s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפוליטיזציה בצה"ל - סכנה לישראל
מאת: רפי לאופרט  |  07/08/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עיקרי דבריך נכונים
  מילואימניק בעבר   7/08/18 12:49
אבל למי אכפת ממנהל תקין וממה שנכון לעשות? כבר לפני 20 שנה היה צריך לעבור לצבא מקצועי.
כתוב תגובה ל- מילואימניק בעבר
2
מתי לא היתה פוליטיזציה בצה"ל
  ארי כספי   7/08/18 16:06
זה התחיל עוד בתקופתו של בן גוריון שפחד מהדחה ולכן לא אפשר ליוצאי הפלמ"ח , פרט אולי ללקקן כמו רבין, שום קידום. כך מנע זאת גם מיוצאי צבאות אחרים בעלי ניסיון רב יותר מיוצאי ה"הגנה". לא סתם אמר בוגי-בוגי שצריך לנעול נעלים גבוהות מפני הנחשים במטכ"ל, שלהנחתי "הגיעו למה שהגיעו" בעזרת פוליטיקה. כשהפוליטיקאים מתקדמים - לא פלא שהצבא מובס. שלא לדבר על כל הבזיונרים מתוצרת צה"ל , שהורסים את השרות הציבורי ואת הכלכלה, אם רק נותנים להם "הזדמנות".
כתוב תגובה ל- ארי כספי
3
צריך להבדיל
  באום   7/08/18 19:18
בין הפוליטיזציה בצה”ל פעם,לפוליטיזציה היום.הפוליטיזציה של פעם היתה פנים ישראלית כאשר הקריצות ההדדיות היו בין הגנרלים למפלגות.המפלגות כולן היו ציוניות ולא היה ממש הבדל בנושאים המדיניים בטחוניים מלבד ניואנסים.גנרל אחד הלך שמאלה,אחר ימינה אבל כולם נשארו באותה המשפחה.רוב הגנרלים לא הלכו לפוליטיקה,הם קיבלו ג’וב כזה או אחר וחיו להם בצנעה יחסית באפקה או תל ברוך. מגדלים עוד לא היו אז.לעומת זאת,הפוליטיזציה של היום היא גלובלית.הגנרלים כבר לא קורצים למפלגות כי המפלגות זה כסף קטן לעומת תאגידי הענק העולמיים,האקדמיות עתירות הכספים,מכוני המחקר המרופדים היטב מעבר לים,שליטים רבי עוצמה שאפשר לעבוד אצלם ולהרוויח הרבה כסף,תעשיית הנשק הגדולה שאפשר להתברג אליה וכמובן מנגנוני ”האיחוד” והכסף הגדול של הדמוקרטים בארה”ב.שם נמצא העולם האמיתי והמפלגות זה בסך הכל שכונה.לשם קורצים היום הגנרלים גם בשרות וגם במילואים או בדימוס ואם הם רוצים שקריצותיהם יענו בחיוב,הם חייבים לספק סחורה.לא פלא שפעם אחרי פעם בטחוניסטים הולכים נגד האינטרסים של ישראל כדי לרצות מישהו בחו”ל והתמיכה שלהם למשל בהסכם הגרעין של אובמה עם אירן שהביאה את אירן לגדרות שלנו,היא דוגמה מצוינת לפוליטיזציה גלובלית שכבר לא ממש מתחשבת באינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי אלא באינטרסים אישיים חמדניים.יש הטוענים שפוליטיזציה גלובלית היא כבר על סף הבגידה ואולי זה נכון.
כתוב תגובה ל- באום
נכון. וצריך גם להבדיל
  חשדנית   8/08/18 09:33
בין הפוליטיקה של פעם, לפוליטיקה של היום.הפוליטיזציה של פעם היתה פנים ישראלית כאשר המפלגות כולן היו ציוניות חלק יותר ימני וחלק יותר שמאלי אבל כולן נשארו באותה המשפחה. לעומת זאת,הפוליטיזציה של היום היא גלובלית. הפוליטיקאים וראשי הממשלות כבר לא מתייחסים למפלגה שלהם ולמצע המפלגתי שלה (ועכשיו גם מצע אין) כי המפלגות זה כסף קטן לעומת תאגידי הענק העולמיים, שליטים רבי עוצמה שאפשר לעבוד אצלם ולהרוויח הרבה כסף, תעשיית הנשק הגדולה שאפשר להתברג אליה ולהרוויח עמלות וכמובן מנגנוני ”האיחוד” והכסף הגדול של הדמוקרטים בארה”ב. שם נמצא העולם האמיתי והמפלגות זה בסך הכל שכונה. לשם קורצים היום הפוליטיקאים וראשי הממשלות, גם זה שמכהן היום (נתניהו) וגם אלה שבדימוס (לדוגמא-ברק) ואם הם רוצים שקריצותיהם יענו בחיוב,הם חייבים לספק סחורה.לא פלא שפעם אחרי פעם פוליטיקאים בטחוניסטים הולכים נגד האינטרסים של ישראל כדי לרצות מישהו בחו”ל והתמיכה שלהם למשל בהסכם הגרעין של אובמה עם אירן שהביאה את אירן לגדרות שלנו, היא דוגמה מצוינת לפוליטיזציה גלובלית שכבר לא ממש מתחשבת באינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי אלא באינטרסים אישיים חמדניים. ההסכם עם החמאס זו עוד דוגמא אחת. יש הטוענים שפוליטיזציה גלובלית היא כבר על סף הבגידה ואולי זה נכון. החל מרבין ופרס, ברק, שרון וביבי כל ראשי הממשלה שלנו בוגדים בעם ישראל לטובת אינטרסים גלובליים של החונטה השלטת בארה"ב.
כתוב תגובה ל- חשדנית
כל הכבוד על ההברקה
  באום   8/08/18 22:26
אבל הבעיה היא שפוליטיקאים ומנהיגים חייבים לקחת בחשבון,להתייחס ולנהל דילים מול אומות העולם ומנהיגי העולם.ככה זה עובד.זה לא אומר שלא יכולים להיות אלמנטים של בגידה תוך כדי הדילים הבין לאומיים אבל ישנם גם תאונות בכבישים ובכל זאת השיטה להגיע ממקום למקום היא ברכב.כך עובדים מנהיגים וזו השיטה.לגנרלים לעומת זאת אסור לעשות דילים לא מעל ולא מתחת השולחן משום שכל דיל שגנרל עושה עם גורמים בין לאומיים,נוגע לעתידו האישי תמיד,ודיל שעושה מנהיג,נוגע לאינטרסים של המדינה על פי דעתו ועל פי השקפתו מלבד יוצאים מן הכלל. זה ההבדל בין מנהיג או פוליטיקאי לבין גנרל.לגנרל יש תפקיד מאד מאד מוגדר והוא להילחם,לא יכול ואסור שיהיה לו שום אינטרס אחר,פוליטיקאי זה דבר יותר מורכב ולכן מה שמותר לתמר זנדברג למשל,אסור ליאיר גולן למרות ששניהם חותרים תחת אושיות הציונות.
כתוב תגובה ל- באום
כדאי להוסיף -חינוך מחדש
  חשדנית   9/08/18 18:56
כל הגנרלים שלנו, ללא יוצא מן הכלל, עוברים סידרת חינוך בארה"ב או צרפת לפני שהם מקבלים את הדרגות. הם נשלחים במיוחד כדי לעבור חינוך מחדש על פי האג'נדה הגלובליסטית שמעבירה להם קורסים בהרווארד או בבתי הספר הצבאיים ועושה להם שטיפת מוח מסיבית. הקצינים משתפים עם זה פעולה מפני שזאת הדרך היחידה שלהם להתקדם במעלה הדרגות. בהתחלה, עם קום המדינה, הקצינים היו נשלחים לצרפת, אבל אחרי מלחמת ששת הימים כשהחל הנתק עם צרפת והאימברגו שלה התחילו לשלוח אותם לארה"ב...זאת הסיבה שהם מתנהלים כמו זומבים מסוממים לטובת האינטרסים של ארה"ב. מעניין אם משתילים להם שבב במוח שמונע מהם לצאת מהשורות... אגב, הם מקבלים גם מדליות הוקרה על תרומתם האדירה לקידום האינטרסים של ארה"ב על חשבון ישראל וחייליה. הנה דוגמא אחת:
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
חלק מהדברים נכון, אבל שתי
  רפי לאופרט   9/08/18 09:16
הערות: א. לא הייתי מכנה את הנטייה הגלובליסטית כבגידה, מפני שהיא אינה נובעת מהעדפת מדינה אחרת על מדינתנו. היא נובעת מהזיה גלובליסטית, הרואה ב"עולם חדש נפלא אחד", את חזון עתיד האנושות. הבעיה היא שהחושבים כך טועים, כשם שטעו אלה שראו בקומוניזם את "חזון העולם הבא והמתקדם". גלובליזציה אינה נובעת מערכים, אלא מנוחיות כלכלית ואינטרסים של כוח. כאן משתלבים בתמונה הקונגלומרטים העסקיים הגדולים, שמתחילים לנהל את המדינות ולרסק את הדמוקרטיה. החלופה לגישה זו היא מדינת הלאום, על חסרונותיה וחולשותיה ויש לה כאלה. ב. השמאל הישראלי אינו חושב במונחים כל כך "מתקדמים". מוקד תשומת הלב שלו הוא בשימור, ואם נחוץ אזי במחזור, של ההגמוניה האזרחית שלו במדינה. שיחזור זה הוא מנסה לממש ע"י הפעלת מוקדי הכוח שבהם הוא עדיין דומיננטי, דוגמת בית המשפט העליון. כל פגיעה במוקד כוח כזה, לדעתו, מסכנת את סיכוייו ומוציאה אותו לרחובות; לא צריך להתרגש מכך, צריך להבין מהו התהליך, מי מניע אותו ומהו המוטיב המוביל. הבעיה עם התנהלות השמאל כיום בניגוד לעבר, היא שבעבר התנהל המאבק בבית. כיום השמאל אינו נמנע מניצול תמיכה כספית ופוליטית חיצונית לקידום מטרותיו מבית, וכאן הוא עובר לעמים את גבול המותר. התערבות חיצונית גסה, משמעותה פגיעה חמורה בריבונות ובדמוקרטיה. בשיטות גבלסיות השמאל ותומכיו במגזר הערבי, החותרים לביטול מדינת הלאום היהודי, מנסים ולעיתים קרובות מדי מצליחים לטשטש עובדה זו. חלק מהציבור עדיין מתבלבל בשאלה מיהו ציוני ומיהו כבר במפגיע פוסט-ציוני (ולמעשה אנטי-ציוני) מובהק. הנאמנות המחנאית עדיין מטשטשת את הראייה החדה של חלקים בציבור הישראלי, שברובם אינם טיפשים, אבל נופלים קורבן לתרמיות פוליטיות מוסוות.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
”הכלניות” בסייבר
  באום   9/08/18 14:39
לא הייתי מייחס לגנרלים בצה”ל סוג של הזיה גלובלית על ”עולם נפלא מעבר לפינה” ועוד אף גנרל צה”לי בדימוס לא הפך לפילוסוף ,מתקן עולם או לוחם למען רוח האדם באשר היא. הם כן התברגו במנגנוני הכסף,הכבוד והכח.היחידי שהתקרב לפילוסופיה היה דווקא דווידי מהצנחנים שהיה היפוך גמור לגנרלים של היום.הוא ראה כבר אז,בשנות השישים והשבעים הפרחוניות בצורה קריסטלית מדהימה את המציאות למרות שלא תמיד דבריו נעמו לאוזן.כך שהגנרלים היום פועלים מתוך אינטרס אישי וכל ”תיקון עולם” רחוק מהם מרחק רב. אגב,באמריקה העמידו לדין ורדפו אנשים בגלל ”הזיות על עולם חדש” שסיכנו את המשטר והחברה האמריקאית.אז נכון שאפשר לומר שהיתה פה מדינה מאחורי ההזיה,ברה”מ, אבל גם היום ישנו גוף מאחורי ההזיה,”האיחוד”. משום כך אני טוען שזו רק שאלה של זווית ראייה שתשתנה, שאנשים ומפקדים יראו כבוגדים. אף אחד מאתנו לא רוצה להגיע למצב הזה ואנחנו מעדיפים להחליק דברים מאשר להסתכל למציאות בלבן שבעיינים אבל קטסטרופה ומצב כאוטי לא יותירו בפנינו ברירה. המילכוד שאנחנו נמצאים היום בנושא עזה הוא למעשה כתוצאה מאותה עצימת עיניים והתכחשות למציאות המרה האומרת שחלק מאתנו פועלים כנגד עצמנו. אף אחד לא מעז לומר את הדברים כהוויתם ואנחנו הולכים ומסתבכים בפלונטר אין סופי שאגב,לדעתי הוא מתוכנן ומתוזמן אי שם מעבר לים. הפכנו למדינה תחת שלטון זר רק ש”הכלניות” לא נראים ברחובות,הם פועלים בסייבר.
כתוב תגובה ל- באום
4
מאמר נהדר. יש לשלוח מאמר זה
  שפתיים יישקו   7/08/18 19:58
לדוא"ל של כל אחד מחברי הכנסת והשרים וכמובן לראש הממשלה. מאמר חשוב ביותר. יש לשלוח מאמר זה במיוחד לשר הבטחון העומד לבחור רמטכ"ל חדש. הערה: לאופרט כותב: "...(הלשעברים) מנהלים "מסעות הסברה" כמומחים בטחוניים. זאת הם עושים מתוך ידיעה, שמדובר בנושאים שנויים במחלוקת צבורית, תוך נסיונות להטעות את הציבור להאמין שהם מייצגים עמדה צה"לית או מקצועית מונוליטית, שאין יסוד לפקפק בה או לערער עליה". ובכן, הם אינם מטעים את הציבור (בכל אופן את מרביתו). הציבור סולד מהם, מואס בהם ומבין יפה את כוונותיהם.
כתוב תגובה ל- שפתיים יישקו
תוכן הכתבה לתכנית הלימודים
  רואה נכוחה   8/08/18 09:46
הפצת תוכן הכתבה בתכנית הלימודים בבתי הספר במסגרת לימודי האזרחות או בכל דרך אחרת שתגיע לתודעת התלמידים היא הדרך לפקוח את עיני הדור הצעיר שילחמו נגד התופעה של לשעברים המציגים את דעותיהם עם נוצות תפקידיהם לשעבר שאף פעם לא היו בקונצנזוס.
כתוב תגובה ל- רואה נכוחה
5
אוי הצביעות הצביעות
  הירונימוס   7/08/18 20:03
לתמוך בוינטר ולעורר מהומות בגללו - זה לא פוליטי הגנה וגיבוי לקצינים דתיים בכירים שסרחו - זה לא פוליטי להתנגד לשירות נשים בתפקידים מתאימים - זה לא פוליטי לדרוש זיכוי של עבריינים כמו אזריה - זה לא פוליטי כפיה דתית דורסנית על חיילים חילוניים - זה לא פוליטי הכנסת 600 (כן כן, 600) רבנים להשגחה על הצבא - זה ל אפוליטי התנפלות על הצבא והרמטכ"ל בגלל שמירה על צלם אנוש - זה לא פוליטי שחרור מאסיבי של אוכלוסיות יהודיות שלמות משירות צבאי - זה לא פוליטי מימון ממלכתי לעשרות "ישיבות הסדר" שתלמידיהן משרתים חצי שירות - זה לא פוליטי הצבת מחצית הכוח הלוחם של צה"ל להגנה על התנחלויות בשטחים הכבושים - זה לא פוליטי מה כן פוליטי אצל לאופרט? כן פוליטי זה לא להיות חלק מהחונטה השלטת. זה פוליטי...
כתוב תגובה ל- הירונימוס
כל מה שאתה אומר
  באום   7/08/18 21:04
זה השפעות של גורמים חברתיים ופוליטים על מדיניות הבטחון והצבא שזה לגיטימי .לזה אותם גורמים נועדו ומשום כך במצעי המפלגות ישנה התייחסות לנושא.אבל המאמר עוסק במשהו הפוך לחלוטין,השפעה של גורמים בתוך הצבא ומתוך המערכת הבטחונית,על החברה ועל המדיניות.בדיוק הפוך.גורמים חברתיים ופוליטים אמורים להשפיע על התנהלות הצבא ועל מדיניות חברתית ומדינית,ואילו גורמי צבא לא אמורים להשפיע על מדיניות ותהליכים חברתיים,הם אמורים להתעסק רק בדבר שלו הם נועדו,קרי,לשמור על הבטחון ולהילחם כשצריך.זה ההבדל.אם גנרלים בדימוס רוצים להביע את דעתם,זו זכותם אבל ברגע שזה נעשה כחלק מהתארגנות חצי צבאית שמנופפת בידע שהם כביכול צברו,זו התחלה של מרידה.ההתערבות של הימין בדרך התנהלות הצבא היא חיצונית ואידיאולוגית ואין כניסה פנימה אל תוך הכיס של הגנרלים,התערבות השמאל בהתנהלות הצבא היא פנימה,תוך כדי חדירה למרכיב האנושי,לכיסו ולמעמדו של הגנרל.גם זה לא היה נורא כל כך אם רק השמאל הישראלי היה נוהג כך,אבל כאשר גם השמאל העולמי נוהג כך, קיימת פה כבר בעייה.חדירה של גורמים זרים אל תוך הצבא זה מתכון בטוח להפסדים במלחמות,מה שאגב די קורה כבר.
כתוב תגובה ל- באום
ההשקפה שלך מענינת
  הירונימוס   8/08/18 09:09
אתה בעצם אומר כי השפעה פוליטית חיצונית על הצבא, מצד כל גורם חברתי שהוא, הנה דבר לגיטימי הנובע מעצם המבנה החברתי והשלטוני שלנו. מכאן בעצם אפשר להסיק כי כל האידאולוגיות וההשקפות הקיימות בציבור הישראלי יכולות להיות מוקרנות לצבא בכל האמצעים הציבוריים הלגיטימיים. מאידך אתה אומר, אם יש גורמים בצבא שמבטאים השקפות שונות בנושאים שעל הפרק - זה פסול ומסוכן. דהיינו, אם קצין בכיר ינאם ויגיד שהשירות בחברון עיר האבות הוא פסגת ההישגים שלו (כפי שקרה לפני ימים מספר), ואם קצין בכיר ינאם ויגיד שההתנחלויות בשטחים הכבושים היא פסגת הציונות (כפי שכבר נאמר לא פעם), זה כבר דבר מסוכן ואסור בתכלית האיסור. אם קצין בכיר ישבח שירות נשים - זה אסור, אם קצין יגיד שיש להרוג אזרחים כדי למנוע פגיעות בחיילים - זה אסור. אם קצין יגיד שחובתו למנוע פגיעה בפלשתינאים בידי מתנחלים - זה אסור. האם זה סביר בעיניך? ועתה לעניין הקצינים המושפעים מכל מני אינטרסים בינלאומיים במקום לשקוד על האינטרסים הישראליים, האמת היא שאני מגרד את הראש ולא מצליח להזכר במשהו מהסוג הזה. האם יש לך דוגמאות?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
בעיקרון,קצינים לא
  באום   8/08/18 23:31
צריכים להתבטא בנוגע לעיניינים פוליטים ואידיאולוגים.הם יכולים להגיד את דעתם בפורומים המתאימים אבל לא כלפי הציבור.לא מימין ולא משמאל.ברור שכאשר הם מחווים את דעתם בפורומים המתאימים,הם משקפים את דעתם והשקפת עולמם ולכן אני רוצה מה שיותר קצינים לאומיים ואתה רוצה מה שיותר קצינים פוסט ציונים.אבל כלפי חוץ הם צריכים לשתוק,זה לא תפקידם לדבר,תפקידם להילחם.בנוגע לנושא השני,ישנן הרבה דוגמאות ואתן אחת שאני זוכר כרגע.גדי שמני,אלוף פיקוד המרכז לשעבר,עוד בהיותו בתפקיד,למי שעקב,היה ברור שהוא מסדר לעצמו ג’וב בין לאומי וזאת על פי התנהלותו השמאלנית.לא עבר זמן רב מאז שיחרורו ואז הוא מופיע בתור חבר בצוות חשיבה מארה”ב שמנסה לשכנע את הממשלה לסגת מיו”ש ולהתקין אמצעים אלקטרונים שהם הם אשר יבטיחו את עתידנו כאשר נוותר על אתרים אסטרטגים.כבר פה עלה החשד שהוא בנה לעצמו פלטפורמה עוד בהיותו אלוף הפיקוד ופלטפורמה בונים כתוצאה ממשא ומתן תוך כדי השרות.אבל זה עוד לא הכל כי שוב לא עבר זמן רב והסתבר בכלל שאותו גדי שמני הוא פונקציונר בכיר בחברות שמייצרות את אותם פטנטים אלקטרונים שאמורים על פי משנתו לאפשר לנו לעזוב את יו”ש.תקרא את זה שוב ורק שתדע שזו השיטה היום בקרב הגנרלים,מי יותר ומי פחות.גם החלטותיו של מנדלבליט בהיותו פצ”ר לקחו בחשבון את עתידו ואת רצונו בסופו של דבר להגיע ל”עליון” ואני ידעתי את זה בזמן אמת.הפצ”ר הנוכחי לעומת זאת,הוא סתם אוויל.אגב,אין זו אומר שהעסקים של גדי שמני כיום לא מועילים לבטחון ישראל בנושאים שונים אבל זה כבר עניין אחר ולא קשור.
כתוב תגובה ל- באום
אבל כמעט כל אדם שפורש מהצבא
  הירונימוס   9/08/18 10:10
מתחיל איזו קריירה שניה בהתאם ליכולותיו והכשרתו. החל ממפקד חיל האויר שעובר לתעשיה האוירית, דרך בוגרי 8200 ועד לחייל סיירת שעובד בחברת אבטחה. הטענה שלך היא שבכירים יוצאים מהצבא ופועלים נגד האינטרסים של מדינת ישראל. את זאת עדיין לא הוכחת, הסיפור שלך על שמני לא משכנע כלל וכלל
כתוב תגובה ל- הירונימוס
גם בסוגיית הפרופסורים
  באום   9/08/18 12:50
מהאוניברסיטאות הפועלים נגד המדינה בחו”ל,נושא שהבאתי לך הוכחות בזמנו שחור על גבי לבן,אמרת שלא הוכחתי שום דבר,אחר כך אמרת שזה נכון אבל זה מקרה בודד ולמחרת שוב טענת שמעולם פרופסורים לא פעלו נגד ישראל רק שהפעם זה היה בתגובה למישהו אחר.כלומר,יש פה איזה בעיה של הדחקה,או של הכחשה או של אי רצון לקבל מציאות כי זה יערער את עולמך.נגד המלחמה הנואשת שלך על הישרדותך ונגד ההתעקשות שלך על רעיונות שכנראה משמשים אצלך כסוג של מורשת משפחתית שאתה לא רוצה לוותר עליה,באמת שאין לי מה לעשות.
כתוב תגובה ל- באום
להד"מ
  הירונימוס   9/08/18 17:44
השקרנות אצלך היא ככל הנראה משהו תורשתי
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אם היתה לי סבלנות
  באום   9/08/18 19:06
הייתי מביא לך מתוך האתר את כל הטוקבקים שמוכיחים שאתה לא אמין,לא מסוגל לחשוב מעבר לקופסה שלך שעוצבה כנראה בנוקשות אי שם בזמנים רחוקים ונמצא במתקפה מתמדת נגד כל מה שעשוי לפתוח לך פתח לעולם חדש.אבל אין לי סבלנות .
כתוב תגובה ל- באום
תגובה בולשביקית קלאסית
  פרשנדתא   7/08/18 23:58
כ-50% מבוגרי בה"ד 1 הם דתיים. בדרגות הנמוכות הם מתקדמים כי הם טובים. והנה כשבודקים בדרגות הגבוהות (אל"מ ומעלה) הם נעלמים. בולשביקים כמו "הירונימוס" יספרו לנו שהכל כמובן מקצועי לחלוטין. יש שתי אלטרנטיבות למצב המתואר לעיל. צה"ל טועה מזה שנים רבות במיון הצוערים המתקבלים לקורס קצינים. כ-50% מהם (הדתיים כמובן) אינם ראויים להתקבל שכן "מסיבות מקצועיות" אינם מצליחים להתקדם מעבר לדרגת סא"ל. האפשרות השניה , צה"ל מקדם קצינים בדרגות הגבוהות על פי דעותיהם הפוליטיות (ואל תספר לי שאין להם דעות פוליטיות או שדעותיהם הפוליטיות עלומות). לאור זאת לא מפליא שמרבית אלופי צה"ל הפורשים מתגלים כאנשי שמאל (ואפילו קיצוני). רבנים היו בצה"ל מאז ומעולם. הרב גורן לדוגמה , היה דמות נערצת ע"י מרבית חיילי צה"ל וקציניו (לא כולל את ההירונימוסים למיניהם). מעל 60% מאזרחי ישראל מגדירים עצמם כדתיים או מסורתיים. אז כן , סביר שיהיו בצ"ל הרבה רבנים. חיילים כאלו צריכים רב שיחזק את רוחם לפני פעילות מבצעית או קרב ולא מחבל מורשע שההירונימוסים מביאים כדי להרצות בפניהם לפני יציאה למשימה. אז יש לי חדשות בשבילך "הירונימוס", אתה ואנשים מסוגך הינכם עולם הולך ונעלם. יקח עוד 5 שנים או 10 שנים , אבל בסוף הימין ילמד לשלוט ואז יהיה גם רמטכ"ל ימני ובמטכ"ל ישבו לא מעט קצינים דתיים וזאת בזכות פועלם ולא בשל הכיפה שעל ראשם.
כתוב תגובה ל- פרשנדתא
6
מאמר מצוין.
  מגיב ותיק   7/08/18 21:37
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
7
סגן הרמטכל - גולן , סומך עליך
  עזריאל   7/08/18 22:17
שבמקרה ותזהה חזרה לשנות השלושים תחזור אתה על ניסיון הפוטש משנת 1923....
כתוב תגובה ל- עזריאל
8
מאמר יודו נאצו פשיסטי
  ד.ה   7/08/18 22:48
שמוכיח שהמדינה הזו צועדת לאבדון מוסרי מוחלט-אני קורא ליאיר גולן ולכל המשרתים בקבע שסולדים מהימיןצ המתועב לפרוש מהצבא ולהשאירו לאלאור אזריה ודומין. אין לנו חלק במדינה המתועבת שהכותב מבקש לכונן -אין לנו מקום בארץ הזאת ומוטב שנהגר ממנה לתמיד.
כתוב תגובה ל- ד.ה
כבר לפני 10 שנים ויותר
  באום   8/08/18 00:09
ואפילו בימיו של בגין,כתבתם אתה וחבריך את אותם הטקסטים בדיוק.נשאלת השאלה מתי כבר נגיע לאותו אבדון מוסרי מוחלט? על פי הטקסטים הנצחיים שלכם היינו כבר מזמן צריכים להיות באותו אבדון מוסרי מוחלט ואנחנו לא. אם תוכל להיות ספציפי יותר ולתת לנו הערכה מדוייקת,נשמח ונערך בהתאם.
כתוב תגובה ל- באום
מסכים איתך.
  אמנון111   8/08/18 07:25
מוטב שתהגרו מכאן מהר ככל האפשר. אגב אפשר להקטין עלויות. תהגרו לרמאללה. מונית ב50 שקל. דירות זולות. ואפילו יהיה לכם קבר להשתטח עליו. רפה שכל.
כתוב תגובה ל- אמנון111
מסכים איתך.
  אמנון111   8/08/18 07:35
מוטב שתהגרו מכאן מהר ככל האפשר. אגב אפשר להקטין עלויות. תהגרו לרמאללה. מונית ב50 שקל. דירות זולות. ואפילו יהיה לכם קבר להשתטח עליו. רפה שכל.
כתוב תגובה ל- אמנון111
או שלא לקחת את הכדורים שלך
  רפי לאופרט   9/08/18 12:14
היום, לא הבנת את הכתוב כדאי שתקרא שוב, או שבאמת עדיף שתהגר מכאן. (אני מציע לך לשבדיה...).
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
9
אין מקום בצה"ל שלנו - לממורמרי
  קורןנאוה טבריה   8/08/18 06:09
אין מקום בצה"ל שלנו - לממורמרים הנושאים את שם ישראל 'הכובש' לשווא - המשווים אותה לגרמניה טרום שואה, את היהודים לגרמנים ואת חיילינו לקלגסים - ובאחת מתירים את דמנו - בגלל תסכולם הפוליטי! - אבוי לנו מסוג זה של מפקדים ברוח הקרן הממאירה לישראל חד"שה וגרורותיה - זעקי ארץ אהובה!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
אין מקום לפשיסטית כמוך
  ד.ה   8/08/18 14:45
בישראל או בכל מקום אחר בעולם
כתוב תגובה ל- ד.ה
10
תודה רבה למחבר ולאתר!
  ארצי   8/08/18 09:15
כתוב תגובה ל- ארצי
11
גולן - לא בבית ספרנו ולא בצה"ל
  שרגא   8/08/18 09:35
כתוב תגובה ל- שרגא
12
נכון,אבל מי שמאפשר זה ביבי
  חשדנית   8/08/18 09:43
ביבי מאפשר לכל התהליכים האלה להתקיים בצבא ולא עושה לזה סוף. הוא מאפשר לקצינים בכירים להתבטא בעניינים שלא קשורים לתפקידם ולא מפטר אותם תיכף ןמיד מהשירות הצבאי. לדוגמא, חוסיין ברק אובמה פיטר את הגנרל שלו שהיה אחראי על אפגניסטן רק בגלל שבראיון עיתונאי הגנרל תקף את המדיניות של אובמה. ביבי אף פעם לא עשה דבר כזה לקצינים השמאלנים בצבא שמתבטאים נגד המדיניות של הימין, שהוא עומד בראשו. ביבי הוא המפקד הראשי של הצבא והיה יכול לשים סוף לפוליטיזציה הזאת ולהורות לרמטכ"ל להפסיק להכניס אג'נדות חברתיות שמאלניות ואנטי-דתיות לצבא ולקדם גם ימנים אבל הוא לא עושה את זה למה? כי ביבי הוא שמאל! אין במטכ"ל היום אפילו בעל כיפה אחד וזה לא בגלל שלדתיים אין כישורים או מוטיבציה אלא בגלל שהשמאל בראשות ביבי מונע מהם מלהתקדם...
כתוב תגובה ל- חשדנית
13
הדבר המדאיג באמת
  הירונימוס   8/08/18 10:38
במאמר הזה היא האובססיה של הכותב נגד כל פעילות אופוזיציונית. באופן שיטתי ועקבי מתמיד הכותב לתייג כל התנגדות לממשלה וכל ביטוי להתנגדות כזו כמעשה אסור, בלתי לגיטימי ועל סף הבגידה במולדת אם לא כבגידה של ממש. ואני שואל, מה לא לגיטימי ולא דמוקרטי ולא פטריוטי בהפגנה גלויה ושקטה נגד מדיניות או נגד חקיקה או נגד כל דבר אחר. מהי לדעת הכותב הדרך הנאותה לבטא את הדעות והתחושות הציבוריות המתנגדות לממשלה?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
14
שר הבטחון מראיין בימים אלה
  מדאיג ומטריד   8/08/18 10:54
4 קצינים גבוהים, שאחד מהם יהיה הרמטכ"ל. דרכם של קצינים ימניים למעלה היתה חסומה תמיד, ועל-כן לליברמן אין האפשרות לבחור ברמטכ"ל ימני. מבין הארבעה, כולם אנשי שמאל, מצביעים על אביב כוכבי. אולי הוא הרע במיעוטו, אך גם מצדו נושבת רוחו של אייזנקוט. תזכורת אחת: בסרטון ביוטיוב עולה שבהיותו מפקד ברצועת עזה, הדרך של אביב כוכבי להפסיק הפגזות ושיגור טילים היתה ע"י "שיחה" עם מפקדי המחבלים בצד השני "ושכנועם" שמשלוח טילים ופצצות אינו לטובתם... בכתבה אוהדת במיוחד של חביבת בייניש והשמאל הקיצוני אילנה דיין, מתגלה אביב כוכבי כשמאלני הזוי, מנותק מהמציאות. === האם אחד כזה יהיה רמטכ"לנו הבא?...... כה מעוות הדבר שהשלטון ה"ימני" מאפשר לקצונה של צה"ל להעיף הצדה קצינים ימניים ומוכשרים. זה חייב להפסק.
כתוב תגובה ל- מדאיג ומטריד
15
פוליטיזציה
  הירונימוס   8/08/18 16:47
חיילים מישיבות ההסדר הפנו גבם בצורה מאורגנת אל המדריכה בקורס צניחה. הם לא רוצים לראות את התרגילים שהיא מדגימה. מעניין מה דעתו של לאופרט על המחאה הקטנה והמרדנית הזו
כתוב תגובה ל- הירונימוס
הסבתא,האמא והבת של
  באום   8/08/18 23:41
האלוף יצרו פה כנראה פייק,אבל הרכב היחידות הלוחמות השתנה ולצה”ל לא תיהיה שום ברירה אלא להתאים את עצמו.אלא אם כן יצליחו לייצר רובוטים לוחמים שבפניהם אף מדריכת צניחה לא תנסה אפילו להפגין את מה שיש לה.הרובוטים פשוט לא יגיבו.
כתוב תגובה ל- באום
16
פעם צה"ל היה פרה קדושה
  חשדנית   8/08/18 22:08
צה"ל היה צבא העם, נערץ על ידי כל העם, החיילים היו הבנים של כולנו...רק במשמרת של ביבי פתאום צה"ל, או יותר נכון מפקדיו, הפכו לאויב העם היהודי ! ביבי הביא לכך שקבוצה קטנה של 'אליטה' שמאלנית תשניא את מפקדי הצבא על העם. האם זה בכוונה תחילה? לפורר את האחדות שלנו? לפגוע במוסד היחיד שעוד נערץ על ידי העם ? אחרי שהשחיתו את המשטרה, הפרקליטות, התקשורת ובתי המשפט הגיע התור לחורר את הצבא ? מי שמסכים להידרדרות הזאת מסכן את הישרדותו של עם ישראל בארצו והכל על ראשו של ביבי שלא עוצר אותם בכלל...
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית, לא פעם את כותבת
  ל-חשדנית   9/08/18 09:26
דברים כה נכונים! הקטע הזה שלך - כולו מדוייק. צה"ל היה פעם פרה קדושה וזה הולך ומתמסמס, בשל חדירת הפמיניסטיות לכל תחום שם, בעיטת הרבנות הצבאית, החדרת "שוברים שתיקה", חסימת מפקדים מצויינים ימניים לעלות בסולם הדרגות ועוד. ובעיקר משום שקציני המטכ"ל כולם סמולנים הנשואים לנשות ווטש.
כתוב תגובה ל- ל-חשדנית
ביבי יוכל לעצור את השסע הדו-
  רפי לאופרט   9/08/18 12:28
קוטבי המאפיין כיום את השמאל, רק אם יקבל חיזוק משמעותי בבחירות הקרובות ישירות לליכוד או לפחות לגוש הימין. מאפייני שסע זה הם העמדת פנים של ציונים ודמוקרטים והתנהלות של מאפיה המשתפת פעולה עם רבים ממתנגדי מדינת ישראל מבית ומבחוץ להדחתה של ממשלה נבחרת במהלכים לא דמוקרטיים. אני למשל כופר בכך שתפקידה של אופוזיציה הוא להדיח את הממשלה "בכל מחיר". תפקידה הוא להציג לציבור מדיניות חלופית לזו של הממשלה, ויכולת ביצוע חלופית לזו של הממשלה ובמועד הבחירות הנורמלי, לבקש את אמון העם לתכנית זו. אם יקבלו - ישלטו. אם לא יקבלו - ימשיכו לשבת באופוזיציה. הצעתי בעבר לא אחת, שיצטרפו לקואליציה על בסיס של תוכנית פעולה מוסכמת. יוכיחו בפועל את יכולתם להשפיע על עיצובה ועל ביצועה ויבואו לקראת הבחירות עם תוכנית לאומית כוללת חלופית לזו של ראש הממשלה ועם הוכחות הביצוע בעין ויבקשו מנדט להוביל. נראה שהם פוחדים לנסות ומעדיפים את דרכי החתרנות והתככנות.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
הבעיה שהם לא מכירים בלגיטימיות
  מר קו   9/08/18 19:34
הבעיה היא שמפלגות האופוזיציה אינן מכירות בזכותו של הימין לשלוט אפילו שזה פסק דינו של הבוחר. מבחינתם , גנבו להם את המדינה. ולכן כל האמצעים כשרים כדי לחזור לשלטון.
כתוב תגובה ל- מר קו
אין דבר כזה בדמוקרטיה
  רפי לאופרט   10/08/18 18:33
ועוד פחות במשטר תקין. ככל שהעוצמה הפוליטית של הימין בראשות נתניהו תגבר, תגדל הלגיטימיות שלו לפעול ביתר נחרצות, ביתר עוצמה וביותר חזיתות בו זמנית לטפל בחריגות וחריקות של אלה שרוממות הדמוקרטיה בפיהם וכוונות זדון בליבם.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
הבעיה שביבי בעצמו שמאל
  חשדנית   9/08/18 21:29
ביבי לא ימין זו טעות לחשוב כך. ביבי אמנם מדבר ימנית אך כל המעשים שלו מעידים שהוא שמאל. 10 שנים זה זמן מספיק כדי להבין את זה. אסור לחזק את ביבי בבחירות חייבים לבחור בימין האמיתי - עוצמה לישראל, אלי ישי, אולי זהות, או אפילו למפלגות הדתיות (לא כולל ש"ס של דרעי ולא כולל הבית של גויים של בנט ושקט) רק כך הימין יוכל לשלוט באמת
כתוב תגובה ל- חשדנית
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il