|
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
|
|
|
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
|
|
|
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
|
|
|
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
מאמר חשוב. |
|
11/12/16 11:24
|
|
|
|
כל מי שטוען כאילו ניתן לקיים "דמוקרטיה יהודית", ראוי שיקרא את המאמר הזה, שמדגים יפה למה אין חיה כזו.
|
|
כתוב תגובה ל-
מאמר חשוב.
|
|
|
|
|
|
|
עמעד |
|
11/12/16 16:06
|
|
|
|
אין סתירה בין דמוקרטיה ליהדות, אלא ,כפי שהמאמר מראה, לא מגיעות זכויות למי שלא מוכן לשאת בעול חובות. מי שפועל נגד המדינה הוא בוגד, ומקומו בכלא, ולא בכנסת , וגם לא לבחור נציגיו בכנסת. זה אמור לא רק כלפי ערבים, אלא גם נגד יהודים ויהודונים מסוג "שלום עכשיו" , "שוברים שתיקה", "בצלם", אנשי "הקרן לישראל חדשה" ועוד מרעין בישין כאלה.
|
|
כתוב תגובה ל-
עמעד
|
|
|
|
|
|
|
אתה טועה. |
|
11/12/16 16:47
|
|
|
|
לדברי ההבל המסיתים שלך ואתייחס רק למשפט החשוב ביותר במאמר: "כל מי שרואה במדינת ישראל את ביתו הלאומי של העם היהודי יזדהה מיד עם הדברים. מנגד - כל מי שרואה את המדינה כמדינת כל אזרחיה - יתרעם, יכעס ויתקומם" . מדינה המוגדרת כ"בית לאומי לעם היהודי" היא מדינה של יהודים בלבד, שאזרח לא יהודי בה שווה פחות. זו הגדרה של אתנוקרטיה. להבדיל, מדינה המוגדרת כ"מדינת כל אזרחיה" שייכת לכולם וכולם בה אזרחים שווים, שזה תנאי הכרחי (ולא מספיק) לדמוקרטיה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אתה טועה.
|
|
|
|
2 |
|
|
מחוקי האפרטייד, |
|
11/12/16 14:22
|
|
|
|
|
3 |
|
|
הירונימוס |
|
11/12/16 14:33
|
|
|
|
ממשלה? אתה כנראה באמת נפלת על הראש.
|
|
כתוב תגובה ל-
הירונימוס
|
|
|
|
4 |
|
|
הירונימוס |
|
11/12/16 14:53
|
|
|
|
בגלל שהם יהודים, בשנות התשעים הביאו הנה גויים בגלל שהם לא ערבים. כל זה מספיק יהודי בשביל האדון שפירא...
|
|
כתוב תגובה ל-
הירונימוס
|
|
|
|
5 |
|
|
אלטע קרקער |
|
12/12/16 03:08
|
|
|
|
יש לתרגם את כל רשימותיך לאנגלית ולצרפתית ולהפיץ ברחבי העולם!
|
|
כתוב תגובה ל-
אלטע קרקער
|
|
|
|
6 |
|
|
שלמה המגיב |
|
12/12/16 12:38
|
|
|
|
שואל , מתריס , אדון שפירא : "..על מה ולמה נעניק להם ( לערבים אזרחי ישראל ) את הזכות להשתתף בבחירות , שם נבחרים הנציגים הקובעים את גורלנו ?" . וואלה , הרי בטכניקה כזו של דמוקרטיה , שבה מנסה כל מיגזר או קהילה בישראל , לנטרל פוליטית ולשלול זכות יסוד למיגזר אחר , יכולה לקרות גם הפוך , הלא כן , שפירא ? הרי גם ( לדוגמא ) מתנגדי ההתיישבות בשטחי ארץ ישראל שלא סופחו למדינה ( יהודה ושומרון ) , יכולים לשאול אותה שאלה ולהתריס כלפי אזרחי ישראל שגרים ביהודה ושומרון , מאחר שסבורים שהם מסכנים את חיינו והם אסון למדינה , לטעמם , כמו ששפירא חש כלפי הערבים ואז אנא אנו באים ? מה זה כאן , אדון שפירא ? האם אתה נותן זכות הצבעה לאזרחים , או למיגזר שלם של אזרחים , רק אם לדעתך האישית , הם לא "יסכנו " את עתידנו במדינתנו ? ואם יחשבו כך עליך ועל המיגזר שלך וינסו לשלול את זכותו להצבעה , כדי לנטרל את זכותו לשלוח נציגים לכנסת , " שקובעים את גורלנו" , אז זה יהיה הגיוני ודמוקרטי ? . טוב , כל מיגזר במדינה ( ערבים , חרדים , דתיים , חילוניים , מתיישבים בשטחים , מתיישבים בפרפריה , עירונים , כפריים וכיוצ"ב ) , יפסול זכות הצבעה למיגזר "שמסכן את עתיד המדינה " , לטעמו (!) , ואנו במדינה של קרקס ולא בדמוקרטיה ובפועל - " הלך לנו הבית השלישי " והלכה פייפן מדינת היהודים. נו , מה אתם אומרים על התובנות המבריקות של שפירא ? לשלם מיסים כאזרח זה בסדר , אך להצביע לכנסת , זה כבר שפירא יחליט אם לתת להם או לא , על הפרמטרים של האידיאולוגיה הפוליטית שלו !!. לא להאמין !.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
בעז ש |
|
12/12/16 15:14
|
|
|
|
מציע לך לקרוא את המאמר בשנית ולהתמקד בפסקה הדנה בעגל הזהב.
הדמוקרטיה אמורה להיות אמצעי לשמר את מדינת היהודים. היא כשלעצמה איננה המטרה.
|
|
כתוב תגובה ל-
בעז ש
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
12/12/16 19:30
|
|
|
|
אכן צריך "לקדש" את "הדמוקרטיה " , באשר היא דרך החיים הראוייה לנהל את חיינו ואין היא גורמת "לאיבוד הזהות הלאומית שלנו " , וגם בדמוקרטיה ניתן "לטפל " עפ"י החוק הקיים , באילו "שהזדהותם עם האויב " , מסכנת את ביטחוננו ואנו עושים זאת יפה מאד כבר קרוב לשבעים שנה , ולא "איבדנו את זהותנו היהודית" וגם לא הצטרכנו לפגוע בדמוקרטיה לשם כך. אתה מכנה את המצב הקיים ביחסים בין יהודים וערבים במדינה "כטרוף" (!) , ואני אומר "שהטרוף" הינו בהצעתך ההזוייה , לבטל זכות ההצבעה של חלק מאזרחי המדינה , כפיתרון "לניטרול" השפעתם המזיקה לטעמך , על עתידנו כאן וגם במישור הפראקטי , זה יהיה מעשה מטופש ומסוכן ביותר , באשר פסילת זכות ההצבעה של הערבים כמיקשה אחת , לא תימנע את "הסיכונים" שאתה מייחס להם והם לא יפסיקו פתאם בשל כך , "להזדהות עם האויב". ואולי בכל זאת אדון שפירא , עדיף להיפרד מן הפלשתינאים ולחלק את הארץ לשתי מדינות לאום , כדי לא "לאבד את הזהות הלאומית שלנו" , במקום הפיתרון המסוכן שאתה מציע ,שלא יפתור בכלל את הבעיה ? . נו , אדון שפירא , מה לעשות ? חזרנו מהגלות למולדתנו לאחר אלפיים שנה , ומצאנו כאן עמים אחרים , אז צריך "להסתדר" איתם ולא לגרום להם "להזדהות עם אויבנו".
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
לשלמה |
|
12/12/16 23:51
|
|
|
|
|
7 |
|
|
בני בנקר |
|
13/12/16 19:41
|
|
|
|
הראשונה והשנייה, התקיימו רק בספרות ולא במציאות,הרי ברור שנוצרים מצרפת ואנגליה לא יכולים להלחם באחיהם הנוצרים מגרמניה...
באופן מוזר,אלפי צעירים אזרחי אמריקה ממוצא יפני,הקריבו את חייהם בקרבות דמים כנגד העם היפני במלחמת העולם השנייה,למרות שידעו שבני משפחותיהם,אזרחים אמריקנים פטריוטים ונאמנים,הושמו עם ילדיהם וזקניהם במחנות מעצר.
אצלנו,מרבית המוסלמים הם גייס חמישי, שיחבור לאויבנו המוסלמים אם יוכלו לעשות זאת ללא חשש לעונש הולם ואפילו שירות לאומי לבני עמם הם מסרבים ברובם לעשות,אבל זכויות מלאות הם דורשים,בלי חובות,אפילו ממסים הם מתחמקים,אוכלי חינם ברובם.
|
|
כתוב תגובה ל-
בני בנקר
|
|
|
|
|