זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002 תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב" בתקופת כהונתו של נפ...
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
לדעתי, בתמ"א 38 רגיל (ללא הריסה) לא מתעסקים עם העמודים הישנים (ולא רלוונטי שצריך כביכול לבנות קירות בין עמודים ישנים) - כי כדי לתמוך את הקומות החדשות, ממילא בונים מסגרות קשיחות חדשות (של עמודים חיצוניים אשר מקושרים ביניהם מסביב לבניין - ע"י חגורות בטון חדשות בכל הקומות הישנות וגם החדשות, מעין כלוב בטון מסביב לבניין);
§¥§¥§
כלומר הכלוב בטון החדש הוא שמבטיח עמידה בפני רעידות אדמה, ללא קשר כמעט לעמודים הישנים.
§¥§¥§
יחד עם זאת, יתכן שהעמודים החיצוניים החדשים עלולים לגרוע ממרווח התמרון של כלי רכב מסביב לבניין, כלומר יהיה קשה יותר לכלי רכב לתמרן כדי להיכנס לחניות שבין העמודים - וזאת כאמור בגלל העמודים החדשים.
§¥§¥§
בכל אופן, סוגיית החניות מורידה מהכדאיות הכלכלית של תמ"א 38 רגיל, לטובת 38/2 כלומר הריסת הבניין הישן לחלוטין.
§¥§¥§
הכותב צודק בקשר לחנייה אחת לפחות לכל משפחה. יש כיום מספיק פתרונות לכך. אם רוצים לחזק את הבניין- הרי ממילא חייבים לחפור לעומק אז למה לא לשלב את זה בחניות? הדבר חיוני לדיירים, וגם יפנה מקום חנייה ברחובות לאזרחים שמזדמנים לשם ועכשיו נתפסים -מחוסר ברירה- ע"י דיירי הרחוב. מדוע המחוקק מתעלם מצורך כל כך חיוני? לא רק טובת היזם חשובה!!!!!
תמ"א 38 אכן מתייחס לבעיית החניה ומטיל על היזם חובה לפתרון נאות. עיין ס' 17 להוראות התוכנית.
לגבי תוספת קומות מעבר למותר בתמ"א - ישנה בעיה קונסטרוקטיבית. לא ניתן להעמיס יותר מדי על בנין שנבנה לפני 40 שנה.
גם לענין הקומה המפולשת, אכן כפי שהגיב כאן לעיל, ישנה בהחלט עדיפות לבנייתה ולא להשאירה מפולשת, גם כאן מסיבה הנדסית.