w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משפט צבאי - בתנאי מעבדה
מאת: דרור אידר  |  08/01/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
גולדה ואזריה אותו דבר? יש גבול
  אהוד פרלסמן   8/01/17 11:46
כותב לנו אידר: "כשגולדה שלחה את המוסד לנקום את דם נרצחי מינכן, זה היה בסדר? נכון שהמדינה הורתה, אך מה ההבדל מבחינה מוסרית?" אז יש הבדל, אדון אידר. הבדל תהומי. ולא צריך להתפלסף על זה, כי כל אחד מבין שרצח שבויים הינו בלתי מוסרי, ואילו למדינה יש סמכות מוסרית להוציא להורג רוצחים שאין באפשרותה להביאם לדין.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
איפה ראית שבוי
  באום.   8/01/17 12:26
בכל הסיפור?ראינו מחבל עטוף במעיל שפתאום זז.אפילו אם אצטרך לחזור על זה עוד מליון פעם,אעשה זאת.סילוף של עובדות אני פשוט לא אוהב.אני אוהב מציאות קריסטלית ללא פילטרים.
כתוב תגובה ל- באום.
תוכל לקרוא בסע' 132 לפסה"ד.
  את העובדות,   8/01/17 15:35
scribd.com הסיפור עם התזוזה של היד הוא פירכה, שאזריה עצמו התנער ממנה בחקירתו הראשית.
כתוב תגובה ל- את העובדות,
ועוד על השוואות נוסח אידר
  שלמה המגיב   8/01/17 14:03
בנוסף להערתך הנכונה פרלסמן , ראוי לציין שחיסול המחבלים באירופה לא היה בכלל כדי "לנקום את דם נרצחי מינכן" ,אלא למנוע המשך פעילותם הטרוריסטית נגדנו באירופה וזה בהחלט הגנה עצמית פרופר ולא שום "נקמה" וראוי שאידר לא יטעה כך את הקוראים ולא יטמטם אותם , בהשוואה המטופשת לירי של אזריה במחבל הגוסס ,שהיה חד משמית אקט של "נקמה" ,ללא כל קשר להגנה עצמית. אמנם הטכניקה הזו של טיפול בטרור , ע"י חיסולים ממוקדים של המחבלים באירופה ,נקבע בעקבות הטבח במינכן , אך לא כנקמה על מה שארע שם.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
בכלל
  באום.   8/01/17 14:52
במקום לשפוט את המקרה כמו שהוא,שפטו את מה שמסביב למקרה.מה החייל אמר,האם הוא פעל בשקט ובקור רוח,מה הוא כתב בפייסבוק,האם הוא רצה לנקום או לא,האם הוא אוהד של לפמילייה,האם הוא הוריד את הקסדה ועוד דברים שלא קשורים לעניין עצמו.הדיון האם צריך לחסל מחבל עטוף במעיל שפתאום זז,בכלל לא התקיים.כלומר,במקום לדון בעיקר,בית המשפט הפליג למחוזות של מוסר וערכים.וזה ברור למה,דיון בעיקר היה מגלה את ערוותו של צה"ל שלא נעים להגיד אבל הוא הולך כסומא בערפל ואין לו מושג איך מתמודדים עם סיטואציות מורכבות משום שמי שצריך לומר לו איך מתמודדים זו היא האינטיליגנציה הישראלית והיא,מה לעשות,איבדה את הריכוז,את הצפון ובעיקר את האינטיליגנציה.
כתוב תגובה ל- באום.
מומחיות לחוק ומשפט ,נוסח באום
  שלמה המגיב   8/01/17 16:37
1) "מה שקרה מסביב למקרה" , אדון באום , הינו רלוונטי מאד לטיעונים המשפטיים ( במיוחד של ההגנה !) , שהחייל\נאשם חש סכנה (!) לחייו ולחיי חבריו , ופעל מתוך הגנה עצמית ולא מתוך יצר נקמה , וזה ההיבט המשפטי המהותי כאן , בכל הסיטואציה וזה קשור ישירות ליסוד הבסיסי של עבירה פלילית והוא , הכוונה הפלילית. מה גם שמי שמיקד את הסיטואציה של "מה שקרה מסביב " היתה ההגנה , שהביאה היא בעצמה את רוב עדי ההגנה , שיסבירו לבימ"ש את "מה שקרה מסביב". 2) בית המשפט לא "הפליג למחוזות של מוסר וערכים" , אלא הציג את הראיות אחת לאחת , תוך ניתוח משפטי שלהן ( אמינות , משקל ראייתי ורלוונטיות ) , והלוואי שהיו כאן רק "בעיות" של ערכים ומוסר ולא ראיות ברורות לעבירה פלילית , כי אז היו מזכים את החייל והיה בא לציון גואל. לסיכום , אדון באום , ראוי שאל תחווה דעה כל כך אסרטיבית , בנושא שאין לך בו מושג , ועוד תעביר ביקורת כה חריפה על אנשי מקצוע ( שופטים) , שאין לך מושג בו. תהיה לי בריא , אדון באום.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
חדל עם
  באום   8/01/17 17:23
ההתפלספויות.מחבל עטוף במעיל שלא נבדק,צריך לוודא הריגה.אלה ההוראות שחייבות להיות ואלה ההוראות שיהיו.רק נקווה שהן תבואנה מהר לפני שיהיו הרבה הרוגים ומה שקרה היום רק מוכיח שהטרור זה לא גן ילדים ולא גננות כמו השופטת הלר צריכות לעסוק בו.מי שרוצה את הרוח של "הקרן" בצה"ל,יקבל חיילים בורחים.עכשיו תחליט מה אתה רוצה,לחיות או להתפלסף ולמות.
כתוב תגובה ל- באום
התייחסות נוספת לבאום
  שלמה המגיב   8/01/17 18:07
נו באמת , באום ! , לא זכור לי שעד שהגיע החייל האמיץ והגיבור אזריה ,ש 11 דקות לאחר סיום אירוע , יורה בראשו של מחבל גוסס ( משישה כדורים שחטף מהחיילים בעת האירוע !) , לא ידעו חיילי חיי צה"ל , איך "חייבות להיות ההוראות" ולכן גם ראינו כל השנה האחרונה , רק חיילים בורחים ואזריה לימד את כולם איך "חייבות להיות ההוראות". ולעניין "ההתפלספויות" ,באום , אזי סיסמאות נבובות כמו "..הטרור זה לא גן ילדים..גננת כמו השופטת..הרוח של הקרן..",בודאי לא תורמת בנושא רציני ומורכב ,שיכול להשפיע רבות על השיח הציבורי שלנו.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה
  באום.   8/01/17 19:41
אם אתה לא מבין את מה שאני אומר,תתעמק עד שתבין.פעם לא הבנתי את התורה של אינשטיין אבל לא אמרתי שהיא סיסמא.אחר כך כן הבנתי אבל אחר כך שכחתי.
כתוב תגובה ל- באום.
הבנת את התורה של איינשטיין?
  בדיחה טובה   9/01/17 00:41
אולי (ואפילו זה לא בטוח), את זו של אריק איינשטיין.
כתוב תגובה ל- בדיחה טובה
באום...
  יוסף מהעיריה   9/01/17 12:25
אמא שלי אומרת "עם רפה שכל אין לנהל דיון"....אם היה יודע שהוא רפה שכל היה שותק.הבעיה הגדולה עם רפי השכל,נדמה להם שהם יודעים הכל...עם שלומו המגיב לא מנהלים וויכוח...את המגיב שלומו רומסים.
כתוב תגובה ל- יוסף מהעיריה
2
אם השופטת הלר
  באום   8/01/17 12:03
תבקש ממני להיות לה לסנגור במשפט שתשפוט אותה ההיסטוריה,אהיה מוכן.אומר שלא היתה לה ברירה.היא לא היתה יכולה ללכת כנגד המגזר ממנו היא באה,כנגד משפחתה,כנגד חבריה,כנגד צמרת צה"ל וכנגד הוראה מפורשת של אייזנקוט.יהיה קשה אמנם לסנגר על העובדה שהיא בכלל לקחה על עצמה להיות שופטת במשפט שכזה ויהיה קשה לעמוד מול טענת הקטגור שהיא עשתה זאת כי אי שם בעתיד היא ראתה עצמה יושבת בנשיאות בית המשפט העליון,אבל אומר לבית המשפט שהיא כולה ילדה שנשבתה ומבטה הזועם של מרים נאור הפחיד אותה.מדוע,ישאל הקטגור,השופטת הלר עשתה מעצמה מומחה ללוחמה בטרור והיא הודיעה לנו איך צריך להתנהל כאשר הורגים מחבל.לא בשקט, בשלווה וקור רוח אלא בהיסטריה ופאניקה וכיוון שאזריה פעל בקור רוח, סימן שלא היתה סכנה.ואז אומר שהשופטת הלר עוד לא השתחררה ממורשת הפלמ"ח ותנועת העבודה שגרסה שככל שאתה מזיע יותר,אתה נחשב יותר.היא נאבדה בזמן,אומר,היא סוג של חלק שהשתחרר מחללית האם ולא יודע לאן יפנה.
כתוב תגובה ל- באום
3
את אזריה היה צריך לזכות,
  הכרעת הדין מוטעית   8/01/17 14:54
mekomit.co.il/
כתוב תגובה ל- הכרעת הדין מוטעית
4
פסק הדין בעניין אזריה
  הירונימוס   8/01/17 15:16
הוא מופת של הכרעה הגיונית, משפטית ועובדתית.
בית המשפט התייחס לכל הטענות ולכל העובדות ואין שום יכולת לערער על הקביעות שלו גם בתנאים מעבדתיים של כתיבה בעיתון.
השופטים נהגו במקצועיות, בבקיאות מופלגת בנהלי הצבא ובסיטואציות קרביות (אחד השופטים הוא מפקד היחידה ללוחמה בטרור), הם נהגו באומץ מול עמדת שר הבטחון וכל המערכת הפוליטית והציבו בפני כל מדינת ישראל תמונת ראי של אכזריות הכיבוש והדיכוי בחברון ובשאר השטחים הכבושים.
אידר ודומיו שואפים לחיות במדינה שבה טיפוסים כמו אזריה יהיו רשאים להוציא להורג אנשים על סמך שיקול דעתם הפרטי כחיילים בצבא.

ובכן, כרגע זה לא הולך לקרות.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
ראה הקישור בתגובה 3
  לא מדוייק   8/01/17 16:32
כתוב תגובה ל- לא מדוייק
מה הקשר "לכיבוש" , הירונימוס ?
  שלמה המגיב   8/01/17 17:05
מה אתה מטמטם כאן את הקוראים עם האידיאולוגיה האישית שלך , וקושר את האירוע הפלילי שבגינו הורשע החייל אזריה , לנושא - "..הכיבוש..אכזריות..דיכוי בחברון.." ? . עוד מעט תסביר לקוראים שגם עבירות המין שבהם הורשע תת אלוף בוכריס , נבעה "מהכיבוש והדיכוי". גם כאשר אנו זוכים לראות ממך תובנה הגיונית ועניינית בנושא כולשהו , אינך מפספס את ההזדמנות ללוות אותה בסיסמאות אידיאולוגיות אישיות שלך , תוך ציון נתונים ופרשנות מעוותים גם בהיבט זה . ( דיכוי , אכזריות - עאלק). אפשר לחשוב שבכל המקרים שנשפטים חיילים או קצינים בגין חריגה מנוהלי פתיחה באש , זה נבע "מכיבושים ומאכזריות ודיכוי".
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
הוצאה להורג של שבוי פצוע
  הירונימוס   8/01/17 18:56
בחברון הנמצאת בלב השטחים הכבושים לא שייך לכיבוש?
המשטר האפרטהייד הצבאי בחברון לא שייך לכיבוש?

כבר לא אשאל בשלישית אם אתה מטומטם כי התשובה ברורה.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
והירונימוס לא מוותר
  שלמה המגיב   8/01/17 21:07
1) " ההוצאה להורג" , לטעמך , היתה אירוע פלילי שבו הורשע חייל מטומטם , שעשה את מה שעשה , בלי כל קשר למקום האירוע , ולהגדרת הסטטוס שלו ( מוחזק , משוחרר או כבוש ) . 2) רק "מטומטם" מושלם , יגדיר את המחבלים דוקרי היהודים , "כחיילים" , בצבא כולשהו של "מדינה" , במסגרת פעילות במלחמה בין "צבאות". ההגדרות באמנת זנבה ברורות בנושא. ואני מבין שהירונימוס מתכונן להתלונן באו"מ , או בהאג , על כי ישראל שופטת אותם פלילית , ולא מעניקה להם מעמד של "שבוי מלחמה" ,עאלאק. נו , איך אמר מי שאמר - אין כבר מה לומר , אנשים מתחילים להשתגע מרוב "מורעלות" אידיאולוגית קיצונית , לימין או לשמאל. והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
5
אידרים ושיינים
  משהמוישה   9/01/17 17:32
אידר אין לך טיפת אינטגריטי. אין שום פרשנות אחרת מלבד שנראית באופן ברור בסרטון של "בצלם" עבירה פלילית מובהקת. תילי-תילים של מילים מצד הימין הכביכול נאור. אתה ושיין גרועים פי עשר מאנשי התקשורת השמאלנים שאתם יוצאים נגדם שעה שעה יום יום. אתם פשוט לא ברמה שלהם. שלא לדבר על צביעות שנמרחת לאורך ולרוחב על מה שאתם כותבים.
כתוב תגובה ל- משהמוישה
6
הכישלון הצבאי היחיד שהיה כאן
  פועה   10/01/17 17:43
הוא שצה"ל אפשר לאזרחים תושבי חברון להשתתף באירוע ואף לנהל את האירוע! צה"ל חייב היה כנוהל קבע להכריז על שטח צבאי סגור, להעיף מיד את כל האזרחים מהשטח ולנהל את האירוע בעצמו ולבדו. זה אומר לוותר על סיוע מאמבולנס ומפרמדיקים אזרחיים. זה אולי לא היה חוסך את הצילומים (ואולי כן?) אבל זה היה מבטיח התנהלות צבאית והעסקת כל החיילים הפעילים באבטחה ההיקפית וסילוק האזרחים, כולל את אלאור אזריה עצמו, מיד שסיים את עבודת החבישה. המפקד המקומי חייב היה לנהל במקום את האירוע כתקרית לחימה זניחה ברמה נמוכה ביותר (שני אזרחים עם סכינים) מבלי להיטרד בדיווחים והסברים בקשר למ"פ למג"ד ולמח"ט ו/או לאוגדונר. אם הייתה תרגולת קבע מוקפדת שלוחמים לא מסתובבים סתם בשטח, אלא חייבים להיערך לאבטחה היקפית ובידוד הזירה, ולעסוק רק בזה עד לקבל פקודה אחרת, היו נמנעות הרבה תקלות מיותרות. אז גם התחקיר והשפיטה היו מתרחשים בעצימות הנכונה. כל השאר לא קשור לצבאיות אלא לתעמולה ולפוליטיקה
כתוב תגובה ל- פועה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il