w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעגל סגור של טרור
מאת: דביר מור  |  05/01/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מאמר טוב
  ישראל עם רם   5/01/16 11:40
צריך לזכור שבמשחק השחמט הזה צד אחד משחק ללא כל חוקים או כללים ומגלה אדישות לאבדן כלים, בעוד לצד השני, המשתדל לציית לחוקי הנאורות והאמנות הבינ״ל, מראש חסרה ״מלכה״, כלי רב גוני המסוגל לנוע בחפשיות על פני כל הלוח, לתת מענה לכל התפתחות ולבסוף להכריע את המשחק. הכלי הזה הוא אינטליגנציה ארגונית, שאמורה להיות מרוכזת בלשכת ראש הממשלה ומשם להיות מבוזרת בין הכלים העומדים לרשותו, מודיעיניים ומבצעיים כאחד.
אינטליגנציה ארגונית שכזו אינה קיימת, מפני שהיא עצמה תוצר של הכלים העומדים לרשות הקברניט, נובעת מהם ועל כן הם מגבילים מראש את יכולתו להפעילם כי לכל כלי, כידוע, מגבלות חוקיות ואימננטיות, שרק דמיון יצירתי במיוחד יכול לקזז חלק מהן. את זה גילה נתניהו רק כשהגיע ללשכת ראש הממשלה, ולכן ספריו יכולים להיכלל בסדרה המפורסמת של ספרי unleashed בתחומים שונים.
וכך מתקיים היזון חוזר של התמודדות עם כלים מיושנים, והתוצאה היא ״זה מה יש״ פושר, בינוני וחסר מעוף. מערכת החינוך הישראלי הנמצאת בנסיגה מתמדת זה עשורים תמשיך, לפיכך, להנפיק תוצרים נמוכים יותר עם הזמן, תוצרים שיתברגו אל צמרות הארגונים ומשם יאצילו בינוניות מתדרדרת והולכת אל הדרגים בשטח. היום המצב בארגונים אלה עוד סביר, יחסית, אבל אל לנו לצפות לנסים בתחום.
על כן הפתרון לבעייה הוא גורדי: להתכנס לגבולות 67 ולהשקיע מאמצים בבניית חברה ישראלית חזקה, בלי נטל של חברה זרה לאתוס שלנו שיהווה ריחיים על צווארנו לדורות הבאים. אז תחזור גם מערכת החינוך לרמתה הגבוהה מהעבר ונתחיל אולי לראות מפנה גם באינטליגנציה הארגונית.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
היסוד החשיבתי בתגובתך הן הזיות
  בבר   5/01/16 13:10
לערער את כל בסיס האמור להתכנס לגבולות 67 וגו׳ רק מסומם לא יבחין בגיס החמישי שהם הערבים אזרחי ישראל (ראד סלאח וכנופיותיו, והוא רק חלק אחד) שכל אחד מהם הוא מחבל בפוטנציה ואו פעיל כמו המתחזה למעורער מערערה שבינתיים עירער קצת ואולי יביא לפיכחון אצל הסמולנים מחפשי שלום עכשיו עם פנאטים כמוסלמים בכל העולם
כתוב תגובה ל- בבר
מאמר
  שמ   5/01/16 13:19
טוב ומדכא.גם התגובה טובה ומדכאת.אין סיכוי לשינוי כלשהוא,כי העומד בראש,אחרי שלוש קדנציות, ובשאיפה בלתי נשלטת לרביעית, הפך להיות MORE OF THE SAME.התועלת ממנו שולית,הוא עסוק הרבה זמן יקר שלנו,בבעיות מבית,ביתו שלו,יש לו קואליציה בלתי אפשרית = תלות בכמה ח"כים שמונעים ממנו לעשות כרצונו.הסיבה לכך היא בטלנותו האישית בטיפול בסוגיית שינוי המשטר ושינוי חוק הבחירות לאישיות/איזוריות כך שלממשל יגיעו אנשים חדשים שאינם שפוטי המרכזים של מפלגותיהם,כל המפלגות בישראל,ללא יוצא מהכלל.הכל מוביל למצב שתיארת,חינוך כללי לקוי,העדר חינוך טכנולוגי,(היחיד, אולי, שעדיין עוסק בעניין במרץ הוא מר סטף וורטהיימר שמתחזק בכספו, בית ספר טכנולוגי בצפון.טוב שכך. אבל רק הוא?המימשל לא מפעיל עשרות בתי ספר טכנולוגיים.אז מהיכן יבואו מהנדסי וטכנאי העתיד?
כתוב תגובה ל- שמ
2
התקוממות שנת--2,035
  דניאל143   5/01/16 14:00
אני מעריך שתהיה לנו התקוממות/אינתיפאדה גם בשנת 2,035.איך אני יודע? פשוט.תבדקו את היחסים של יהודים,פלסטינים לאורך זמן.ותראו שכל 15,20 שנה ישנה אינתיפאדה למיניה.###זה משהו תקופתי,תרבותי,סוג של דרך חיים אצל הפלסטינים!###אלה השנים שהיו בהם התקוממות או מלחמה1920,1929,1936,1947,1967,1988,2,000,2015###--###כמו שעון קבוע.הפלסטינים יוצאים למלחמת טרור ביהודים,כל 15-20 שנה.אולי די?!אולי מספיק?!###הגיע הזמן ,לעשות, את הפתרון המוחלט לבעיה הפלסטינית!!
כתוב תגובה ל- דניאל143
הפתרון מתרחש לנגד עינך
  שוחר-שלום   8/01/16 07:42
מלחמת השיעה בסונה - אף שהיא אכזרית ונוראית - היא סוג של תיקון שמשנה את המציאות באופן שאף אחד לא ציפה. נקווה שהערבים ישתנו מבלי להכאיב לעצמם יותר מידי.
כתוב תגובה ל- שוחר-שלום
3
הטרור הוא כמו השמנה
  באום   5/01/16 23:31
אומרים שנתניהו לא מתגבר על הטרור למרות הספרים שהוא כתב.אבל כדי להגיד שמישהו התגבר או לא התגבר על הטרור,צריך להגדיר מה זה נקרא להתגבר על הטרור.כיוון שהטרור הוא כמו השמנה ותמיד נילחם בה,גם מי שאומר שהוא הצליח לרזות או לא הצליח לרזות חייב להגדיר מה זה נקרא אצלו לרזות.אם אתה מגדיר שלרזות זה לרדת ל75 קילו וירדת,הרי הצלחת אבל אם מישהו אחר מגדיר שלרזות זה 70 קילו,הרי שלא הצלחת לגביו.אז איך מגדירים הצלחות נגד הטרור?אפס פיגועים? עשר פיגועים בשנה,עשרים,15 הרוגים בשנה,6 הרוגים בשנה,איך? איך שופטים את נתניהו בנוגע להדברת הטרור שאף אחד לא הגדיר מה זה נקרא הדברת הטרור.אני אישית חושב שבגדול,לאורך זמן,הוא הצליח כי לי נראה שמספר ההרוגים והשקט היחסי בשנים בהם הוא שולט,מצדיק את הקביעה שלי.מישהו אחר יכול לחשוב אחרת אם הוא מגדיר אחרת,למשל,מי שחושב שאפס פיגועים זה המדד,אז נתניהו באמת לא הצליח.אין טרור לא ממוסד,אדם מטבעו לא יצא לעשות פעולות טרור.האדם יגנוב,ישקר,ירצח פלילי,יאנוס,זה טבעו של האדם אבל פעולות טרור פוליטיות,אף אחד לא יעשה מיוזמתו למעט פה ושם בודדים.אבל הממסד ששולח את הטרוריסטים משתנה מעת לעת.הפעם אלה המסיתים האיסלמים שבדרכם הם, הם שולחים את האנשים למעשי טרור.עליהם צריך להתלבש.חזרה ל67 מישהו אומר ולבנות חברה חזקה.לא תספיק להתחיל לבנות וכבר תצטרך לקחת את השטח חזרה.כמה זמן תוכל לחיות במדינה משותקת לגמרי וכמה זמן תוכל לרוץ כמו עכבר למקלט.אחרי יומים תשכח מחברת המופת שאתה רוצה לבנות ותעלה על המשורינים בדרך לג'נין.לא עדיף כבר להשאר שם?
כתוב תגובה ל- באום
בקש שלום ורדפהו
  ישראל עם רם   6/01/16 10:35
והעיקר לא לפחד כלל
בתחבולות תעשה לך מלחמה
ברור שאין לצפות למשהו מאלה מהתרבות החרדלו-נאו רביזיוניסטית שקמה בביביסטאן שלנו.
תמשיכו לדפוק את הראש בקיר הברזל, ולהפוך 500 אלף אזרחים לבני ערובה ומגן אנושי, ר׳ מאמרו האחרון של העצני או דבריו של אלוף מיל׳ גרשון הכהן בפורום אלפרדו: ״כל מכונית שנוסעת בכבישי יו״ש פותחת ציר למדינת ישראל״ (ציטוט מהזכרון).
בהצלחה עם הארמון החדש,היהיה בו מקום להמון גלידה.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
מה אתה מציע?
  באום   6/01/16 14:50
כתוב תגובה ל- באום
דבר ראשון
  ישראל עם רם   6/01/16 19:41
הפחתת אי הוודאות באמצעות צמצום דרגות החופש של הסכסוך. כשכל ערבי משני עברי הקו הירוק הוא מפגע בפוטנציה, מספר דרגות החופש הוא בערך 4 מיליון. אין מערכת אנושית או ממוכנת שמסוגלת לשקלל את סך הווקטורים האלה לשקול סביר. העברת גבול ברור, מוכר ע״י הקהילה הבינ״ל תצמצם דרסטית את מספר המשתנים ותוריד את רמת אי הודאות לזו של כל גדר מערכת קיימת בגבולות האחרים, וכפי שקרה בעקבות בניית הגדר על מיתאר הקו הירוק. צלחת הפטרי בה מוזן הטרור הוא אי הוודאות, שמעורר חרדה ושיתוק.

הדבר השני הוא הפיכה של הצבא למקצועני, עם עורף מילואים גדול, מבלי לוותר על אתוס שירות החובה. כפי שאורי מילשטיין מטיף, הכשרה אקדמית לקצונה, אינטלקטואליזציה של המקצוע הצבאי והתמקצעות ברמות שלא קיימות היום בצה״ל.

שלישית, וזה לדרג הפוליטי: יש כאן עם אחד, ושיסוי חלק אחד של העם בשני, כפי שראינו במערכת הבחירות וכפי שנוכחים גם בבימה זו, בטווח הארוך יפורר את החברה.
רביעית: הפיכת הצבא למקצועני תביא לחיסכון כספי גדול. יחד עם ההכנסות מהגז, יש לחזק בדחיפות שני תחומים: הדברה של אי הבטחון התזונתי וחינוך, בדגש על האקדמיה ותוך פנייה לאוכלוסיות רחבות כגון חרדים.

חמישית: ברור שהימין ימשול כאן עוד שנים רבות, ובגורלו תיפול השכנת השלום. אבל צריך בדחיפות להחליף את ראש הממשלה במועמד עם פחות פאתולוגיות ועם בית פרטי שאליו באים לנוח ולא מתרוצצים בו בשלוש לפנות בוקר שלא לצרכי המדינה. כשבית ראש הממשלה מוכה שיגעון, אין פלא שמחוצה לו מתרבים המשוגעים שמאיימים להקים כאן ממלכה חלופית.

זה על קצה המזלג ובטח לא מקיף הכל.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
הכל טוב ויפה
  באום   6/01/16 23:29
אבל כל מה שאמרת לא שווה אם כתוצאה מהתוכנית שלך יוצבו 10000 טילים על גבעות השומרון לכיוון ישראל שלא לדבר על דאעש ומשמרות המהפכה וגם אתה לא יכול לחתום לי שזה לא מה שיקרה.אז צבא מקצועי,ביבי הביתה,גדר חשמלית שתפחית את הפקטור,טיל אחד יפול לך בחצר ותוך שניה תשכח מהפקטור ומביבי.הרי הפלסטינים אומרים לך בפירוש שאי וודאות מעניינת להם את העכוז,הכיבוש מעניין להם את אותו דבר וההתנחלויות אותו כנ"ל.הם אומרים בפירוש שהם רוצים את כל הארץ,להחזיר את כל הפליטים ולהפוך את ישראל למדינה מוסלמית עם מיעוט יהודי ועד אז המילחמה תימשך כי אין מקום ליישות ציונית באזור ואם זה מה שהם אומרים כבר מאה שנה,הם גם יגידו את זה עוד מאה שנה.אז איך אתה בא ואומר שאי הוודאות היא הגורם לטרור שהפלסטינים עצמם לא אומרים את זה.זה לא מוזר שאתה ממציא סיבות שלא היו ולא נבראו? למה כשאתה בא לפתור את בעיות האזור אתה לא מתייחס לפלסטינים ומה הם אומרים.למה אתה משחק מישחקים ווירטואלים עם עצמך מבלי להבין שחוץ ממך קיימים עוד שחקנים בשטח.זה כמו שתגיד שנגד השפעת אתה תחליף את שר הבריאות,תצמצם את כח האדם בבתי החולים ותגביר את הפיקוח על העובדים הסניטרים.ואללה,הוירוס ממש יתרשם מזה.
כתוב תגובה ל- באום
ממתי אני מבקש רשות
  ישראל עם רם   7/01/16 10:57
ביקשנו את הסכמת הכנענים, הפלשתים, התורכים, הערבים? אני עושה את המתימטיקה שלי, ושיעשו הם את שלהם.
אבל שיהיה ברור: אין מדובר בניתוק מגע בסגנון גוש קטיף, שהיה בזיון תכנוני שאנשים משלמים עליו עד היום. אגב, זו הקבוצה הדמוקרטית האולטימטיבית שחיה כיום במדינת ישראל, שכן הם קיימו את הוראת הדרג המדיני בניגוד למצפונם, נטשו בתים וחיים מלאים אחריהם. שטיח אדום היה צריך לפרוש לרגליהם, במקום השטיח הביורוקרטי שממנו חלקם סובל עד היום. אילו היינו מחבקים אותם אז, אולי לא היינו סובלים כיום מהנתזים בצורת נוער הגבעות ודומיו.
לענין ההתכנסות: הפלסטינים אינם בני שיח, כי הם פלסטינים כמו שעקרב הוא עקרב וזה חזק ממנו. לכן זה צריך להיעשות מול הקהילה הבינלאומית ומשפחת העמים. התכנית תכלול שלום עם כל העולם הערבי המתון, יחסית; תכלול סיוע בינלאומי שתכנית מרשל תחוויר לעומתו, שבמסגרתה ייושבו לא רק הפליטים שירצו בשטחי המדינה הפלסטינית (קטגורית, אף פליט לא חוזר לתחומי הקו הירוק) אלא גם המפונים היהודים. הפינוי ייעשה בק טו בק, דירה תמורת דירה, בית תמורת בית. להערכתי התהליך יימשך לפחות 10 שנים. ולא מדובר בגולן, שם זה סיפור אחר, ואולי צריך בהזדמנות זו של פתרון כולל לשקול דרישה להכרה בינלאומית בבעלותינו עליו.
תנאי: על הירדן תיפרש לא פחות מדיביזיית מרינס אמריקאית שתחצוץ בין השטח ממערב לירדן לבין החורבן וההרס שהם זרעו במרחבי הסהר הפורה. המנדט הזה יחודש לא כל שנה אלא כל דור, בדומה לכוחות אמריקאיים באירופה או באיווג׳ימה או בקוריאה וכו׳. זאת בנוסף לחברות מלאה בנאטו.
צריך לתבוע שינויים בדיני המלחמה ואמנות ג׳נבה, שיגדירו ירי כלשהו משטח אזרחי לעבר מטרות אזרחיות כפשע מלחמה תוך הטלת אחריות אישית על ראש הישות שמשטחה בוצע הירי.
מלבד סנקציות משפטיות, לישראל תישמר זכות מלאה להגיב על כל הפרה של הסכם וכו׳.
דרישה קטגורית נוספת היא הפסקה מיידית של כל החרמות ומורטוריום כולל על כל תביעה משפטית נגד ישראלי באשר הוא, אם קיימת.
וכן הלאה. כל אחד יכול להוסיף סייגים ותנאים, אבל המנוע של כל התהליך הוא ההבנה שמדינה מערבית מודרנית, חברה ב OECD אינה יכולה בעידן הנוכחי לשלוט במיליוני בני אדם בניגוד לרצונם. זה בלתי אפשרי כיום, כשם שמשפחת העמים מטילה על עצמה סייגים רבים שהזמן גרמם. בחלוף הזמן אני מאמין שיגיע גם תורו של שלום אמיתי, אבל אמונה מבחינתי אינה כלי עבודה, בניגוד לחברים הנכבדים בתנועות השלום למיניהם.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
שבוי בחלום
  באום   7/01/16 15:11
אתה מביא תוכנית תאורטית מרובת סעיפים שאף אחד מהם לא יעמוד במבחן המציאות והרי מה שחשוב הוא שדברים יעמדו במבחן המציאות.אתרכז רק בשניים.1)דביזייה אמריקאית על הירדן.אמריקה תסכים לכך?ולכמה זמן,לנצח? ומי קבע שלא יבוא נשיא חדש ויחליט להחזיר את הדביזיה חזרה לארה"ב או לשלוח אותה למקום אחר? ואם הדביזיה תותקף על ידי אירן למשל,היא תילחם או תתקפל?כלומר "משענת קנה רצוץ" במקרה הטוב.וארה"ב כבר ברחה בעבר מזירות מלחמה אחרי שהיא הבטיחה להיות שם אז אתה בא להציע לי לבנות בית מקלקר,זה מה שאתה עושה.2)לישראל תיהיה הזכות להגיב אם ההסכמים יופרו.(אגב,עם מי בדיוק ההסכמים אם אמרת שהפלסטינים לא מעניינים אותך,עם גרמניה? מה תקנה פלפל בעפולה ותשלם בחדרה? )מה זה הסכמים אם הקהילה הבין לאומית,זה חתיכת נייר.הרי דברים בעולם הולכים על אינטרסים,היום ככה ומחר אחרת.אז בעולם של אינטרסים תעשה הסכמים עם קהילה בין לאומית שהפרה ומפרה הסכמים כל הזמן? מה,לא למדת היסטוריה? לא ראית מה קרה אחרי שפינינו את עזה? העולם לא נתן לנו להגיב והאשימו אותנו בפשעי מלחמה אז זה לא מה שיקרה אם נצטרך להגיב לירי מקלקליה או טול כרם?מה,אירגוני זכויות האדם יעלמו פתאום?האנטישמים בעולם יעלמו פתאום? אחרי פינוי עזה מחאו לך כפיים בדיוק יומיים,כמה זמן ימחאו לך כפיים אחרי שתפנה את יו"ש? בוא ניהיה לארג'ים,שלושה ימים,אחרי זה יגידו לך שהאדמות ליד פתח תקווה גם שייכות לפלסטינים,מה תעשה אז? אתה אומר שהפלסטינים לא מעניינים אותך והם כמו עקרבים.סבבה,קודם תלך יחף בשדה מלא עקרבים,אם הם לא יעקצו אותך יהיה אפשר לדבר על הרעיונות שלך שאומרות דבר פשוט."מכיוון שמסביבנו יש מיליארד אנשים שרוצים להשמיד אותנו,בוא נצטמצם,ניהיה קטנים ואז הם אולי לא ימצאו אותנו".זה פחות או יותר ההגיון בדברים שלך.הגיון אמיתי אומר שאם יש מיליארד אנשים מסביבנו שרוצים להשמיד אותנו,אנחנו צריכים להיות גדולים וחזקים עם גבולות רחבים.זה נקרא הגיון.מפה צריך לחשוב איך חיים עם הפלסטינים אבל לא לברוח כי כשאתה בורח,רודפים אחריך לכל מקום ותאמין לי שירדפו אחריך עד שתעלם לכיוון קפריסין. לצערי יש עוד אנשים כמוך ששבויים בחלום הזה ולא רוצים להתעורר ולכן אני מגיב.
כתוב תגובה ל- באום
ההגינות מחייבת
  ישראל עם רם   7/01/16 19:29
שתציג כעת את החזון שלך. לא מה ״לא״ אלא מה ״כן״ ובמונחים של תוחלת.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
בבקשה,
  באום   7/01/16 23:06
ראשית,על מנת שתוכל לשפוט את דברי כהלכה,אומר לך שאני חי נושם ובועט בנישה החילונית ומשתמש בכלים שהורישו לי אבותי החלוצים.אני מאמין בחוט שני שעובר לאורך דורות שאסור שיתנתק.לכל אחד יש את חוט השני שלו.אני לא מאמין באלוהים,אני יודע שיש אלוהים.שים לב טוב למשפט הזה כי הוא מבדיל אותי מהחילונים וגם מהדתיים וזה משפט מפתח. הקיום של העם היהודי בארץ ישראל תלוי בשני פזות שבלי אחד מהם,אין צ׳אנס להחזיק פה מעמד לאורך זמן.האחד זה הקיום הפיזי והשני זה מה שמוגדר במגילת העצמאות " מאוויים רוחניים".דמוקרטיה,שוויון זכויות,ערכים אוניברסלים הם דברים יפים ונכונים אבל הם רק חלק ממה שנקרא "מאוויים רוחניים". כלומר,בנוגע לפזה הזו, אם לא נגיע לאן שהעם היהודי אמור להגיע מבחינת הספרה,אנחנו נעוף מפה.מי שחושב ששיא השיאים זה "ארץ נהדרת" ,ספריו של עמוס עוז ומשנתו של אהרון ברק, לא יודע על מה הוא מדבר.כלומר,מבחינת תוחלת כדבריך,אין לנו ברירה אלא להגיע לדרגות רוחניות שאליהם אנחנו אמורים להגיע שזה אומר יכולת שהייה בכל חלקי הארץ כי הארץ עצמה היא חלק מאותם "מאוויים רוחניים".הערכים הרוחניים אליהם אנחנו אמורים להגיע,משתקפים מהנוף של הארץ ובדיוק בגלל זה אברהם בא לפה.שים לב טוב למשפט הזה כי פה מסתתר הצעד הראשון בהבנה.אין שום אפשרות שלפני 4000 שנה אברהם בא לפה ואחרי כל השנים האלה אנחנו חוזרים לאותו מקום והארץ הזו תיהיה עוד ארץ כמו כל הארצות.אין דבר כזה.יש פה דברים שצריך לחוות ולראות אותם אם החלטת שאתה רוצה לראות אותם.אם אתה בא וטוען שצריך לתת חבלי ארץ למישהו אחר ולוותר עליהם,אתה אומר שהפזה של "מאווים רוחניים" לא קיימת שזה אומר יציאה חזרה לגלות .במילים אחרות, כל הארץ חייבת להיות שלנו וזה עיניין של תוחלת אחרת אין לנו מה לחפש פה.לא אכנס להסברים נוספים בנושא כי לא תבין אותם ואני לא רוצה להעמיס עליך.אני גם יודע שלא תוכל לעכל את מה שאמרתי לך אבל זרקתי את זה לרשת. בפזה של הקיום הפיזי, החזון שלי הוא ארץ גדולה ורחבה.כאסטרטג וכמצביא בפוטנציה אני יודע שמדינה קטנה עם כמה מיליונים של אנשים שבטח תגדל לכדי 20 מליון בעתיד,לא יכולה לשרוד באזור של מאות מיליונים ערבים שנלחמים אחד נגד השני במובנה שלהם.שלא לדבר על ישות ציונית שזרה להם ורק מפריעה להם. שום דבר מבחינתם לא יקרה אם אותם יהודים שחיים פה ישחטו ויעלמו מהאזור והם אומרים את זה פעם אחר פעם. מי שמסתכל מאה,מאתיים,שלוש מאות שנה קדימה, כל הדיבורים על קהילה בין לאומית,בית המשפט בהאג, עיתון "הארץ" , ונשיא ארה"ב הם בדיחה ולא יותר.בעוד מאה שנה עיתון "הארץ" לא יהיה,הקהילה הבין לאומית תשתנה מהקצה אל הקצה וארה"ב אולי כבר לא תיהיה.כלומר,מבחינת תוחלת אנחנו חייבים ארץ גדולה,רחבה עם עומק אסטרטגי גדול. אחרי שהבנו את זה מתחילים לטפל בבעיות השוטפות כמו הפלסטינים. במידה שנגיע למצב אפוקליפטי,נצטרך לגרש את הפלסטינים מהארץ ולא תיהיה לנו ברירה.200000 אלף הרוגים יהודים ישנו גם את התפיסה שלך.אבל,בעיקרון,לפלסטינים צריכה להיות אוטונומיה על שטח שיוסכם.לא מדינה,אוטונומיה.שליטה בטחונית שלנו.עכשיו,זה מצב לא פשוט ויש עימותים,אינתיפאדות,הרוגים ופצועים אבל זה חלק מהתהליך ואין ברירה אלה להמשיך כי כל נסיגה שלנו רק תדרדר את המצב שלנו עוד יותר.מי שחושב שיש אפשרות לעשות שלום ,משלה את עצמו ושכח לעשות 1+1 אחרי כל הנסיונות.באיזה שלב צריך להבין דברים מתוך דברים ולא להתעקש על מנטרות שעבר זמנם.מדינה דו לאומית לא תקום כמו שלא קמה עד היום.ההבדל בין אתמול,היום ומחר הוא במספרים.יש בעיה עם ערביי ישראל שהם גי
כתוב תגובה ל- באום
המשך
  באום   7/01/16 23:47
ישראל שהם גיס חמישי ואני מאמין שהעימות איתם בוא יבוא.ולסיכום.החזון שלי כפי שביקשת הוא,ארץ גדולה ורחבה ותנועה מתמדת לעבר "מאוויים רוחניים". בלי שני אלה אפשר לסגור את הבסטה.ביקשת תוחלת,קיבלת.אגב,חזון זה לא דבר מתמטי שלוקח כל פרט ופרט בחשבון ויכול לנבא בדיוק מה יהיה ואיך הדברים יראו בדיוק.חזון זה אופק שאתה הולך אליו והדבר החשוב הוא למצוא את הכיוון.בדרך יש הפתעות לרעה ולטובה כמו בכל מסע אבל אתה ממשיך. .
כתוב תגובה ל- באום
תענוג צרוף
  ישראל עם רם   8/01/16 10:51
אבל למה עלבונות אישיים? אני דווקא רוצה שתרחיב במה שלכאורה לא אבין. כי החלק הרוחני הוא שעושה את ההבדל בין ארץ ישראל לאוגנדה או ארגנטינה.
ואם יורשה לי, אני מזה בדבריך הד לקרינה קוסמית עתיקת יומין.. קשר לשלמה?
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
זה לא
  באום   8/01/16 11:24
עלבונות אישיים אלא זהירות מלהגיע למקומות שאנשים בדרך כלל לא רוצים להקשיב יותר.
כתוב תגובה ל- באום
נראה לי שהאשכול הזה
  ישראל עם רם   8/01/16 14:45
חרג מגבולות המאמר. גם בשמירה על המצב הקיים, לשיטתך, אי אפשר להמשיך להתייחס לטרור כאל מחלה כרונית וחשוכת מרפא, אלא בטרנספר. מאיר פעיל אמר פעם, שבכדי להתמודד עם האתגרים שהסביבה מציגה, על ראש ממשלה בישראל להיות אדם מאוד מאוד חכם. ובנימין נתניהו לבטח לא כזה ולבטח לא האיש שיצעיד אותנו להגשמת ״מאוויינו הרוחניים״. על חזון אין מה לדבר.
לגופם של דבריך: לעונג יהיה לי להפריך את הנחות היסוד והמסקנות שבדבריך כאחד, אבל נראה לי שתכתובת אישית נכונה יותר למשימה זו.
אם תרצה, שלח לי מייל ריק עם הכינוי לכתובת fx1000@walla.com
שבת שלום
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
4
אין מקרה אחד בהיסטוריה שבו
  הטרור לא חוסל   6/01/16 12:30
או חיסל את המדינה שבה פעל בחרו מה טוב לכם אם בחרתם בחיים אז יש פטנט בדוק לחיסול הטרור, הדגש הוא שהצעדים מבוצעים 24/7 לא כתגובה אלה הפעולה יזומה המתוכננת עד לחיסול מוחלט של המחלה 1. חיסול אקטיבי של כל מחזיק נשק ותומך טרור פעיל 2. יבוש כל מקור מימון ישיר ועקיף 3. חיסול אקטיבי מוגבר של הנהגת הטרור ללא הבדל האם היא מדינית או צבאית 4. עידוד אקטיבי של כל פעיל אנטי חבלני 4. חיסול אקטיבי של תשתיות ברוקרטיות שמנהלות את האירגון החבלני 5. חוסר פשרה מוחלט במלחמה ללא שום נסיגה בכדי שהצד השני יבין שהמלחמה לא תגמר עד לכניעה מוחלטת או חיסול מוחלט במקרה שלנו אם פועלים בדרך זו אני מעריך שתוך מספר חודשים הטרור יחוסל כמעט לחלוטין ואז רק תחזוקה מתמדת תשמור על מצב סביר מאוד
כתוב תגובה ל- הטרור לא חוסל
5
הבעיה היא תרבותית
  אהרון שחר   6/01/16 21:17
הקונספציות של תרבות הנאורות.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il