s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חולי פוליו ניסו לפרוץ ללשכתו של שרוני
מאת: רונן ליבוביץ  |  17/01/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תכל'ס, שרוני צודק
  דבורה מירושלים   17/01/07 14:18
כל נכי הפוליו שהיו בועדה הם כולם נכים שחיים על נכותם. לרובם חברות כוח אדם ליבוא מטפלות זרות או ארגוני נכים או עמותות נכים והם כולם עושים המון כסף על חשבון הנכים. כל החוק הזה משמעותו לתת כסף רב ללא שום קשר לצדק או לנחיצות. החוק המוצע כפי שהוא מדבר על פיצוי ענקי חד פעמי פלוס קצבה חודשית ענקית לכל חולי הפוליו ומן הצדק שאם נותנים אז שיתנו למי שמגיע לו ולא למי שצועק יותר חזק. בנוסף במגזר הערבי יש המון חולי פוליו שהם לא באמת חולי פוליו אלא חולים גנטיים (נישואי קרובים) אבל הם מצליחים להכניס את עצמם למעמד של חולי פוליו. יש להקל ולהיטיב עם כלל הנכים, לפי נחיצות, ואז גם נכי הפוליו הנצרכים יהנו. יש סיבה טובה שהחוק הזה כבר שנים רבות נתקע שוב ושוב כי הממשלה ובצדק לא מעוניינת לתת כספים ענקיים למתי מעט צעקניים ומקושרים. תמיד יהיה חבר כנסת שיתמוך בכך מסיבות פופוליסטיות כאלה או אחרות אבל בתוך תוכם כל חברי הכנסת יודעים שאין צדק אמיתי בכך. מדובר על עלות כספית מהוונת של מיליונים לכל נכה פוליו. צריך אכן אולי לתת הקלה נוספת לנכי פוליו אבל בצורה יותר הוגנת כגון הכפלה של קצבת הנכות הבסיסית וקצבה זאת בלבד למי שזכאי כיום לקצבת נכות בגלל חוסר בהכנסה משכר כנכים שאינם עובדים כלל בגלל נכותם (כידוע נכה מרויח מקבל פטור מלא ממס הכנסה עד לגובה של מעל 40 אלף שקל בחודש, הטבה של בערך 15 אלף שקל בחודש) ולא למצטרפים חדשים שיקפצו על העגלה.
כתוב תגובה ל- דבורה מירושלים
דבורה את כניראה לא מכירה מספיק נכים....
  אליאל   17/01/07 15:30
בתור נכת פוליו תרשי לי לאמר לך דבורה את כניראה לא
מכירה מספיק נכים ובעיקר את אלה שלא מגיעים להפגנות
ולעימותים בכנסת מפאת כבודם שאני נימנת עליהם, כמו שאני
מכירה את מדינת ישראל ידעתי שהחוק הזה לא יעבור, אבל
דעי לך שיש נכים שבקושי מתקימים והם לא יצאו לרחובות
כפי שכתבתי מפאת כבודם, כאדם שמקבל קיצבת נכות והבטחת הכנסה בקושי אפשר להתקיים מכך ובמיוחד נכה שאין
לו שום מקורות מימון, נכון שיש נכים שמנצלים לרעה את
נכותם כולל אלה על כיסאות גלגלים, דוקא הנכים שהם נכים
בשעור של 80% נופלים בין הכיסאות, חוק כזה היה צריך לעזור לנכים כאלה, תיראי יש נכי צה"ל שיש להם נכות של
30% שאפשר לחיות עם נכות כזו וכדאי שתיבדקי מה הם מקבלים, מי שהצביע לגימלאים שלא יתפלא שאלה הן התוצאות,
המפלגה הזו היא אחיזת עיניים ואנשים מתוך רחמנות הצביעו
למפלגה שלא תעזור לגימלאים ולא תעזור לאף אחד.
כתוב תגובה ל- אליאל
לאליאל
  דבורה מירושלים   17/01/07 20:28
ידוע לי שאכן יש נכים רבים שמתקשים מאוד להתקיים. זה לא סוד. צריך לעזור להרבה נכים ללא ספק אבל ניסיתי רק להראות את הבעייה שמי שמנהיג את המאבק של נכי הפוליו הם נכים מקצועיים שלא חסר להם כלום. אולי בגלל שהמאבק הוא לא על דברים הגיוניים אלא על מיליונים לכל נכה - אולי בגלל זה חוקים כאלה לא יעברו אף פעם. הצעתי גם פתרון, שהוא פתרון טוב להרבה נכים אבל לא טוב לנכים המקצועיים העשירים, שאולי אינו הכי טוב בעולם אבל יש לו סיכוי לעבור. אין מה להשוות לנכי צה"ל כי לא על זה כרגע הויכוח. לא נשנה את כל העולם והלוואי שנוכל לדאוג במעט לנכים הנזקקים באמת.
כתוב תגובה ל- דבורה מירושלים
דבורה ,הייתי בכנסת היום
  אביבים   18/01/07 00:42
בס"ד
ולמזלי אין לי חברת כוח אדם אנני משופע במזומנים , ואנני נכה פוליו אני מקדם נושאים חשובים הקשורים לנכים , וגם נושא נכי הפוליו חשובים לא פחות לי כנכה
שרואה את סיבלם הרב , אני בטוח שאולי לא חוית סבל מה הוא , ולכן הבאת לכאן את כתיבתך המשופעת ארסיות לשמה

אנני מעוניין לקדם אינטרסים אישיים שלי
האם את מוכנה לספק לי חברת כוח אדם? האם יכולה לספק
לי מזומנים ?כפי שאת מתיימרת להשחיר את פני כלל ציבור
הנכים, שסובלים נאנקים תחת הסבל שלהם הרב,
אני בטוח שיש לך נכות מסויימת אנני יודע מהי
הקוראים ישפטו
רק דבר קטנטן אחד,,, שכואב צועקים ,,,,,,
כתוב תגובה ל- אביבים
לאביבים
  דבורה מירושלים   18/01/07 15:50
מעניין שאתה מכליל את עצמך כאחד מן הנכים המקצועיים שעליהם נכתב. חבל שאתה בוחר לכתוב דברים שאין להם שום קשר למה שנכתב. אתה כל הזמן כותב "אני אני ואני" וזה רק מעיד עליך. נכתב רובם של הנכים ולא כולם. לא נכתבה מילה אחת בארסיות אלא רק משלך. לא היתה השחרה של כלל הנכים אלא פירוט מסויים לגבי פרטים מסויימים. אכן הקוראים ישפטו.
כתוב תגובה ל- דבורה מירושלים
לדבורה מירושלים.....
  אליאל   18/01/07 07:55
לפני כמה שנים הייתי בכנסת בדיון בנושאי הנכים ובפירוש לא אהבתי את הצעקות שהיו בדיון לכך החלטתי שאני יותר לא באה במגע עם אירגוני הנכים ויש נקודות שהעלת בהחלט אני מסכימה איתך, בכל אופן יש המון אי צדק משוע וחלוקת הכספים לא מתנהלת בצורה נכונה, אם את מעונינת אשאיר לך את האימייל שלי ואוכל להסביר לך נקודות מסוימות איך
אני רואה את פני הדברים. a07061948@bezeqint.net
כתוב תגובה ל- אליאל
לאליאל
  דבורה מירושלים   18/01/07 15:52
אשמח לראות הסברים משלך איך את רואה את פני הדברים, על הנושא ובהקשר שלו. המקום הטוב לכך הוא פה בציבור ובפומבי ולא במיילים פרטיים. כרצונך.
כתוב תגובה ל- דבורה מירושלים
אני לא חושבת שכאן המקום להחשף בצורה גורפת , בכל זאת....
  אליאל   19/01/07 08:03
אני לא חושבת שכאן המקום להחשף בצורה גורפת אך אתן
דוגמא או שתיים לגבי סוגית הנכים. 1. אני לא חושבת שצריך לתגמל את כל הנכים לסוגיהם השונים אם הם מסודרים
הכונה, לעובדים בעלי נכסים, צריך לתת רק את החזקת הרכב,
אם אני יודעת שיש אנשים שאני יודעת עליהם שהרקע שלהם,
או מה שאני קוראת הזינוק שלהם לחיים להוציא את נכותם
הוא בהחלט יכול לשמש נקודת פתיחה טובה, אני מכירה נכים
אנשים מבוססים מאד שאני בפרוש לא מבינה בשביל מה הם
צריכים עוד אלף שקל בשל היותם נכים ולא חשוב לי אחוזי
הנכות וסוג הנכות, במקום זה יש נכים שזינוקם לחיים הוא
קשה ביותר ללא שום קשר לנכותם, נכותם זו רק עוד תוספת,
נכים כאלה שלא עובדים ואין להם שום מקורות הכנסה להוציא
את הקצבה לאלה הייתי מוסיפה לא סכום בשמיים אבל 1500 שקל תוספת הייתה מאד משפרת את אכות חייהם, ועוזרת להם
בצורה משמעותית והם לא היו צריכים להתבזות. 2. אני
מכירה מקרים של נכים שהנכה שמקבל רכב ללא מיסים לא
נוהג בו במקום זאת הוא נוהג ברכב רגיל, אז כניראה
שהבדיקות של ביטוח לאומי לא ממש מדויקות, כמובן שלא
צריך לעשות הכללות, יש נכים ישרים והגונים, אלה הם
שתי דוגמאות ולא חסרות עוד, ושוב אני חוזרת לפחות אני
יכולה להעיד על עצמי אני לא אוהבת את הצעקנות וההתבכינות הפומבית, שאין ספק שאני מסכימה איתך שיש
כל מיני גורמים שמנצלים זאת לרעה מה שפוגע בסופו של
דבר בנכים שבאמת זקוקים לתוספת כל שהיא.
כתוב תגובה ל- אליאל
לאליאל, אין בזה שום חשיפה
  דבורה מירושלים   19/01/07 09:58
אלא החלפת מחשבות בלבד. בנושא (1) מקבלי קצבאות בעלי נכסים כבר נכתב המון בהקשר של זקנים שמקבלים קצבת זקנה למרות שיש להם רכוש רב. יש פה עניין של עקרון שאנשים משלמים כל חייהם ביטוח לאומי ומן הראוי שיקבלו את המגיע להם כחוק ואין לפגוע בהם בגלל שיש להם רכוש. גם קצבת ילדים משולמת לבעלי רכוש. לעומת זאת זקנים שממש אין להם שום הכנסה נוספת ונחשבים לנזקקים מקבלים תוספת מסויימת ואולי מן הראוי היה לתת כזאת גם לנכים. אגב, כידוע נכים שמרויחים מעל סכום מסויים לא מקבלים קצבת נכות ולא את ההטבות אלא רק את קצבת הניידות והשרותים המיוחדים (ופטור, מעט מוגזם לטעמי, במס הכנסה) בגלל נכותם/מצבם, הרעיון הוא שנקודת הפתיחה שלהם תהיה שווה (איכשהו). הרכוש בדרך כלל לא נמדד כי ההנחה היא שאותו רכוש נצבר מכסף שגם עליו שולמו המיסים בחוק. בנושא (2) הרמאים. רמאים תמיד יהיו, בנושאי רכב ניידות ובנושאים אחרים, ויש להניח שכמו שיש אנשים שמרמים במס הכנסה או במקום עבודתם אז יש כאלה בכל מקום ומן הסתם חלקם באוכלוסיית הנכים הוא כמספרם באוכלוסייה ה"בריאה". הרשויות עושות מה שהן עושות כדי לנסות ולמגר את המקרים האלה אבל חבל שלעיתים יש אנשים שנופלים בין הכסאות. למרות מה שנכתב יש לא מעט מקרים של נכים בעלי רכוש שבכלל אינם פונים לרשויות בבקשת עזרה כלשהי ואינם מוכרים כנכים. אני מכירה אישית אדם, תעשיין בעל הון גדול, שבמשפחתו הקרובה יש נכה והם מעולם לא שקלו אפילו לבקש את עזרת הרשויות בהקשר הזה בנושא נכות למרות הוצאות גבוהות מאוד. יש ויש. יש לקוות שבמשך השנים הנכים יקבלו יחס הוגן כולם ולא שקבוצות לחץ יקבלו יותר כי כשאחד מקבל אז לפעמים זה על חשבון האחרים.
כתוב תגובה ל- דבורה מירושלים
דבורה את מערבבת נושאים שונים.....
  אליאל   19/01/07 12:40
כתוב תגובה ל- אליאל
דבורה את מערבבת נושאים שונים.....
  אליאל   19/01/07 12:52
משום שלא העלתי נושאים של קשישים וקצבאות ילדים, למרות
שאני מסכימה איתך בעינין, אני מדברת על נכים ובעיקר על
נכי פוליו, בתקופה שעבדתי וזה היה ליפני הרבה שנים והיה
והירוחתי רחמנא לצילן איזה חמישה שקלים מעבר למותר הורידו לי את כל קיצבת הנכות וזאת למרות שהתאמצתי מאד
משום שעבדתי בעבודה פיזית מה שכמובן היום אפילו אם אני
ארצה פיזית לא אוכל לעשות זאת, אבל יש פה עניין טיפשי
ביותר משום שאין ספק שמורידים לנכה את המוטיבציה שלו
לעבוד, כשהורידו לי את קיצבת הנכות מצאתי את עצמי באותו
מצב כלכלי קשה וזאת למרות המאמץ שעשיתי, עניין נוסף מדוע נכה שלא עובד מורידים לא סכום די משמעותי מהחזקת
הרכב מדוע הוא צריך להענש פעמיים, אף פעם לא הבנתי את
העניין בו בזמן שצריך לנסוע והרכב משמש כרגליים, משלמים
ביטוח חובה ומקיף שלא לדבר על עליות שונות שלא משולמות,
אדם שהזכרת שהוא בעל אמצעים ולא ניזקק לביטוח לאומי יפה
מצידו שהוא לא הולך ומבקש והראיה שהוא מסתדר יפה ובדיוק לכך התכוניתי, אבל לא כל הנכים במצבו נוהגים כך
יש ליבדוק את הנושא כמו שצריך ולהוסיף לנכים שבאמת
זקוקים, האמיני לי הם זקוקים. אז כל טוב לך ושבת שלום.
כתוב תגובה ל- אליאל
לא לעולם חוסן
  פוליו   20/03/07 09:27
דבורה היקרה
לא לעולם חוסן
כתוב תגובה ל- פוליו
2
את כנראה מגיבה בשכר כי את יודעת יותר מדי
  ת'כלס את לא חכמה במיוחד דבורה מי"ם   17/01/07 14:46
חברה שלא דואגת לחלשים שבה אין לה זכות קיום!!! זו חברה על סף התנוונות תמשיכי להעשיר את החברים שלך הקבלנים, התעשיינים, בעלי העסקים הגדולים שעם צבא הלוביסטים שלהם במסדרונות הכנסת עושים צחוק מהדמוקרטיה. להם תתני הרבה כסף נכון הם בת'כלס מנהלים את האוצר זה מצב טוב ובריא נכון ???
כתוב תגובה ל- ת'כלס את לא חכמה במיוחד דבורה מי"ם
אכן יודעת דברים מבפנים
  דבורה מירושלים   17/01/07 16:14
גם אני נכה ומכירה היטב את רוב הנפשות הפועלות בנושא חוק הפוליו, ככה פשוט. אני לא באה לפתור את כל תחלואי החברה בארץ אלא רק מנסה להאיר נקודה מסוימת. מעניין היכן ראית שכתבתי שלא צריך לדאוג לחלשים? כתבתי בדיוק ההיפך, כתבתי שיש להקל ולהיטיב עם כלל הנכים ולא שום דבר אחר. תלמד לקרוא לפני שאתה מתנפל. כל מה שכתבתי הוא נכון ואם אתה חושב אחרת תביא סימוכין ואל תזרוק סתם דברים באויר.
כתוב תגובה ל- דבורה מירושלים
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il