w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקצין אבא קובנר מראשוני שוברי השתיקה
מאת: איתן קלינסקי  |  21/12/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
האיש שלקח לעצמו את התהילה
  פלא יועץ   21/12/15 11:33
שלא הגיעה לו כלל לגבי המרד בגטו וילנא,האיש שרצה להרעיל את מקורות המים ולהביא בזדון למותם של מאות אלפי אנשים במרכז אירופה.האיש שלא ידע חיוך מהו,האדם הקודר להחריד הלזה שהוציא בזדון דיבתם רעה של לוחמי ניצנים בצורה נבזית ונאלחת ומעולם לא ביקש את סליחתם,משורר החצר של השמאל הקומוניסטי ההזוי,אינו ראוי לכך שתרבה עליו מילים ותביאו כדוגמא ומופת.וכמוהו הנבל הנאלח מ"שוברים שתיקה" גבריהו שמכר את נשמתו לשטן הממון בזדון הינך הולך ומדרדר כל העת לתהום תחתיות של שפל רדוד ללא תקנה, עד אשר סופך לשהות בבאר שחת של השאול האפל.קצת בושה על עיוותי האמת בכוונה לא תזיק לך ולחבריך הבזויים.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
ה"פרטיזן" הזה לא נלחם אפילו
  מגיב ותיק   21/12/15 18:50
פעם אחת , לא ירה יריה אחת נגד הגרמנים .

כוחו היה רב בכתיבת כרזות מפוצצות אך למעשה ההנהגה המזורגגת הזאת של היהודים בגיטו וילנה (האופיינית לכל ההנהגה היהודית בשואת אירופה) הגיעה רק להסכמים עם הגרמנים.

בצר להם בגיטו ומפחד הגרמנים, ברחו מהגיטו ליערות אבל ידעו להצטרף קוממיות לצבא האדום שכבש את וילנה.

היחידי שנלחם משהו היה יוסף גלזמן, אולם עקב היותו שייך לזרם הימני, הושכח בתהליך שיכתוב ההיסטוריה של השואה וההנהגה היהודית בשואה - בראשית שנות המדינה ע"י הממסד המפאיניקי מפמניקי.

חרפה לכל מי שמחבר את התיאור "גבורה" לתיאור שואה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
יישר כח,יפה אמרת.תודה על המידע
  פלא יועץ   22/12/15 11:59
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
פלא יועץ יקר קרא כאן :
  מגיב ותיק   22/12/15 14:25
nakim.org

הקונטקסט הזה שנכתב ע"י חרדי, הקפיץ את השמאל וקומיסריו בשנות השמונים לצנזר ולהעלים את המסמך - (בעיקר ע"י שולמית אלוני ושאר שמאלניה אלופי ה"דמוקרטיה וזכות הביטוי" אבל רק כשזה בא מצד השמאל הקיצוני.

יש לעזוב את העיסוק מי היה המחבר והשתייכותו לזרם החרדי ולהתייחס לעובדות ולעדויות המזעזעות במסמך, יש להן הצלבות וסימוכינים ממקורות אחרים.

ספר נוסף טוב (ומזעזע) בנושא הוא של יאל ברנד - "בשליחות נידונים למוות"

זה העיקר, העובדות על ההנהגה (הנהגה גם חילונית וגם דתית) החרפתית שהייתה ליהודים והתנהלות הממסד הציוני - בשואת יהודי אירופה.

שעתם השחורה ביותר !
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
2
טעית בעובדות, וטעית בפרשנות
  אהוד פרלסמן   21/12/15 11:34
לא החילים הפשיסטים של פרנקו הרסו את גרניקה, אלא הפצצה בפצצות תבערה של מטוסי "לגיון קונדור" הגרמני שרפה אותה לחלוטין. ויש גם להזכיר שלגרניקה עבור הבסקים היה ערך היסטורי דומה לזה של ירושלים בשבילנו, והיא לא היתה סתם עיירה. וזו הטעות העובדתית שלך. והטעות בפרשנות, שעליה כבר הערתי במאמר קודם שלך, היא שקובנר כתב שיר בעברית, וחבורת האוטואנטישמיים של שוברים שתיקה פועלת כדי להשחיר את פנינו בחו"ל, מתוך מטרה לגרום לחיסולה של המדינה שלנו. האמת היא שההשואה שלך פוגעת בזכרו של קובנר, וזה פשוט לא הוגן להשתמש בזכרו כדי להכשיר את השרץ של שוברים שתיקה, שאני משוכנע שגם אלתרמן וגם קובנר, בדיוק כמוני, היו רואים בהם בוגדים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אתה עצמך מדבר בשמת של מתים,
  טול קורה   21/12/15 14:57
שלא יכולים לדבר בעצמם ולהתגונן מפני מי שמייחס להם מקארתיזם בפרוטה. מה גם, שכבוגר גאה של ככר ציון היית צריך לגלות יותר צניעות. שהרי ידוע היום לאן יכולה להוביל ההסתה שאתה היית שותף לה בהאשמת אוהב ישראל ופטריוט גדול בבגידה במולדת. אגב, תאומך הרוחני, הטיפש הותיק, מכנה את קובנר:״שחקן ונאד נפוח״. אין לי מושג אם זה נכון, אבל אם כן, יתכן והוא אכן היה מסכים איתך, מה שלא ניתן לאמר על אלתרמן.
כתוב תגובה ל- טול קורה
לא רק
  מגיב ותיק   21/12/15 18:27
אותו, אלא גם אותך, - נאד נפוח, בור וסלפן.
בעניין הזה לא צריך הרבה "מושג", צריך רק לקרוא את ההבלים שלך ולהבין מי אתה ומה אתה.

לכן הוא (קובנר) לא לבד.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אתה עצמך מדבר בשמת של מתים,
  טול קורה   21/12/15 14:57
שלא יכולים לדבר בעצמם ולהתגונן מפני מי שמייחס להם מקארתיזם בפרוטה. מה גם, שכבוגר גאה של ככר ציון היית צריך לגלות יותר צניעות. שהרי ידוע היום לאן יכולה להוביל ההסתה שאתה היית שותף לה בהאשמת אוהב ישראל ופטריוט גדול בבגידה במולדת. אגב, תאומך הרוחני, הטיפש הותיק, מכנה את קובנר:״שחקן ונאד נפוח״. אין לי מושג אם זה נכון, אבל אם כן, יתכן והוא אכן היה מסכים איתך, מה שלא ניתן לאמר על אלתרמן.
כתוב תגובה ל- טול קורה
אתה עצמך מדבר בשמת של מתים,
  טול קורה   21/12/15 14:57
שלא יכולים לדבר בעצמם ולהתגונן מפני מי שמייחס להם מקארתיזם בפרוטה. מה גם, שכבוגר גאה של ככר ציון היית צריך לגלות יותר צניעות. שהרי ידוע היום לאן יכולה להוביל ההסתה שאתה היית שותף לה בהאשמת אוהב ישראל ופטריוט גדול בבגידה במולדת. אגב, תאומך הרוחני, הטיפש הותיק, מכנה את קובנר:״שחקן ונאד נפוח״. אין לי מושג אם זה נכון, אבל אם כן, יתכן והוא אכן היה מסכים איתך, מה שלא ניתן לאמר על אלתרמן.
כתוב תגובה ל- טול קורה
אתה עצמך מדבר בשמת של מתים,
  טול קורה   21/12/15 14:57
שלא יכולים לדבר בעצמם ולהתגונן מפני מי שמייחס להם מקארתיזם בפרוטה. מה גם, שכבוגר גאה של ככר ציון היית צריך לגלות יותר צניעות. שהרי ידוע היום לאן יכולה להוביל ההסתה שאתה היית שותף לה בהאשמת אוהב ישראל ופטריוט גדול בבגידה במולדת. אגב, תאומך הרוחני, הטיפש הותיק, מכנה את קובנר:״שחקן ונאד נפוח״. אין לי מושג אם זה נכון, אבל אם כן, יתכן והוא אכן היה מסכים איתך, מה שלא ניתן לאמר על אלתרמן.
כתוב תגובה ל- טול קורה
בדבר אחד אני מסכים עם פרלסמן.
  ידידיה   21/12/15 15:09
אני תומך בביקורת הנוקבת של שוברים שתיקה.. אני מסכים עם אהוד פרלסמן בדבר אחד, הביקורת חייבת להעשות ב-ד' אמות של הבית שלנו. והבית שלנו זו החברה הישראלית. אבא קובנר היתה לו מחוייבות חזקה לחטיבת "גבעתי" ולצורך להדוף את הצבא המצרי, שעלול היה לסכן את הקיום הלאומי שלנו. אך אבא קובננר היה בין הבודדים שצעק "גרניקה על כל גבעה" למראה חיים של כפריים ערביים שנהרסו. הוא לא השלים עם חורבן כפרים ערבייםעל ידי חיילי צבא ההגנה לישראל, כולל חיילים מחטיבת "גבעתי". לדעתו, גירושם היה בלתי מוצדק, הגם כשחלק די גדול הקדים ונס בעצמו, כי התפתה לתעמולה כוזבת של הנהגה מצרית.
כתוב תגובה ל- ידידיה
לא שאני מומחה להיסטוריה, אבל..
  אהוד פרלסמן   21/12/15 18:46
1. חיל האויר הישראלי מעולם(!) לא הטיל פצצות תבערה על ישובים אזרחיים, והעובדה שמר קלינסקי איננו מודע לעובדה שזה מה שעשו הגרמנים בגרניקה מהווה הוכחה לכך שהוא איננו מבין שלא היתה אפילו גרניקה אחת(!) בשום מקום בארץ ישראל. קובנר הגזים בשירו, וקלינסקי פשוט איננו מבין זאת באופן הבסיסי ביותר. 2. אתה מסכים איתי בדיוק בעיקר, שזו העובדה שאנשי שוברים שתיקה פועלים בחו"ל כחלק מהמערכת שקוראת לחרם על ישראל. להגיד שאתה תומך בשוברים שתיקה אבל רוצה שהם יפעלו רק בארץ, זה כמו לומר שאתה תומך בדאעש אבל רוצה שהם יפסיקו לרצוח. שנאת ישראל היא המהות של שוברים שתיקה, בדיוק כמו שהרצח הוא המהות של דאעש.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לפי עדויות ניצולי שואה - קובנר
  איריס כהן   22/12/15 18:29
היה כנראה רשע גדול שמנע מהיהודים להציל את עצמם , אני לא זוכרת כרגע את הפרטים במדויק בזמנו קראת את זה בספר שהביא מגיב ותיק - שם מסופרות כל ההאשמות כלפיו - אז מה הפלא שהרשע האדום בעדו ?????!!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
למופרעת איריס כהן
  ידידיה   23/12/15 17:47
עלילת דם נפשעת על אבא קובנר.

יש ספר , שהגברת שכחה את שמו.

יש ספר שהביא איזה מגיב ושם כתוב ,

אך בינתיים מותר לאותיות העבריות להתחבר לעלית דם על הפרטיזן אבא קובנר.

מופרעת בשם איריס כהן, במלחמה האיומה הזו היו מעטים שהעזו להילחם והמעטים האלו היו מכל הזרמים - דתיים וחילונים, אנשי בית"ר ואנשי דרור, בונד וציונים, והצורר הנאצי לא הבחין ביניהם...... רק חולת רוח בשם איריס כהן וד"ר מגיב ותיק עושים את ההבחנות הנפשעות.
כתוב תגובה ל- ידידיה
לרפה השכל דמתקרא ידידיה
  מגיב ותיק   23/12/15 21:38
יש לך טעות, ישנם כמה ספרים בעניין האירועים בגיטו וילנה, לא ספר אחד.

אבל בעצם מה לך ולספרים ? ספרים זה לא בשבילך, לך מתאימים רק הפשקווילים המטומטמים של איתן.

היה רגוע, לא "עלילת דם", עדויות מוצקות על ההתנהלות הבעייתית של המנהיגים שם.

עוד דבר בור קטנטן, לא הייתה כלל לחימה בגיטו וילנה.

בושה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מהחוברת שרופי הכבשנים מאשימים
  איריס כהן   24/12/15 23:39
אפשר למצוא בפרק ג' " דמותו של מנהיג ציוני בשואה" , כיצד קובנר השתרר על המחתרת הלוחמת ובעצם מנע לחימה בגרמנים ומנע מיהודים לברוח אחר הפרטיזנים ליערות , מי שסיפר על מעלליו של קובנר היה הסופר חיים לזר שהיה עד לפשעיו של קובנר והביא אותם בספר שפרסם בשם "חורבן ומרד " הכולל פרטים מסמרי שיער על אבא קובנר והלז לא תבע אותו לדין על השמצה..... !!!!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
גם בדיות חיים לזר על קובנר
  הנייר סובל הכל   25/12/15 13:27
kibbutz.org.il
כתוב תגובה ל- הנייר סובל הכל
3
קובנר ואלתרמן לא היו שייכים
  הערה לקלינסקי   21/12/15 11:50
לשום ארגון, אלא היו אנשי רוח ואמנים עם מחשבה חופשית. גם אז, כמו היום, השלטון פעל להשתיק דיעות שמחוץ לקונסנזוס (ע״ע אלדד שייב), וגם אז, כמו היום, הרוב התקרנפו ומעטים בלבד גילו אומץ לחשוב לבד וללכת נגד הזרם.
כתוב תגובה ל- הערה לקלינסקי
4
כל הכבוד לאבא קובנר
  נעמי..   21/12/15 11:57
אם שוברי שתיקה בשנת 2015 היו משתמשים באמירה של אלתרמן ״ פושעי מלחמה״ בבית הששי ב״על זאת״ ומתארים ניסוי כלים בתת מקלע ודם ערבי מרוח על בית בבית הראשון והשני באותו שיר עדות ומשתמשים ב״ גרניקה על כל גבעה״ כמו אבא קובנר , היה נעשה כאן בארץ משפט לינץ נגדם .
כתוב תגובה ל- נעמי..
5
קשקוש גמור
  מגיב ותיק   21/12/15 12:20
גם עניין ה"גיבור" אבא קובנר (שלא היה אלא שחקן ונאד נפוח במשפט אייכמן) שנהג להפליג בעלילות גבורה אישיות שלו ושל אשתו שלימים התבררו כבלופים והגזמות וגם עניין האנלוגיה לגרניקה המעיד על בורותו של הכותב וגם החיבוק החם לארגון המזוהם שנקרא שוברים שתיקה.

יותר פאטתי וטיפשי לא יכול להיות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
6
לכן הכיבוש ארוך הטווח הומאני
  ה.א   21/12/15 12:58
איתן מספר לנו שהאודים הניצלים מאש, והקיבוצניקים הוותיקים והמוסריים לכאורה שרפו כפרים ערביים על יושביהם. זה לא היה אחרי כיבוש של עשרות שנים, אלא מהאוניה, לגן עדן או לגיהנום, מהיותנו נרצח להיותנו רוצחים. כלומר זה לא הכיבוש משחית, לא כן? וכמה כפרים ערביים נשרפו על יושביהם מאז 67 - 0, 0 כפרים זאת אומרת, שבמהלך הכיבוד או במהלך המלחמה מערכת הכללים ההומאניים הרבה יותר גמישה מאשר בהחזקת שטח לאורך זמן, ואם אתה נאלץ להחזיק בשטח הרבה זמן אזי עם החסרונות מתפתחות גם תורות המשפרות את היחס ההומאני (כמובן במגבלות). ומה שאיתן לא תופס זה שהאלטרנטיבה לאי החזקת השטח אינה בהכרח שלום אלא הצורך לכבוש אותו מחדש, או הצורך להפעיל כלי מלחמה על מנת להשמיד כוחות אויב התוקפים מהשטח וזה הרבה פחות הומאני. איתן הרי יודע שאם ניסוג מקווי ההגנה בהם אנו יושבים היום ללא הבשלה בשני הצדדים, המלחמה רק תתחיל, ואז יישרפו כפרים לא אחד ולא שנים, גם אצלם וגם אצלנו. וברור שכאשר סיכוי המלחמה מאד גבוה נכון גם מההיבט ההומאני להחזיק בשטח עם כל החסרונות, ולהתמודד עם חיילים שנכנסים לבית ערבים לראות טלויזיה פעם ב 4 שנים, מאשר להתמודד מוסרית ופיזית עם מותם של אלפים בצדנו ועשרות אלפים המוחזקים כבני ערובה על ידי חלאות. וגם כשאיתן מביא את הראיות, הוא לצערי ממשיך לראות את המציאות באורח מעוות.
כתוב תגובה ל- ה.א
תגובה למגיב ה.א
  ידידיה   21/12/15 14:54
ה.א אתה פותח את התגובה שלך ללא קשר למציאות עליה מתבסס הכותב במאמרו. אבא קובנר, פליט שואה, שלחם בשנים הקשות של מלחמת עולם שנייה כפרטיזאן נגד החיה הנאצית. בשנת 1948 הוא קצין בחטיבת "גבעתי" שנשאה במידה רבה בעיקר העול בחזית של המלחמה בדרום הארץ. אבא קובנר מזדהה לחלוטין עם מה שהיתה חייבת החטיבה לעשות כדי חמנוע את הפלישה המצרית לנגב וחס וחלילה לתל אביב. אך ההזדהות הזו אינה מונעת ממנו לצאת נגד מה שלא היה צריך להעשות. לא היה צריך לעשות "גרניקה על כל גבעה".. לדעתו, שריפת הכפרים וגירוש התושבים לא היתה מוצדקת ועל כך הוא כותב בספר "פרידה מהדרום". הנכון הוא שחלק גדול של הכפריים נס, ונשמע לתעמולה כוזבת של מנהיגות ערבית כושלת. אך כל זה אינו מצדיק, לדעתו, "גרניקה על כל גבעה". יתר הדברים הם פירוש שלך. ואם אתה משוכנע בצדקתך, מי אני שיאמר לך אחרת.
כתוב תגובה ל- ידידיה
לצערי לא הסברתי עצמי כיאות
  ה.א   21/12/15 21:12
לצערי לא הסברתי עצמי כיאות, מה שניסיתי להראות זה את חלילותה של האמירה "הכיבוש משחית". חבריו של קובנר לנשק היו נכבשים ביצעו לטענתו ולטענת איתן זועות איימים, כלומר שמה שהשחית אותם זה היותם נכבשים ולא כובשים, ואילו אנו ש"כובשים" את שטחי יהודה ושוממרון כבר מ 67 לפי תפיסתך חוטאים בכך שנכנסים לבית של ערבי בחברון פעם ב 4 שנים לראות כדורגל, שזה אנהם נמאד לא הומאני אך רחוק מאד מלשרוף כפר על יושביו. אז אני שואל אותך הכיבוש משחית? והתשובה היא לא, אנו שולטים אמנם בעם אחר, אך הזוועות המלוות מלחמה, הן מאיתנו והלאה. זאת ועוד רק סיום הכיבוש, הוא זה שיביא למלחמה עקובה מדם אשר נתחיל אותה בתנאי התחלה מאד גרועים, ולכן הזוועות של 48 יהיו כאיין וכאפס לעומת מה שיקרה כאן. (צוק איתן היה פרומו) כלומר בהטפה של השמאל ל"סיום הכיבוש" כאשר "סיום הכיבוש" רחוק מאד מהבשלה הוא זה שישיוט אותנו, הוא זה שישחית אותנו הוא זה שיביא לעשרות אלפים הרוגים בצידנו ולמאות אלפים בצדם.
כתוב תגובה ל- ה.א
7
הויכוח לגבי שוברים שתיקה
  נסיון הסחה   21/12/15 14:10
הוא לא על התוכן אלא איך להוציא את הביקורת. האם בחוץ ובצורה שמשחירה את פני הצבא כולו, או בצורה יעילה שבה מבינים שזה רק חלק מזערי בצה"ל...
כתוב תגובה ל- נסיון הסחה
זו השיטה ולא חלר\ק מזערי
  תגובה למגיב   21/12/15 15:49
כמי שמסכים איתך, שהביקורת צריכה להיות פנימה ולא בחו"ל והייתי מוסיף רק בכסף ישראלי, אינני מקבל את גישתך שמדובר בחלק מזערי. השיטה היא אם כל חטאת. הכיבוש והשליטה על אוכלוסייה אזרחית יצרו את המעשים שאסור לעשותם. צבא, ששולט על אוכלוסייה אזרחית, שאינה רוצה בשליטתו, נקלע לעימותים הקשים והבלתי נסבלים, שיוצרים את שלל העיוותים.
כתוב תגובה ל- תגובה למגיב
8
חסר לנו היום.ד.בן גוריון
  יש לנו את יעלון   21/12/15 14:34
דוד בן גוריון דרש להדפיס ברבבות עותקים את "על זאת" של נתן אלתרמן. שר הביטחון של מלחמת השחרור דאג שכל חייל יקרא את דברי "שובר השתיקה" נתן אלתרמן על ניסוי כלים שעשה נער עברי עם שני חלב, כשרצח זקן ערבי חף מפשע. שר הביטחון שלנו כיום אינו מוכיח את מידת הסובלנות וההומאניות של שר הביטחון הראשון. שר הביטחון הראשון מכוון את פעולותיו לאצבעות שיבחרו בו בבחירות הבאות במרכז הליכוד.
כתוב תגובה ל- יש לנו את יעלון
9
לתשומת לבו של איתן
  בעד שבירת השתיקה   21/12/15 15:33
איתן, אתחיל בזה שהפעילות החשובה של ״ שוברים שתיקה״ צריכה להיות בתוך ישראל ובמימון של אזרחי ישראל .

אני מסכים בהחלט, ששליטה צבאית מחייבת אמצעים ברוטאליים . הצבא חייב לדעת מי גר בכל בית ובית ולקבל מיפוי מדוייק של הכפר . לשם כך יש פריצות באמצע הלילה של חיילי צה״ל ומעירים את כל האזרחים. מצלמים כל אחד ואחד מתושבי הבית מתינוק ועד מבוגר . וכך סורקים בית אחר בית בשעות לילה . זה מעשה לא אנושי שעושה כל צבא כיבוש השולט על אזרחים וזו רק דוגמא אחת.

מאז 1967 בששת הכפרים שסופחו לירושלים חל גידול של האוכלוסייה , האם ניתן אישור בנייה אחד ? האם אנחנו איננו מספקים חומר נפץ של זעם . אינני מאריך במה שעושה כיבוש לאוכלוסייה נכבשת , אך למתנגדים , שאני מעריך את פעולתם, אסור להסתייע לשם כך בכספים ״מיובאים מחו״ל ״ 
כתוב תגובה ל- בעד שבירת השתיקה
10
עוד פוליטרוק מהזן הסטליניסטי
  ב.ל   21/12/15 15:46
קלינסקי כיאה לסמולני כלומר חנפן מתרפס המודע לאפסותו מציג את נשואי הערצתו כילד מוכה ומוקצה מחמת מיאוס .האיש שבעצמו הוא כישלון מוחלט ואפס בהישגיו נוהג כמעריץ עיוור שבחיהם היה בזוי ודחוי כמו על ידי יוסי שריד .ולאחר מותם הוא מדליק נרות נשמה לכבודם .למלשינים ולמינים לא תהיה תקוה
כתוב תגובה ל- ב.ל
11
פקודת הקרב
  באום   21/12/15 16:01
אבא קובנר גם כתב ״פקודות קרב״ לחטיבת גבעתי שלמי שיש לב חלש,שלא יקרא אותם.רק נזכיר שהמילה ״לשחוט״ היתה מוזכרת שם לא פעם ולא פעמיים.יוצא איפה שחיילי גבעתי שכנראה הושפעו מפקודות הקרב של אבא קובנר ועשו מה שעשו,ננזפו אחר כך על ידי אותו אבא קובנר עצמו.מוזר?ממש לא.השומר הצעיר למשל,לקח אדמות של ערבים לעצמו ואחר כך הזמין אותם לגבעת חביבה למפגשים של סולידריות ואחוות עמים.דבר והיפוכו.בתמימותם הם חשבו שיש פה שווה ערך.לקחו לך בוסתן? אתה כועס?לא נורא,תשמע הרצאה של יעקב חזן,זה יעבור לך.אבל אבא קובנר מחה נגד מה שמחה בגבולות הארץ ובתוך החברה הישראלית ולא רץ החוצה לעולם כמו אבנר גבריהו.קלינסקי לא מסוגל לראות את ההבדל.גבריהו הוא אגב סוחר ממולח.מי שרואה את הסרטונים על פועלו,רואה סוחר שמנסה למכור סחורה ולא איש מצפון שבאמת איכפת לו.לא פלא,האירגונים בחו״ל דורשים מהם מספר מסוים של מיקרים על מנת שיקבלו כסף,אז אין ברירה,צריך להמציא.קלינסקי מספר לנו שאביו פרופסור.מאד התרשמנו.
כתוב תגובה ל- באום
האיש היה צבוע ואגו מאנייק לא
  מגיב ותיק   21/12/15 18:31
קטן.
פרטיזן עאלק.
מרוב "פרטיזניותו" היה פוליטרוק במלחמת השחרור
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
כך מגיב אנטישמי מוצהר
  בושה וחרפה   22/12/15 11:03
אפשר לחלוק על דרכו של אבא קובנה. אבל הסגנון של המגיב מזכיר לי את העיתונות הנאצית
כתוב תגובה ל- בושה וחרפה
ראה תגובתי ל- 13
  מגיב ותיק   22/12/15 12:43
גם אתה מוזמן.

ואם לא תצליח - סכור פיך ומקלדתך לעד יען כי טיפש אתה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
12
התמימות של קלינסקי
  ברקוביצי   21/12/15 16:52
כדי ללמד זכות על קלינסקי אפשר לומר שהוא אפוף תמימות ובוּרוּת ואולי לא זדון בהגיגים ההשוואתיים שלו על אבא קובנר. קובנר המסוכסך עם עצמו אמנם כתב גם כמה שורות טובות, אך הן על תפקידו בגיטו ובוודאי על תיפקודו כקצין תרבות בגבעתי במלחמת השחרור, נטושה מחלוקת גדולה בדבר התאמתו לתפקיד ורשימת מחדליו. (אגב, אבידן-קוך לא היה אלוף אלא סגן אלוף וגם זה לאחר "הצלחות" צבאיות קודמות שלו במלחמה).
קצין תרבות בחטיבה שמעלה בדעתו שהוא יצליח לדרבן ולעודד את חיילי גבעתי במלחמה על ידי השמצת לוחמים אחרים, שלא לדבר על כך שהוא לא ברר כלל את העובדות, אלא הסתמך על העמדה הפוליטרוקית שלו (ראו עניין קיבוץ חברי ניצנים שלחמו עד טיפת דמם האחרונה, שנהרגו ונשחטו ושאריתם הלכו בשבי המצרי), אינו מבין את האל"ף בי"ת של משימתו. עדיף היה שיישאר בבית בקיבוץ וימשיך לכתוב שירים.
ההוכחה לכך הייתה במיוחד כאשר אף לאחר עשרות שנים לא היה אבא קובנר מסוגל לבקש סליחה פשוטה מחברי קיבוץ ניצנים, החיים והמתים, על העוול שהוא גרם להם בציבור, גם כאשר טעותו כבר הובררה לעין כל.
אבל גם קובנר לא הגיע למעלתם של שוברי השתיקה בימינו, שכל פעולתיהם והטקטיקה הפרסומית שלהם (שאין כאן המקום לפורטם) נועדו אך להשחיר את שם לוחמי ישראל בעולם ולחזק את שונאי המדינה בגלל הכיבוש.
כתוב תגובה ל- ברקוביצי
עניין העלילה נגד חברי ניצנים
  מגיב ותיק   21/12/15 18:35
תזכר לו ולאבידן שותפו לעלילה לדיראון עולם.
פוליטרוק קומוניסט צבוע ובזוי.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
13
מגיב ותיק אכול שנאה מטורפת
  נ. של.   22/12/15 11:13
יש כאן מגיב שמתאים היה לו להיות עורך בכתב עת נאצי. לזלזל בעובדה שאבא קובנר היה פרטיזן ואחד מהלוחמים בגטו וילנה, זה מתאים רק למגיב אכול שנאה מטרפת ומסוכנת.
כתוב תגובה ל- נ. של.
בבקשה !
  מגיב ותיק   22/12/15 12:39
קובנר לא נלחם ולו פעם אחת ולא קרב קטן אחד בנאצים - נקודה.

גם לייחס לי "נאציות" מבליט את טיפשותך ובורותך.

האיש קובנר היה איש של מילים מפוצצות ורק בזה היה כוחו.

ישנן עדויות יותר גרועות לגבי התנהלותו בגיטו ווילנה אבל לא נכנסתי לכך.

זאת אני כותב מלימוד מדוקדק של נושא מלחמת העולם השנייה ושואת יהדות אירופה ומנהיגי היהודים בשואה.

אם תצליח להוכיח את ההיפך ממה שכתבתי כאן, אני מוכן להתנצל קבל עם ועולם ואינטרנט.

בבקשה, האינטרנט פתוח לך.

אם לא נראה עדות ממך כאן המוכיחה ההיפך - נסכם - אתה בור גמור בנושא וטיפש לא קטן.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מגיב ותיק אנא כן פרט לגבי התנה
  איריס כהן   23/12/15 15:37
התנהלותו בגטו - הדברים חשובים וכדאי שיאמרו!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אורן חזן העליל על אלהרר ופרייג
  פסק דין סופי   23/12/15 16:06
maariv.co.il לאחר קבלת התנצלות בכתב של אורן חזן על העלילות והאשמות השוא שלו, תיבדק התלונה של המגיב הותיק כנגד אבא קובנר.
כתוב תגובה ל- פסק דין סופי
איריס היקרה, קראי כאן :
  מגיב ותיק   23/12/15 17:56
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
איריס היקרה, קראי כאן :
  מגיב ותיק   23/12/15 17:56
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
איריס היקרה, קראי כאן :
  מגיב ותיק   23/12/15 18:00
nakim.org

בחלון העליון ניתן לחפש במאמר התייחסות לקובנר לפי המילה : קובנר

ואלו רק חלק מהעדויות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
גם ״הוכחות״ לכך, שאת הפיגוע
  ברשת יש הכל   24/12/15 14:14
בתאומים ביצע הסי אי אי. כל אחד יכול גם לכתוב ספר על כל דבר שירצה.
כתוב תגובה ל- ברשת יש הכל
היה דמות מעניינת וחריגה מאד,
  הרב ויסמנדל   24/12/15 14:32
ובעיקר היה אנטי ציוני אדוק, שהתנגד להקמת המדינה עד יומו האחרון והיווה השראה לחסידי סאטמר.
כתוב תגובה ל- הרב ויסמנדל
ןמסלף את ההיסטוריה
  ן.ן   26/12/15 15:06
קובנר לא היה פרטיזן. הפרטיזן היה מגיב ותיק ואיתו הפרטיזנית איריס כהן. בושה וחרפה לצאת באבחת מילה ולקבוע מי לחם ומי לא לחם. בגטאות לחמו יחד יהודים משמאל למפה הפוליטית ויהודים מימין למפה הפוליטית., חרדים וחילונים, הם היו מעטים. הם היו עם אפס כלי נשק נגד מכונה משומנת נאצית. המנוול מגיב ותיק עושה מה שעשו החלאות של מפא"י, שקבעו מי נלחם ומי לא נלחם. האמת שכולם, ולא ניתן לקבוע מי יותר ומי פחות, לחמו. היו אלה חברי תנועת ,דרור", "בית"ר", "הנוער הציוני הדתי", השוה"צ", "הבונד", "הקומוניסטים", "החלוץ" ועוד. אבל כאן ישנם טינופות שמטנפים את ההיסטוריה, והפעם הטינופת הנקראת מגיב ותיק מדירה את מי שהיו אנשי שמאל,. אך המכונה הנאצית השמידה ללא הבחנה את הלוחם מ"בית"ר" ואת הלוחם מ"השוה"צ". המגיב מסלף את ההיסטוריה עם הרבה הרבה רשעות.
כתוב תגובה ל- ן.ן
14
לשבור את השתיקה
  qwertym   22/12/15 15:20
צבא השולט על אוכלוסייה אזרחית נקלע שלא ברצונו לעימותים. צבא שמבקש להשתית את שלטונו על האוכלוסייה האזרחית הוא יבצע שלל דברים שאין עושים אותם בחיי חברה אזרחית של מדינה חופשית. כניסות בשעות לא מקובלות לדירות של אזרחים כולל בחצות הלילה זו תופעה שגרתית. ההתעללויות באוכלוסייה האזרחית היא חלק מההכרח כדי להוכיח מי הריבון בשטח.
כתוב תגובה ל- qwertym
15
שיחזור ההיסטוריה
  qwerttyun   22/12/15 15:29
בגטו וילנה לחמו נגד הנאצים יהודים מכל הזרמים מבית"ר בימין ועד הבונד בשמאל כולל חברים בתנועת החלוץ, השוה"צ ועוד. אבל כאן ישנם מגיבים, שהחליטו שמי שלחם זה רק אנשים מהימין.

שחזור ההיסטוריה שנע בין אווילות וטונות של שנאת חינם.
כתוב תגובה ל- qwerttyun
לפלשתינאי הבור
  מגיב ותיק   22/12/15 15:58
בורות יסודית שלך - בגיטו וילנה כלל וכלל לא נלחמו.
אני חוזר על דברי, בגיטו וילנה לא נלחמו בצורר הנאצי, מסתבר כי קובנר מילט את עצמו מהגיטו יחד עם קומץ מאנשיו לאחר שבא בהסכם עם הנאצים.

אולי שמעת משהו ואתה מבלבל כעת עם גיטו וארשה שם היו שני ארגונים עיקריים "איל" - ארגון לחמי ישראל שהיה שייך לשמאל ולבונד

וארגון "אצ"י" - ארגון צבאי יהודי שהיה שייך לימין.

והעובדה על כי הממסד השמאלני בראשית שנות המדינה העלים את לחימתו של ארגון אצ"י בראשות פאבל פרנקל והבליט את לחימתו הזניחה של מרדכי אנילביץ.

שמע, יש גבול לבורות תלמד קצת לפני שאתה משפריץ תגובות מטומטמות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
16
לא לחמה בגטו וילנה
  חיה גרוסמן   22/12/15 15:57
חיה גרוסמן לא לחמה בגטו וילנה. כי היא לא היתה במפלגת ימין כך החליטו משחזרי ההסטוריה
כתוב תגובה ל- חיה גרוסמן
17
לא לחמה בגטו וילנה
  חיה גרוסמן   22/12/15 15:57
חיה גרוסמן לא לחמה בגטו וילנה. כי היא לא היתה במפלגת ימין כך החליטו משחזרי ההסטוריה
כתוב תגובה ל- חיה גרוסמן
18
לא לחמה בגטו וילנה
  חיה גרוסמן   22/12/15 15:57
חיה גרוסמן לא לחמה בגטו וילנה. כי היא לא היתה במפלגת ימין כך החליטו משחזרי ההסטוריה
כתוב תגובה ל- חיה גרוסמן
לבור, אכן כן.
  מגיב ותיק   22/12/15 17:19
חיקה גרוסמן לא לחמה בגיטו וילנה אלא רק עברה שם, אגב, אף אחד לא נלחם שם בגיטו וילנה.

חייקה גרוסמן הייתה פעילה משהו בגיטו ביאליסטוק שם ניסתה יחד עם חבריה להתנגד לכך שישלחו אותם למחנה ההשמדה טרבלינקה.

אתה מוזמן יחד עם מגיב מס' 13 ועוד אחד שמקשקש כאן להפריך את דברי, ואם לא הצלחת, נסכם כי אתה בור ועם הארץ.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
19
אני מצדיעה לשוברי השתיקה
  לשוברי השתיקה   22/12/15 19:50
אני מצדיעה לכל שוברי השתיקה לנוכח התאכזרות של חיילי צה״ ל באוכלוסיה הערבית בשטחים הכבושים . ההיסטריה נגד שוברי השתיקה נובעת רק מהצורך להתמודד עם מחדלי השלטון, שאין לו סיכוי לבלום התפרצויות זעם נגד כיבוש.

יחד עם זאת ייטיבו הפלשתינים לטובת מאבקם הצודק לא להמשיך בפיגוע סכינאות ודריסה . סכינאות ופיגועי דריסה הם מעשי טרור בלתי נסלחים .
כתוב תגובה ל- לשוברי השתיקה
20
תודה שוב למגיב ותיק שעושה סדר
  רוביק   22/12/15 22:34
בדברים, ישר כוח.
כתוב תגובה ל- רוביק
21
מגיבים נוטפי שנאה ורשעות
  כולם לחמו   23/12/15 11:00
כמו שאנשי מפא״י ומפ״ם עם קום המדינה ניכסו לעצמם את המלחמה של המעטים נגד רבים בגיטרות, עכשיו עושים זאת באותה רשעותצמגיבים מהימין . כל אחד מדיר את השני עם מידה רבה של טיפשות ומידה יעוד יותר גדולה של רשעות ושנאה , שאין לה בלמים 
כתוב תגובה ל- כולם לחמו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il