|
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
|
|
|
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
|
|
|
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
|
|
|
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ים |
|
2/08/15 09:35
|
|
|
|
למה אתה מתייחס לחרדים או מוסלמים כאל מוסתים ולא בעלי דרך שונה
ולגאים (לא יודע במה הם גאים) כבעלי דעה
לא נכון אין להם דעת ומעשיהם אסורים עפי היהדות ולא נורמטיביים כלל
|
|
כתוב תגובה ל-
ים
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
2/08/15 09:47
|
|
|
|
מי שמרים אבנים או נועץ סכינים הוא חלאה, ודינו אחד. מי שמדבר ומפגין ובד' אמותיו פועל לפי אמונתו ואינו עובר על חוקי המדינה, אין לי דבר נגדו. הפגנת להטביו"ת ברחובות מצריכה משנה שיקול דעת, אותו שיקול דעת המונע שימוש בגפרור ליד חבית של אבק שרפה. וזאת על אף שהדלקת גפרור היה חלק מחופש הפעולה וחלק מחופש הבעירה של כל אזרח ואזרחית.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
2 |
|
|
אהוד פרלסמן |
|
2/08/15 11:10
|
|
|
|
אין ספק בכך שהמאמר נכתב בהיגיון רב, אם כי נדמה לי ששליסל המשוגע לא רצח אף אחד, ובטח לא מגיע לו עונש מות. אבל בנוסף להיגיון, צריך גם לחשוב על המשמעות: איך אפשר להשוות תפילה בהר הבית להפגנה? וזוהי הפגנה גם אם קוראים לה מצעד. האם באמת אפשר להשוות בין המשמעות של הר הבית ליהודים למשמעות של רחובות ירושלים ללסביות ולהומואים? למרות שאני חילוני, ההשוואה הזאת עוררה אצלי תחושה של חילול הקודש. וחוץ מזה, כתבתי מאמר חדש (שאינו מהווה חזרה על מה שנכתב במאמרים קודמים) על משפט קצב, ואם ברצונך לקראו, לחץ על הקישור שלהלן: הסתירה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
2/08/15 13:47
|
|
|
|
(1) שליסל אינו משוגע, לפחות לא לרמה המשחררת אותו לכאורה מאחריות פלילית, לפחות ברור שפעל מתוך תכנון מראש ולא מתוך התפרצות זעם בלתי נשלטת (2) ניסיון רצח המוני מן הסוג הזה דינו שיהא דין רצח (3) לגבי העונש הנדרש דעותנו חלוקות, בכל הקשור להשואה אני לא בטוח מה לא טוב בה האם על אף שאסור ליהודים להתפלל בהר הבית מותר עדיין לקהילה להפגין, או שמא בגלל שאסור ליהודים להתפלל בהר הבית אסור גם ללהט"ב להפגין בירושלים או שמא ודאי שליהודים מותר להתפלל בהר הבית אך אין זה אומר דבר וחצי דבר על זכותם של הלט"ב להפגין ביקושלים (וזכור שהמכנה המשותף בין שני הנושאים הוא זכויות לכאורה לשחק בגפרורים אל מול חבית אבק שריפה)
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|
|
|
אהוד פרלסמן |
|
2/08/15 16:44
|
|
|
|
כתבתי לך שהמאמר נכתב בהיגיון. הענין הוא שאינני יכול לקבל את ההשוואה בין יהודים המתפללים בהר הבית, להומואים הצועדים בירושלים. הייתי מתקומם גם לו כתבת ששליסל המטורף, והולך רגל שחצה רמזור אדום להולכי רגל בשלוש בלילה, הם שניהם עברינים, למרות שזה נכון.
|
|
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
2/08/15 18:03
|
|
|
|
שליסל ואדם שדוחף אחר לכביש מהר באמצע היום כן ניתן להשוות? ההשואה היא לא בקדושה או העדר קדושה ולא באמונה או העדר אמונה ההשואה היא בהצתת גפרורים בסמוך לחביות חומר נפץ. וכשם שהשיקול המונע תפילה בהר הבית הוא שיקול מניעתי כזה, כן ואולי על אחת כמה וכמה השיקול של מניעת מצעד הגאווה בירושלים חייב להיות שיקול מניעתי כזה, ואין כמובן מדובר במניעה, אלא בצמצום ההסתברות, ואין כמובן בדברים משום הצדקה להתנהגות אלימה, התנהגות אלימה אשר הרקע שלה הוא שנאה מן הסוג הזה דינה אחד לטעמי.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|