s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בן-גוריון: "אין שום ערך לאצ"ל"
מאת: אורי מילשטיין  |  14/10/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בראש מעייניו של "הישוב המאורגן
  ראומה   14/10/16 11:44
ושל ה"הגנה" עמדה שאיפת הכוח והשליטה על הישוב. והיה זה על חשבון המאבק באויב בערבי. אבל שני הצדדים לא ידעו להתעלות מעל שנאתם התהומית, אלה לאלה. בשלב מסוים, ז'בוטינסקי ובן- גוריון הבינו שהמאבק באויב קודם למאבק הפוליטי. אבל, כידוע, הנהגת הישוב לא הבינה זאת.
כתוב תגובה ל- ראומה
בן גוריון הבין ?
  ארי כספי   14/10/16 12:29
איך זה מתקשר לסיפור של "אלטלנה" ? יותר ויותר מתברר שהאינטרס העליון של בן גוריון היה להישאר בשלטון. לכן הדיח כאלה שנראו לו "מסוכנים" (יגאל אלון למשל) וקידם לקקנים כמו פרס, דיין,קולק , אבריאל ועוד. אגב, אני מצפה מאורי מילשטיין להתרכז כעת בנושא "שמעון פרס" , לפני שהתמימים יחשבו שבלעדיו אין לנו סיכוי להמשיך ולהתקיים.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
לא רק פרס גם בן גוריון וכל
  חייל 1948   14/10/16 14:37
חבורת המלקקים סע לקנזך הבריטי פתוח עכשיו שנות 1940 עד 1948 ובדוק האם הם היו מרגלים בריטים כמו טדי קולק שהיה שיך לחבורה די רוצים את כל האמת על התקופה אף אחד לא חי כבר והדור שלי דורש את האמת כמה שהיא תכאב
כתוב תגובה ל- חייל 1948
סבא 1948 למה לנסוע רחוק?
  פועה   14/10/16 18:37
טדי קולק שיתף פעולה עם הבריטים. הוא עשה את זה בהוראת ומטעם ההגנה. הבריטים לא היו אויב! לא של הציונות לא של הישוב, לא של ההגנה, ולא של הפלמ"ח! הם היו אויב של הפורשים אצ"ל ולח"י והפורשים היו "כאב ראש" גדול להנהגת הישוב הרבה יותר מאשר לבריטים.
כתוב תגובה ל- פועה
הבריטים לא אויב - ח-ח-חה ומהו
  ליל הגשרים   14/10/16 23:25
ומהי השבת השחורה - ומהו הנשק ביגור - ומה עם רמת הכובש.
ומה עם תנועת המרי העברי?

מנסה לשבש היסטוריה רק כדי להתאימה לתפיסות המעוותות שלך?

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- ליל הגשרים
ומה עם ההעפלה ?
  ארי כספי   15/10/16 09:42
מדוע נוסעי ספינות מעפילים הוגלו לקפריסין ? מדוע עמד גנראל בריטי (גלאב פחה) בראש הלגיון הערבי ? עם ידידים כאלה לא צריך אויבים.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
קרא את תשובתי למיכל מירושלים
  פועה   15/10/16 10:08
גם בעניין העפלה הבריטים לא הוגדרו כאויב! הם פעלו בעניין הזה מתוך האינטרסים שלהם ונגד האינטרס היהודי המובהק ולכן התרחשו מבצעי העפלה כפי שנאגר אמל"ח והוטמן מפניהם בסליקים. האינטרס הלאומי היהודי שבוטא ע"י הנהגת הישוב חייב שלא להפוך "את הבריטים לאויב!!! בדיוק בשל כך כונו אצ"ל ולח"י "פורשים
כתוב תגובה ל- פועה
אתה 100% צודק ומחזק טענתי
  נגד פועה   15/10/16 11:33
מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- נגד פועה
הערתך משקפת את בעיית הימניים
  פועה   15/10/16 10:00
המציאות היא לא שחור לבן כפי שהאמינו הפורשים אז והימניים היום. במציאות, בין השחור ללבן יש לפחות "חמישים גוונים של אפור". יש מדיניות גלויה ויש נסתרת יש מדיניות מטעה ויש מדיניות מניפולטיבית יש ויש ויש. הבריטים מעולם לא הוגדרו ולא היו אויב! (מלבד ע"י המיעוט הפורש) בשנתיים האחרונות למנדט הם הלכו ונעשו ליריב. גם ממה שמביא מילשטיין אפשר ללמוד שבכל הפשיטות של הבריטים לרבות בשבת השחורה היהודים לא אחזו בנשק כדי להתנגד. במבצע ליל הגשרים למיטב זיכרוני לא נהרגו חיילים בריטיים. המבצע הזה נעשה בשלהי המנדט, כדי למנוע חדירות כוחות ערביים מחוץ לגבולות פלסטין א"י, והבריטים דווחו עליו. זה לא נוהג שמקובל מול אויב.
כתוב תגובה ל- פועה
ליל גשרים יוני 46 -שלהי המנדט?
  ח-ח-חה   15/10/16 11:40
רמת הכובש - סוף 1943 - שלהי המנדט? ח-ח-חה

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- ח-ח-חה
מ-1945 סוף המלחמה זה כבר סיום
  פועה   15/10/16 17:35
הלם השואה בעיית לחץ הפליטים היהודים באירופה התחלת המלחמה הקרה מדיניות האינטרסים הבריטית נוטה בגלוי לצד הערבי מתחילה תקופת סיום המנדט. ועדין ולמרות זאת הבריטים אינם אויב!!! להגדירם כאויב, זה בערך כמו לטעון שממשלת ישראל ממשלת שרון (להבדיל) בעת פינוי ישובי הרצועה הייתה אויב!!!
כתוב תגובה ל- פועה
פועה, מה יהיה ?
  מגיב ותיק   15/10/16 23:41
להזכירך, תנועת המרי שהוקמה באוקטובר 45 (הצטרפות ההגנה לאצ"ל וללח"י), לא עסקה בחלוקת פרחים וסוכריות לצבא הבריטי סביבנו אלא בתקיפתם, גשרים, תחבורה ובשיאה הטיל סנה על האצ"ל להרים את המטה הבריטי באגף במלון המלך דוד (לא משנה שלאחר מכן הם ההגנה השתפנו מהתוצאות).

אוייב באבו אבוה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אולי "השתפנו" אבל כנראה צדקו.
  פועה   16/10/16 00:31
השימוש שלך במילה "השתפנו" מעיד על ראייתך המוטה והחד ממדית.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה, מה יהיה (2) ?
  מגיב ותיק   16/10/16 10:36
ניכר בעליל כי נסתתמו טענותייך/ך לאחר שטעית בראיית היישוב את הבריטים, ועברת לעסוק "בראייתי החד צדדית", אבל מה פירוש "צדקו" ?

לאחר שהארגון המשותף ("המרי העברי" קבל החלטה (של ההגנה) לתקוף את מטה הבריטים במלון המלך דוד, הטיל סנה שהיה אחראי למבצעים על האצ"ל את המשימה.

לאחר שהתבררו התוצאות, לאחר תגובת הבריטים, כל ההנהגה של אז , ויצמן וב"ג ואחרים - קבלו רגליים קרות ונהגו בניבזות ופחדנות ועסקו בעלילת דם נגד הרביזיוניסטים - תכונה שאפיינה אותם בעוד מספר מקרים.

לזה קוראים בתורכית מדוברת - פחדנות וניבזות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מידיעתי סנה יודע, לא הורה לבצע
  פועה   16/10/16 13:11
היה רק תאום כדי שלא יתרחשו תקלות וירי דו"צ בין כוחותינו. לא יודע על ההיקף ולא על כמות ולא אישר את את הפעולה. ההסכם היה שכל ארגון יהיה אחראי בעצמו הן לביצוע והן לתוצאות. זה נוהג ידוע של תומכי האצ"ל להימלט מהאחריות ולהמציא שותפים לכישלון. זאת הייתה מדיניות מוצהרת של ההגנה וגורמיה לא להזדהות עם פעולות הטרור של האצ"ל. מכאן גם ההסתייגות הגורפת מהמעשה ומתוצאותיו הקשות. היה צריך להיות אידיוט גמור כדי "לא להשתפן" ולתת תמיכה לאצ"ל על המעשה הבילתי מדוד הזה. מכל מקום זה לא משנה את עצם העניין שהבריטים לא הוגדרו/הוכרזו אויב!
כתוב תגובה ל- פועה
אז ידיעותייך /ך לקויות
  מגיב ותיק   16/10/16 21:09
לכן מומלץ שתתעמק/י בפרק הזה (של מילשטיין שאמין עלי, ומגובה בציטטות ומובאות)

(אגב, יש עוד מקורות לשת"פ בארגון המרי אם תרצה/י אביא אותם)

news1.co.il

"מדיניות מוצהרת של ההגנה לא להזדהות" ?, בדיחה, הם היו שותפים.

תתרכז/י בפסקה של פיצוץ מלון המלך דוד ובגוף שנקרא "וועדת איקס".

הלבטים היחידים היו העיתוי המדוייק של ביצוע הפעולה.

שוב, אלו היו הלבטים היחידים !

לכן כול הפרשה הנה אות קלון על מנהיגות היישוב וחבורת הפחדנים שניסו לרחוץ בניקיון כפיהם ולהתחמק מאחריות ושותפות.

שימי לב להערה של יגאל עילם (33)

יגאל עילם כתב אחר-כך: "משה סנה ויצחק שדה לא גילו אומץ-לב מוסרי מספיק בפרשה זו, והתנהגותם גבלה בהתחמקות מאחריות לפיצוץ".

אה, כעת ברחת להגדרות פורמליות (הוגדרו, הוכרזו) אל תהיי/ה מגוחך/כת, כול הפרק עוסק במלחמה נגד הבריטים.

אוייב באבו אבוה .
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
קראתי ומילשטיין מאשר את טענתי
  פועה   16/10/16 23:48
ההוראות של ועדת איקס עקב לחצי ויצמן היו לדחות. בגין קיבל מספר פעמים מסנה בקשות לדחות, והוא גם דחה את הפעולה לפחות פעמיים עד שנמאס לו מהדחיות והחליט לבצע! המחלוקות עם וייצמן לגבי היחס לבריטים זאת רק הוכחה לטענתי שהבריטים לא הוגדרו אויב! אם היו מוגדרים כך חיים ויצמן היה מתפטר מיד מתפקידו. לחצי אלפי פליטים יהודים שארית הפליטה וההזדמנות לעלותם לא"י חייבו מציאת פתרון דחופה שויצמן התקשה לספק. ההתנגדות הבריטית לפתיחת השערים הביאה לכך שהגורמים "קיצוניים" שהיו תמיד בהגנה (סנה, יצחק שדה, ועוד) התגברו ולחצו על ב.ג. לבצע פעולות אלימות נגד הבריטים. וארגוני הפורשים לחצו ואיימו מהצד השני שיפעלו על דעת עצמם. מפקדי ההגנה שהיו באופן אישי בעד מעבר לאלימות אך לא יכלו להמרות את פי ההנהגה, היו חייבים להיות בקשר ולשמור על קשר עם אצ"ל ולח"י ולכן השתמשו מחוסר ברירה, בטקטיקה של הדחיות. לכן בשורה תחתונה, בגין סרב להיענות לבקשת סנה ולדחות, וביצע את הפיצוץ על אחריותו! אצ"ל גם הודה מיד בכך ולקח על עצמו אחריות מלאה בעיקר בלחץ ועדת איקס! רק מאוחר יותר כחלק מהמאבק התעמולתי התדמיתי, חיפשו אנשי אצ"ל "שותפים לכישלון" עקב האסון. אני טורחת ומפרטת למרות שזה לא העניין. נדמה לי שזה גם עולה מתאורי מילשטיין על פיצוץ המלון.
כתוב תגובה ל- פועה
לולינות
  מגיב ותיק   17/10/16 00:45
נדיה קומנצ'י הייתה מסמיקה מקנאה למראה ביצועי לולינותך .

מילשטין לא מאשר דבר וחצי דבר מכול מה שכתבת כי :

1. סנה לא היה מעורב ותפקידו היה למנוע ירי כוחותנו על כוחותנו.

2. לא נלחמו בבריטים כאוייב.

המפלט שלך :

האם הבריטים הוגדרו כאוייב, אין כאן מקום להגדרות, ב"ג ראה בהם אוייב ולכן לחץ לחקות את מעשי האצ"ל, אליו הצטרפו סנה וגלילי.

וויצמן ? ב"ג "לא ראה" את וויצמן ממטר, וכעת את נתלית /אתה נתלה בויצמן, עניין מגוחך.

"טקטיקה של דחיות" זו הגדרה מוזרה לפחדנות שאחזה בחלקים מההגנה עם ההצטרפות לתנועת המרי.

האצ"ל לא לקח על עצמו "אחריות בלעדית" אלא מ-ת-ח-י-ל-ה גינה את הבוגדנות של ההגנה.

את/ה מתעלמת שוב ושוב מהעובדה כי סנה במכתב כתב לבגין כי עליהם מוטל לפוצץ את מלון המלך דוד:

ב-1 ביולי 1946, כתב משה סנה אל מנחם בגין:

א. עליכם לבצע בהקדם האפשרי את הצ'יק ואת הבית של עבדך משיחך. הודיעני על המועד. מוטב בבת אחת. אין לפרסם זהות הגוף המבצע - לא בפרסום מפורש ואף לא ברמיזה.

"הצ'יק" פירושו "מלונצ'יק" - מלון המלך דוד, "הבית של עבדך משיחך" פירושו בניין "האחים דוד", שנועד כמטרה ללח"י (הכינוי שאב השראה מהפסוק האחרון בתפילת נשמת כל חי: "על כל דברי שירות ותשבחות דוד בן ישי, עבדך משיחך").

כול אלה נוגדים את טענותך/ייך הראשונים בדבר תפקידו של סנה והאם נלחמו בבריטים כאוייב.

לוליינות לוליינות, אבל צריך להזהר לא ליפול על האף.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
פשטנות כבר כתבתי אוסיף התממות
  פועה   17/10/16 13:49
נדיה קומנצ'י כבר מזמן על הקרשים, הגיע הזמן שתתעדכן בנעשה בהתעמלות נשים, כמו במה שנעשה פעם, עוד לפני נדיה, בעולם המחתרות. ב.ג. "הפסיק לראות" את ויצמן אחרי החלטת החלוקה באו"ם ב-1947. לפני זה הוא ראה גם ראה אותו טוב מאד! כי השם ויצמן פתח לו הרבה דלתות שבגין בחלומותיו הפרועים אפילו לא חלם להכנס בהן. הדינמיקה וההתנהלות המחתרתית דומות, במובנים רבים, להתנהלות של ארגוני עולם תחתון מחלקים טריטוריות ונשמרים לא לדרוך זה לזה על הרגליים. לכן מנחם בגין, גם אם היית תולה אותו, לא היה מקבל פקודות מסנה! אתה מעלה בדעתך שהיה מקבל פקודות "מהפחדנים"? או "מהבוגדים" משתפי הפעולה עם הבריטים??? לכן "חולקו טריטוריות" בין "ארגוני הפשע" וכל ארגון אמור היה לפעול בטריטוריה שלו! להגנה שהייתה מקושרת רשמית להנהגה ולכן גם לצבא הבריטי, אסור היה לחשוף שהיא מתכוונת לפעול צבאית נגד הבריטים! כל הפתקים ששלח סנה לבגין היו במסגרת היותו מתאם ושומר הקשר עם האצ"ל. לא מחלק פקודות לא מצווה ובגין לא על תקן של מציית! זה הרוח, זאת הדינמיקה! אילו בגין היה נשמע לסנה כטענתך המגוחכת, הוא היה דוחה שוב ולא היה מבצע! זה כל העניין שבגין נשמע, "לארגון הפשע" שלו! הוא לא נשמע ולא ציית לסנה או לב.ג. או לגלילי או למי מהם. לכן "במעשה לולינות" אחרון אסכם ש"ההשתפנות והפחדנות" הם מושגים שלקוחים מהלקסיקון של ארגוני פשע וארגוני מחתרת אידאולוגים שלעיתים מתפתים לפשוע. היה תאום בין מחתרתי, הייתה "חלוקת טריטוריות ומשימות" כללית והייתה ידיעה כללית. המידור המחתרתי הזהירות והחשדנות מנעו חשיפת מידעים מבצעיים קונקרטיים.רת במאבק המאוחר על הנרטיב ההיסטורי של מלחמת השחרור שואפים הצדדים לשפר תדמיות למען הדורות הבאים. ואתה בתמימות או בהתממות משרת מטרה זאת בנאמנות מחשידה.
כתוב תגובה ל- פועה
הרבה מלל, מעט תוכן
  מגיב ותיק   17/10/16 14:36
בתחילה מסכים אתך, קומנצ'י כבר פסה וחשבתי לכתוב נדיה קומנצ'י הזכורה לטוב...

אבל זו ההסכמה היחידה שלי אתך...

הרבה מלל על ויצמן הפרו בריטי בו מצאת מפלט, ידוע שויצמן היה אהוב הבריטים ולהיפך, אבל לא ויצמן קבע אלא ב"ג, מומלץ שתקראי את העובדות סביב פרשת תנועת המרי ואל תסחפי לדברים לא רלבנטיים.
והם העובדה שסנה הטיל על האצ"ל את פיצוץ מלון המלך דוד.
והעובדה שתנועת המרי בניצוח ב"ג, סנה וגלי שקבעו את מהלכי הלחימה (האנטי בריטי במהותו) ראו בבריטים אוייב ונלחמו בו.

האם בגין הסכים לקבל את מרותו של סנה ? לא זאת השאלה ולא מדובר על ציות של בגין או לא, הצטרפות האצ"ל לתנועת המרי נעשתה תוך הסכמה מוחלטת לגבי השת"פ במבצעים צבאיים, חוץ מרצונם להצטייד בנפרד (מומלץ שתקראי שוב את הפרק על האיחוד)

צר לי, נפלת על האף ואת מנסה למצוא מפלט בוייצמן או בבגין האם היה בעל אופי לקבל מרות או לא.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לא נותר לי אלא להאנח ולספר לך
  פועה   17/10/16 15:52
שרוב העדויות מפי השותפים לארועים נעשו לאחר קום המדינה ולאחר ירידת קרנו הפוליטית של ב.ג. רבים מהעדים נמצאו כבר במוד של פיוס וסלחנות הדדיים. צריך להתיחס לעדויות המאוחרות שלהם בהתאם.
כתוב תגובה ל- פועה
לא צריך להאנח ולא להזיל דמעה
  מגיב ותיק   17/10/16 20:42
אלא להיות ישר עם העובדות כפי שעלו סמוך להתרחשותן.

מסכים אתך כי עדויות מאוחרות יכולות להיות מוטות, אבל במקרה זה הדברים מונחים לפנינו, קריאה בארכיונים הבריטיים, קריאת יומני ב"ג ודברים שנכתבו סמוך להתרחשותם באצ"ל, בלח"י ובהגנה.

ממליץ לקרוא משהו רלבנטי על אותה תקופה והערכת מניעיו של ב"ג עת החליט להסלים את הפעולות נגד הבריטים:

in.bgu.ac.il

לדעתי כול העדויות האלה מצביעות על כך :

1. כי ב"ג החליט להסלים באופן קיצוני את התנהלותו כלפי הבריטים.

2. פיצוץ מלון המלך דוד התבצע כשת"פ של תנועת המרי העברי, ההגנה והאצ"ל.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
ציטוט דוגמה מתוך הקישור שצרפת
  פועה   17/10/16 21:52
"הכרך הראשון מתחיל במשבר הגדול ביחסים בין היישוב לבין הממשל הבריטי לאחר ׳השבת השחורה׳ של יוני 1946 .משבר זה עשוי היה להיראות כשברון המדיניות שהחלה עם תוכנית בילטמור ב־1942 ונמשכה באמצעות פעילות הטרדה של ׳תנועת המרי׳ מאז סתיו 1945 .פעולות אלו, שכונו ׳המאבק׳, עדיין יכלו להיחשב כפעילות ׳למען חידוש הברית׳ (עם בריטניה)". חזרה למה שהתחלת בו וגררת אותי למרות שזה לא שייך לעניין העיקרי. תחפור תעדור תקרצף תחצוב, לא תמצא שבב שמעיד שב.ג. או ההנהגה הגדירו את הבריטים אויב. איך אומר נתניהו יקירך, "תחפרו תחפרו לא תמצאו כלום אתם יודעים למה? כי אין כלום!" ב.ג. בתסכולו צווח בוז לבווין אבל לא היה מסוגל להגדיר את סמל הדמוקרטיה הפרלמנטרית המערבית שהעניקה את הצהרת בלפור, שהכריעה את היטלר, "אויב!" מי שלו מבין את זה לא מסוגל להבין את ב.ג. בשונה מבגין שראייתו הייתה שטחית: יש יהודים ויש גויים רודפי יהודים או אנטישמיים.כל מי שפועל נגד האינטרס היהודי הוא אוייב העם היהודי
כתוב תגובה ל- פועה
אוי ואבוי... וכמה הערות
  מגיב ותיק   17/10/16 22:38
1. נתחיל מזה שנתניהו אינו "יקירי" למרות שבחרתי בו כברירת מחדל מול ציפיבוזי לאחר שהתכוונתי בתחילה להצביע לבנט, אבל באמת זה זה לא חשוב וזה בא כתגובה שלך להסיט את הדיון לצדדים שכאילו נוחים לך (וייצמן, האם הכריזו רשמית על אוייב וכו')...

2. צר לי, קריאתך שטחית , האמת שטעיתי בקישור למאמר אחר של מאיר אביזוהר שמדגיש את נחישותו של ב"ג להלחם בבריטים ולהסלים את המאבק אתם, אבל גם בקישור זה ישנם כמה ביטויים לכך, אבל למה לתת לעובדות לבלבל אותך ?

אגב, באותו מאמר (שטעיתי בקישור לו ) ישנם גם קווי הפעולה שהותוו לשת"פ במסגרת תנועת המרי העברי שם הוגדר כי הפעולות יקבעו ע"י מטה משותף בראשות סנה, (וזה לטענתך כי בגין לא היה בנוי לקבל הוראות מההגנה...) אבל חבל להביא את הקישור הזה כי תצטרכי שוב לבצע אקרובטיקה כדי ליפול על הרגליים ...

מצחיק שאת תובעת "הגדרה" פורמאלית של הבריטים כאוייב כשכול הפעולות מצביעות על לחימה באוייב, אבל כבר הצבעתיי על זה כעל המפלט שלך.

עוד "משו", לא יודע אם ב"ג צווח או לא , אבל אני יודע (וגם מאיר אביזוהר כותב על כך) כי הוא הצליח לנטרל את ויצמן ולהעמידו בפינה .

חפשי לבד את החומרים שפרסם בנושא מאיר אביזוהר, (אולי גם הוא לא מספיק טוב...)

אוי כמה שקשה לך להודות כי טעית.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
טועה בקישור וטועה ומטעה בהבנה.
  פועה   18/10/16 13:29
בחרת נתניהו כי נבהלת "מהערבים הנוהרים לקלפיות!" ההתלבטות שלך במי לבחור מזכירה התלבטות מה לבחור לאכול "נבלה או טרפה"? בשונה ממך! לי אין איזו מוטיבציה אישית לגבור עליך, רק משום שאתה ימני. לתיוגים אין ערך בעיני הם כובלים, ואתה כבול! לעצם העניין, אין לי מה לחדש שלא כתבתי כבר קודם. אסכם: שאצ"ל ולח"י הוגדרו טרוריסטים "פורשים!" הבריטים לא הוגדרו אויב! אלא הריבון השולט האחראי בתוקף המנדט. המאמץ המאוחר, להחדיר את הפורשים דרך איזו פרצה צדדית לתודעת האתוס הלאומי, מובן אבל לא נכון היסטורית. מאחלת לך יתר הצלחה בבחירה הבאה.
כתוב תגובה ל- פועה
לא...
  מגיב ותיק   18/10/16 13:50
1.למרות שחזרתך לביבי מצביעה על כך כי בעיקר הוויכוח נכשלת, בכול זאת אענה לך, מתחילה חשבתי להצביע לבנט אבל כשבוע לפני הבחירות הייתי בת"א והתרשמתי מהשילוט המגעיל ומאווירת השקר וההכפשות נגד ביבי, לכן החלטתי כי לפעמים יותר חשוב להצביע בשכל במקום הלב וכך עשו גם משפחתי וכול סביבתי.

2. לעצם הויכוח את חוזרת כתקליט שבור על דברים שלא היו בויכוח:

א. את נתלית בחוסר הגדרה של היישוב את הבריטים "כאוייב" ואינ טוען שמה שנראה כברווז, מגעגע כברווז והולך כברווז - הוא ברווז,(אפילו ב"ג געגע כברווז...) ההגנה בראשות ב"ג ורוב ראשיו נלחמו בבריטים כאוייב, מה עשו ? חפשי בתולדות תנועת המרי העברי...

ב. מחלוקת התפקידים בתנועת המרי וממעשיו של סנה ברחת כמו מאש (לאחר שהגדרת אותו בטעות כמפקח כדי שלא יהיה ירי של כוחותנו על כוחותנו)
סנה כ"קמב"ץ תנועת המרי הועיד את הפיצוץ לאצ"ל, מומלץ שתתעמקי בעדויות (מאיר אביזוהר כבר אמרתי ? כעת תוסיפי לזה את עילם)

נסי להגיד פעם "טעיתי" תראי שזה לא כואב...

3. הבחירות הבאות ? אני לא מודאג, לפי התנהלות השמאל הישראלי עד כה העניינים סגורים.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תראה ברווזים, אשאר עם העובדות.
  פועה   18/10/16 17:26
בדקתי, המטפים והמתזים יבשים לחלוטין לא הייתה אינדקציה לעשן, בטח שלא לאש! תרגע אין צורך לברוח....
כתוב תגובה ל- פועה
בסדר, בסדר, תשארי עם ה"עובדות"
  מגיב ותיק   19/10/16 10:57
"היה רק תאום כדי שלא יתרחשו תקלות וירי דו"צ בין כוחותינו"

"סנה יודע, לא הורה לבצע"

בסדר.

ביי.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
נזכרתי ולכן רק אשלים עוד משפט.
  פועה   19/10/16 18:12
"לחברה' האלה אז," הטרמינולוגיה וההגדרות היו חשובות ועתירות משמעות. לכן זה לא היה סתם מקרי שהמדיניות האקטיבית נגד הבריטים כונתה "מאבק"! ולא סתם "מלחמה". כי מלחמות מנהלים תמיד נגד אויבים! מאבקים לא! הפורשים קראו במפורש ל"מלחמה באויב הבריטי!" ביי
כתוב תגובה ל- פועה
גם ההגנה במסגרת תנועת המרי
  מגיב ותיק   19/10/16 23:58
קראה למלחמה בבריטים...

אפע'ס נראה לי שאלה הרהורים של חדר מדרגות, לא ככה פועה ? אבל אם את רוצה להמשיך ולעשות צחוק מעצמך, המשיכי...

ולעצם העניין :

יומיים לאחר "השבת השחורה" התכנסה מפקדת ההגנה בראשותו של משה סנה, לדון בדרכים לתגובה. דעת המשתתפים היתה שיש להמשיך במאבק המזוין וזאת כדי להוכיח לבריטים שלמרות המאסרים ההמוניים, לא הצליחו לשתק את תנועת המרי העברי. וזה לשון הכרוז שהופץ ב-2 ביולי 1946 מטעם תנועת המרי הפותח במשפטים:

בריטניה אסרה מלחמה על עם ישראל, עם ישראל ישיב במלחמה
את הכרוז של תנועת המרי (ההגנה האצ"ל והלח"י ניתן לקרוא כאן
tfilulari.com
google.co.il

באותו כינוס, מפקדת ההגנה החליטה לבצע שלוש פעולות נגד השלטון הבריטי. האחת - פשיטה של הפלמ"ח על מחנה הצבא בבת-גלים לשם החרמת נשק (לפי הידיעות של הש"י, הועבר לשם הנשק שנלקח ביגור). ביצוע הפעולה השנייה הוטל על האצ"ל - פיצוץ בניין מלון המלך דוד, בו שכנו המפקדה הראשית של הצבא הבריטי ומשרדי ממשלת המנדט. על לח"י הוטל לפוצץ את בניין "האחים דוד" הסמוך לו, בו שכנו משרדי הממשלה. סנה הציג בקווים כלליים את התכנית בפני ועדת -9x לאחר קבלת אישורה של ועדת -x-, כתב סנה אל מנחם בגין: 10
א. עליכם לבצע בהקדם האפשאי את הצ'יק [הכוונה למלון המלך דוד] ואת הבית של
"עבדך משיחך" [הכוונה לבניין האחים דוד]. הודיעני על המועד. מוטב בבת אחת. אין
לפרסם זהות הגוף המבצע - לא מפרסום במפורש ואף לא ברמיזה.
ב. אף אנו מכינים משהו - פרטים נודיעכם בעוד מועד.
ג. יש להוציא את ת"א - כמרכז חיי היישוב וכמרכז פעולתנו אנו. אם בעקבות פעולה תשותק
ת"א .(עוצר, מאסרים), נשותק גם אנו ותוכניותינו. אגב, לא כאן מרוכים העצמים
החשובים של הצד שכנגד. ובכן, ת"א - "מחוץ לתחום" בשביל צבאות ישראל ...
1.7.46 "מ" [משה סנה]

פועה, שוב, אם את רוצה לעשות צחוק מעצמך, המשיכי...
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אתה חוזר על מה שאני מכירה.
  פועה   20/10/16 08:37
על הכרוז חתומה "תנועת המרי" שבאותה עת שויכה לפורשים. הנהגת הישוב וההגנה לא היו מוכנות ולא התכוונו להכריז מלחמה על בריטניה. אתה יכול לטעון שהם "השתפנו" שהם העדיפו להסתתר מאחרי "גבם הצר" של האצ"ל והלח"י. ליל הגשרים הייתה פעולה חד פעמית של ההגנה שנועדה למנוע ולאותת. עצמת התגובה של הצבא הבריטי הייתה חריגה והפתיעה את ההנהגה. הועלו כל מיני רעיונות ויוזמות תגובה ולקח זמן להנהגת הישוב להתעשת מההלם ולהתנהל שוב מול הבריטים. בסוף לא חרגו מהמדיניות הקודמת והעדיפו לבלוע את הגלולה. זאת אחת הסיבות שבגין פעל על דעת עצמו "כדי להדליק את האש בטרם תדעך".
כתוב תגובה ל- פועה
קשקוש
  מגיב ותיק   20/10/16 11:30
אה, כעת תנועת המרי משוייכת רק לפורשים, אלה "דברים שאת מכירה" , צר לי את לא מכירה וכותבת דברים מופרכים...

הכרוז אכן פורסם ע"י תנועת המרי שכללה את ההגנה והוצאה ע"י "החומה" בטאון ההגנה.

תשנני, ע"י החומה, בטאון ההגנה.

כל שאר הדברים שכתבת חסרי שחר.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מגיב ותיק כדאי שתדע כי ויכוח
  עוקב   20/10/16 14:56
עם שמאלניות בוקיות הנו דבר חסר תוחלת, עקבתי פה אחרי התכתובת בה כיסחת פעם אחר פעם את הכותבת הבורה בעובדות מוצקות והיא ממשיכה לסלף, עזוב חבל על הזמן.
כתוב תגובה ל- עוקב
עברתי גם על גרסת אצ"ל שצרפת
  פועה   20/10/16 16:20
וגם היא מגמתית אך מאשרת את טענתי שהבריטים לא הוכרזו אויב ולא הוכרזה נגדם מלחמה! בניגוד ברור להכרזה של אצ"ל. כמה מובאות מגרסת אצ"ל: 1. 1.2.44 כרוז אצ"ל ..."מלחמה בשלטון הבריטי עד הסוף!!!" (עד הסוף של מי???) 2. בפרק "הסזון" קדם לו מפגש ודרישה אולטימטיבית לבגין לחדול ולציית להנהגה. סרוב מוחלט של בגין והמשך הטרור. 3. הסזון אושר מראש ע"י הנהלת הסוכנות הועד הפועל ומועצת ההסתדרות. בעקבותיו מוסגרים לבריטים מאות פעילי אצ"ל ולח"י ונגרמת להם פגיעה קשה. אין סיכוי בעולם שאחרי אירוע קיצוני בגין יציית להוראות של סנה. 4. רק בתום המלחמה 23.9.1945 מאשר ב.ג. לסנה פעולה אחת!!! משמעותית נגד המנדט. ומתנה שת"פ עם הפורשים "בציות קבלת מרות ומשמעת". מופסק הסזון ומתחילים מגעים לשת"פ. 5. "ההסכם" סוך 10/45, (שהוא משמעותי, מובא כתיעוד רק של בגין בניגוד לחומרים אחרים שלקוחים גם מתולדות ההגנה) מתחייב בגין לא לפעול אלא באישור "מפקדת תנועת המרי! מדובר רק על "מרי"! בעוד שבכרוזי האצ"ל מדובר על "מלחמה"! בסעיף ח' מצוין ונלקח בחשבון שההגנה תנטוש את המערכה הצבאית נגד הבריטים. 6. מכאן והלאה אין עדויות או מובאות על ישיבות דיונים ואישורים של ועדת X מפקדת "תנועת המרי העברי" כי בגלל האופי המחתרתי החשאיות והחשדנות לא היו כמעט דיונים! 7. "חלוקת טריטוריות" מצוין שההגנה התמקדה במטרות ומתקנים המפריעים להעפלה! ולא בכדי!. אצ"ל התעסק בתקנים צבא וממשל אחרים. לא נעשו פעולות משותפות! לא הייתה כוונה כזאת ולא נכונות כזאת! כל ארגון פעל כמעט בנפרד. 8. הפעולה "המשותפת" היחידה הייתה הראשונה ב-1.11.45 "ליל הרכבות" וזאת הפעולה היחידה שכנראה אישר ב.ג. לאחר מכן היו עדכונים וידועים לרוב בדיעבד. 9. פעולת הגמול של ההגנה נגד הבריטים על הסגר הייתה הפסקת הסזון "והתרת הרסן" לפורשים לפעול (והפעולות סביב ההעפלה) 10. מלון "הצ'יק" אחרי ובעקבות "השבת השחורה" היה לחץ אולטימטיבי של ויצמן ישירות על סנה (באמצעות ויסגל) להפסיק את המרי לאלתר נגד הבריטים. והייתה החלטה של ועדת X להפסיק לאלתר כדרישת ויצמן! במחאה סנה התפוטר מתפקידו כראש מטה ההגנה, והמשיך רק כאיש הקשר מול אצ"ל, והתוקף זה שלח את בקשות הדחייה לבגין. כך שגם פורמלית לא היה במעמד של "נותן פקודות" לא בהגנה וברור שלא לבגין! 11. לטענת "הכתבן" של תולדות אצ"ל "סנה העלים! מבגין את החלטת ועדת X לחדול".... ועל זה אני העיר "בובה מאיסס"! "הכתבן" גם לא טורח לציין אם בגין ידע שסנה התפוטר, ואין לי ספק שידע! לסיכום אחרון בהחלט: קראתי את גרסת אצ"ל והבנתי היטב את חומרת הפרת "הפקודה" והפרת ה"ההסכם" ע"י בגין, ועכשיו ברור לגמרי מדוע "כולם השתפנו התנמשו עשו במכנסיים והתבזו" מהפעולה שבגין לקח עליה את האחריות וממשיכיו עושים מאמץ עליון לברוח ממנה. מגיב ותיק, גיליתי כלפיך באופן חריג המון סבלנות, ובנושא זה היא נגמרה.
כתוב תגובה ל- פועה
המון קשקשת ללא תוכן
  מגיב ותיק   20/10/16 19:31
פועה, אתחיל מהסוף, אני ממש ממש אסיר תודה לך על "המון הסבלנות" שגילית כלפי.

הייתי מגדיר את תגובתך האחרונה כטיפשות בהתגלמותה.

"סבלנית" דגולה, לעומת זאת אני אגיד כי גיליתי אצלך המון חוסר יושרה, ניסיונות חוזרים ונשנים לברוח מהנקודות שהערתי לך,(כמו בריחה לעניין האם הבריטים הוכרזו או לא הוכרזו רשמית כאוייב) חוסר ידע משווע בהתארגנות ומבנה תנועת המרי (אותה יזם ב"ג) פרשנות מוזרה לעובדות שהעמדתי לך מול הפרצוף ופרשנות מטומטמת למהלכים הבזויים של הצד הסוציאליסטי כלפי הרביזיוניסטים עם פירוק תנועת המרי.

וכעת גם הכרוז שפרסמה תנועת המרי בהוצאת "חומה", (עלון הכרוזים של ההגנה) שמכריז מלחמה שערה בבריטים - לא מקובל עלייך.

שוב ניסיונות נואלים להעמיד את העולם על הראש כמיטב המסורת הבולשביקית .

כפי שכתב כאן מגיב מסויים, באמת חבל"ז, כנראה שגם נתתי יותר מדי קרדיט ליושרה שאין שלך.

ביי.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מגיב ותיק אתה לא מאופס
  נחשון הצעיר   20/10/16 10:04
הפרק עוסק בנושא אצ"ל בתש"ח ולא באצ"ל בתש"ו. אתה חופר כבר ארבעה ימים בנושא שאינו קשור לענין, כנראה בשליחותו של החמור מחליף הצבעים מאפעל. מה יש לך להגיד על הכשלונות של אצ"ל ביפו, ברמלה, בראש העין ,ביהודיה, בשייח' ג'ראח ,במלחה ועוד ב-1948 ??. מלון המלך דוד לא שייך לנושא..קפיש,פהם, הבנת?? אני מבין שאתה איטי וקשיש אבל בכל זאת השבוע כבר נגמר ,אז תתאפס.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
יגאל אלון אמרעל מבצע קינג דוד
  מיכל מירושלים   16/10/16 17:55
למה שיעשו זאת האצ"ל - אנחנו נעשה זאת - כל כך התרשם וחשב שזה מה שמגיע לבריטים.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
אלון, שדה, טבנקין גלילי -אחה"ע
  פועה   17/10/16 00:02
הם היו המיליטנטיים בהנהגה הישוב ובפלמ"ח. זה לא אומר דבר על הגדרת הבריטים כאויב. מולם עמד "סלע איתן" עם קשרים מעמד פוליטי יוקרה והון, שקראו לו חיים וייצמן. אגב: יגאל אלון גם חתר תחת משה דיין כשר הביטחון הקשה ואף מנע ממנו לחנוק את ההתנחלות כשעוד הייתה בחיתוליה. אחר כך התפלא וכעס למה לא מונה לשר ביטחון במקום דיין.
כתוב תגובה ל- פועה
קשקשת כזו מזמן לא נשמעה בארצנו
  מיכל מירושלים   17/10/16 15:12
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
תן שם האתר של הגנזך ונגלוש בו
  מיכל מירושלים   14/10/16 18:52
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
לחייל 1948
  אורי מילשטיין   15/10/16 10:54
האם אתה ובני דורך המבקשים כדבריך לדעת את האמת מוכנים להשתתף במימון המחקר? או אתם הצפים שהממסד יממן זאת?!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא מאמינה שטדי היה מרגל - אולי
  מיכל מירושלים   15/10/16 14:50
התחזה לכזה כדי לקבל ידיעות. אין לנו ידיעות ספציפיות מה הוא העביר. האם היה מלשין? מלשין על אנשי אצ"ל והגנה - אז היו הרבה מעבירי רשימות כאלה.

אבל שטדי יהיה מרגל כנגד עמו - לא מתקבל על הדעת.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
לא מרגל, אלא משת"פ מטעם ההגנה.
  פועה   15/10/16 17:41
בעיני הפורשים שהגדירו את הבריטים כאויב נחשב "מרגל".
כתוב תגובה ל- פועה
האינטרס העליון היה לבנות מדינה
  פועה   14/10/16 18:30
מאורגנת מכל "הבדראק" שנצפה שיתרחש כאן אחרי עזיבת הבריטים. והדרך היחידה לעשות את זה באמצעות מערכת שליטה ברורה ונחושה. אם בן גוריון היה חפץ סתם להיות בשלטון (כמו ביבי למשל) הוא לא היה עוזב הכל ב-1954 ויורד לשדה בוקר. ולאחר מכן בשנות הששים הוא לא היה מתפלג ממפא"י ומקים את רפ"י.
כתוב תגובה ל- פועה
מעניין שמישהו מאמין
  ארי כספי   14/10/16 20:42
שבן גוריון לא חפץ בשלטון. אפשר לחשוב שהיה לו מה לעשות בשדב בוקר פרט להצטלם. האיש הזה (ולקקניו) לא בחר בשום דרך כדי להישאר בשלטון. מספיק להיזכר בהתנהגותו ב"פרשת לבון". אגב, את רפ"י הקים דוקא "הנשיא של כולנו" לעתיד . בן גוריון היה כבר עובר בטל.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
פרשת לבון קשורה להאדרת צה"ל
  פועה   15/10/16 09:30
ב.ג. ראה בצה"ל את "הבייבי" שלו. צה"ל היה בקושי בן שש בהתרחש העסק הביש, ב.ג. חשב (אולי בצדק) שזה קרה בעיקר בגלל שהוא עזב לשדה בוקר והפקיר את "הבייבי" בידיים לא אחראיות. הוא האמין שהחשוב ביותר אז למדינה היה לא לזעזע את הצבא. מי שחושב שזה נבע מרצונו לשלוט פשוט לא מכיר ולא מבין.
כתוב תגובה ל- פועה
וואו...
  מגיב ותיק   14/10/16 23:54
מרשים איך שהצלחת להשחיל כאן את ביבי בהנד מקלדת.

היי (היה) רגוע/ה, גם בהיותו בשדה בוקר המשיך לשלוט בצה"ל (דרך דיין) ובנעשה במדינה (דרך פרס)

נטישתו לפילוג ורפ"י הייתה עקב מצוקתו הפוליטית הנוראה עקב פרשיית לבון.

וחוצמיזה אם אפשר להשחיל את ביבי, למה לא ?
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
חובה "להשחיל" את ביבי בכל מקום
  פועה   15/10/16 09:41
הרבה מהמגיבים כאן נולדו למזלם באיחור גדול. בשבילם נתניהו זה האב טיפוס לראש ממשלה. ודרך הפריזמה הסדוקה והמפויחת הזאת הם מפרשים גם את ב.ג. מה שאתה כותב לגבי שליטתו על הצבא משדה בוקר, הוא רכילות מוכרת. בשדה בוקר בן גוריון שמע תלונות רכילות וביקורת על הממשלה ופניות שיחזור להציל את המצב. אבל הוא לא יכל לשלוט!
כתוב תגובה ל- פועה
"רכילות", הגדרה מעניינת למה
  מגיב ותיק   15/10/16 18:30
שכתבו ביומניהם, שרת, ב"ג ודיין...

או קיי הבנו שאת/ה בשירות חובה רק אל תחתום/מי קבע...

ע"פ כול הכתובים העדויות והיומנים, שרת לא הצליח להפעיל את סמכותו כראש ממשלה ביחס למערכת הבטחון, עדות אחת לכך היא מכתב ששלח ללבון ב- 25 במאי 54, כלומר חדשיים לפני עסק הביש וכך הוא כתב ללבון :

"עניין הדיווח האישי אלי בענייני בטחון איננו פועל כשורה, מתרחשים דברים שאינם מגיעים לידיעתי, אני שומע ב"קול ישראל" וקורא אותם אח"כ בעיתונות מבלי שאדע את רקעם האמיתי".

וזה רק חלק קטן מהעדויות .

או קיי תמשך/יכי להשחיל את ביבי, אבל אל תחתום/מי קבע...
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אטפל בשמעון פרס, בחקר
  אורי מילשטיין   15/10/16 07:31
מלחמת העצמאות, כשהוא יגע בעניין.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לפני "הטיפול" כדאי שתביט סביב
  פועה   15/10/16 09:46
היו כל מיני פרסים אני חושבת שפרס בעצמו לא ידע להגדיר מה הוא בדיוק. רוב הסיכויים שרוחו עדין משוטטת בסביבה אז כדאי שתזהר כשאתה מטפל...
כתוב תגובה ל- פועה
תרומת אצ"ל למלחמה היתה אפסית
  נחשו ן הצעיר   18/10/16 11:58
בן גוריון צדק- לא היה שום ערך לאצ"ל, התרומה היחידה היתה הנשק שהיה על האניה אלטלנה שהוחרם בחוף כפר ויתקין[90 אחוז מהנשק] ,והגיע למחסני צה"ל.
כתוב תגובה ל- נחשו ן הצעיר
2
"דמי אינו שותק" פרוטוקול המשפט
  מיכל מירושלים   14/10/16 12:23
של רצח ידידיה סגל - למה אינך מביא זאת כמקור בנושא ידידיה סגל?
מי היה מפקד ההגנה בחיפה ולמה הוא נעלם מן הנוף הישראלי?
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
הפרוטקול לא ממש רלוונטי לסקירה
  פועה   14/10/16 18:22
במקרה הרע אותו ידידיה סגל מת "בתאונת" חקירה, בין אם בהתקף לב חנק, התקף זעם ואבוד עשתונות, ניסיון בריחה או מצוקה אחרת. גם אם היה כאן ניסיון טשטוש ופברוק מצד כלאיו, לא היה כאן רצח מכוון. אין לכך משמעות לגבי התיאור ההיסטורי הכולל.
כתוב תגובה ל- פועה
3
פשיסטים מופקרים - האמנם?!!!!!
  אז הוא אמר...   14/10/16 12:39
מוטב היה להידבר ללא ביטויים פוסלים - במקרה הזה הפוסל - אולי במומו פוסל...
לב"ג הייתה שנאה יוקדת שמניעיה יורדים שאת מניעיה יש לחפש ברמות של מעמקי הנפש שלו - לא פעם נזרקה לאוויר העולם המלה "היטלר" בנושא הזה. - אמירה שמוכיחה שא"א להתייחס ברצינות לדעתו של בגין על האצ"ל/בגין/ז'בו.

ובאשר לעצם ערכו של האצ"ל - צריך לבחון זאת בכלים אובייקטיביים של היסטוריונים מביני עניין.

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- אז הוא אמר...
ההתרגשות שבשה את משפטיך.
  פועה   14/10/16 19:02
גבירתי, אין כאן מה להסתיר. הסוציאליסטים נותני הטון בישוב ובהנהגתו אכן האמינו בכל לבם וטענו בקול רם שמדובר כאן בפאשיסטים כמו תומכי פראנקו בספרד מוסליני באיטליה ובלהט מאבק התעמולה הפוליטית שהייתה אז גם היטלר לא נעדר מההשואה. היום בדיעבד אפשר להסיק שהסוציאליסטים גלשו לפרנויה בתחושותיהם ובטענותיהם אלה. ואולי דווקא ההשמצות האלה הם שמנעו מהפורשים להתדרדר אל תוך הפשיזם. צריך לתת את הדעת שהנהגת הישוב הקפידה מאד על קיום הליכים דמוקרטיים ותיעודם, בקביעת מדיניות ובקבלת החלטות, והתפארה בכך (בעיקר בהשוואה לנעשה אצל הערבים). אצל הפורשים לא התקיימו כאלה! אופן קבלת ההחלטות באצ"ל ובלח"י בגלל האופי המחתרתי הממודר היה בהתאם בסגנון פשיסטי. היום בדיעבד ברור שהמניעים היו ציוניים לאומיים לחלוטין אולי הייתה לבגין וחבריו כוונה להשתלט על המדינה אבל היא באמצעות השגת הצלחה צבאית שתביא להם תמיכה פוליטית. ההוכחה הברורה לכך הייתה עמדתו המוצהרת של בגין נגד מלחמת אחים!
כתוב תגובה ל- פועה
4
אתה מפרט את ההיסטוריה
  לוליק   14/10/16 17:18
שבבוא הזמן תלמד בבתי הספר, שממנה תצא הישועה!
כתוב תגובה ל- לוליק
5
מכל כוון מבט ב.ג. נהג באחריות
  פועה   14/10/16 18:11
למרות שאינו רואה סיכוי להסדר, הוא מאפשר לשותפיו מצדדי ההסדר לנסות כמיטב יכולתם להשיג הסדר סביר. מה שמחפשים בנרות המצדדים בהסדר זה הסכם שייתן לאצ"ל מוצא של כבוד או מראית של כבוד. אלא שאצ"ל נמצא כבר בתוך משבר פנימי שדחק אותו לפינה שאינה מאפשרת גם הסכם וגם מראית של כבוד. מנחם בגין היה רטוריקן גדול ואיש הגון מדי לפקד על ארגון טרור. לא היו לו קשיחות ונחישות נדרשים כדי להכריע ולכפות הכרעה על פקודיו המתלבטים, החלוקים והמתוסכלים. זאת הייתה הסיבה הראשונית שב.ג. זלזל ואפילו בז לו. כי בן גוריון היה איש של נחישות ואומץ ליטול על עצמו אחריות מנהיג להכריע ולכפות. אפשר להניח (מווידויי שמעון פרס) שבין גוריון המשיל במוחו, את בגין לטרוצקי האינטלקטואל המתחבט ההססן, ואת עצמו לסטאלין הנחוש להחליט להכריע ולבצע.
כתוב תגובה ל- פועה
לכן סטלין הרג מעל 20 מליון
  דניאל מה שמו   14/10/16 23:50
אנשים אני לא יודע מי את פועה את אומרת שבן גוריון היה סטלין יופי לא היה לו ערך לחייליו כמו סטלין
כתוב תגובה ל- דניאל מה שמו
לא כתבתי שב.ג. היה סטאלין!!!
  פועה   15/10/16 10:24
ותודה לאל שלא היה! פרס סיפר פעם על היכרותו עם ב.ג. כשהיה צעיר מזכיר הנוער העובד, ב.ג. נתן לו טרמפ במכוניתו ורוב הדרך ב.ג. שתק והיה שקוע במחשבות. פתאום הוא פלט אל פרס הצעיר שישב לידו, "טרוצקי היה חלש!" (זה היה שנים אחרי שטרוצקי כבר נרצח במקסיקו ע"י שליחיו של סטאלין). אזכיר: שבין סטאלין לטרוצקי היה מאבק אידאולוגי ופוליטי קשה על ההנהגה אחרי מות לנין. וב.ג. הסביר לפרס שבעוד שסטאלין היה ביצועיסט קשוח ונחוש, טרוצקי היה אינטלקטואל אידאליסט מתלבט שבתמימותו לא יכל להעריך את יכולותיו של יריבו ולא הכריע בזמן הנכון, ולכן מצא עצמו בגלות במקסיקו.
כתוב תגובה ל- פועה
בגין=טרוצקי וב"ג=סטלין
  מיכל מירושלים   14/10/16 23:59
טרוצקי היהודי מרצח המונים - סטלין רב טבחים - וכך אומרת פועה שב"ג ייחס את תכונותיהם של המרצחים הללו לדמויות
בגין ובן-גוריון -

פועה ירדת לגמרי מן הפסים. עשי הפסקה ותפסיקי לטוות שטויות.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
מיכל, את מערבת רגשות ומוסר
  פועה   15/10/16 10:40
במקום שזה לא נדרש! טרוצקי וסטאלין פעלו בזמן אחר במאורעות ובעולמות אחרים. אין מקום להשוואה בין האירועים והמעשים כאן ושם. כשאדם כמו ב.ג. מנתח לעצמו את הסיטואציות ההן ואת הסיבות לתוצאות האישיות, שנולדו בעקבות ההתנהלות הפוליטית במאבק הפנימי ההוא, הוא לא צריך לקבוע את דעתו עפ"י שיקולי מוסריותם. שניהם פעלו מתוך שיקולים אנטי מוסריים. הם היו מהפכנים אנרכיסטיים! שלא החשיבו חיי אדם כשזה עמד מול צורכי המהפכה. לא מדובר כאן על חלוקת מדליות לחסידי אומות עולם!
כתוב תגובה ל- פועה
מיכל מירושלים ופועה
  נחשון הצעיר   20/10/16 11:24
גבירותי הנכבדות נושא הפרק הוא אצ"ל בתש"ח=1948, ראוי שתתמקדו בו ולא במלון המלך דוד- זה כבר היה וחלף לו.... ומכיון שאדון מילשטיין מתחמק מדיון-לא במקרה, נא שאלו אותו ישירות לגבי אצ"ל ביפו, ברמלה , בראש העין, ביהודיה, בשייח' ג'ראח, במלחה, מה יש לו לומר על הכושלים, הברחנים ושאר מרעין בישין??
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
6
ב"ג לא השתמש במילת הקישור 'את'
  אני רק שאלה   14/10/16 21:18
מן הידועות שבן גוריון נמנע משימוש ב'את' והנה בציטטות שבפתיחת המאמר מופיעה היא שוב ושוב... האם ה'ציטטות' ערוכות? אם כן חבל מאוד והדבר פוגם באותנטיות ובאמינות...
כתוב תגובה ל- אני רק שאלה
הציטטות לא ערוכות. זה מלמד
  אורי מילשטיין   15/10/16 10:45
שבדיבור הוא כן השתמש במילה "את" ורק בכתיבה לא!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ב"ג- כל מילה בסלע
  נחשון   16/10/16 21:14
לא השתמש במילה "את" גם בדיבור ולא רק בכתב. אני דיברתי איתו מספר פעמים ויכול להעיד על כך. מסקנה החומר של מילשטיין ערוך ומטוייח.. ועתה לענין=אכן צדק ב"ג ="אין שום ערך לאצ"ל". מתוך 4000 חברים בארגון הכושל הורכבו ופעלו בשדה הקרב רק שני גדודים מוקטנים- 800 לוחמים בקושי[ביזיון].כל השאר 3200 ג'ובניקים: אפסנאים, מדביקי כרוזים, תועמלנים, שודדים ,מעוררי מדנים פטפטנים. התוצאה בשדה הקרב שואפת לאפס מאופס... לעומתם 6000 לוחמי הפלמ"ח- כולל1500 בנות, שיחררו את הארץ כולה ממתולה עד הנגב , מן הים עד המדבר. האצ"ל היו כחגבים לעומתם.
כתוב תגובה ל- נחשון
אה...
  מגיב ותיק   16/10/16 21:49
מבצע נחשון זה בטח על שמך.

למה אתה כול כך צנוע ?
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
זה על שם אבא שלך-
  נחשון   16/10/16 22:15
קיצור של שמו "נחש-שיטיון" ---גם ארסי וגם שוטה. אני לוכד נחשים מוסמך. ורוצץ ראשם, רוצה לנסות...
כתוב תגובה ל- נחשון
7
היכן האידיוט המטופש מיגור ?
  א.ב   15/10/16 03:25
כתוב תגובה ל- א.ב
בדיאלוג סוער עם הפרד באורווה
  מגיב ותיק   16/10/16 12:38
נא לא להפריע לו.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
זה לא פרד זה חמור זקן
  נחשון   16/10/16 18:27
מיוחד במינו, קוראים לו אורי מילשטיין והוא מחליף צבעים. בתחילה צבעו היה אדום ואבא שלי רכב עליו בתהלוכות אחד במאי, אח"כ הוא ערק לאורווה במכון ז'בוטינסקי והחליף צבעו לחום [פאשיסטי], לאחרונה גונבה שמועה לאוזני שהחמור מבקש לחזור לאורווה האדומה,אך אין סיכוי, הנעירות שלו רפות וחלשות, ויש חמורים פילוסופים צעירים לרכישה. חג שמח .
כתוב תגובה ל- נחשון
האידיוט המטופש חזר-יש אלוהים !
  חבר קיבוץ   17/10/16 02:58
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
חבר קיבוץ- העלבת את מילשטיין
  נחשון הצעיר   17/10/16 11:16
הוא פגוע קשה, עד עכשיו הוא סבר שהוא האלוהים שלך, ולפתע אתה מכריז על אלוהים אחרים.... תתבייש, במצבו הנפשי הרעוע אתה עלול למוטט את אליל הכזב. אז תתנצל ותצהיר: אני מאמין רק במילשטיין ומתפלל רק במקדשו-אלפרדו.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
8
אז מה עשה אצ"ל בתש"ח??
  נחשון הצעיר   17/10/16 10:53
נכשל, ברח, נכשל , ברח, פישל, נסוג בבהלה, ביזיון רודף ביזיון.. דב"ג צדק בגדול: אין ערך לפאשיסטים. אגב שמתם לב =הזקן העתיק מרמת אפעל לא ישן בלילות הוא מוטרד מאד, התגובה מ-16.10 היא בשעה03:25, התגובה מ-17.10 היא בשעה 02:58,הוא זקוק לעזרה.... אז בואו נסכם= מנהיגי בית"ר ואצ"ל היו הזויים -דכאוניים, חברי אצ"ל היו לא-יוצלחים, מבולבלים, דחויים, וכאשר הגיעו לשלטון הובילו את ישראל מדחי אל דחי.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
האידיוט מיגור לא נס ליחו
  חבר קיבוץ   17/10/16 11:04
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
האידיוט מיגור-לעד אידיוט אמן.
  חבר קיבוץ   17/10/16 17:52
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
אין ערך למילשטיין
  נחשון הצעיר   20/10/16 12:09
ההיסטוריון-חוקר- פובליציסט, לא מסוגל לענות לשאלות פשוטות שמעילים מגיבים, אז מה הוא עושה כאן ????
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
9
קרב מנשיה, קרב רמלה., יהודיה
  נחשון   17/10/16 15:51
ראש העין, קרב שייח' ג'ראח...מדוע לא קראנו עד היום את גרסת מילשטיין על "הקרבות העלומים " הללו?? אפילו משהו קטנטן מפרי עטו של "החוקר המובהק" של תש"ח?? רגע, לא נעים, אלה היו כשלונות מהדהדים של "חיילי "אצ"ל, ביזיונות, קרבות מחדל של הרמטכ"ל בגין פחחחחח.. ומסתבר כי ההיסטוריון האובייקטיבי מילשטיין לא מתעסק בזוטות שעלולות לסבכו עם פטרוניו הנוכחיים שהוא אוכל מכף ידם.... והנמושות האלה רצו לנצח במלחמת העצמאות, ליצנים מרושעים.
כתוב תגובה ל- נחשון
10
קרב הגבורה של אצ"ל במנשיה
  נחשון   17/10/16 21:07
זה הקרב שנחשב לגולת הכותרת של מבצעי אצ"ל בתש"ח. אצ"ל ריכז 600 חיילים,עם ארבעה משוריינים,שתי מרגמות שלוש אינץ'[81 מ"מ] עם 6000 פצמ"רים,35 מקלעים ומק"בים ,2 מטולי נ"ט פיא"ט. הכוח הערבי שהגן על מנשיה כלל כ-200 לוחמים חמושים בנק"ל. הקרב החל ב-25 באפריל. ביום הקרב הראשון תבוסה מוחצת לאצ"ל נסוגו עם ארבעה חללים ולא כבשו כלום. ביום השני שוב תבוסה, לא נכבשה אפילו עמדה ערבית אחת. החלה תסיסה וכמעט מרד. ביום השלישי והרביעי הצליחו סו"ס להגיע לחוף הים, למעשה כבשו רק קטע של מנשיה. ביום החמישי התערב הצבא הבריטי שהיה באזור ותקף, תוך שעתיים נסו האצ"לניקים לת"א כשהם מפוצצים את משטרת מנשיה ובתים ברח' הראשי. לאצ"ל היו בקרב כ-30 חללים וארבעים פצועים ולערבים כ- 50 חללים ופצועים ו-50 שבויים חלקם אזרחים. הדבר היחיד הרציני שעשה אצ"ל היה ירי טרור של אלפי פצמ"רים על שכונות יפו שגרם לבריחה המונית של אזרחים לא חמושים. עכשיו תחשבו מה קרה ברמלה בסוף מאי 1948= שבועים של לחימה , אפס הישגים, 52 חללים....ולא אפרט יותר. אני ממתין לפרסום של מילשטיין על קרבות הגבורה הללו.....
כתוב תגובה ל- נחשון
11
ההיסטוריון של גבורת אצ"ל שותק
  נחשון   18/10/16 08:30
אדון מילשטיין בדום שתיקה,קדימה אורי שחרר איזה פיוט שקרי על גבורת פטרוניך במנשיה, אבל אפילו אתה יודע שיש גבול לסילוף ההיסטוריה...אני זוכר היטב את הרצאתך בסמינר הרעיוני של הקיבוץ על קרבות יפו ורמלה איך לעגת והכפשת את חיילי אצ"ל, קראת להם "אפסים שהגיעו למלחמה הלא-נכונה באיחור"... אבל מסתבר שהכסף יענה את הכל, קנו אותך בנזיד עדשים... מה עם יושרה ואמירת אמת?
כתוב תגובה ל- נחשון
מילשטין לא הסטוריון אצל יש אחר
  מיכל מירושלים   21/10/16 11:18
ספרים נכתבו ואין צורך להגיב לנו המגיבים בתגוביות.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
12
אצ"ל בירושלים בתש"ח
  נחשון הצעיר   18/10/16 13:45
כעת קיבלתי מידע בטלפון מדודי הירושלמי -- במאי ברחו אנשי אצ"ל מהעמדות בשייח' ג'ראח, ביולי ברחו מהכפר מלחה מול התקפה של בלתי-סדירים, מי שהציל אותם היה כוח של נערי גדנ"ע של חטיבת עציוני.... הילדים הצילו את הכושלים.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
13
תרומת אצ"ל למלחמה היתה אפס
  נחשון הצעיר   18/10/16 19:54
מאופס. התרומה היחידה היתה הנשק שהביאה האניה אלטלנה ונפרק בחוף כפר ויתקין. אגב זה היה למעלה מתשעים אחוז של הנשק שהיה בספינה והוא הגיע בשלמותו למחסני חיל החימוש של צה"ל. חוץ מזה גרמו רק נזקים,ולא במקרה ניכרת ירידה קשה בתפקוד של הצבא מאז מאי 1977...רק הליכוד יכול להרוס...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
14
אלמלא האצ"ל הבריטים היו נשארים
  מפוכח   18/10/16 22:48
אלמלא הפעולות של האצ"ל והלח"י והמלחמה שלהם בבריטים
המנדט הבריטי היה נמשך עוד שנים ומדינת ישראל לא היתה קמה שכן היתה זאת שעת כושר יחודית שהביאה להחלטת האו"ם שנים מעטות לאחר השואה.
כתוב תגובה ל- מפוכח
15
בזכות האצ"ל קמה מדינת ישראל
  מפוכח   18/10/16 22:58
מי שעודד וגירש בפועל את הבריטים מא"י היו אך ורק! האצ"ל והלח"י, שכן בן גוריון שיתף עימם פעולה ולא עשה מאומה להכביד על הישארותם בארץ.
ואלמלא פעולות האצ"ל והלח"י הבריטים היו נשארים עוד זמן רב בא"י וספק רב עם שעת הכושר להקמת המדינה היתה מגיעה בכלל
במיוחד לאור המאבק הגושי בין ברה"מ למערב שהחל להיות משמעותי בשנות החמישים.
כתוב תגובה ל- מפוכח
אצ"ל ולח"י היו יתושים
  נחשון   19/10/16 00:44
שישבו על קרן השור החורש [הישוב המאורגן] והתרברבו: חרשנו , פעלנו.... הבריטים עזבו בגלל תהליך גיאו- אסטרטגי של קריסת האימפריה לאחר מלחמת העולם, לכן הם עזבו גם את הודו ב-1947. את המדינה הקים הישוב המאורגן בהנהגת ב"ג שיסד תשתית למדינה בדרך:התיישבות[רצף טריטוריאלי], עלייה,צבא סדיר , מאבק מדיני להכרה במדינה יהודית, הפעולות של הפורשים היו זניחות ובקושי דיגדגו את הבריטים.... מר "מפוכח" ,להזכירך אנחנו עוסקים בפרקים אלה לא במאבק בבריטים אלא בשלבים הראשונים של מלחמת העצמאות. לאן נעלם אצ"ל ?? לאן התפוגג ?? הוא לא היה בנוי ולא התכונן בכלל למלחמה העיקרית=מלחמה באויב הערבי המקומי, צבא ההצלה וצבאות ערב הסדירים. שים לב לכך שמר מילשטיין התאדה לגמרי ולא מתייחס לשאלותי על הבזיונות של אצ"ל בכל הקרבות שלו=מנשיה, רמלה, יהודיה, ראש העין,שייח' ג'ארח , מלחה ועוד ועוד.. בקיצור אצ"ל לא תרם מאומה לנצחוננו במלחמת העצמאות. עדת קשקשנים חסרי אונים.
כתוב תגובה ל- נחשון
לאידיוט לא עונים.
  חבר קיבוץ יגור   19/10/16 16:15
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
חסרות 2 מלים"בין היתר"לא רק כך
  בגלל האצ"ל בלבד   21/10/16 09:35
מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- בגלל האצ"ל בלבד
16
בסדר, בסדר, תשארי עם ה"עובדות"
  מגיב ותיק   19/10/16 01:21
"היה רק תאום כדי שלא יתרחשו תקלות וירי דו"צ בין כוחותינו"
בסדר
ביי.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
17
אורי מילשטיין השתפן
  נחשון   19/10/16 16:10
לנוכח מיקבץ העובדות המטרידות ,ומידע האמת המדכא על אפסותו של האצ"ל בתש"ח, ירד מילשטיין לבונקר עמוק ואפילו לא הפעיל כהרגלו את "סייעניו" המגדפים= חבר קיבוץ ,חבר קיבוץ אחר, חבר קיבוץ יגור, חבר קיבוץ התחת,ומה עם ראומה, אופירה, עליס, כנרתגזו ונעלמו. מילשטיין בתענית שתיקה. אנו מחכים לתגובת ההיסטוריון- הפילוסוף- מפיק הלקחים- לןידל הארט הישראלי....
כתוב תגובה ל- נחשון
18
חמש דקות אחרי שגערתי בו
  נחשון   19/10/16 16:45
על שתיקתו הפליץ השפן הדביל תגובה בשם: "חבר קיבוץ יגור " [איך לא ]: "לאידיוט לא עונים", ממש גאוני,בעיקר לאור העובדה שאבא של המגיב מהבונקר סבל בערוב ימיו משיטיון , וזה עבר בתורשה, תשאלו בקיבוץ אפיקים ובמטולה..... ואורי מה עם נצחונות האצ"ל בשדה הקרב?? שחרר מידע על איזה נצחונצ'יק קטן,אחד לפחות.....אין...
כתוב תגובה ל- נחשון
19
מילשטיין אכזבה עצומה
  נחשון   20/10/16 09:54
אינו מסוגל להתמודד עם אתגר אינטלקטואלי פשוט. הוצגו בפניו עובדות ברורות המציגות את אצ"ל בתש"ח ככלי ריק, והא אינו מסוגל להתמודד איתן, לכן השיטה שלו היא להתעלם.בושה. מסתבר שהאיש אינו רק סלפן וטייחן אלא גם פחדן....
כתוב תגובה ל- נחשון
20
מילשטיין האומלל מחפש פטרון חדש
  נחשון   20/10/16 15:56
את סיפור בית"ר והאצ"ל הוא מיצה בספר המוזמן על ז'בוטינסקי, לשמאל ולפלמ"ח הוא אינו יכול לחזור , כי באיוולתו הוא הפך אותם לאויביו, בצה"ל הוא מוחרם, אז מה נשאר ?.?? יש פתרון, איימן עודה ואחמד טיבי מחפשים חוקר "אמיץ" שיכתוב את הנראטיב הפלסטיני, מתאים למילשטיין ככפפה לידו, יוכל להשמיץ ללא הפרעה, יהפוך לגיבור של השמאל הקיצוני, ויש גם תגמול כספי נכבד. יאללה מילשטיין לעבודה.
כתוב תגובה ל- נחשון
21
בית"ר בלי הדר, אצ"ל= ארגון
  נחשון   20/10/16 18:45
צבאי למשתמטים...אז בואו ונסכם את עלילות מנהיגיהם : ז'בוטינסקי ראש בית"ר, מת מת ונקבר[בגולה] מנחם בגין ראש חרות, מת הזוי, נקבר בזוי, ביבי נתניהו ראש הליכוד , לכוד בטיפול צמוד [פסיכיאטרית 7-24 ] ... ואלה גיבוריו של הפילוסוף הבטחוני מאפעל, משהו מטורף.
כתוב תגובה ל- נחשון
22
הודעת חירום=מילשטיין בטיפול
  נחשון   20/10/16 19:53
עקב התמוטטות וקריסה של העצבים. זאת ההשפעה של עיסוק בז'בו ובגין.
כתוב תגובה ל- נחשון
23
היח' לאיתור נעדרים
  איתור נעדר   20/10/16 23:20
מבקשת את עזרת ציבור המגיבים בחיפוש הנעדר אורי מ', להלן תיאורו: זקן [יליד 1940], קרח מוגבל בתנועה, פטפטן, מדבר לעיתים אל עצמו ונוהג להציק לאנשים המצויים בקרבתו, נראה לאחרונה ברמת אפעל לפני יומיים, הולך נסער ומלמל: "אצ"ל המחורבנים שיבשו לי את התכנון, איך אצדיק את הכשלונות שלהם בשדה הקרב" ???
כתוב תגובה ל- איתור נעדר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il