w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ששת ימי המעשה
מאת: אסתר שניאורסון גרי  |  09/06/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הסטוריה מחכימה לאלה
  שרה בן זכאי   9/06/15 13:06
שלא חוו את אותם ימי המתנה של טרום מלחמה. טוב שנתבת ורעננת את זכרוננו. אני זוכרת שאבא אבן אמר לנשיא ארה"ב שגבולות 48 הם גבולות אושוויץ.
כתוב תגובה ל- שרה בן זכאי
2
כייף לקרוא ולהזכר
  אורנה מלמדוביץ   9/06/15 13:14
איזה נס גלוי וגדול קרה לעם ישראל.
כתוב תגובה ל- אורנה מלמדוביץ
3
תקוף ביבי תקוף
  אהרון שחר   9/06/15 13:21
תוך 3 שעות השמד את כל הכורים האירנים, את כל שדרת ההנהגה האירנית, אל תשלח מטוסים, רק טילי שיוט גרעיניים קטנים מצוללות. השמד את מרבית טילי החזבאללה, גם אלו הנמצאים בבתי חולים ובתי ספר, אחר כך נעשה ספירת גופות. נצל את ההזדמנות לטרנספר, נקה את השטחים וסיים את הנכבה שבוצעה ברישול. ערביי ישראל זה קצת יותר מסובך. כל אפשרות אחרת משמעותה השמדתנו וזה קצת יותר חפים מפשע מכל בתי החולים והספר בלבנון. תראה לאספסוף הברברי האכזרי הזה מה קורה כאשר דוחקים את המעצמה הגרעינית הגדולה באזור לפינה. אחרי כמה שבועות של צרחות וגינויים העולם יריע לנו והערבים יכבדו אותנו. תקוף ביבי תקוף. שחזר את ששת הימים, כי אחרת הם ישחזרו את יום כיפור.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
נהיינו חדלי אישים.
  מסכים עם אהרון   9/06/15 13:53
כתוב תגובה ל- מסכים עם אהרון
4
כמה נעים ונחמד לקרוא את
  שרונה אמסלם   9/06/15 14:00
הכתבה ולהזכר בתקופה הנפלאה הזו.
כתוב תגובה ל- שרונה אמסלם
5
חבל רק שלא הופכים את יום
  רואי יעקובוביץ   9/06/15 14:20
הניצחון לחג לאומי. הזדמנות טובה לשמח את כל עם ישראל.
כתוב תגובה ל- רואי יעקובוביץ
6
מי שלא קרא תאור זה
  יעקב עמר   9/06/15 15:10
של מלחמת ששת הימים - לא קרא עליה מעולם. כמי שזכרונות המלחמה הזו כילד זכורים לו היטב התאור הזה ריגש אותי. אין להתרגש מהחמור התורן שיקפוץ עם "למיטב זכרוני אנו פתחנו במלחמה" ( ולכן אשמים בה...).יפה מדויק ומרגש.
כתוב תגובה ל- יעקב עמר
"יפה מדוייק ומרגש"?!?!?!
  אבנר צפוני   10/06/15 09:35
קרא תגובה 9.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אז אתה החמור התורן.
  תתיחס לסוף התגובה   10/06/15 22:48
כתוב תגובה ל- תתיחס לסוף התגובה
תודה על דברייך הטובים יעקב
  אסתר שניאורסון   10/06/15 17:19
אצטט לך מספרי "הסתר לשרה" שפירושו הסתר לשרה לניצחון כי חרף הניצחון הלכו כאן בדרך התבוסה. הספר הוא פואמה עם הסבר לכל בית. הסבר היסטורי. נוגן כינור למדינה בת תשע-עשרה מספר על חיל, על כתר ומלכות, וטנק אין בירושלים ולא להק בשמים, כי קרעו ממנה הזכות. ובליבה של העיר עוברת חומה ובלבבות מתגבהת גאות. זקורה כמבצר חומת העיר ועוד יותר החומה שבלב משחק ילדים לנסוק לירח ולא לעלות על אורב. איכה ישבה שבויה העיר, מקדש ונבואה עוטף חורב. ,,,,,,,,, ולרגע נסס דגל כחול לבן על ההר ונדמו חיילים לחייליו של דוד, העולים טור מלכא בצעד איתן ויד כל אחד נושאת תזביד אבן מאדמת ההר הטוב שתקשוט למקדש כרביד. הפואמה בת 50 בתים. כתבתי מפה ומשם 3 בתים.
כתוב תגובה ל- אסתר שניאורסון
7
נס בתוך הטבע
  ציון מציון   9/06/15 15:24
זכינו לטובה גדולה מה' שניצחנו ניצחון גדול, חשוב ומשמעותי כל כך לא פחות מנס הקמת המדינה. סוף סוף זכינו לשטח רחב וגדול שתקרא שטח מדינה ככל המדינות ועליונות צבאית והשבתת איומים אסטרטגיים עלינו והחשוב מכל לחזור למקומות הקדושים ערש האומה חזרה אמיתית למקורות. חבל שלא היינו מספיק חכמים וטובים לשמר ולחזק את כל ההישגים הללו.
כתוב תגובה ל- ציון מציון
8
אסתר היקרה ,אין כמוך
  קורא ותיק אמנון   9/06/15 16:40
התרגשתי לקרוא את התיאור המדויק מאוד וכמעט בקודש . מאידך לא כל מי שעוסק בהיסטוריה יכול להכניס כל כך הרבה נשמה ורגש למאמר... שאפו...
כתוב תגובה ל- קורא ותיק אמנון
9
במאמרך,כמה אי דיוקים,
  אבנר צפוני   9/06/15 21:10
בדיות ושכתוב ההיסטוריה
*"כל העולם הנאור פנה עורף לישראל"- לא נכון ! נהפוך הוא !
*"כוח האו"ם בסיני...החליף דגל ועבר לצד המצרי כדי להילחם עימו נגד ישראל"- שקר !
*"אין העולם הערבינכון להסכים...למדינה ריבונית לא ערבית"- שקר ! הם מקבלים את אירן וטורקיה שאינן ערביות.
* את משתמשת בבטויים מיסטיים "מלחמה פלאית" "נס אחד גדול" "מלחמת קודש" "שישה ימים אגדיים"-
לא מינה ולא מקצתיה.
זו מלחמה שנעשתה ע"י השמאל,ע"פ דרכו,אופיו וערכיו,כאשר היתה אחדות המטרה,צניעות והכרח בטחוני- כל מה שאינו מאפיין את שלטון הימין.
אף אחד אז,לא העלה בחלומותיו הפרועים ביותר,שנחזיק בשטחים הכבושים כל כך הרבה זמן.
והתיישבות בהם ????????
זה נראה בדיוני לחלוטין.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
10
מזמור תהילים קכו
  הצבי ישראל   9/06/15 21:26
אז ״היינו כחולמים״. היום אנחנו חלמאים.
כתוב תגובה ל- הצבי ישראל
11
מרגש ומקסים בעיני
  יהודית שמיר   9/06/15 21:44
איזה יופי של תאור היסטורי...אף אחד כבר לא זוכר את העובדות...
כתוב תגובה ל- יהודית שמיר
12
האויב האמיתי הגיס החמישי
  דני רוזן   9/06/15 23:37
ברוך השם שעם האויב הערבי אנו מסתדרים. אבל לצערנו הבעיה שמתוך העם שלנו עוזרים לאויב ואותם יש להוקיע ולהוכיח
כתוב תגובה ל- דני רוזן
13
אכן ששה ימים מופלאים
  קורא נלהב   10/06/15 08:33
ואולי רצו לסמן את בימת המשיח בקרוב.
כתוב תגובה ל- קורא נלהב
14
אסתר הנפלאה, כמה דברים :
  שאול אבידור   10/06/15 10:43
1. כתבת "מלחמת ששת הימים הייתה המשכה של מלחמת תש"ח".
אני רוצה להוסיף משהו : מפקדים בכירים של אז וגם מנהיגים בכירים אמרו בערך כך : "סוף סוף סיימנו את מלחמת תש"ח". מי היום מציין זאת ? תחת זאת חוזרים ומדברים על "כיבוש", "כיבוש" ועוד "כיבוש".

2. באותם ימים סוף סוף הר הבית בידינו !!! מי הסמיך למסור את הר הבית לערבים ? הרי אנו היהודים פה בשביל הר הבית. הר הבית הוא שלנו ורק שלנו. הרב שלמה גורן ביקש בימים הגדולים ההם להרוס את שני המבנים הטמאים שעל הר הבית. היום יהודים עולים להר הבית כאילו הם מקבלים "טובה" מהערבים...
מספרים לנו שהמקום "רגיש" ו"נפיץ". אני אומר בצורה הכי תקיפה וחדה : כבר בינוי 1967 היינו חייבים לסלק את הערבים מהר הבית ולהרוס את שני המבנים שלהם. כך הערבים כולם וכלל המוסלמים וכל העולם היו מכבדים אותנו והיו מבינים שזו זכותנו הבלעדית על הר הבית. הייתה אווירה של ניצחון מוחץ. אך אם העולם המוסלמי וכל יתר העולם היו עולים עלינו ושוחטים את היהודים בעולם, גם זה היה שווה, מאשר להשאיר את "כוח החיים" שלנו בידי אויב מר ואכזר.

3. ראי אסתר היקרה לאיזה מצב אומלל הגענו : המלחמה ביוני 1967 נמשכה 6 ! ימים בלבד והביאה אותנו לשליטה על שטחים נרחבים ואדירים, ומאותה סיטואציה יכולנו להמשיך לשעוט ולדהור קדימה עד להכנעת האויב סופית ! "צוק איתן" נמשך 50 ! יום ומה יצא לנו מזה ?
באופן כללי מאותה מלחמה מופלאה מה נשאר לנו כיום ? "ידידתנו ובת בריתנו" כביכול מתרעמת על כך שבירושלים הזכות שלנו בספק...

4. יכולתי לכתוב עוד הרבה בנדון.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
שאול היקר- נכונים דברייך
  אסתר שניאורסון   10/06/15 17:09
סיימת עם "ידידתנו הגדולה" אז עוד פרט בקשר אליה. : במלחמת העצמאות כבש צה"ל את הנגב וחדר לסיני בדרך אל עריש, אך הממשל האמריקאי דרש כי ייסוג מסיני. לילה לילה חדרו מסתננים ערבים מהשטח הכבוש בידי ירדן ביהודה ושומרון ומהשטח הכבוש בידי מצרים ברצועת עזה. אזרחים נרצחו, רכוש נבזז, מידם של ה"פדאיון". בצפון מיררו הסורים את חיי התושבים, וכאשר ישראל הגיבה היא ספגה גינויים. בעודה מתחבטת איך להגיב הלאים נאצר את תעלת סואץ מידי הבריטים וסייע למורדים האלג'יראים נגד הצרפתים. נוצרה מעין הסכמה שחלפיה הבריטים והצרפתים יפלשו לאזור תעלת סואץ וצה"ל ישתלט על סיני. באוקטובר 1958 חדרו כוחות צה"ל למרחבי סיני והשתלטו כמעט על רובו. בריטניה וצרפת התנהלו ע"פ התוכנית להשתלט על נתיב המים המקשר בין היבשות. הן הסתבכו ונסוגו בסופו של דבר. ישראל למרות הלחצים מצד אמריקה דחתה את הדרישה כי תיסוג מסיני, ורק כאשר התחייבה זו לביטחון ישראל ולהשארת תעלת סואץ פתוחה בפני שיט ישראלי , הצטרפה ישראל לנסיגה. תחילה מסיני ולאחר זמן מרצועת עזה והנה כאשר חסם שוב הצבא המצרי את המעבר בניגוד להתחייבויות, ארה"ב לא פעלה למלא את הבטחתה. ההתחייבות הייתה חתומה ע"י הנשיא הקודם אייזנהאור. אבא אבן הראה לג'ונסון את ההתחיבות , אבל זה אמר כי "איננו מוצאים את ההעתק מהמכתב המקורי שלנו"....
כתוב תגובה ל- אסתר שניאורסון
אסתר הנהדרת, תראי
  שאול אבידור   10/06/15 18:33
בגולה רדפו אותנו, וגם בארצנו רודפים אותנו.
זה משום שאנו לא מוכיחים לעצמנו ולעולם שיש לנו זכות מלאה על כל ארץ ישראל על שני חלקיה. אנו מבקשים איזו "טובה" קטנה מהערבים שיתנו לנו איזה 4 מטר מרובע להקים בו את הריבונות היהודית שלנו. אין מעשה מחפיר יותר מכך. ארץ ישראל כולה שלנו. הערבים הם הכובשים האמתיים.

כשבנות הברית ורוסיה יצאו למלחמת יום הדין ברייך השלישי הם נכנסו עמוק לתוך ברלין, החתימו את הגנרלים הגרמנים על הסכם כניעה, ודבר חשוב : עד עצם היום הזה, כבר 70 שנה ! יש צבא זר בתוך גרמניה, בתחילה כדי לפקח על הסכם הכניעה וכיום תוך שיתוף פעולה עם הממשל בברלין (בתחילה זה היה בעיר בון).

מצב דומה היה גם כלפי היפנים במזרח.

מה אנו עשינו ? במקום לנצל את הזדמנות הפז שהייתה לנו ביוני 1967 (שספק אם תחזור הזדמנות כזו בעתיד), להחתים את כל מדינות ערב על הסכמי כניעה תוך פיקוח הדוק שלנו ויכולנו לעשות זאת.
כמו ב 1948 עצרנו ב"קו הירוק" המקולל והמדמם, גם ב 1967 עצרנו בתעלת סואץ, בנהר הירדן ועמדנו על הרמה מעל הכנרת שלנו. שלטנו אז שליטה מוחלטת בכל המרחב של המזרח התיכון. היינו צריכים וחייבים להחתים את כל מדינות ערב על הסכמי כניעה, כך הם היו מכבדים אותנו ויושבים בשקט ולא מרימים אפילו אצבע אחת ! (כיום יש אמצעים חדישים לשלוט על הסכמי כניעה מבלי להיות נוכחים בשטחי מדינות ערב).

אינני איש דמיונות ואינני מגלומן מטורף. זו הייתה אז אווירה סופר-מפוארת בימים ההם.

אנו ישבנו והמתנו "לטלפון מהערבים"... אוי לנו.


ה"טלפון מהערבים" הגיע באמצעות שלושת הלאווים של חרטום, מלחמת ההתשה והמלחמה באוקטובר 1973. חרפה, חרפה, חרפה.

קיבלנו גם את 224 ו 338 מהאומות המאוחדות. הידד ליהודים החכמים שלנו. הידד !

הערת אגב : מבצע קדש החל באוקטובר 1956.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
שאול היקר-1958 טעות הקלדה
  אסתר שניאורסון   10/06/15 20:50
שלי. אתה שוב צודק בכל מילה. מישהו כתב כאן באחת התגובות: אז היינו כחולמים, והיום חלמאים, וזו האמת. אני כותבת לך מספר בתים מספרי "הסתר לשרה" פואמה עם הסטוריה על ששת הימים ובכלל על מצב היהודים לפני השואה.בספר 50 בתים אכתוב מהאמצע כמה מהם ההייתה הבטחה ?התחמק נשיא היתכן כי במזרח חרש שומע את אשר רואה סומא ? ובכלל אמריקה איננה קיר מונע ולו קוימה כל הבטחה, היינו במצוקה כאיש הטובע. בלב אבא כבדה האבן, יודע דיפלומט משופשף טיבם של מדינאים. יודע כי למדינות ולפירטים תכסיס משותף, להשיט ספינות של "דמוקרטים" בדגל מזויף. ,,,,,,,, כאן הצבא יוצא למלחמה זה כמה שורות אחר כך וכאשר כלו כל קיצי שידול ופחתול וצבא הסתער נחוש מדינת ישראל יצאה למלחמה ולהק אויב היה לרישוש. בששה ימים נמחצו צבאות ערב כהמחץ יתוש. כל הנשמה תהלל י-ה כי נפלאת ישועה. מאה ארבעים ושלוש שעות ועוד שעה, ככנפי רוח עפיפה. ולא נמות כי נחיה ונספר מעשי י-ה. וכך זה ממשיך ומתאר את כל הלחימה ועוד ועוד.
כתוב תגובה ל- אסתר שניאורסון
יפה, יפה מאד.
  שאול אבידור   11/06/15 08:59
אסתר המקסימה, משום שיש לך חוג קוראים רחב, והדברים שאת כותבת הם מאד יקרים, חשובים, חכמים ובעיקר משפיעים, לכן הייתי מאד רוצה לקרוא מאמר פרי עטך על נושא מאד ספציפי ומסוים, כמובן רק אם את רוצה ואם יש לך חשק לכתוב על כך ורק אם את חושבת שאני דובר דברי טעם או אולי שטויות. אני יודע שכהיסטוריונית זה לא תחום שאת כותבת עליו.

תרבות ההתנהגות של הערבים.

הערבים לא אוהבים מודרניזציה וחידושים. זה כולל גם את האינטליגנציה המשכילה שלהם, זו שקיבלה את השכלתה באוניברסיטאות במערב. הם אוהבים לקפוא בתוך מצבם הקיים ולמלא אותו בערכי מיסטיקה ודת הקוראן ואללה בכמות אדירה עד כדי איבוד חושים הדוחף אותם לאלימות ולטרור בחסות ובהצדקה של אותם ערכים "נאורים" לפי תפיסתם.

אם אני טועה בניתוח זה אז אני מוותר על מאמר מצידך בנדון.

בירושלים נבנתה מערכת מרשימה של הרכבת הקלה העוברת גם באזורים שיש בהם ערבים. הרכבת כל כך יפה שקשה להם עם זה ולכן הם פוגעים בה שוב ושוב וגם בתחנות היפות שלה. כמובן שהם משתמשים באיבה ליהודים על מנת לפגוע ברכבת. הרי מה עשתה להם רכבת זו, ומה פישעה ? הרי היא משרתת גם אותם. בכלל המדינה היהודית המאורגנת והמסודרת היא לצנינים בעיניהם.

אם חס וחלילה לא יהיו יהודים ויהודיות בכלל במזרח התיכון, הערבים לא יקימו כאן מדינה משלהם, ותוך שנים אחדות הערים והיישובים שלנו יהפכו למעברות, פחונים ובדונים... (אני טועה?)

בסיום מבצע "צוק איתן" בחבל עזה, חיל האוויר שלנו השאיר הרס רב ועצום והרבה מאד חללים משלהם.
הערבים, בראותם את ההרס הרב ואת מתיהם הרבים הפזורים בכל מקום, הם מניפים אגרוף קפוצה למעלה וזועקים במקהלה סוערת וגועשת : "ניצחנו את היהודים האלה !"
התנהגות מוזרה ומאד לא מובנת בתרבות שלנו. (השמאל היהודי אצלנו ודאי שלא מכיר בכך ולא מקבל זאת).

האפגנים הראשונים שהגיעו ללונדון עשו מאמצים רבים להשתלב בתרבות המערבית ובמערכת ההתנהגות בלונדון.
בניהם ובנותיהם שנולדו והתחנכו בבתי ספר בלונדון, לאחר בגרותם הם מאמצים לעצמם תרבות של טרור ואלימות. מהיכן הם קלטו זאת אם לא מהוריהם, ורק מהוריהם. במילים אחרות ההורים כלפי חוץ כאילו השתלבו בתרבות המערבית, אך פנימה, בתוך בתיהם הם חינכו את צאצאיהם בתרבות האלימות, הטרור וההרס. שוב מופיעה כאן תאוות ההרס והחורבן של כל מה שמודרני וחדיש.

בהודו יש אזורים שונים ואוכלוסיות שונות. בכל מקום שיש אוכלוסייה מוסלמית, רמת החיים שלהם מאד נמוכה ועלובה. נכון שיש אוכלוסיות אחרות בהודו שאינן מוסלמיות ורמתם נמוכה.

אסתר אם לא בא לך להגיב על דברי הנ"ל, אז התעלמי מכך.

כתוב תגובה ל- שאול אבידור
נ שאול תת לי רעיון למאמר
  אסתר.ש.ג   11/06/15 20:07
כתוב תגובה ל- אסתר.ש.ג
שאול נתת לי רעיון למאמר
  אסתר ש.ג.   11/06/15 20:12
ואני אכתוב על הנקודות שהעלית.
כתוב תגובה ל- אסתר ש.ג.
אסתר, הרבה תודה !
  שאול אבידור   11/06/15 20:54
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
אסתר, הרשי נא לי
  שאול אבידור   12/06/15 10:15
להוסיף עוד דבר מעניין :

יש ערבים הלומדים באוניברסיטאות במערב ומגיעים עד לתואר של דוקטור ופרופסור.
תוך כדי הלימודים שלהם הם מכירים בחורות אירופאיות יפהפיות ואף מתחתנים איתן ומביאים ילדים/ות לעולם.

בתום לימודיהם הם חוזרים לארצות מוצאם במדינות ערב, כמובן עם האישה והילדים.

לא פעם שמענו על כך שהאישה נאלצה לעבור "מהפך" בחייה : מחיי חופש וחרות בארץ מערבית ממנה היא באה, היא עוברת לחיים של נידוי, חרם, ביזוי והשפלות ואפילו מכות מידיו של בעלה. מעמד האישה בארצות ערב ידוע.

לעיתים מצב הדברים מגיע לכך שהיא נאלצת בדרך לא דרך לחפש נתיבי בריחה חזרה למולדתה ולעיתים גם להשתרך בדרכים עקלקלות וקשות ואף עם ילדיה על מנת להגיע למחוז חפצה : הוריה או בני משפחתה האחרים.

תופעה מעניינת בתחום זה : נשים יפהפיות שנולדו בארצות מזרח אירופה ומתחתנות עם אקדמאים ערבים הלומדים באותן ארצות, גם הן מתישהו מגיעות עם הבעל והילדים לארץ המוצא של הבעל, וראה זה פלא, דווקא נשים ממזרח אירופה משתלבות יפה בחברה הערבית עם כל הגינונים המוסלמיים. למה הן שונות באופיין מנשים במערב ?

דעתי האישית שאני חושש להציגה משום שאין ברשותי שום הוכחות אמפיריות או סטטיסטיות : האוכלוסיות במזרח אירופה הן יותר נטועות בתרבות הסלאבית.
הסלאבים הרבה יותר קרובים לתרבויות המזרח מאשר לאלה שבמערב. האם אני טועה ? או אולי דברי נכונים ?

היה לי בראש עוד תופעה מעניינת שכרגע אינני זוכר אותה. אם אזכר, אכתוב לך.

כתוב תגובה ל- שאול אבידור
תרבות ברברית
  אהרון שחר   12/06/15 16:42
עד שאסתר תכתוב מאמר אתה מוזמן לקרוא את המאמר שלי. חפש יידישקייט אוריינטלי.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
15
מאמר חשוב למי ששכח
  רפי אשכנזי   10/06/15 19:47
יפה כתבה אסתר. רק מאמרים כאלו יסירו את הבורות השורה בציבורנו, ציבור מבולבל שטוף מוח ותבוסתני. לא מלחמת כיבוש כי אם מלחמת הגנה ומצווה הייתה ביוני 1967, ולכן גבולותיה חוקיים לגמרי למנצחים כמו שמקובל בעולם. רק פחדנות וגמגום מצדנו הנציחו את הקוו הירוק שנמחק אז.
כתוב תגובה ל- רפי אשכנזי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il