s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי הפך את הר-הבית לסלע המחלוקת
מאת: אליהו קאופמן  |  09/12/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אליהו, יפה ונכון כתבת, ומה ע
  ב_שמואל   10/12/17 00:29
אליהו, יפה ונכון כתבת, ומה עושים עכשיו? האומנם נצהיר שאין ליהודים קשר לירושלים ולהר-הבית ונפקיר עצמנו בידי אספסוף שעתיד לרצוח אותנו בעקבות הצלחתם? במקום זה מדובר בחיים ומוות, ואין זה מליצה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
2
הר הבית ושונאי הציונות
  wasser   10/12/17 11:39
המחבר הנכבד שכח לציין שני "פירומנים" האחד שהקים מחיצה בכותל והשני שבחש בחברון ערב פרוץ מאורעות תר'פט שנייהם רביים לא ציונים מפורסמים.הכותב כדרכו מפיץ שנאה במילים בומבסטיות --מתוך תסכו על כשלון עדתו והצלחת הציונות.כל זה תוך כדי סירוס העובדות. להזכיר לו שליהודים אסור היה ללכת על הכביש בכמה מקומות בעיר העתיקה? 7 מדרגות במערת המכפלה? אז נכון שבעבר לא רבו--היהודים התכופפו למוסלמים
כתוב תגובה ל- wasser
wasser, למה אינך מסוגל לתת
  ב_שמואל   10/12/17 12:28
wasser, למה אינך מסוגל לתת לאדם כבוד מספיק כדי שיבחר בעצמו את רצונו בלי "עזרתך" לכפות עליו את הערכים שלך? את אליהו מעניין לשרת את אלוקיו בשלום בלי להילחם, בלי להרוג בגלל "כבוד" מטומטם. אז זו אינה זכותו - על פי ה"ערכים הנאורים" של התרבות שלך? תתייחס לדבריו כשהוא טוען שאין כל היגיון להרוג ולמות על מקום המקודש לעם היהודי אם אינך נוהג כיהודי, האין דבריו הגיוניים? כש"הערכים הנאורים" משמשים את הרמטכ"ל, הוא יכול לפעול למען היהודים אך הוא יכול להפנות את הנשק נגד היהודים כאשר "הצדק האוניברסלי" יקבע שהערבי צודק, אז מה אכפת ליהודי שאינו מתנהג כיהודי - מי שולט על הר-הבית? בשביל זה למות ולהיהרג? אתה לא חושב שהוא מעמיד לפניך צלם במראה - שאתה צריך להתמודד אתה (אם אתה שמאלני אז אתה פטור מקושי זה משום שזה דורש יושר שאינו קיים אצל שמאלני)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
wasser-מיהם הרביים ההם בחברון?
  נקוב בשמותיהם.   10/12/17 16:55
כתוב תגובה ל- נקוב בשמותיהם.
3
רב יהודי וכ"כ שנאה לבני עמו??
  sinai_a@012.net.il   10/12/17 13:45
כתוב תגובה ל- sinai_a@012.net.il
בני העם היהודי
  אליהו קאופמן   10/12/17 16:27
העליה להר הבית נאסרה ע"י גדולי ישראל ובתקופת הטורקים סרבו בעלי מלאכה יהודים לעלות להר עבור עבודותשיפוץ למוסלמים. הבית"רים היו בחלקם בכלל לא יהודים ואילו ה"סרוגים" היו הקויזלינגים במחנה הדתי שהמרו את פי גדולי ישראל והצטרפו לערב רב האנטי דתי. קחו לדוגמא כמה מהמנהיגים הציונים שלא היו מעולם יהודים במוצאם כמו רפאל איתן, טדי קולק וישנה חזקה שגם שרון לא היה יהודי. חז"ל כבר טענו כי "אין ישראל אלא במצוות" ואילו רס"ג גרס כי "אין אומתנו אומה אלא בתורתה". אפילו השר משה מונטיפיורי התנצל בפני ביה"ד בי"ם על עלייתו להר הבית.
כתוב תגובה ל- אליהו קאופמן
מה הקשר לאהבה או שנאה?
  ב_שמואל   10/12/17 18:05
העניין אינו ברגשות אלא בעובדות וניתוחן. אז אולי תוסיף משהו לעניין בלי לערב דבר מיותר של "שנאה".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
4
התבלבלו היוצרות
  ארי בוסל   10/12/17 21:18
כבוד הרב אליהו,

1) הערבים (מוסלמים) לא זקוקים לעילות אלו או אחרות. השנאה היא אצלם בלב ובנשמה. כת מעודדי מוות הם (כך הם מלמדים את ילדיהם משחר ילדותם, וזו שאיפת לבם - אותן 72 הבתולות המחכות לשהידים שלהם ולכל העוסקים באהבת הג׳יהאד), ואכן אנו רואים שאין משאת נפשם אלא אחת: להשמידנו. כך היה במאורעות תרפ״ט, כמו גם עשר שנים אחר כך, ועוד עשור אחר כך, כשהעזנו, בניגוד לדעתם, להכריז על עצמאותנו המחודשת. כל זאת קרה לפני ה״כיבוש״ וה״התנחלויות.״ כמובן שזה המשיך, וממשיך עד עצם היום הזה.

2) חבל שאתה מפנה אצבע מאשימה כלפי בני עמך. אם לימד אותנו הנביא יחזקאל דבר אחד, הוא שעלינו להיות מלוכדים. אם לימדה אותנו השואה דבר אחד, הוא שלא משנה מה חשבת על עצמך, מנגלה הפנה אותנו ימינה או שמאלה, למוות מיידי או למוות אחרי ייסורים מתמשכים ועבודת פרך.

3) עבור אנשים שאינם דתיים מה״מחנה שלך,״ אך יהודים בכל רמ״ח אבריהם ושס״ה גידיהם כמו גם בנשמתם - גם אם אינם חובשים כיפה או מקיימים תרי״ג מצוות (או אפילו חלקן), ירושלים והר הבית הם לב לבה של האמונה - לשם אנו פונים (כן, גם בבתי כנסת רפורמים או קונסרבטיבים, השם ישמור), לשם אנחנו קבורים, לשם אנחנו מקווים שתתקיים הברכה ״לשנה הבאה בירושלים הבנויה,״ את החורבן אנחנו מזכירים בחתונה, ואת התקומה לה זכינו לראות במו עינינו אנחנו חוגגים - זה חמישה עשורים.

ירושלים של מטה היא אותה ירושלים בה בחר הקב״ה לשבת בקרב עמו, המקום בו הוא בחר, וחובה גם עליך, כמו עלי, לצאת ולהגן על המקום מפני הכובש היושב שם בראש ההר ומענה אותנו, מהתל בנו וצוחק עלינו.

4) משפט הסיכום שלך מסוכן, שכן הוא מראה ומוכיח חוסר הבנה בסיסית: הוואקף לא מגיב שכן הוא חש מאוים - ואין האנשים שנקבת בשמותיהם ״מטורפים״ או אפילו דומים לכך. במקום קדוש הפתוח לכל, יכולים לבוא בכבוד הראוי גם מבני עדות ודתות אחרים. אך לא אצל המוסלמים. ודאי זוכר אתה את שהיה משך 19 שנים בין 1948 לבין 1967 דוקא בירושלים, דוקא ב״כותל המערבי.״

דורשים הם מהמערב, ולא מקיימים במזרח. מדוע לא ניתן להכנס למסגד, בלבוש הולם ואחרי הסרת הנעלים? שכן יהודי - כמו גם נוצרי ושאר ״לא-מאמינים״ - מטנף את המקום בנוכחותו. קופים וחזירים אנחנו, אנשי יום השבת ויום הראשון, אנשי ה״ספר״ הוא ספר הספרים הנצחי.

המוסלמים חברי הוואקף מראים מי בעל הבית על המקום הקדוש ביותר עבורך, והמקום מקודש שכן אותו אלוהים בו אתה מאמין בוחר לשבת שם בקרב עמו. עמו - אתה ואני, דתיים וחילוניים, מכל הזרמים ומכל הגוונים (מחסידות זו ואחרת). אינך רשאי להחליט איך לעבוד את אלוהיך כפי הנראה לך, בכניעה למוסלמי שרוצה להשמידך או ע״י האשמה של מי שאינו ״סוגד״ בדיוק בדרך הנראת לך. חובתך להגן ולשמור על אותו פקדון, והפקדון בימינו אנו מבוזה, מחולל, ואף יהרס במהרה, שכן הערבים המוסלמים שוקדים על כך - וכבר שנים מכינים הם את דעת הקהל המוסלמית והבינלאומית, שהציונים שוקדים על כך.

ביום פורענות, מה תגיד: ״אני נכנעתי, הר הבית לא היה חשוב לי כל כך, עמדתי אתכם ולצדכם ותקפתי חברי כנסת בעבר ובהווה, ראשי ממשלה וראשי הציונות?״ באנגלית קוראים לכך ״אידיוטים-שימושיים,״ ואנחנו היהודים כבר נוכחנו עד כמה היינו כאלו עם עלית המשטר הקומונסטי לשלטון.

הלא ראשך יתגלגל בחוצות, כמו גם ראשי, וילדים ישחקו בו כדור-רגל (כפי שהם משחקים היום על הר הבית). נשינו תאנסנה, אלו בהריון, עובריהן יעוקרו מבטנן בעודן בחיים, ילדות תמכרנה כשפחות מין כמו גם ילדים, כולם טובים כעבדים. ה
כתוב תגובה ל- ארי בוסל
המשך שנקטע
  ארי בוסל   11/12/17 00:56
הלא ראשך יתגלגל בחוצות, כמו גם ראשי, וילדים ישחקו בו כדור-רגל (כפי שהם משחקים היום על הר הבית). נשינו תאנסנה, אלו בהריון, עובריהן יעוקרו מבטנן בעודן בחיים, ילדות תמכרנה כשפחות מין כמו גם ילדים, כולם טובים כעבדים. האם כל זה נשמע הזוי? זה קרה בתרפ״ט, זה קרה אחר כך, וזה קורה בימינו אנו. ההבדל היחיד שהיום דאע״ש משדר לעולם כולו לראות את עריפות הראשים, את שריפת האנשים בכלובים בעודם בחיים ואת שאר מעשיהם לתפארת.

התעורר, כבוד הרב, שכן אין אנו מאיימים על המוסלמים. נהפוך הוא, רק תחת שלטון ישראלי-יהודי אליו התרגלו מהלך חמישים השנים האחרונות במדינה היהודית היחידה בעולם, היא מדינת ישראל וירושלים בירתה, יכולים הם לחיות בבטחה, לעבוד את אללה כאוות נפשם ולזכות בכבוד האדם ובחרותו. רק תחת שלטון יהודי ישראל. אין אנו ה״פרובקטורים,״ למרות שעבורם כולנו - עו״ד בן גביר כמו גם הרב אליהו כמו גם כותב שורות אלו. עצם קיומנו הוא קריאת תיגר אחת גדולה עבורם, ואין הם מוכנים לסבול זאת.

# הנה כמה מרשמי לגבי ביקורי שלי בהר הבית
news1.co.il

כתוב תגובה ל- ארי בוסל
אמונת חכמים
  אליהו קאופמן   11/12/17 10:15
מידת האמונה ושמירת המצוות ביהדות תלויה בעיקר באמונת החכמים וציות לשלשלת החכמים. כשה"כיפות הסרוגות" פנו אל הרצל ושאר האפיקורסים הרי שהם מרדו בגלוי במושג שהעברת התורה שקיבל משה בסיני ומסרה ליהושע וכו'.ההמשך מתרחש בימינו ואחד הדברים הבולטים הוא הר הבית, שכל חכמי ישראל אסרו לעלות אליו עד בוא גואל צדק במהרה בימינו. בכל עליה ועליה פרובוקטיבית לשם נשפך דם ולא בגלל הערבים אלא בגלל שהקב"ה שלח אותם לשם כך.עם ישראל יהיה מוכן ומקודש לבית מקדש כשמינים ואפיקורסים יפסיקו להנהיגו. בית מקדש בעידן של אוניברסיטאות הכפירה וסרטי התועבה הם תרתי דסתרי ומי שמנסה לעשות כך רק מבלבל בין קדושה לטומאה ומחמיר את פיקוח הנפש היהודי. גליק, גופשטיין וחבריהם הם פוסחים על שני הסעיפים ואין הקדושה המוחלטת מעניינת אותם אלא כיבוש בנוסח לאומני - נכרי, כשל שבטי הברברים בעבר. הקשבה לגדולי ישראל שאסרו כל עליה להר הבית - ללא קשר לערבים המוסלמים, הייתה מחישה את קץ הכפירה ומקדימה את בואו של גואל הצדק. כך פעלו גדולי הפרושים נגד החשמונאים לאחר טיהור בית המקש, כך פעלו חכמי ישראל נגד בניו של אלכסנדר ינאי והעדיפו שלטון רומאי וכך פעל יוחנן בן זכאי נגד בריוני י"ם.
כתוב תגובה ל- אליהו קאופמן
5
יישר כח כבוד הרב.. ב כ' רבתי..
  הגוי..   11/12/17 14:45
לשים כך בפשטות את האמת על השולחן לעיני כל ללא פחד ומורא..קטונתי מלמתוח ביקורת לשם או לכן. כל מילה אותה אכתוב בעניין הנ"ל תהיה מיותרת.. מביקורי הלא מעטים בהר הבית עליתי תמיד עם תרמיל צבאי קטן וספר תנ"ך בתוכו שעברו בדיקת השומרים המוסלמים שלא עצרוני מלעבור. ישבתי שם ליד עץ האורן קרוב למסגד עומר שעות ארוכות עד סגירת האתר ונשמתי אל תוכי אך תחושות נועם להן אין הסבר ואותן אותן לא חשתי במקום אחר גם לא משני צידי אבני הכותל..אמרתי אולי זאת אשליה ושבתי לשבת שם למחרת ולמחרת ואיני זוכר כמה פעמים ישבתי שם עד הסגירה ותמיד אחד השומרים היה ניגש אלי ומודיע לי בענווה כי בעוד 10 דקות סוגרים.. זאת לא היתה אשליה ולא תחושת משיחיות מדומה, זאת היא האמת..אני יכול רק לאמר כי כי תחושות אלה הן תחושות אושר הגורמות לאדם לבכות מאושר אם אפשר להגדיר זאת כך.. זה היה לפני. עליתי למקום אחרי. לא נותר מתחושות אלה דבר. זה היה פחות מלשבת בגן תל אביבי מוכר.. לא עליתי לשם עוד..תודה. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
הגוי, אני מכיר מספר אנשים
  ב_שמואל   11/12/17 16:34
הגוי, אני מכיר מספר אנשים שעולים - בימים אלו - להר, ומספרים חוויות דומות לשלך, יתכן שהם מרגישים כך מסיבות פוליטיות. עם זאת היתכן שאתה חדלת להרגיש כך גם מסיבות פוליטיות? השאלה היא הממשית היא: האם לאשר את התביעה הערבית לייחוס ירושלים לערבים - בלבד, או שגם ליהודים יש איזו זיקה, ואולי בלעדיות על הר-הבית.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אני חדלתי לחוש מסיבות זיהום
  הגוי..   15/12/17 18:31
אני חדלתי לחוש את שחשתי מסיבות כיווץ אם לא הסתלקות רוח השכינה מפני הזיהום הפוליטי ונושאי מחלת המשיחיות ותחושותיהם ההזויות העוקרים את בני ישראל מדת משה ומייחסים את האלהות ואת דת משה לעצמם ולבעלותם.. מנקודת ראות זאת הם גרועים מהעמלק ומן הנצרות הקתולית החותרת תחת אושיות היהדות ולא בכדי, כי כל עוד יש כאלה הם מעניקים זכות זאת לנצרות שכבר עכשיו משתלטת על ירושלים שמקבלת בעזרת הצהרת טראמפ מעמד של עיר בין לאומית הקדושה לכמה וכמה דתות כולל זאת היהודית..הר הבית שבחזקת המוסלמים בא לחזקתם בצדק ממש כמו מערת המכפלה..בשום מקום בתנ"ך לא כתוב כי אי זהו עם או לאום יקים בירושלים בית מקדש שלישי. מציע לך ולכל לנבור וללמוד את הרמב"מ ואת הרמב"נ בעניין זה ואני כלל איני איש דתי..מי אשר הינו בן חורין השומר את אמות המוסר, יודע יפה על מה אני מדבר.. וואסל חלופ (ב פ' דגושה) ועבד מעולם לא הבינו ולעולם לא יבינו זאת. על כן ידמיינו להם דמיונות ותחושות שווא ככל שיבואו וילכו כאשר הרוח מתעתע בהם כאשר תעתע בשאול..תודה. הגוי.. נ.ב. כעת אתה מבין מדוע ולמה מרדכי היהודי כונה "יהודי" ולא העברי או הישראלי והוא בכלל ישראלי משבט בנימין..אם לא הבינות אין בכוחי לעזרך מבלי אתה לעצמך.. ושוב תודה. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
6
שמ - ק
  שמ   11/12/17 19:58
יהודי כשר שכמותך.אתה מספר בהוראות העילויים היהודיים שלאור דבריהם אתה חי.אבותיהם הם אלה שאסרו על המוני העם להמלט על נפשם מאירופה הרצחנית וסופם בעשן הקטורת האנושית שעלה לאן? השמיימה.לרקיע השביעי.הסברים מפולפלים אתה מעלה במאמרך אבל לבסוף אלה דברי הבל אם כתוצאה מהם נשרפו שישה עשרות ריבואים.בחייך.תפסיק לזבל את השכל.
כתוב תגובה ל- שמ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il