s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גולדה חשבה להתאבד
מאת: עמי דור-און  |  29/08/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
החיילים הפשוטים הצילו את.המדינ
  מבשרת   29/08/17 16:28
זה לא סוד שההנהגה לא תפקדה ואפילו הגיעה למצב שלמאובדן דרך. כמה שההנהגה הית.שפופה כך.החייל הפשוט ידע מה תפקידו ןנלחם כטריה כדי להציל את המדינה. לאנלחינם מפלומכדלושת.אלפים חיילים וכן.נפצעו כעשרת.אלפים זאת.משום שהם מסרו תרתי משמע את.נפשם למדינה . מי שלא עמד במשימה זו אותה הנהגה כושלת של אותם.ימים רעים ונוראים תרתי משמע . לא לחינם העם אינו חפץ בחזרתם לשולחן הממשלה.
כתוב תגובה ל- מבשרת
2
התכסיס של דיין ליצור נסיגה
  חשדנית   29/08/17 20:52
היה להשתמש בהפחדה של 'חורבן בית שלישי' כדי שיעשו מה שהוא רצה ותכנן - דיין אמר לגולדה שהולך להיות חורבן בית שלישי ואם היא רוצה להציל את הצבא אז צריך ליסוג עד המעברים - הג'ידי והמיתלה, שזה היה הסיכום בינו לבין קיסינג'ר וסאדאת. גולדה לא הסכימה ואמרה: על גופתי המתה.
דיין השתמש באותם מילים 'חורבן בית שלישי' כדי למנוע ממטוסי חיל האוויר להתערב לטובת צה"ל בדרום. הוא התקשר למפקד חיל האוויר ואמר לו חורבן בית שלישי בצפון, סוריה הולכת לפלוש לגליל ואז נתן הוראה להעביר את כל מטוסי חיל האוויר מהדרום לטובת רמת הגולן. הוא רצה למנוע מחיל האוויר לעזור לצה"ל בתעלה. ואמנם הצליח בזה כי מפקד חיל האוויר בני פלד ניבהל מאוד והשתכנע והעביר את כל סד"כ המטוסים לצפון. הוא לא הבין בזמן אמת מה שדיין ניסה לעשות - להפקיר את צה"ל בתעלה. אחרי המלחמה היה כל כך מיואש כי הבין שדיין שיקר אותו.
לאורך כל המלחמה ניסה דיין לשכנע גם את דדו להשיג את הצבא למעברי הג'ידי והמיתלה (דדו לא הסכים) או לשליש המערבי של סיני (גם לכך דדו לא הסכים). דיין גם התערב מעל הראש של הרמטכ"ל ונתן פקודות ישירות למפקדים בשטח כדי להעצים את התבוסה של צה"ל. לדוגמא - הפקודה לאלוף אדן להכניס את צה"ל לעיר סואץ, שזה היה התאבדות ממש (גם אדן אמר לו את זה) והפקודה לאלוף ישראל טל לתקוף את ג'בל עתקה. לזכותו של טליק אפשר להגיד שכבר במהלך המלחמה הוא הבין לאן דיין מוליך אותה וגם יצא נגדו בגלוי והפר פקודות של דיין.

כל הדיבורים של דיין על 'חורבן בית שלישי' היו אך ורק במטרה ליצור אימה חרדה ופחד באוזני השומעים כדי שיעשו את רצונו. בהחלט לא בגלל שהוא חשב שבאמת הגיע חורבן בית שלישי הרי הוא בעצמו יזם את המלחמה הזאת ואת ההפסד בה ביחד עם קיסינג'ר וסאדאת. דיין הכשיל בכוונה את צה"ל במלחמה עם מצרים. המטרה שלו (ביחד עם סאדאת וקיסינג'ר) הייתה להחזיר למצרים את סיני ולפתוח את תעלת סואץ לתנועת אוניות. בתמורה לזה מצרים הסכימה לחסות תחת ארה"ב במקום הסובייטים. היא הרוויחה גם את התמלוגים מאוניות הסוחר שעברו בתעלה וגם את סיני. אנחנו הפסדנו הכל כולל 2700 מבנינו. זה כל הסיפור. בהמשך אביא גם הוכחות
כתוב תגובה ל- חשדנית
עצוב גורלו של בגין, שבגלל
  ב_שמואל   29/08/17 22:13
עצוב גורלו של בגין, שבגלל מחלת הנפש נכנע לפושעים המושחתים (דיין ועזר וויצמן) וחתם על הסכם כניעה לערבים. עצוב שדווקא בגין היה האדם שביצע מעשה מטומטם שאף אדם בריא בנפשו (גולדה מאיר) לא היה עושה. זה נורא שהתקשורת שיתפה פעולה עם הימין ועם השמאל והעלימה את מחלתו של בגין מהציבור ואפשרו למדינה להתנהל ללא ראש ממשלה מתפקד. כשהתקשורת מעניקה לבני בגין כתרים על אישיותו הרמה - אני שואל עצמי - האם אדם שזלזל במדינה בהסתירו את מחלת אביו מעיני הציבור - ראוי להיות נבחר עם. מלחמת יום כיפור לא הייתה "הפתעה", שהרי חיל הים נערך לקראתה, מטוסי חיל האוויר היו בדרכם למכת מנע. יחידת התקשוב קבלו פקודה לא לידע את לוחמיי המוצבים על המלחמה שתפרוץ למחרת. פרשה זו תצטרף לפרשיות הרבות שהמפא"יניקים מסתירים מעם ישראל. רבים בעם יודעים את האמת ושותקים, כמו ששתקו עד כה בקשר לפרויקטור קסטנר שרצח מאות אלפי יהודים בשואה, כמו הניסיונות הכימיים בתימנים ורציחתם בעינויים, כמו הנסיונות בהקרנת רנטגן לעולים חדשים ממרוקו ורציחתם המתמשכת באמצעות מחלות סרטן, כמו העינויים שנעשו ללוחמי הצנחנים בניסיונות בחומרים כימיים בתקופה שד"ר אריה אלדד פיקד על חיל הרפואה. האם פטירתו של שמעון פרס אפשרה לעיתונאים לפתוח את נושא התימנים שעד כה העיתונאים שיתפו פעולה להעלים את האירוע? האם רציחתו של רבין מאפשרת לגלות שהורה לרצוח את חסידי הרב משולם? מי צריך למות כדי שנוכל לקבל את המידע לגבי פעילותם הנפשעת של דיין וחבורתו הרצחנית.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אבי אבות המנוולים
  אוונגארד   30/08/17 00:25
כתוב תגובה ל- אוונגארד
שטויות, קונסיפרצ'יה לא מבוססת
  א-ת   30/08/17 06:53
אין ספק שבשנים לפני המלחמה דיין וקיסינג'ר רצו שניסוג לקו המייצרים כ 20 ק"מ מהתעלה, חבל שטיפשים כמו גולדה מנעו זאת. זה היה מונע מלחמה ואם בכל זאת המלחמה הייתה פורצת אזי ההינו מנצחים במחיר קורבנות נמוך בהרבה. במלחמה זה לא עמד על הפרק, היה ברור שכדי לנצח חייבים לחצות את התעלה ולכתר את המצרים, דיין נתן לאריאל שרון גיבוי נגד הרמטכ"ל כדי שנבצע זאת.
כתוב תגובה ל- א-ת
א-ת, מעניין שלא טרחת
  ב_שמואל   30/08/17 09:24
א-ת, מעניין שלא טרחת להזים את הקונספירציה של פועה, כנראה שהתאוריה שלה לא הזיקה לאינטרס שלך. ולעניין: אף אדם נורמלי לא היה מוכן לסגת משום נכס בלי לקבל תשלום עבורו. לכן - רק בוגד כמו דיין (וחבר האנרכיסטים שפועלים נגד מדינת ישראל - כסרטן בגוף בריא) יכול להעדיף את האינטרס האישי על פני האינטרס הלאומי. חצי האי סיני - היה נכס לסחיטת האויב המצרי לוותור על התערבותם בסכסוך עם הפלסטינים. בכל הסכמי השלום עם הערבים, יש לישראל מה לתת לערבים ואין לערבים מה לתת לישראל - מלבד, הסכמת ערבים לוותר על זכותם הלגיטימית על כל פלסטין (וכל המשמעות שבדבר). לכן, גולדה הייתה האדם ההגיוני, הישר, והנאמן למדינה ולעם היהודי (מעשה שאינו חריג לגבי כל אדם הנאמן למדינתו), ואילו הנבל (הידוע מכל מיני פרשיות) דיין שהיה מוכן להקריב את לוחמי התעלה על מזבח "השלום" האנרכיסטי (כמו המנהיגים הגדולים, רודפי השלום: סטאלין והיטלר). נכון שלא לא התכוון להידרדר לקטסטרופה שהתרחשה עקב יעילות מעשי החבלה ש
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
3
האלוף טל חשף את השקר של דיין 1
  חשדנית   29/08/17 20:57
כבר במהלך המלחמה.
מתוך 'הארץ':
haaretz.co.il

"...אבל זה היה רק המבוא לעימות הגדול בין טל לאלעזר ודיין. הרמטכ"ל ושר הביטחון נלחמו על חייהם, זה נגד זה ושניהם נגד כל העולם, לנוכח הזעזוע הכללי, אכזבת הצבא והציבור, דיוני ועדת אגרנט לחקירת מחדלי המוכנות למלחמה, המגעים עם מצרים בתיווך אמריקאי והתקרבות הבחירות לכנסת. לקראת סוף דצמבר, בעודם מתכתשים הדדית, התגבשה ביניהם הסכמה למקצה שיפורים בסואץ. אולי, אם הלחימה תחודש ותושג בה הצלחה, ישוקם מעמדם.

טל, שהתנגד לכך בכל כוחו, הקריב את עצמו על מזבח מצפונו האישי והמקצועי. הוא הבין היטב כיצד ינהגו בו, כאשר חקר את דיין אם הוראותיו הן על דעת הממשלה. "הממשלה אינה עסקך", חתך דיין, "אתה תמלא פקודות צבאיות". טל לא נשאר חייב: "הצבא אינו עסקך", אמר למי שהיה נערץ עליו עד למלחמה.

ב-25 בדצמבר 1973 כתב טל לאלעזר, עם העתק לדיין. "הבנתי בזמנו כי אני נשלח ליטול זמנית את הפיקוד בגלל האפשרות של חידוש המלחמה לאלתר, כאשר שורר אי-אמון באלוף גונן בדרג הפיקוד העליון מחד ובגלל היחסים המעורערים בין מפקדי הכוחות בדרום וקשיי השליטה עליהם מאידך. היה צורך מיידי להשליט מרות וכוננות וכן לארגן את הכוח למלחמה.

"תוך כדי פעילותי בפיקוד התברר שלא קיימת תמימות דעים בין שר הביטחון והרמטכ"ל לביני בנושאים הנוגעים לזירה זאת - לא בתחום המדיני-אסטרטגי, לא בתחום האופרטיבי ולא בתחום הכוננות השוטפת. אני עושה אמנם כמיטב יכולתי לפעול על פי ההוראות המחייבות אותי, אולם קיוויתי שיהיה עלי לעמוד בתנאים כאלה תקופה קצרה ביותר, בהסתמך על כך שמינויי כסגן הרמטכ"ל ושקיימים שני מועמדים טבעיים לתפקיד אלוף פיקוד הדרום".

המשיך טל: "אין זה מתפקידי ומסמכותי לשבץ ולהציע מינויים, אולם הרגשתי היא שהבעיה אינה לוחצת עליך ועל שר הביטחון. אם אמנם כך הדבר, ברצוני להעמידכם על טעותכם:

אין ברצוני ואין בכוונתי להמשיך ולשאת לאורך זמן באחריות למצבים ולתוכניות אשר אינני מזדהה אתם ואבקשך לעשות להחלפתי בהקדם. על כל פנים, בענייני ניתן לטפל בשני אופנים:

לשתף אותי בהתלבטויות ובשיקולים או להודיע לי תאריך".
כתוב תגובה ל- חשדנית
4
האלוף טל חשף את השקר של דיין 2
  חשדנית   29/08/17 21:02
האלוף טל ידע להבחין בין ב-ו-ג-ד לבין פטריוט והוא ידע שדיין היה בוגד ! ונלחם בו בכל הכוח הקטן שהיה בידיו. הוא, אלוף פיקוד הדרום שהחליף את גורודיש אחרי המלחמה, עמד עם כל עוצמתו נגד שר הביטחון, הבוגד משה דיין, ו-נ-י-צ-ח ! וניצחונו מנע הלוויות רבות, וניצחונו איפשר לעוד הרבה אנשים לחיות. אבל ניצחונו פעל נגדו והוא הודח מהצבא על ידי דיין. הוא ידע שבמעשהו זה לא יקבל את הרמטכ"לות שהובטחה לו שנה וחצי לפני כן, ואף על פי כן לא נרתע מלעמוד מול דיין כשהוא חמוש במצפונו בלבד. הלוואי על כל עם ישראל גיבורים כאלה.

אחרי שטליק התפקח מדיין הוא כבר לא נתן שימשכו אותו באף. הנה הסיפור:
אחרי שהתחילה כבר הפסקת אש ממש. בשלב הזה דיין היה בא ונותן פקודות לפתוח באש פה ושם, ואני לא הסכמתי לזה. יום אחד דיין הודיע לי שהוא מבקש לראות את כל המפקדים. הוא בא עם הרמטכ"ל לביר גפגפה, היו שם כ– 30-20 מפקדים הכי בכירים. דיין הסביר שיש בעם פיק ברכיים ומורך לב וצריכים להמשיך להילחם. כשהוא גמר לדבר אני אמרתי: 'כל מה שאמר שר הביטחון זה לידיעתכם, זו היא ההערכה שלו'. ואז פניתי אליו ואמרתי: 'פה בסיני יש קרוב למאה אלף גיבורים. אין להם פיק ברכיים ואין להם מורך לב. יש להם ספק גדול לגבי עמידתה של המנהיגות הצבאית והמדינית, וזה כולל אותך. אל תעביר אליהם את מורך הלב שלך. אל תעליל עליהם עלילות. רק עכשיו הם הוכיחו, במשך למעלה משבועיים, שהם לא רכי לב, וצריך למחות על הדברים שלך'. אז קם אריק [שרון], שהיה אחד ממפקדי האוגדות, ואמר: 'אני חושב כמו מפקד החזית'. אחריו קמו עוד קצינים ואמרו שגם הם חושבים אותו דבר. דיין הבין שהוא עלה על 'בנקט'. 42 ואז פניתי לקצינים והוספתי: 'כל מה שאמר שר הביטחון זו הערכה שלו וניתוח שלו, זה לא מחייב לפעולה, לפעולה מחייבות רק הפקודות שלי'. כאן הפסיק דיין את דברי ואמר: 'כן, אבל אני נתתי הוראות'. אמרתי: 'אתה נותן הוראות למטה הכללי, אני צריך לקבל הוראות דרך אג"ם מבצעים, פקודות מבצע כתובות, והאנשים שיושבים פה, כל המפקדים, מקבלים פקודות רק מאדם אחד בעולם וזה ממני. הפקודות יכולות להגיע מכל מקורות הסמכות, אבל דרכי. לכן כל דבר שהם ישמעו מהרגע הזה והלאה, וגם אם יקבלו פקודות שלא דרכי, זה רק לאינפורמציה ולא לפעולה. ומי שינסה, מאלה שיושבים פה, את כוחו לפעול לא לפי פקודות שלי, אדרבה, אני מזמין אותו להעמיד למבחן את העוצמה שלי'.
נוצר שקט גמור, ועוד פעם קם אריק ואמר: 'אנחנו לא נעמיד למבחן שום עוצמה, אנחנו נמלא פקודות רק של מפקד החזית'. אז קם אחד הקצינים ואמר: 'אני רוצה לשאול שאלה, מאין אתה לוקח לעצמך את החירות לצפצף בגלוי על הדרג המדיני ועל המפקדים, ומאתנו אתה דורש משמעת ברזל'? אמרתי לו: 'אלף, ממצפוני; ובית, מהעוצמה שלי, ואני מזמין אותך להעמיד אותה למבחן. כאן יעשו רק מה שאני אומר'. אז דיין קם ואמר לדדו 'בוא! אין פה מה לעשות' ואמר לכל המפקדים: 'אם תרצו לדבר אתי, אז שטליק יקרא לי'. יצאו מהדלת, עלו על המטוס וטסו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
הקצין שהתעמת עם ישראל טל
  חשדנית   19/12/21 01:01
היה אברהם אדן (ברן)...
כתוב תגובה ל- חשדנית
5
האלוף טל חשף את השקר של דיין 3
  חשדנית   29/08/17 21:07
אחרי שדיין הבין שתוצאות המלחמה יהרסו את מפלגת העבודה, הוא מחליט על חידוש הלחימה. האלוף טל מתנגד. דורש מדיין להראות לו את מסמך הפקודה והחלטת הממשלה. לדיין אין כלום כמובן.

המשך מהקטע הקודם -
"כעבור כמה זמן נקראתי לדיון במטכ"ל. טסתי לשם בצהריים, אבל בחמש אחרי הצהריים מודיע לי סגני, אורי בן–ארי, שכל הכוחות בעמדות ההיערכות. אני שואל אותו: 'איזה כוחות?', אז הוא אומר: 'המפקד, היה פה שר הביטחון ונתן פקודה לתכנן התקפה כדי לכבוש את ג'בל אתקה. לפי התוכניות שבידנו ריכזתי את כל הארטילריה, יש פה שני אגדים ארטילרים וריכזתי עוד כוחות'. הוא קיבל הלם כאשר שמע שאני לא יודע מזה. הוא חשב שהוא פועל
בשבילי. אמרתי לו מיד לפזר את כל הכוחות, שכל אחד יחזור לעמדות הקודמות שלו עוד הלילה - 'אין שום התקפה'. נכנסתי אל דדו ואמרתי לו: 'דיין היה בדרום ונתן פקודה לתקוף את ג'בל אתקה, אני לא שמעתי את זה. לא תהיה שום התקפה'. אז דדו אומר לי: 'אני גם כן לא יודע מזה'. אמרתי לו: 'אני טס לסיני, אבל קודם צלצל לשר הביטחון עכשיו, תגיד לו שאני פה ולא תהיה שום התקפה על ג'בל אתקה. ביטלתי את ההתקפה, ושלא ייתן לי פקודות כי אני לא אמלא אותן ואני גם לא אתפטר. אני רוצה לראות החלטת ממשלה לחדש את המלחמה, אז אבצע כל פקודה'. לתקוף את ג'בל אתקה פירושו חידוש המלחמה, בעוד שבאותו לילה עמד
קיסינג'ר לטוס מאסואן ללוד כדי להביא לגולדה תשובות של סאדאת. אתה מבין? הוא יטוס מאסואן ואנחנו באותו זמן עושים מתקפה כללית בסיני. לכן אמרתי לו שאני רוצה לשמוע על
החלטה מפורשת של הממשלה. גם בפגישה הקודמת עם המפקדים שלי בביר גפגפה הוא אמר לי: 'אבל גולדה יודעת מהמשימה'. אמרתי לו: 'יש דברים שעליהם אתם צריכים להראות לי שיש החלטת ממשלה. אתם לא יכולים להחליט בעצמכם'. ועוד אמרתי לו: 'מפקד בכיר, כגון מפקד חזית בזמן מלחמה, אסור לו למלא פקודות לא–חוקתיות, לא קונסטיטוציוניות, בדיוק כמו שנקבע בכפר קאסם שאסור לחייל פשוט למלא פקודות לא–חוקיות. אני מציע שתעמיד
אותי לדין כדי שייקבע תקדים לגבי המישור החוקתי הקונסטיטוציוני, כמו שנקבע בכפר קאסם לגבי המישור הפלילי'. כעבור שבוע דיין הודיע לי שגולדה והוא, לאחר שהתייעצו עם
צדוק, שר המשפטים, מודיעים לי רשמית שהשולחן נקי ואין שום טענה אלי, לכן אין מה להעמיד אותי לדין. אני חוזר לפגישה עם דדו. דדו טלפן ואמר לו: 'טליק פה, והוא לא מסכים לבצע את ההתקפה'. אז דיין אמר: 'טוב, אז שלא יתקוף'. ככה הוליד ההר עכבר."
כתוב תגובה ל- חשדנית
6
האלוף טל חשף את השקר של דיין 4
  חשדנית   29/08/17 21:14
הבנתם את התרגיל של דיין ?
אחרי שדיין הבין שהאלוף טל לא יסכים בשום אופן להתחיל מחדש את האש בדרום, בלי לקבל על זה אישור מהממשלה, הוא עשה לו תרגיל מלוכלך:

הזמינו את האלוף טל לדיון במטכ"ל בתל אביב. זה היה דיון 'דמה' שנתפר בדיוק למטרה הזאת. כנראה שגם דדו היה שותף למזימה, אולי בגלל שפחד מדיין, או שדיין 'סובב' גם אותו. אז האלוף טל טס מהמטה שלו בפיקוד דרום, לתל אביב, כדי להשתתף בדיון אליו נקרא.
במקביל, באותו זמן, טס משה דיין לפיקוד דרום, ושם נתן פקודה לסגנו של טל, מאחורי הגב של האלוף, להכין מיד את הכוחות להתקפה על ג'בל עתקה.
כשכל ההכנות הושלמו, התקשר הסגן למפקדו האלוף טל לדווח לו על כך. טל נדהם ! הוא לא ידע מזה שום דבר. הסגן חשב שהוא ממלא אחר ההוראות של טליק, כי כנראה זה מה שאמרו לו, אבל הכל היה מאחורי הגב של האלוף, שלא ידע מזה דבר וחצי דבר...

בקיצור, דיין ניסה לחדש את האש בדרום, וכאשר ראה שלא יוכל לעשות זאת בגלוי, הוא ניסה לעשות זאת באמצעות תרגיל הטעייה על האלוף טל ומאחורי הגב שלו. לכן הרחיקו את טליק מהזירה וחשבו שככה הם יצליחו במזימה שלהם...כנראה שלא הספיק לדיין שר"י כל אלפי החיילים שנהרגו ונפצעו, הוא רצה עוד קצת דם יהודי להקיז...
לצערו של דיין, המסמר הקטן שהחריב לו את כל התכניות היה - שיחת הטלפון של הסגן לאלוף... וכל השאר היסטוריה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
7
בני פלד נפל בפח של דיין
  חשדנית   29/08/17 21:38
ארבעה חודשים לפני פרוץ המלחמה דיין נתן הוראה לדדו להחליף את מפקד חיל האוויר, מוטי הוד [מפקד חיל האוויר במלחמת ששת הימים והמנצח הגדול בה], במפקד חדש, בני פלד, טירון בפיקוד על החיל. זה היה בכוונת מכוון.

פלד לא היה ממש בעניינים כשהמלחמה פרצה. הוא רצה לעשות רפורמה ארגונית בחיל האוויר וזה תפס את החיל לא ממש מוכן לטילים ולמלחמה. הוא גם היה 'ירוק' מהבחינה של פיקוד והבנת יחסי הכוחות בין מפקד חיל האוויר הרמטכ"ל ושר הביטחון.

מה גרם להחלפתו של מפקד חיל האוויר סמוך מאוד למלחמה ?
זאת הייתה מדיניות מכוונת ! להחליף את המפקדים הבכירים והמנוסים שיכלו לעמוד בלחץ וההשפעה של דיין במפקדים טירונים. דוגמא אחת - אריק שרון הוחלף בגונן בפיקוד דרום, וזאת הסיבה העיקרית לכך שצה"ל נכשל שם..
מי שאחראי על המדיניות הזאת עומד מאחורי הקונסיפרציה לבשל הפסד יחסי של ישראל לטובת המצרים.

הוכחות:
1. דיין מנע מחיל האוויר 48 השעות שהחיל היה אמור לקבל כדי להשמיד את הטילים בדרום
2. דיין אילץ את פלד להימנע ממכה מקדימה, וגרם לו לזרוק לים את הטילים שהיו כבר מוטענים על המטוסים ערב המלחמה בדרך לתעלה, זה גזל שעות יקרות להתארגנות מחדש ברגע שפרצה המלחמה
3. במהלך המלחמה דיין נתן הוראות ישירות למפקד חיל האוויר מעל הראש של הרמטכ"ל, הוראות שהכשילו את חיל האוויר במתן עזרה לחזית הדרום. לדוגמא - אחרי יעף אחד מתוך 4 מתוכננים בטייסת הסקייהוקים, בני פלד הורה להם להפסיק הכל וללכת לעזור לשיריון ברמה הסורית, כתוצאה מלחץ של משה דיין והפחדות נוסח 'חורבן בית שלישי' כביכול הסורים יפלשו לגליל ולכן צריך להעביר את כל סד"כ המטוסים לעזרת הכוחות ברמת הגולן. כל זה נועד על מנת למנוע עזרה מצה"ל בתעלה בימים הראשונים, כדי לאפשר למצרים לצלוח בשקט...

בראיון לגל"צ ב-7.10.13 מסר עמוס ידלין דברים מעניינים:
ידלין היה טייס סקייהוק, סגן צעיר, בזמן שהמלחמה פרצה. הטייסת שלו עשתה 1000 גיחות במלחמה לעומת 800 גיחות של כל 4 טייסות הפנטומים גם יחד. הוא טען שבני פלד לא ניהל את המלחמה נכון, תיזזו אותם ממקום למקום בלי תכנית מסודרת. מאוחר יותר ידלין מונה לתפקיד ראש אמ"ן ושם יכל כבר לקרוא את דו"ח ועדת אגרנט השלם, 1800 עמודים. הוא נדהם לראות שרק 5 עמודים וחצי הוקדשו לחיל האוויר. בני פלד טען שם כי היה סיכום שהוא יקבל התראה 48 שעות לפי המלחמה ובזמן הזה תהיה התקפה מקדימה של חיל האוויר על הטילים של המצרים שקודמו לתעלה ב-1970 בניגוד להסכם השלום. פלד לא קיבל את הזמן הזה ולא נתנו לו לתקוף תקיפה מקדימה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
8
בני פלד נפל בפח של דיין 2
  חשדנית   29/08/17 21:52
באותו ראיון טען ידלין כי בני פלד נתן הוראה להפסיק את הפעולות של הטייסת באזור התעלה אחרי שעשו יעף אחד מתוך כמה יעפים שתוכננו מראש על מנת לחסל את הטילים - ונתן להם הוראה לעבור מיד לרמת הגולן. ידלין טען שזו הייתה טעות של פלד שפעל ללא תכנית מסודרת ותיזז אותם ממקום למקום וכו'
- כעת מתברר כי האשם נעוץ במשה דיין, כן, משה דיין, וכך כותב בני פלד לרמטכ"ל (בעקבות מחקר על ביצועי צה"ל במלחמה):

"3. בעמוד 100 [במחקר]: כל הסיפור על העברת פעילות ח"א מתקיפת טילים בתעלה (מבצע "תגר") לתקיפת שריון סורי בדרום הרמה משובש ומסולף. מערכת "המחליטים" המתוארת לא היתה ולא נבראה. דיין אישית השיג אותי, עם שחר של ה-7, ותיאר לי מצב נואש של כוחותינו בצפון הרמה ואת הריקנות של כוחות בדרום הרמה. "חורבן הבית השלישי" היה הביטוי שהשתמש בו. אני החלטתי [בעקבות זאת] לשנות את התוכנית ודיווחתי לרמטכ"ל על כך.... ב-07:00 כבר תקפו המטוסים הראשונים את השריון הסורי ליד רמת מגשימים."

הבנתם ? דיין פעל מעל לראש של הרמטכ"ל, ובלי ידיעתו, התקשר לבני פלד מפקד חיל האוויר ושכנע אותו להעביר את מירב המאמצים לרמה הסורית, במקום לתעלה. ואת זה עשה באמצעות הפחדות מהסוג של חורבן בית שלישי וכו' שלא היו אלא אמצעי לשכנע לעשות את רצונו.
הכוונה של דיין הייתה לחבל במאמצים של צה"ל למנוע מהמצרים לעבור את התעלה כבר ביום הראשון למלחמה.

בדרך הזו דיין המשיך לפעול כל המלחמה בעצות סרק לרמטכ"ל כמו שעשה ערב המלחמה, כאשר לא הסכים לגייס את המילואים..

דיין היה מ-ח-ב-ל בתוכנו !!!

מקור:

rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
9
בני פלד נפל בפח של דיין 3
  חשדנית   29/08/17 21:59
בני פלד היה ממושמע מידי, ועשה כל מה שרצו ממנו מבלי לערער.
שלושה חודשים לפני המלחמה מינה דיין מפקד חדש לחיל האוויר. דיין ידע שהוא לא יוכל לשלוט ולהשתלט על מוטי הוד, המפקד האגדי של חיל האוויר, לכן החליף אותו במפקד טירון שלא ידע לעמוד על שלו ולהגיד לא ! לניסיונות של דיין להכשיל את חיל האוויר במלחמה.
המינוי החדש נועד בדיוק למטרה הזאת - למנות מפקד חיל אוויר טירון בפיקוד, אדם שלא העז לערער או להרהר אחרי הפקודות שניתנו לו, אדם שאפשר להשפיע עליו לעשות דברים שלא תיכנן ושלא היו בתכנית של החיל מלכתחילה. לדוגמא-להעביר את עיקר המאמץ לחזית הצפון בימים הראשונים למלחמה בניגוד לתוכניות, עם הפחדות של דיין מסוג 'חורבן בית שלישי'. פלד היה מרובע מידי, ממלכתי מידי, לא היו לו את הערמומיות, ההחלטיות והיכולת להבין את המציאות נכוחה כמו שהיו למפקד חיל הים בנימין רותם ולאריק שרון, שעשו מה שחשבו שצריך לעשות, ולא מה שאמרו להם לעשות. הם אמנם עשו זאת בצורה שלא תיראה כסירוב פקודה, אבל בשורה התחתונה הם לא נשמעו להוראות מלמעלה, הוראות שניראו להן שגויות מיסודן, ולכן ניצחו את המלחמה בחלק שלהם. אריק שרון - בצליחת התעלה וחיל הים שניצח ניצחון מוחץ בים. אמנם, אין הרבה אנשים כאלה. צריך אופי מיוחד, חזק, הרבה ביטחון עצמי, אמונה בדרך, גם הוותק בתפקיד הוא גורם חשוב, גם ערמומיות של שועל ויכולת לראות נכוחה את התמונה במציאות מאחורי כל אי הוודאות הערפל ההסתרה והרמאות של דיין...
כתוב תגובה ל- חשדנית
10
בני פלד נפל בפח של דיין 4
  חשדנית   29/08/17 22:10
עקב אילוצי הדרג המדיני והדרג הצבאי העליון לא הופעל חיל האוויר בהתאם לדוקטרינה שקבע לעצמו - דוקטרינה שלפיה אמור חיל האוויר כמשימה ראשונה לדאוג לעליונות אווירית (להשמיד את מערך הטק"א של האוייב) בטרם יעבור לסיוע לכוחות היבשה. האילוצים האלה של הדרג המדיני והצבאי העליון גרמו נזקים עצומים למאמץ המלחמתי ביום כיפור, במיוחד בימים הראשונים של המלחמה...

שר הביטחון משה דיין דחף את מפקד חיל האוויר בני פלד להפעיל את כל הכוח של החיל דווקא ברמת הגולן, ובכך הופקרה למעשה חזית הדרום לכיבוש המצרי. ולא בכדי. זה היה חלק מהתפקיד של דיין לחבל במאמצי המלחמה של ישראל על מנת להעניק את הניצחון למצרים... התברר כי דיין התקשר ישירות למפקד חיל האוויר מעל הראש של הרמטכ"ל ונתן לו הוראות להעביר את כל המטוסים לרמת הגולן בהפחדות של 'חורבן בית שלישי'.
עוד פרטים מתוך אל"מ (במיל.) שמואל גורדון:

"הדרג המדיני והדרג הצבאי העליון דרשו מחיל האוויר להקדים אחרון לראשון ולפעול נגד הצבאות הפולשים לפני השגת עליונות אווירית, בתנאי נחיתות חמורים, ללא מידע ברור על מיקום הכוחות שאותם נדרשו לתקוף וללא מטרייה אווירית נגד מטוסי האויב. כאשר המערכת האווירית פעלה נגד כוחות היבשה ללא תנאים בסיסיים נדרשים, ללא מודיעין, ללא מטרות לתקיפה, באופן שלא התכוננה לקראתו, ללא אמצעים מתאימים, לא ניתן היה לצפות לתוצאות הנדרשות. הניגוד בין דרישות הדרגים הגבוהים יותר לבין צורכי זרוע האוויר עלול היה לגרום לשחיקת הכוח האווירי ללא תוצאות בשטח."

עוד פרטים כאן:
maarachot.idf.il


כתוב תגובה ל- חשדנית
11
דיין דורש מגולדה להיכנע
  חשדנית   29/08/17 22:15
דיין דורש מגולדה להכנע תוך כדי הפחדות של 'חורבן בית שלישי'. הנה הפרטים:

עובדיה נתן, המאבטח של גולדה, חושף:
"זה היה קשה. עד תחילת המלחמה משה דיין היה האורים והתומים של גולדה. הוא עיוור אותה. היא סמכה עליו יותר מדי. אני רוצה לומר כאן מה ששמעתי מלו קידר. היא סיפרה שביום השני של המלחמה דיין נכנס לגולדה והציע לה להיכנע".

כלומר?
"להיכנע, להרים דגל לבן ולהפסיק את המלחמה, וכך לחסוך אלפי הרוגים". זה בעצם סוף המדינה. "כן, דיין הרי דיבר על חורבן בית שלישי".

שמעת את הדברים בעצמך?
"כן, לו קידר ישבה איתנו וסיפרה מה שגולדה אמרה לה". איך גולדה הגיבה? "היא גירשה אותו מהחדר. היא הרימה את הראש ואמרה'לא יקום ולא יהיה'. באותו רגע דיין סיים אצלה את הקריירה. היא עקפה אותו והביאה את חיים בר-לב שהציל אותנו. הוא הכניס אוטוריטה. כולם התחילו לנגן כמו תזמורת. נעשה כאן עוול להרבה אנשים. גולדה אמרה שהיא אשמה במחדל ולא ניסתה לברוח. דיין לא הודה אף פעם שהוא אשם. הרמטכ"ל דוד אלעזר רצה לגייס מילואים ודיין לא נתן. אחרי כן עשו לו עוול נוראי בוועדת אגרנט. גולדה כאבה על דדו, היא מאוד העריכה אותו וחיבבה אותו. מה שקרה לו הרתיח גם אותי".

מקור:
nrg.co.il

כתוב תגובה ל- חשדנית
12
דיין משכנע את גולדה להיכנע 2
  חשדנית   29/08/17 22:24
בדרך שבה השתמש כמה וכמה פעמים כדי שיעשו את רצונו: הפרחת הפחדות בנוסח "חורבן בית שלישי" .

מתוך הארץ:
haaretz.co.il

"ביום השני למלחמה אני החלטתי להתאבד", התוודתה גולדה מאיר שלוש שנים לאחר מלחמת יום הכיפורים בשיחה שקיימה עם תא"ל אבנר שלו, שהיה ראש לשכת הרמטכ"ל דוד אלעזר. שלו נפגש אתה יחד עם רחבעם זאבי; השניים ביקשו ממנה לבוא ליום השלושים למותו של אלעזר.
אלו הנסיבות שהביאו אותה למחשבה על התאבדות. ביום ראשון 7 באוקטובר, בשעה 15:00, דיווח לה שר הביטחון על המצב בחזיתות. הוא אמר לה כי טעה בכל. שנשקפת למדינה שואה. יחסי הכוחות מוטים משמעותית לטובת מצרים וסוריה. וצה"ל לא יוכל להגיב. דיין הציע לגולדה להחליט על נסיגה עמוקה ברמת הגולן, לוותר על תעלת סואץ ולהתייצב בקו המצרים (מצרי המיתלה והגידי). לזאבי אמר דיין כי "בין תל אביב לאבו עגילה (שבסיני) אין אפילו טנק אחד וזה עלול להיות חורבן בית שלישי".

הבנתם ? דיין עשה מאמצים גדולים לשכנע את גולדה ואת דדו לסגת מהתעלה לאזור המעברים בתירוצים של 'חורבן בית שלישי' ועוד הפחדות מהסוג הזה, וכל זה בכדי לקיים את ההסכם עם קיסינג'ר וסאדאת על הפסד ישראלי יזום (מטעם דיין ושות') במלחמה
בין היתר טען דיין בפני גולדה כי "בין תל אביב לאבו עגילה (שבסיני) אין אפילו טנק אחד"... קודם כל זה לא היה נכון ושנית, הרי דיין עצמו התנגד לגיוס המילואים אפילו ביום שבת בבוקר, ביום שבו פרצה המלחמה !
כתוב תגובה ל- חשדנית
לחשדנית
  דוד שלמה   30/08/17 00:21
את מסוג האנשים שבלעת את הסיפור של הקונספירציה של דיין קיסינגר וסאדאת במקום לחשוב רציונלית הרי האיום של הסורים ברמת הגולן היה יותר רציני מאשר המצרים בתעלה בתעלה יש לך 250 ק"מ שיש למצרים לעבור הסכנה מהסורים הייתה יותר גדולה הם כבר כבשו את רוב רמת הגולן והגיעו לגשר בנות יעקב היה יותר חשוב להעביר את חיל האויר שיעצור את הפלישה שלהם לתוך הארץ אז תתחילי לחשוב הגיוני לפני שאת רושמת שדיין בכוונה שלח את חיל האויר צפונה אנשים רק יודעים להקליד אבל אף אחד לא נמצא שם ברגע האמת כל הג'ובניקים מהדרום שפעם בשנה יורים כדור אחד במטווח ואחר כך לא עושים מילואים נהיו לי גנרלים ואני לא אומר שדיין לא עשה טעויות אבל אין אדם ואין גנרל שלא עושה טעויות במלחמת העולם השנייה פטון פרץ את קווי הגרמנים והכניס אותם לבהלה והוא יכל לרוץ לתוך גרמניה ולנצח את המלחמה מהר ואייזנהאור הגנרל הגדול עצר אותו אבל עדיין הוא מקבל את הכבוד שמגיע לו
כתוב תגובה ל- דוד שלמה
לחשדנית
  דוד שלמה   30/08/17 00:21
את מסוג האנשים שבלעת את הסיפור של הקונספירציה של דיין קיסינגר וסאדאת במקום לחשוב רציונלית הרי האיום של הסורים ברמת הגולן היה יותר רציני מאשר המצרים בתעלה בתעלה יש לך 250 ק"מ שיש למצרים לעבור הסכנה מהסורים הייתה יותר גדולה הם כבר כבשו את רוב רמת הגולן והגיעו לגשר בנות יעקב היה יותר חשוב להעביר את חיל האויר שיעצור את הפלישה שלהם לתוך הארץ אז תתחילי לחשוב הגיוני לפני שאת רושמת שדיין בכוונה שלח את חיל האויר צפונה אנשים רק יודעים להקליד אבל אף אחד לא נמצא שם ברגע האמת כל הג'ובניקים מהדרום שפעם בשנה יורים כדור אחד במטווח ואחר כך לא עושים מילואים נהיו לי גנרלים ואני לא אומר שדיין לא עשה טעויות אבל אין אדם ואין גנרל שלא עושה טעויות במלחמת העולם השנייה פטון פרץ את קווי הגרמנים והכניס אותם לבהלה והוא יכל לרוץ לתוך גרמניה ולנצח את המלחמה מהר ואייזנהאור הגנרל הגדול עצר אותו אבל עדיין הוא מקבל את הכבוד שמגיע לו
כתוב תגובה ל- דוד שלמה
13
חבל שלא התאבדה.
  לוין אלכס   30/08/17 00:15
בהתנהלותה גרמה לאלפי הרוגים ואלפי פצועים של חיילי צה"ל. חבל שלא התבדה .
כתוב תגובה ל- לוין אלכס
אלכס, השנאה של השמאל
  ב_שמואל   30/08/17 13:20
השנאה של השמאל הבוגדני לגולדה מאיר -מלמדת שגולדה הייתה יהודיה שהקדימה את טובת העם היהודי על פני האינטרסים המעוותים של השמאלנים. תודה לך על תגובתך המאשרת את נאמנותה והגיונה של גולדה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
14
היא האחראית לאבדות הכבדות
  א-ת   30/08/17 06:40
1, היא קיבלה הזהרות רבות כולל אישית מהמלך חוסיין ובכוונה לא גייסה כוחות. לא היה צריך לגייס את כל הצבא, 2 אוגדות פרוסות נכון ומוכנות טובה של חיל האוויר היו מספיקות למנוע מלחמה או לפחות לצמצם בגדול את מס' האבדות כי הם לא היו עוברים את התעלה וקו המוצבים ברמה. 2, היא בחרה להאמין להנרי קיסינג'ר שר החוץ של ארה"ב שגיוס יגרום להאשמת ישראל במלחמה. 3, בנוסף ובגדול אם היא הייתה מסכימה לנסיגה לטווח של 15 ק"מ מהתעלה המלחמה לא הייתה נפתחת כי הם היו פותחים את התעלה. 4, לסיכום, גולדה מאיר הייתה ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות ישראל(מינוי גרוע של מפלגה שהמדינה הייתה פחות חשובה לה משימור השלטון והפרוטקציוניזם) וראויה רק לבוז.
כתוב תגובה ל- א-ת
א-ת, בוא ננסה לבחון את דבריך
  ב_שמואל   30/08/17 22:13
א-ת, בוא ננסה לבחון את דבריך: כתבת לגבי גולדה: "היא האחראית לאבדות הכבדות". אין ספק שהעומד בראש ההיררכיה בממשלה - הוא האחראי על כל מעשי חברי הממשלה. ברור שגולדה יכלה לא למנות נוכל - כשר, היא יכלה לא להתייחס אליו, היא יכלה לבדוק את פעולותיו (זו חובתה). לכן: גולדה אחראית למותם של הלוחמים - גם אם ניתן להאשים את דיין כנוכל. כתבת: "היא קיבלה הזהרות רבות כולל אישית מהמלך חוסיין". אתה מבין שחוסיין הגיע לארץ מסיבות אחרות שהרי להודיע על המלחמה - הוא יכל להעביר את ההודעה בטלפון או באמצעות שליח. כלומר: הסיפור על ביקורו של חוסיין הוא חלק מסיפורי הכיסוי לקונספירציה. כתבת: "היא בחרה להאמין להנרי קיסינג'ר שר החוץ של ארה"ב שגיוס יגרום להאשמת ישראל במלחמה". ברור שהיא האמינה משום שקיסנג'ר עצמו היה בראש המסיתים. כתבת: "בנוסף ובגדול אם היא הייתה מסכימה לנסיגה לטווח של 15 ק"מ מהתעלה המלחמה לא הייתה נפתחת כי הם היו פותחים את התעלה". זו שטות מוחלטת, הרי לו ישראל הייתה נסוגה, המצרים היו מעבירים את הצבא שלהם (כולל הטילים) אל מעבר לתעלה והיו במצב תקיפה הרבה יותר טוב. זכור, שהמטרה של המצרים הייתה קבלת כל סיני ולא היו מסתפקים בפתיחת התעלה (תנסה לחשוב כאדם נורמלי רציונלי ולא הזוי שמאלני). כתבת: "לסיכום, גולדה מאיר הייתה ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות ישראל". אין לי כלים לבדוק את דבריך, אך לקבוע שגולדה הייתה גרועה יותר מבגין - למרות שהוא לא היה מסוגל לתפקד עקב מחלה נפשית - זה מוכיח שהסיכום שלך לא הגון, לא נכון ולא חכם, הוא פשוט רצון עז שמאלני ששואף להשמיץ בלי להגביל עצמו לעובדות ולמציאות.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
15
רשימה זו להערכתי מורכבת מ:
  רפי לאופרט   30/08/17 15:53
25% עובדות וקטעי דיווחים ממקורות שונים
45% ספרות בדיונית פיקטיבית
10% נתונים שגויים
20% דברי קישור
בכל מקרה: במלחמת יום הכיפורים דיין היה נטל קשה ביותר על עם ישראל, התאבדות גולדה לא הייתה משנה דבר ועל כן הייתה מיותרת. השיעור החשוב ביותר הוא האסון שהביאה עלינו החלטת גולדה להימנע ממכה מקדימה. רק החלטתו של ויצמן להשלים עם קידום טילי הק"א הרוסיים לתעלה ולקבל את הפסקת האש של מלחמת ההתשה, מבלי להכין את ח"א להתמודד עם שינוי אסטרטגי זה, ניתנת להשוואה מקורבת לחומרת ההחלטה של גולדה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
16
דיין רצה גם להחזיר את הגולן
  חשדנית   2/09/17 23:51
לסורים באמצעות בישול הפסד במלחמה, בדיוק כפי שעשה עם מצרים.
מתוך הספר על ינוש:
ב-06:47 בבוקרו של יום ה-7 באוקטובר 1973, היום השני למלחמה, נחת מטוסו של שר הביטחון משה דיין במנחת פיקוד צפון בהר כנען לפגישה גורלית עם האלוף יצחק חופי. דיין נותן הוראה לקציני מטה הפיקוד להיערך לנטישה מיידית של רמת הגולן ולארגן קו הגנה שני על הירדן ולהתכונן לפוצץ את הגשרים שעל הנהר. פקודת הביצוע הועברה למפקד החטיבה המרחבית אלוף משנה צבי ברזאני. כשינוש בן גל קיבל את ההוראה לפנות את הגיזרה הוא סגר את מכשירי הקשר ובמשך זמן מה לא ניתן היה להשיג אותו ברשת החטיבתית והפיקודית. גם מח"ט גולני אמיר דרורי ניתק את עצמו מרשת הקשר. שני מפקדי החטיבות היו נחושים להמשיך ולהגן על רמת הגולן ולא היו מוכנים לשמוע על נסיגה.
מאוחר יותר תגיע פקודת ביטול.
עד כאן מתוך הספר של אילן כפיר ודני דור "ינוש" עמ' 139-140.

מסתבר שמשה דיין נתן פקודות ישר לאלוף הפיקוד ופעל כל הזמן מאחורי הגב של הרמטכ"ל כדי להוציא לאור את התוכניות שלו להפסד יזום במלחמה. מאוחר יותר תגיע לפיקוד הצפון פקודת ביטול להוראה של דיין לא ברור למה. ייתכן שהרמטכ"ל דדו התערב וביטל אותה. בכל אופן, בעדות של דיין בועדת אגרנט הוא טען שלא נתן פקודות ישירות למפקדי הצבא ולכן אין לו חלק בתבוסה של צה"ל במלחמה אבל אנחנו רואים פעם אחר פעם שהוא כן התערב וכן פעל מאחורי הגב של הרמטכ"ל ונתן פקודות בשטח. לדוגמא, לאלוף אדן להכניס את הכוחות לעיר סואץ (אפילו ברן אמר שזה יהיה סטאלינגרד), לגורודיש לבטל את פריסת הכוחות בתכנית של שובך יונים בדרום, למפקד פיקוד צפון לסגת מרמת הגולן עד הירדן, לסגן של האלוף טל בפקוד דרום לתקוף את ג'בל עתקה מאחורי הגב של טליק (אחרי שבר-לב חזר לממשלה) ועוד ועוד....
עוד פרטים כאן:
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
העדות של ינוש
  חשדנית   3/09/17 02:27
מתוך הספר "ינוש"/אילן כפיר ודני דור, עמ' 177

"אחרי ליל הלחימה הראשון שבו בלמנו את השריון הסורי בצפון הגולן, אמונתי התחזקה שאפשר יהיה להחזיק מעמד. לתדהמתי, הנהגת המדינה והפיקוד הצבאי הבכיר לא היו שותפים להערכתי. לא הייתי מוכן להשלים עם הוראת הפיקוד, אחרי פגישת דיין וחופי ביום השני למלחמה, לסגת מרמת הגולן ולפוצץ את גשרי הירדן. אמרתי לעצמי - החבר'ה האלה לא יודעים מה קורה. עברתי לרשת חטיבתית אחרת כדי שלא ימצאו אותי ולא ייתנו לי פקודת נסיגה לנטוש את רמת הגולן. ידעתי שאם ניסוג לא נוכל לחזור."

מסתבר שצה"ל ניצח במלחמה הארורה ההיא רק בזכות מפקדים שסירבו פקודה - ינוש ודרורי בצפון, אריק שרון בדרום ואחרי כן גם טליק. הלקח הוא, שכל מפקד צבאי בדרגים שמאוגדה ומטה צריך לקחת בחשבון שהמפקדים שמעליו או טועים או בוגדים ולכן בשעת צרה צריך לפעול על פי השכל הישר ועל פי מצפונם ולא על פי פקודותיהם של 'העליונים', גם אם התוצאה תהיה בסוף הדחה (ע"ע הפקודה של אהוד ברק למאו"ג גיורא לב שבעקבותיה החלו האירועים של קרב סולטאן יעקוב).
מסתבר שהפיקוד העליון יכול לבגוד בעם ישראל ובחיילי צה"ל ללא כל נקיפות מצפון. זה היה נכון אז, וזה נכון היום ע"ע הפקרת אלאור עזריה בידי רמטכ"ל המספריים. כמה נכון אמרו חז"ל 'מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו'. עם ישראל צריך ללמוד להיזהר מהם ולא לשתף איתם פעולה...

כתוב תגובה ל- חשדנית
היעדים של מצרים וסוריה ב-1973
  חשדנית   27/10/19 09:44
האלוף (מיל.) ד"ר אפרים קם, סגן ראש המכון סגן ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS מחזק את טענת הקונספירציה. בהרצאה שנשא ב-2018 הוא טען שהיעדים של מצרים וסוריה במלחמה היו מוגבלים. היעד של מצרים לא היה כיבוש סיני אלא קדמת סיני (רצועה צרה של כמה ק"מ מעבר לתעלה), והיעד של סוריה היה רמת הגולן ולא מעבר לרמת הגולן. בדיוק כפי טענת הקונספירציה. youtube.com זאת הסיבה שדיין הורה להרוס את הגשרים על הירדן. נהר הירדן היה אמור להיות הגבול החדש של ישראל אחרי המלחמה שתכננו דיין וקיסינג'ר.
כתוב תגובה ל- חשדנית
הפקודה של דיין לסגת מרמת הגולן
  חשדנית   18/12/21 22:26
נחשפת בראיון של ישראל טל לעיתונאי מעריב, עידו דיסנצ'יק. מקור: maariv.co.il העניין הוא כזה, ביום השני למלחמה טס דיין לפיקוד צפון ושם נתן את הפקודה לסגת לירדן ולהפציץ את הגשרים על הירדן כביכול כדי שהסורים לא יגיעו לכנרת אבל למעשה כדי שצה"ל לא יוכל לחזור לרמת הגולן ושהגבול יחזור לנהר הירדן. הוא עשה את זה מאחורי גבו של הרמטכ"ל. אחרי שנתן את הפקודה הזאת חזר משה דיין למטכ"ל והודיע על הפקודה שנתן. לא היתה התנגדות לכך מצד הרמטכ"ל דדו והאלופים בישיבת המטכ"ל שכונסה בבור, אבל סגן הרמטכ"ל ישראל טל התנגד, ובעקבותיו גם האלוף אהרון יריב, והפקודה בוטלה. וכך מספר האלוף ישראל טל, במרץ 1974, לעיתונאי מעריב: ההתגלות הראשונה של הסכסוך [בין ישראל טל לבין משה דיין] הייתה באותו יום שבו איבד שר הביטחון את עשתונותיו והורה לכוחות לסגת מרחק ניכר ברמת הגולן ובסיני וכן הורה להתכונן לקראת תקיפת האויב (מה שנקרא, על פי פרסומים בחו"ל, נשק יום הדין)."בעניין זה התקיים דיון חפוז ב'בור'. שר הביטחון הציג את תוכניתו [זה קרה א-ח-ר-י שכבר מסר את פקודת הנסיגה לפיקוד צפון] והיא התקבלה על דעת כולם למעט האלוף טל (כאן הסביר האלוף כי לאחר פרוץ המלחמה נשבר בתוכו עיקרון שהיה מקודש בעיניו והוא לויאליות לממונים עליו. לאחר מה שקרה, החליט שיותר לא ישתוק, ואם הפורום הצבאי והביטחוני אינו מקבל את טיעוניו, ילך תמיד לפורום המדיני כדי להזעיקו. 'לו הלכתי לגולדה ב־30 בספטמבר... ודאי הייתה מסכימה עם דעתי שיש לגייס את מערך המילואים'. עוד החליט כי החלטת הממשלה תהיה בשבילו ההנחיה הנכונה והיחידה, שכן 'שיקול דעתם של שר הביטחון והרמטכ"ל אינו מספיק'. ההנהגה הביטחונית ראתה בו בעל דעה סוטה. היה מנודה - ע"ד)."בחולקו על התוכנית הצבאית שקבע מר דיין באותו יום מר ונמהר, אמר האלוף טל שהפעולה המוצעת [נסיגה ברמת הגולן עד הירדן ובסיני עד מעברי הג'ידי והמיתלה] היא בבחינת מעשה ייאוש אחרון וניסיון של איבוד לדעת לאומי. אף כי המצב בחזיתות קשה, יש להניח שחיל היבשה יעצור את האויב ואף אם לא יעשו כן - ההתמוטטות לא תבוא תוך שעות אלא ימים ואולי שבועות. על כן אין להחליט על פעולה נמהרת כזו אחרי שיקול דעת של שתי דקות. "בעקבות דברים אלה אמר האלוף אהרן יריב כי הוא נוטה לקבל את דבריו של האלוף טל ומציע לשקול שוב את הפקודה. דברי האלוף יריב הכריעו כנראה את הכף, שכן האלוף זעירא הצטרף אף הוא לבקשה לשיקול מחודש, וכך נמנעה פעולת הייאוש. באותה הזדמנות דרש האלוף טל להעמידו בראש חזית הדרום, אבל בנימוק שנוכחותו דרושה ב'בור' נדחתה בקשתו והסיכום היה שרא"ל בר־לב יירד דרומה... הבנתם ? דיין הבוגד עשה הכל כדי שצה"ל ייכשל במלחמה. לצערו הוא לא הצליח כי לעם ישראל היו גיבורים שעמדו נגדו ועצרו אותו ככל שיכלו וכך ישראל התגברה על הכל במלחמה ההיא וניצחה לא רק את האוייב מבחוץ אלא גם את האוייב מבפנים משה דיין שר"י !
כתוב תגובה ל- חשדנית
17
רבין לא יכול לנהל שום קרב
  חשדנית   28/09/17 11:38
פורסם לראשונה שיחה בין דדו לדיין ב'בור' במלחמת יום הכיפורים. הם רוצים למנות מפקד בדרגת רב-אלוף מעל גונן (גורודיש) בחזית הדרום. ההצעה המתקבלת היא חיים בר-לב, ועל הדרך הם מביעים את דעתם על כישורי הפיקוד וניהול קרבות של רבין. בשורה תחתונה - שניהם טוענים שרבין הוא בחירה גרועה. אין לו שום כישורים לנהל קרבות.

דדו: "יש גם עניין יחסי. אנחנו מחפשים מי עוד רומל פה? אז הוא (חיים בר-לב), בכל אופן, מהכי טובים".

דיין: "הוא בחירה פי אלף יותר טובה מיצחק (רבין)".

דדו: "יצחק, לא הייתי שולח לנהל שום קרב עכשיו".

מקור:

news.walla.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
18
דיין נתן את ההוראה למוצבים
  חשדנית   27/10/19 10:06
מסתבר שאף אחד לא העז להורות למוצבי התעלה להיכנע למצרים. רק דיין היה היחיד שהעז לתת את ההוראה הזאת, ובאופן אישי, ואחרי כן הציג אותה כהחלטה של החיילים. מתוך ג'קי לוי/בגידה צורבת. עיתון ישראל היום, שישבת, 25.10.19 הרב של קיבוץ בית רימון הסכים לחשוף את הבגידה של דיין. הרב הלל, שהיה אחד הלוחמים במוצב המזח במלחמת יום כיפור, גיבור אחת התמונות המפורסמות מהמלחמה. צולם עם ספר התורה של מוצב המזח חבוק בזרועותיו כאשר לוחמי המוצב נכנעו למצרים והלכו לשבי. הצילום הונצח בארץ ובחו"ל והפך לאחד הסמלים העצובים של המלחמה ההיא. בבית הכנסת של הקיבוץ הרב הלל סיפר על הפרשה ההיא: נתנו להם פקודה ליפול בשבי. החיילים הצעירים לא הסכימו ועמדו מול מכשיר הקשר והתעקשו שהם רוצים להילחם עד החייל האחרון, אבל הפיקוד הבכיר מהקריה פקד עליהם להיכנע ולמסור את נשקם. החיילים ידעו עם מי הם מדברים. זה היה משה דיין. אחרי שהם קיבלו את הדין והודיעו שהם הולכים להיכנע, הקול מהקריה אמר להם, למען הסר ספק אתם הולכים אל השבי מתוך החלטה עצמאית שלכם. זו הייתה בגידה. לא רק שלא פינו אותם מלכתחילה מהמוצבים כפי שאומרת פקודת המלחמה של פיקוד דרום (המוצבים נועדו רק לתצפית), ולא רק שלא שלחו להם תגבורת ולמעשה הפקירו אותם, אלא שגם הפילו על הלוחמים את האחריות לכניעה. הפגיעה והאכזבה הזאת הייתה יותר חזקה מאשר הפחד שלהם מהמצרים ומהשבי וזה מה שיותר מכל הפיל את רוחם...הם לא שכחו זאת לעולם. דיין היה הבוגד!
כתוב תגובה ל- חשדנית
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il