s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לרב אליהו יש טענות על המשיח
מאת: עידן יוסף  |  22/03/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
רב זקן סנלי וקשקשן חסר כול תקנ
  כרמיאלי   22/03/07 16:58
כתוב תגובה ל- כרמיאלי
הדת, כרמלי, הדת היא הפיגור !
  חץ   22/03/07 21:51
כתוב תגובה ל- חץ
טיפש שכמותך
  דודפיני   13/04/07 19:12
הרב עשה לך משהו רע,שאתה מתבטא בצורה כזו,אדם שמתבטא כך,בהכרח עצוב ממורמר,שמחפש להרגיע את רשעותו ע"י העלבת הרב,אתה לא שונה מהיטלר וחבריו,רק לך אין את הביצים לקום ולעשות מעשה,תמצא לך משמעות ולא ע"י זלזול באחרים
כתוב תגובה ל- דודפיני
כרמיאלי כנס
  עידנגר   27/07/09 01:09
יש מצב שלא תמשיך לחיות בחודש הקרוב
לך תניח תפילין
כתוב תגובה ל- עידנגר
2
הצדיק הרב אליהו שלי"טא
  סופר אבי   22/03/07 21:44
למספר 1 חבל מאוד שאתה מתבטא כך לא נאה ולא יפה. מי שמכיר את כבוד הרב שמקדיש 90 אחוז מזמנו למען כלל כל ישראל ולא משנה מי הוא. יצא ספר על כבוד הרב לאחרונה כדי מאוד לקרוא.ובקיצור אם הרב אמר שהמשיח קרוב אז הוא קרוב תתכוננו.
כתוב תגובה ל- סופר אבי
צר לי לומר, אך אתה חסיד שוטה!
  שאול א.   23/03/07 10:58
תלמד. רבים הם בסה"כ בני אדם. אף אחד אינו יודע באמת מה יקרה או מה עתיד לקרות. זה שהרב אמר - אז הוא אמר! שום דבר לא קורה רק כי רב זה או אחר, אמר.

האמונה שלך בו או בכל אחד אחר, מעידה יותר עליך ועל אישיותך, מאשר על הרב ועל צדקת דבריו.

המשיח זו אמונה שנוצרה כדי להפיח חיים בעם לאחר כשלונות ומפלות. משיח אינו אישיות פיזית.

הרב אליהו ידוע בקרבתו לחב"ד ולמשיחיות. דרך אגב, אינני יודע ממתי הוא נעשה מקובל ומה הפך אותו לכזה. אלמלא הגיע לשמש רב ראשי, אני מסופק אם מישהו היה יודע על קיומו.

אדם שטוען שהוא יודע על המשיח, הוא יודע שהוא מתעכב, הוא יודע מי יצטרף אליו, הוא יודע שכאשר יבוא הוא לא יסביר מדוע הוא יתעכב אך יודע מה יהיה הדבר הראשון שהוא יעשה עם בואו, הוא אדם לא רציני.

בסה"כ ואין זה סוד כלל, שהרב אליהו משתוקק למלא את מקומו של הרב כדורי, שכונה "גדול המקובלים". לגבי, הרב כדורי היה לא יותר ממקום עבודה עבור נכדו שהשתמש בו, לעיתים רבות תוך ביזויו של אדם קשיש כדי לעשות כסף.

העובדה שהוא מבזה את סבו, כנראה הייתה שולית ביחס למטרת העל - לעשות כסף. הרב כדורי היה לא יותר מאשר כספומט עבור נכדו ויתר המקורבים. מקובל הוא לא היה ולבטח לא גדול המקובלים.
כתוב תגובה ל- שאול א.
כנראה שיש לך זכרון קצר
  היסטוריון   23/03/07 13:36
הרב מרדכי אליהו התפרסם עוד הרבה לפני שנתמנה לרב ראשי לישראל. גם מבלי להכיר את קורות החיים שלו, אם היתה לך טיפת שכל בקודקודך היית מבין שלא בוחרים ברב אנונימי להיות הרב הראשי לישראל. אולי במקרה שלך, שאתה בור ועם הארץ בכל הנוגע לדת ומסורת, אז הוא היה אנונימי בשבילך, מספיק שתריץ חיפוש ברשת ותראה את כל ההסטוריה המפוארת שלו, החיבורים והספרים הרבים שכתב. ייתכן מאוד שאתה יודע כל זאת, אלא שלא רצית לפספס הזדמנות להשמיץ רב בישראל. עד מתי תמשיכו עם שנאת החינם שלכם? פשוט חוצפה!
כתוב תגובה ל- היסטוריון
כמה שאתה צפוי ולא מקורי
  שאול א.   23/03/07 16:37
ראשית, אני בחור דתי תושב אחד הישובים בשומרון.
אני בעל תואר שני מאוניברסיטת בר אילן וסטודנט למשפטים.
עד כאן יש כדי להפריך את כל הנחות היסוד שלך.

מסתבר שמי שבור ועם ארץ, הוא דווקא אתה. אדם שממהר להסיק מסקנות ולהתאים את תגובתם ועמדתם של אנשים לתוך תבניות מוכנות מראש. הרי "ברור" שאם אתה לא מסכים עם רב מסוים, אזי לבטח אתה חילוני, שונא דתיים וכיו"ב. דברי הבל.

לטענתך על כי לא יתכן שרב אנונימי ייבחר לרב ראשי, כנראה שיש לך זיכרון קצר מאוד. ראה לדוגמה את הרב מצגר. רב שאפילו לא היה רבה של עיר אלא רבה של שכונה בתל-אביב. הוא זכה בתפקיד כי הרב אלישיב רצה בו על מנת שיהיה עושה דברו. אז כנראה שהתיזה שלך אינה מחזיקה מים.

"להשמיץ רב בישראל" ראה ביקורתו החריפה של הרב עובדיה יוסף על הרב אליהו ("אנשים המתקראים רבנים"). כנראה שאינני יחיד ואין לזה קשר לשנאת חינם או לחדווה מופגנת להשמיץ רב, כטענתך.

ביקורתי לא השמיצה את הרב אליהו ולא כל רב אחר. אלא את התופעה של אנשים המתיימרים לדעת את אשר לא ניתן לדעת. במקרה זה הרב אליהו בחר לעשות את אשר אסור לעשות.

אין מושג כזה משיח בר ודם שיבוא להציל את האנושות. מדובר במשיחיות שקר של אנשים חסרי אחריות שעושים כסף רב מאומללותם של אחרים. העובדה שתופעה כזו הינה חלק מהתאולוגיה היהודית, אינה עושה אותה לאמת עובדתית בפן האובייקטיבי. שאלמלא כן, היה לה ביטוי בתורה או לפחות בתנ"ך. מדובר בהמצאה שנועדה לאפשר לעם להתמודד עם מותו של אחד ממלכי יהודה על אף צדיקותו הרבה.

מעבר לכך. סיימת את דברך במילה "חוצפה". מסתבר שלא אני הוא החצוף. גם אם זכותך לחשוב אחרת ולהיות חסיד שוטה של הצהרות מאנשים, גם אם היו פעם רבנים ראשיים, אין לך זכות לעלוב באחרים ולייחס להם תכונות על בסיס דעותיהם. שהרי טרם הוכח מי צודק.

העובדה שבמשך אלפי שנים אין משיח "הוא לא בא - ולא מתקשר", אמורה לומר דבר מה. עוד כמה אלפי שנים או מיליוני שנים יספרו לנו את אותו סיפור, שבבסיסו הוא נשען על התכונה האנושית של בני אדם - למות בשלב זה או אחר של החיים, ואז אפשר לספר את אותו סיפור לאחרים.

כינית עצמך "הסטוריון" - צר לי לומר, עם ידע כמו שלך ועם כושר הבנה וניתוח כפי שהפגנת בתגובתך הנלוזה, טוב תעשה אם תחליף מקצוע.
כתוב תגובה ל- שאול א.
לשאול א.
  סתם אחד   4/10/08 22:02
מזמן לא קראתי תשובה כה נאה מנומסת ומלומדה
כה לחי
כתוב תגובה ל- סתם אחד
אין אדם דתי שלא מאמין במשיח
  דן הרפז   5/10/08 00:10
"אמרו חכמים: בשעה שמכניסין אדם לדין – שואלים אותו: ציפית לישועה!?" (שבת דף ל"א, ע"א) וישאלו כל אחד מאיתנו בבית דין שמים, או המשיח כשיתגלה ישאל: צעקתם למשיח? פירסמתם והזהרתם אחרים שיבקשו משיח (ישמרו מצוות וכו'.)?!
כל אחד מאתנו, לפני שנשמתו ירדה לעולם: היא נשבעה לפני השכינה שתפעל לפרסם את שם ה' בהקשר שמירת מצוות + משיח! כך שלא מספיק שאדם שומר מצוות: עליו בנוסף לכך גם להזהיר האחרים שבסכנה!
המשיח בישראל, חי, פועל ויכול להתגלות כבר היום: אם נצעק לאלוקים למשיח ונוכיח רצוננו למלכות ה' דרך משיח במודעות, תהלוכות, דגלים וכינוסים למשיח! למה נצעק למשיח אחרי טילים, רעידת אדמה ושאר צרות?

כבר לפני 3 שנים יצא הרב המקובל יצחק כדורי זצ"ל בכמה מאמרים בנושא המשיח ואמר:
"…התעברה נשמת משיח באדם מישראל! …משיח צדקנו כבר החל פועל ועתיד להתגלות! המשיח כמנהיג לא יישב בשום לישכה, אלא רק יאמר את דבריו בכלים שונים, שביניהם גם כלי התקשורת".
על מי ששואלים ותמהים כיצד אפשר לומר על אדם כלשהו בזמננו שהוא משיח, אמר הרב: "האם יאמינו בו כולם מיד? אין הכרח כזה; משיח יתגלה ויתכסה ושוב יתגלה ויתכסה בטרם יוכר כמשיח. אף לעצמו לא יתגלה כמשיח, אלא יפעל את פעולותיו כיהודי פשוט. יהיו שיאמינו בו ויהיו שלא יאמינו בו - כך יהיה בתחילה. בהתגלותו לכלל יהיה הדבר בהיסח הדעת, וכשיתגלה יתמהו רבים: מה, זה הוא?! שכן רבים מכירים אותו והוא מכיר רבים, אך עד כה לא ידעו שזהו המשיח. סודו של המשיח הינו סוד חצי מדינה..."
גם בגמרא במסכת סנהדרין דף צ"ז מתואר שגילוי בן דוד – צפוי להיות במוצאי שביעית: "בשישית קולות (מלחמה), בשביעית מלחמות, במוצאי שביעית בן דוד (המשיח) בא". אנו עכשיו בסיום השביעית, בסיום שנת השמיטה.
השנה הבאה: מוצאי שביעית = ה'תשס"ט = 5769 ← 769 = "אליהו התשבי" בגימטריה!
לפי כל סימני הדור שמתוארים בגמרא אנו קרובים לגילוי המשיח:
"...המלכות תיהפך למינות (השלטון כופר)... בית הועד יהיה לזנות (השלטון זנותי ומושחת) ...האמת תהא נעדרת, נערים פני זקנים ילבינו. זקנים יעמדו בפני קטנים, בן מנבל אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו, פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו. ועל מי יש לנו להישען, על אבינו שבשמים" (סוטה פרק ט')







כתוב תגובה ל- דן הרפז
3
למי יש טענות על מי...
  אמנונן   23/03/07 05:51
שמעתי שגם למשיח יש טענות על רב אליהו... אם הייתי רב אליהו זה היה מדאיג אותי...
כתוב תגובה ל- אמנונן
4
"השעון לפעמים זז ולפעמים נעצר"
  שען   23/03/07 07:32
הבטריה בשעון הלכה.
ממליץ לכבוד הרב לגשת לשען ולהחליף בטריה בשעון.
מחיר החלפת בטריה הוא כ 10 ש"ח.
המשיח לא שווה את זה?
כתוב תגובה ל- שען
5
כל הכבוד לרב
  פרופ' דויד   23/03/07 08:43
מזמן מזמן לא קראתי דרשה רבנית מרגשת, ספרותית, יפה ואותנטית כל כך.

יש לקרוא את הדברים המצוטטים בלבד ולדמיין את ההקשר - פסח, חג הגאולה, נתפס במסורת כזמן בשנה שבו יבואו המשיח והגאולה, וזו הסיבה שהרב נדרש לכך עכשו. מענייני השעה, ולא מענייני השעון.

מעיקרי האמונה של הרמב"ם - ולא ייפלא אם גם הוא קשקשן וסנילי אצל הטוקבקיסטים הנכבדים - לצפות למשיח בכל יום ויום, אעפ"י שיתמהמה, והרב אליהו החייה את הפורמולה הזו בדרך מיוחדת ויפה, כאמור.

ישראל דויד
אוניברסיטת בן-גוריון
כתוב תגובה ל- פרופ' דויד
6
כל הכבוד לרב
  פרופ' דויד   23/03/07 08:52
מזמן מזמן לא קראתי דרשה רבנית מרגשת, ספרותית, יפה ואותנטית כל כך.

יש לקרוא את הדברים המצוטטים בלבד ולדמיין את ההקשר - פסח, חג הגאולה, נתפס במסורת כזמן בשנה שבו יבואו המשיח והגאולה, וזו הסיבה שהרב נדרש לכך עכשו. מענייני השעה, ולא מענייני השעון.

מעיקרי האמונה של הרמב"ם - ולא ייפלא אם גם הוא קשקשן וסנילי אצל הטוקבקיסטים הנכבדים - לצפות למשיח בכל יום ויום, אעפ"י שיתמהמה, והרב אליהו החייה את הפורמולה הזו בדרך מיוחדת ויפה, כאמור.

ישראל דויד
אוניברסיטת בן-גוריון
כתוב תגובה ל- פרופ' דויד
7
שכחתם שהמשיח הגיע ועובד אצלי?
  וולפא   23/03/07 13:45
כתוב תגובה ל- וולפא
8
רבנו, ברוך שובך
  כבוד בת מלך פנימה   12/04/09 03:25
ברוך רופא חולים. ברוך שובך רבנו האהוב, לחיים הציבוריים. הדרכתך חסרה לנו מאד. שתזכו, הרבנית היקרה וכ"ת, לאריכות ימים, בשמחה ובבריאות טובה, ושנזכה כולנו יחדיו לביאת המשיח במהרה בימינו, בחסד וברחמים.
כתוב תגובה ל- כבוד בת מלך פנימה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il