגהינום בו אנו חיים ומתים. בכל אופן אודה לך מאוד אם תפרט קצת. מדוע אתה סבור בטעות שהתפרצתי לדלת פתוחה והרעיון המקורי פורץ הדרך שלי, שלעניות דעתי הצנועה יציל את האנושות, כבר קיים? תודה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
2
כלב השמירה
  אהרון שחר   28/05/15 09:50
אולי תאמרו שלא גיליתי את אמריקה, אלא עוד כלי שמרוב התלהבות לא שמתי לב לקיומו, התקשורת. ובכן זו טעות. בפועל התקשורת היא לא כלב ולא שמירה, לדאבוננו במקרים רבים היא לא יותר מכלב בן כלב. ובכל מקרה גם היא אינה עוסקת בהיבט התרבותי. יש בה המוני עיתונאים שכל אחד לחוד מצביע בתורו על עוד נקודה בעייתית שגילה, והמדינה ממשיכה לשעוט קדימה מבלי שהיא טורחת אפילו להטיל את מימיה לכיוונו. ככה זה רוני רון, זה סופו של כל עיתון, טובע באוקיאנוס המלל ומשמש בעיקר להוצאת קיטור, מה שאני מכנה צרחות. שנאמר הכלבים עוברים והשיירה צורחת. אנחנו צריכים לטפל בשיירה, בכיוון ההתקדמות של המדינה. לתחום הזה קוראים תרבות והוא מופקר. זו הסיבה שהכל קורס. תחום תרבות השלטון הוא חור שחור אחד ענק. הגיעה העת לסתום גם את החור הזה. תודה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
3
אתה מסתבך בצורה מילולית
  סניל   28/05/15 12:06
עד שלא נוציא מישהו להורג - שום דבר לא יזוז
כתוב תגובה ל- סניל
מסתבך והולך
  אהרון שחר   28/05/15 12:28
לא חייבים להוציא מישהו כל יום. אפשר להרוג פרש טורקי ולנוח...
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
האם אתה זוכר כמה אירופה
  סניל   28/05/15 15:12
היתה מאוחדת במוסריותה כשכנופיית באדר-מיינהוף החלה להוציא להורג?
כתוב תגובה ל- סניל
שוט שוט
  אהרון שחר   28/05/15 16:45
דבר ברור, אל תתבייש. לא מבין רמזים.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
4
אני חוזר ומבהיר -
  אבנר צפוני   28/05/15 12:29
מעסיק טיפוסי בסקנדינביה,לא היה מעלה בדעתו לעשוק את עובדיו-אם הוא מרוויח-בשמחה יחלוק עם עובדיו.מעסיק כזה-מסכים לחלוטין עם המיסוי הגבוה שם-כי ברור לו ,שהוא ,והשאר,מקבלים תמורה מלאה.
# אתה יכול לקרוא לזה אנטישמיות,אבל במצב בו יש משק חופשי,ועדיין יש תחרות דלה ולא משוכללת,יש קרטלים ומונופולים(במשק החלב,בלחם,דלק,בנקים וכל השאר),מצב בו משרתי הציבור,שאתה מפרנס,חיים הרבה יותר טוב ממך,זכויותיהם הרבה יותר מוגנות משלך- חזירות כזו לא נפוצה בעולם המערבי.
# הסכמה וסולידריות,שאפשר להגיע אליהן בוולונטריות,בטבעיות-טובות פי אלף,מאלף חוקים והגבלות,מאלף בלמים ואיזונים,שחזירי המדינה ימצאו איך לעקוף.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אבנר
  אהרון שחר   28/05/15 13:30
אני ואתה חייבים למצוא דרך לתקשר. יש לך יופי של הבנה, קצת מאמץ ושנינו מסונכרנים. נתחיל בנקודת ההסכמה. שלטון החוק איננו כלי מספיק להתגבר על חוק הטבע מספר 1 כלומר על החזירות. אז איך בסקנדינביה מצליחים? תרבות. בדיוק. זו תרבות אחרת. הם הצליחו להקים תרבות פחות דורסנית, פחות אוכלת יושביה, תרבות שאנחנו יכולים להתקנא בה ולחלום עליה. אולי אפילו לא נצליח להגיע אליה, אבל שים לב, פתחנו כיוון. הגדרנו את הבעיה, קראנו לה בשם (תרבות) אנחנו יודעים למה אנחנו שואפים, כעת אפשר לטכס עצה, לשבור את הראש ולנסות לראות איך מגיעים אליה. זה אני ואתה, לא אף אחד אחר בתקופתנו. הבנת? הרעיון של עיצוב תרבות לא נמצא על הפרק, לא נמצא בתודעה, אפילו המושג עצמו לא ברור ולא מטופל גם לא על ידי המדע, התחום מופקר. לסקנדינבים זה הצליח, הם הצליחו לעצב תרבות כלבבם, זה הצליח להם בלי כוונה, כלומר באופן טבעי. אצלינו זה לא עובד. אם לא נעשה חשבון נפש, נגדיר את הבעיה כבעיה תרבותית, ננסה למפות את האלמנטים השליליים בתרבות שלנו, ולדמיין את תרבות היעד אליה אנו שואפים, לא יהיה שום שינוי וחזיריאל תשאר דיר חזירים. דרך שתי נקודות עוברים אינסוף קווים עקומים, אבל כל דרך מתחילה בצעד הראשון. ולפני הצעד הזה יש להבין מהן הנקודות הללו ההתחלה והיעד. לשם כך יש להעלות את נושא התרבות לתודעה. מתחיל לפול האסימון? אגב לא מדובר במשימה בלתי אפשרית שכן כפי שאתה עצמך אומר תרבות כזו מתקיימת. יש עוד נקודת אור, זכור את תקופת החלוצים, לא תמיד היינו חזירים. בהצלחה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
5
שינוי,רק בתודעה
  באום   29/05/15 17:45
אם יקום גוף מאזן,עד מהרה הוא יהפוך לעוד גוף שמלא בעצמו,לא חף מאינטרסים,דואג למקורביו וכל הרעות החולות ידבקו אליו ואין שום סיבה שלא,הרי האנשים בגוף הזה לא יבואו מהחלל אלא מאותם מקומות שבאים האנשים שנמצאים בשאר הגופים הקיימים ממילא.אבל הבעיות שמעלה אהרון שחר קיימות,אז מה עושים.לא עושים.פשוט אין כרגע מה לעשות ולמרות שכולם משמיצים את המונח "יהיה בסדר",צריך לומר יהיה בסדר ואופטימיות היא שם המשחק.מי שמסתכל לסקנדינביות ורוצה להיות כמוהם,זה לא יקרה.גם ליגת הכדורסל בארץ לא תיהיה ה NBA.גם הבלט הישראלי לא יהיה הבולשוי בלט הרוסי.למה? ככה.זה המצב.אבל לנו יש את התורה עתיקת היומין ורק משם נוכל להתקדם ולא משום מקום אחר ובלי קשר אם אתה דתי או חילוני.אנחנו יהודים והדרך שלנו מסומנת ואין סטיות.במילים אחרות,השינוי יבוא בתודעה של האדם ולא בהקמת גופים או חיקוי של מנהגי הסקנדינבים אם כי אפשר בהחלט ללמוד אותם.שם צריך להיות המאמץ ולשם צריך לכוון את האנרגיה.
כתוב תגובה ל- באום
תגובה נפלאה
  אהרון שחר   29/05/15 20:54
תודה על הדברים החשובים, אשמח להתייחס. כבר בגוף המאמר רמזתי שללא ספק צפויות בעיות, אך אין בהן כדי לפסול את הרעיון. אוקיי, נתחיל במוסכם: ברור שההיבט התרבותי חסר, הבעיה שהעליתי נכונה, הגופים מסורבלים וממש לא מטרידים עצמם בסינכרון אל מול מטרתם. החברה חייבת איזשהו עמוד אש או עמוד ענן להסתנכרן אליו. אולי רעיון המימוש שלי לוקה בפגמים, אבל זה בכלל לא נורא. האם בדמוקרטיה אין פגמים? בחוק? בכלכלה? שום דבר לא מושלם. העליתי נקודה כאובה שאיש לא הצליח אפילו להעלות על דעתו, כבר עשיתי פריצת דרך. הדרך למימוש לא טובה? בסדר, אני אשמח מאוד עם אנשים נוספים יצטרפו ויתרמו מתבונתם. אבל אני לא בטוח שהביקורת שלך כל כך משמעותית. שהרי בתחילה הגוף הזה, כפי שציינתי יכול להיות פשוט לצורך העלאת נושאים לדיון ציבורי. אתן לך דוגמה, בפירוש הייתי מכניס לגוף הזה את איתמר לוין. מרשים אותי הבן אדם הזה, איש אשכולות, תודעה חברתית חריפה. כואב הלב שהדברים שהוא כותב טובעים באוקיאנוס המלל. אילו הוא היה שם, כל נקודה שהוא מעלה היתה זוכה להתייחסות. אתה יודע מה, אפשר לקחת תוכנית פופוליטיקה, שתהיה על בסיס יומי אפילו, יהיה בה פאנל איכותי קבוע כמו החבר'ה מהאתר הזה, איתמר, יואב, אבנרי, אורחים מזדמנים וגם יגיעו שרים וח"כים כדי להגיב. וגם אנשי משטרה ושופטים ומה שתרצה והם יצטרכו להתייחס לכל נקודה, לא יברחו. יהיה מעקב, ילבנו, יתיעצו, ותוך כמה שבועות יגבשו פתרונות. יש אינסוף דרכים לממש את ההיבט החסר הזה. אפשר יהיה לעשות הצבעות בפייסבוק ואולי העם נורא יתעניין ויעניק ציונים לאנשים ולפי זה הם ישארו או יוחלפו. הייתי מוסיף דיונים תקשורתיים נפרדים (כפי שציינתי במאמר) בנסיון לאמוד את מימדי השחיתות, בנסיון לאפיין את תרבות השלטון, בנסיון לענות על השאלה האם יש תרבות שחיתות? אתה חייב לקלוט שכל ההיבט התרבותי מחוץ לתודעה. אין מענה, כאילו אויר. אתה צודק, פה זה לא שווייץ, אבל מדוע איננו לומדים ממערכת החינוך בפינלנד, משיטת הניהול בסינגפור, מן הנימוס הלונדוני? התשובה: כי המערכת מקובעת. קשה לשנות תרבות. למרבה הצער יש לאליטות, להנהגה, למובילי המדינה אינטרס שהתרבות תהיה חזירית. לכן צריך מישהו או משהו שידחוף לצד השני. אפשר לרסן, תאמין לי, אם לא יודעים, אני יודע. למשל, אפשר לדרוש ביטול תספורות. טייקון בקשיים פשוט ילאימו את החברות שלו. מה לא ברור? כמובן שהחברים שלו בשלטון יתנגדו, ואז הגוף הזה יסית נגד השלטון, ויאמר בצורה הכי בוטה שהשלטון מבצע פשע כנגד הציבור והאנושות ופועל למען החברים שלו. והשלטון יגמגם, ובכל מקום העיתונאים יקרעו לפוליטיקאים את הצורה, עד שלא תהיה להם ברירה. הבנת? הנקודה החשובה כאן היא העלאת הנושאים החשובים לתודעה, לדיון הציבורי. ללא זה אנו רצים קדימה בלי לדעת לאן, טוחנים מים. נשארים במקום במקרה הטוב, מתדרדרים במקרה הריאלי. פול טורים על ניוטרל. לאליטות יש אינטרס לטשטש אותנו עם הבולשיט שלהם, אז אנחנו נשים את הדברים החשובים על סדר היום ונתקע להם אותו בתוך העין כדי שלא יוכלו לברוח. תודה על הערתך.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il