s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בואו נעשה סדר
מאת: איתמר לוין  |  10/08/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לוין טועה בעניין חוק הלאום
  משה, עורך-דין   10/08/18 09:46
כתימוכין לטענתו, כי אפשר לתקן כל חוק, מראה לוין שבארה"ב תקנו כבר פעמים אחדות את החוקה שלהם. אך איש לא טען שאי אפשר לתקן חוקי יסוד. הסמכות לתקן היא בידי המוסד המחוקק, שהיא הכנסת ולא בית המשפט. גם בארה"ב, כל שינוי בחוקה נעשה ע"י המוסד המוסמך לכך, הוא הקונגרס על שני בתיו. לוין מביא דוגמאות של חקיקה אבסורדית ורודנית, שלדעתו בית המשפט מוסמך לבטלה. אך גם זו טעות: ביהמ"ש כפוף גם הוא, אפילו יותר מכל מוסד אחר, לכלל שגוף ממלכתי רשאי לעשות רק מעשה שהותר לו בחוק לעשותו. אם הכנסת תחוקק חוק כמו אלה שלוין מונה, הפתרון יהיה בתחום הציבורי והפוליטי. ממילא, אם הכנסת תחוקק חוק דרקוני כזה, כמו מס בשיעור 80% או איסור להתפלל, המסקנה תהיה שהנבחרים שוב אינם מתכוונים לפעול באורח דמוקרטי, כי הם מצפצפים על בוחריהם, ובמציאות כזו ממילא שום החלטה של ביהמ"ש לא תועיל. בתוך פרק-זמן קצר גם השופטים ימצאו עצמם בכלא, לצד רבים מחברי הכנסת והשרים. במדינה דמוקרטית, ההנחה הבסיסית היא כי כל מוסדות המדינה פועלים אך ורק בתחומי סמכויותיהם - הנחה שביהמ"ש העליון בישראל כבר חרג ממנה כשמדובר בו-עצמו - וכי חריגה חמורה מהנחה זו תביא בהכרח לתפיסת השלטון בכוח ואף למלחמת אזרחים. ניכוס הסמכויות לעצמו, ע"י ביהמ"ש העליון, אינו שונה עקרונית ומשפטית מהודעת הרמטכ"ל כי הכנסת והממשלה הוכיחו את אוזלת ידן והן מטומטמות מכדי להיות ראויות לשלטון, ולכן מרגע זה ואילך תנוהל המדינה ע"י הצבא. מהבחינה העקרונית והמשפטית, הרמטכ"ל מוסמך לנהוג כך לא פחות משביהמ"ש העליון מוסמך לבטל חוקים, כשאין רמז לכך בחוק. אזכיר כי אותה "סמכות" נולדה מפלפול משפטי, שבעצם אינו שונה מהאמירה "אם החוק אינו מסמיך איש, אני מסמיך את עצמי".
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
צודק לגמרי, אני מתפלא על לוין
  בן הארץ   10/08/18 10:08
ברור שהשינויים בחוק האמריקאי נעשו על ידי המחוקקים ולא ע"י בית המשפט. ובאמת מפליא לשמוע שאנשים חילוניים רוצים גוף עליון, שופטים או רבנים לצורך העניין, שמקבלים החלטות ממקור מוסרי עליון ולא מהחוק ומה חוקקים, העם. אגב מעניין אם מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין העם לרוב, הבדל עליו הצביע אהוד נפוליון ברק
כתוב תגובה ל- בן הארץ
כל מילה בסלע. בית המשפט העליון
  בני בנקר   10/08/18 11:12
בראשות אהרון ברק,ביצע לטעמי לא מהפכה אלא הפיכה משפטית,כאשר ניכס לעצמו על סמך פרושים לחוקי יסוד,ללא שום הסמכה מפורשת בחוק,אותה הוא דורש בפסיקותיו מגופים שלטוניים אחרים,"סמכות" לפסול חוקים רגילים של הכנסת. אם יפסול חוק יסוד שנחקק ברוב חברי הכנסת,תוך הסתמכות על חוק יסוד שנחקק בקולות של כרבע מחברי הכנסת,המשמעות היא שלב חמור בהרבה בהפיכה המשפטית,בג"ץ יקבע שלא רק שהוא ישתמש בחוקי יסוד לפסילת חוקים,הוא גם יקבע את תוכנם,הוא,קבוצה של 15 פקידים ממונים,לא נבחרי העם בבחירות דמוקרטיות. פשוט הזוי. אני שוב נזכר בדבריו של השופט העליון האמריקני סקאלה ז"ל שאמר: כל פעם שמצב רוחי רע,אני קורא פסק דין של בית המשפט העליון הישראלי כדי לצחוק...
כתוב תגובה ל- בני בנקר
הפעם אני מסכים לגמרי
  משה דב   10/08/18 13:48
עם משה עורך דין אם הכנסת תחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים באמצעות שינוי חוקי היסוד משמעות הדברים שעברנו משטר דיקטטורי ואם דעת הקהל והציבור לא יעצרו בידה-גם בכוח ובמרד אזי אין תרופה. בית משפט אינו יכול להושיע במצב כזה -שופטי העליון רק יוכלו להתפטר וללכת לכלא. אגב מה תהיה התרופה אם שופטי העליון שיהיו למשל ברובם דתיים,אם הצרה צרורה,שקד תגשים את משימתה, יבטלו חוקי יסוד שאינם תואמים את ההלכה ויטענו שההלכה היא שקבעה את ערכי היסוד של השיטה? האם אז נאמר שהם זכאים לכך מר לוין?חומר למחשבה.
כתוב תגובה ל- משה דב
2
אתה לא עיתונאי אלא תועמלן!
  ישמעאל   10/08/18 09:51
כתוב תגובה ל- ישמעאל
3
רק שאלה קטנה לכותב: אם לדעתך
  בני בנקר   10/08/18 09:56
לבג"ץ יש סמכות לבטל את חוק יסוד הלאום בנימוק האינפנטילי שמחר הכנסת תחוקק חוקים הזויים שאתה מונה,אז אתה אומר למעשה,שלבג"ץ יש סמכות לבטל חוק יסוד שיכיל את פסקת ההתגברות ולמעשה לבג"ץ יש סמכות לבטל חוק שיקבע מה מותר לו ומה אסור לו,כלומר אתה טוען שלבג"ץ מותר להשתלט בפועל על השלטון במדינה בנימוקים "משפטיים" כי לדעתך אי אפשר להגביל את סמכויותיו,מאחר ומותר לו לפסול חוק כזה.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
4
לשם שינוי - מסכים עם הרוב
  ייי   10/08/18 10:05
לגבי זכות בג"צ להתערב בחוק הלאום, בודאי אם הוא עומד בסתירה לחוקים אחרים (אם במפורש ואם במרומז). חוק הלאום במתכונתו הנוכחית הוא בעייתי, כיוון שהוא לא באמת חוק לאום - אלא חוק מדינה - מגדיר את המדינה. ובהגדרת המדינה להשמיט בהחלטת מכוון, את השיוויון של אזרחיה מהווה פתח לפרשנות לא שוויונית. מלבד זאת, לציין התישבות יהודית מבלי להזכיר את חובתה של המשינה לישוב הולם לכלל אזרחיה הוא בבחינת אפליה מפורשת. חוק המרכולים מאפשר הפעלה שרירותית של שר פנים חרדי לכפות שבת חרדית על מקומות חילוניים בפירוש. לגבי העסקים הקטנים - ניתן לפתור את הבעיה בדרך אחרת.
כתוב תגובה ל- ייי
5
ועוד משהו: אם הכנסת תחזיר
  בני בנקר   10/08/18 10:06
במסגרת חוק יסוד השפיטה את עקרון "זכות העמידה" שחוסל ע"י אהרון(האדם הנאור,האדם הסביר,האדם המידתי) ברק,על פי לוין לבג"ץ יש סמכות לפסול תיקון כזה,מה שבוודאי הוא יעשה,כלומר בג"ץ יוכל לפסול כל חוק שינסה במשהו להחזיר את האיזון בין הרשויות שכל בר דעת מבין שהופר בצורה גסה ע"י בג"ץ. אם זה לא הפיכה(פוטש),אז איך אפשר להגדיר מצב זה ?
כתוב תגובה ל- בני בנקר
6
טעות נוספת של לוין
  משה, עורך-דין   10/08/18 10:36
לוין מייחס לשרה איילת שקד הסתמבות על שיטתו של אהרן ברק, שקבע כי בג"ץ מוסמך לבטל חוקים הסותרים את חוקי היסוד, ולכן היא אומרת שביטול חוק יסוד (כמו חוק הלאום) יהווה חריגה מכלל זה. בכך, טוען לוין, מאמצת שקד את שיטתו של ברק, ובעצם מכשירה את ביטול החוקים, דבר שהיא נאבקת בו כל העת. אך זוהי טעות, ושקד נבונה הרבה יותר משאיתמר לוין מתאר: היא אינה מאמצת את שיטתו של ברק, אלא טוענת כי אפילו לפי שיטתו זו, שלדעתה היא עדיין שגויה, ביטול חוק יסוד אינו מתקבל על הדעת, שכן זהו למעשה ביטול הסמכות שממנה יונק בג"ץ את סמכותו לשבת כבית משפט. שקד נותרה איתנה בדעתה, כי לבג"ץ אין סמכות לבטל חוק כלשהו, גם לא חוק "רגיל" שאינו חוק יסוד. במחשבים מציגים זאת בביטוי BOOTUP, המתאר את אתחול המחשב, הנראה לכאורה כאילו המחשב אוחז בשיער ראשו ומרים את עצמו: אינך יכול להרים כך את עצמך, כי גם למנוף המרים וליד המושכת בשיער ומרימה חייב להיות בסיס לאחיזתם. אם הבסיס לסמכות-ביטול-החוקים של בג"ץ, לפי שיטת ברק, הם חוקי היסוד, -ממילא בג"ץ אינו מוסמך לפי שיטה זו עצמה לבטל חוק יסוד, כלומר לבטל את היסוד לעצם סמכותו-הוא. בדיוק כך אין שום איש-דת יכול לומר: מכוח דיני התורה אני מבטל את התורה. אמירה זו אינה מוכיחה, כמובן, כי למישהו יש סמכות לבטל חוק מחוקי התורה, גם ללא ביטול התורה עצמה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
7
איך אתה טועה כל כך???
  ליברל לאומי   10/08/18 10:43
מר לוין ממש לא מתאים לך לטעות כל כך בהבנת יסוד היסודות של הדמוקרטיה העם הוא הריבון באמצעות נבחריו. כל כוחו וסמכותו של בגצ נובעים מהכנסת ולכן לא יכןמב שהוא יעלה על הכנסת. לגבי השאלות האהובות על האוליגרכיה ה״חוששת״ מביטול בחירות או קביעת חוקים מטורפים על ידי הכנסת למה בגצ הוא המעצור לזה? מי הם שופטי בגצ? מה אם בג יחליט לבטל בחירות או לגבות 80 אחוז מס? הפרלמנט מהיותו מייצג העם שפוי ומיושב הרבה יותר מהחונטה המונוליטית שהפכה את עצמה למגינת הדמוקרטיה כמו הפוליטבירו ואת הדמוקרטיה עצמה לקול האספסוף המסוכן והנבער. צודקת איילת שקד בכל מילה שלה נגד עריצות ה״אתה בחרתנו״ והפיכת השופטים לכהני עליון היודעים מה נכון גם בלי חוקה. חבל שאתה מצטרף למחנה האנטי דמוקרטי הישראלי.
כתוב תגובה ל- ליברל לאומי
8
שקד - שמאל בתחפושת ימין
  יש לי סוני   10/08/18 11:06
מהי תרומתה של שקד כשרת המשפטים? בג"ץ חזק מתמיד, אין פסקת התגברות, אין גירוש מסתנן אחד, אין הוצאה מחוץ לחוק של עמותות טרור, אין פיצול של תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. יש רק שמאלנים שמזהירים אותנו שהיא "ימנית מדי" כדי שנהיה אידיוטים שימושיים ושוב נבחר בה, לתפארת השמאל.
כתוב תגובה ל- יש לי סוני
9
יש טעם בתובנת איתמר
  ממש לא חשוב   10/08/18 11:47
עניין חוק הלאום בפרט והחוק ככלל! צודק איתמר, ואף יותר מכך!. החוק לא חזות הכול!. היה והיה ניתן, והיו מכניסים את כול החוקים, תקנות,נהלים, חוקים לשעת חירום, לתוך מחשב העל. מחשב על כזה, המביס רבי אומן בשחמט. וגם מזינים לתוכו אף שיקול דעת. ותוצאתו החוקית הייתה, א. אין לישראלים היהודים הציונים, זכות בארצם. ב. וגם יש לאפשר, זכות השיבה. ג. וגם שיוויון מלא לאזרחי המדינה חסידי החמס וחיזבלה ועוד מחובבי ציון. ברור שתשובת מחשב על זה, יותר מסבירה. האם מוכנים אנו לקבל תוצאה חוקית זאת? ברור שלא!! מדוע??, כיוון שהחוק אינו חזות הכול. שבת שלום
כתוב תגובה ל- ממש לא חשוב
10
כולך טעות עם ראיה פוליטית
  מההכיוון שיודע   10/08/18 12:05
לפסול לבטל לצנזר להשתיק ולמחוק כל מי שלא בצד הנכון (שלך)
כתוב תגובה ל- מההכיוון שיודע
11
סביר להניח שבמידה ובג"צ יפסול
  אין ספק   10/08/18 12:25
את חוק הלאום יקרו אחת מהשתיים: מלחמת אזרחים או שהכנסת הזו או הבאה תחוקק חוקים שיגבילו את בג"צ הרבה יותר מפסקת ההתגברות ועד להדתחת השופטים שהחליטו לפגוע בדמוקרטיה.
כתוב תגובה ל- אין ספק
12
אין שרידי מטוסים בפנטגון וביער
  ב.ניצן   10/08/18 13:48
כל בר דעת יכול לראות שאין שרידי מטוס בפנטגון וגם לא ביער שבו כביכול התרסק אחד המטוסים. שום שריד. לא חלקי מטוס לא גופות לא מזוודות כלום. התירוצים של הממשל למה אין שרידים הם סיפורי פוגי למפגרים. גם הקריסה של המגדלים מוזרה בלשון המעטה. דלק שנמצא במיכל שמתנפץ במהירות של מאות קמ"ש לתוך כמה עשרות עמודי פלדה, יתפוצץ וימשיך ברובו קדימה מכוח ההתמדה. כל הסיפור שם הזוי. כך גם מעידים עשרות מהנדסים, כל אחד מומחה בתחומו. אין שם שום דבר הגיוני. כל מי שרואה את הסרטים שנוצרו על הפיגוע של ה-11\9 מבין שיש שם הרבה יותר מחשד סביר שהסיפור שהממשל מספר לא מציאותי.
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
13
שופטים הם פרשני חוק, לא פוסלי
  אוליבר וונדל   10/08/18 15:45
נראה איתמר,שחוסר הבנתך היא אנציקלופדיה. אין שופט מגדיר חוק, הוא לא מייצג את העם, כי נבחר שרירותית על ידי כמה בעלי תפקידים כגון מגילדת עורכי הדין,ולכן סמכות העם הקובעת ,איננה מבסיסו של השופטים. הם רק מפרשי החוק, ואם יש ספק, והמחוקקים עדיין חיים בכנסת, נשאר רק לשאול את המגדירים. ברגע ששופטים יחליטו איזה חוק הם חושבים שתקף, ואיזה לא, הדמוקרטיה נגמרה. תזכור שמותר לכנסת גם לשנות דעתה לגבי חוקים, בדיוק כמו שבארהב החליטו שלשתות אלכוהול אסור ,או מותר. זה לא בית המשפט שיקבע. הם רק יפרשו. לכן אהרון ברק סחרר את המדינה בהפכו את היוצרות, ובסרסו את הציונות. ראה פסיקת קעדן.
כתוב תגובה ל- אוליבר וונדל
14
בעיה אם "תארו לעצמכם "
  חגי   10/08/18 17:22
תאר לעצמך שבית המשפט העליון יפסוק שאסור למפלגות שמתנגדות לליבירליזם לרוץ לכנסת ...כיוון שהם נוגדות זכויות אדם...
כתוב תגובה ל- חגי
15
אינני יודע כמה שופטים ידונו
  בני בנקר   10/08/18 19:21
ללא שום סמכות בבג"צים לביטול חוק יסוד הלאום ואיך יבחרו,אבל אם להאמין לנשיאי ונשיאות העליון בעבר ובהווה,באחת משתי דרכים: הגרלה עיוורת או בחירה פרטנית של נשיאת העליון. אני לא יודע מה מגוחך,מביש או הזוי יותר,שנשיאת העליון תבחר שופטים שיפסקו בהתאם לרצונה,הרי היא מכירה היטב את עמדותיהם בכל נושא,או שהגרלה עיוורת תקבע מראש לפי תוצאותיה את פסק הדין. כל עו"ד מנוסה יאמר כי ברגע שיקבעו השופטים,פסק הדין בנושאים פוליטיים ודתיים ידוע בוודאות של 99% לפני הדיון. רק להשוואה,בארה"ב,בית המשפט העליון דן בכל עתירה שהחליט שראויה לדיון תמיד בהרכב מלא של 9 שופטים,אבל לביצוע פוטש כנגד הדמוקרטיה הישראלית כנראה שלשה שופטים,ללא ספק יחידי סגולה,יספיקו...
כתוב תגובה ל- בני בנקר
16
אותו הדבר אפשר לאמר על בג"ץ
  פנחס   10/08/18 21:09
תאר לך שבג"ץ אומר שחוק השבות לא חוקתי. או שאסור לנו לעצור מיליוני מהגרים מאפריקה ויש לפרק את הגדר. או שצריך לסגת לגבולות 1947 כי רק גבולות אלו הוכרו על ידי האו"ם בג"ץ קיים מכוחו של העם שנציגיו הם הכנסת. והכנסת רשאית לקבל החלטה שהעליון הזה הוא בית משפט לא לגיטימי
כתוב תגובה ל- פנחס
17
בסופו של דבר בג"צ יפסיד
  אקטואלי   10/08/18 23:33
יש כאלה שטוענים שחוק הלאום מיותר, כי יש את מגילת העצמאות. מגילת העצמאות היתה הצהרתית בלבד, כאן יש חוק!!! וההבדל ביניהם הוא גדול מאוד. (דיי עם משחקי המילים). ראינו את התייחסותו של בג"צ למגילה העצמאות במשך 25 השנים האחרונות. המסקנה היא שהחוק הוא סופר חשוב ליהודים. האינטרס שלי כיהודי הוא לשמור על מדינת ישראל, כמדינתו של העם היהודי. חשיבות חוק הלאום היא במיוחד שיש את "המהפכה השיפוטית" שבמשך עשרות שנים מנסה להפוך את מדינת ישראל "למדינת כל אזרחיה". "חוק כבוד האדם וחרותו" התקבל רק, כן רק, ברוב של 32 קולות לעומת 16 מתנגדים. זה היה מחטף לכאורה, תשאלו את ח"כ לשעבר לין שלכאורה הודה בכך. מקווה שהאדם שיצר את המפלצת – "המהפכה השיפוטית" יספיק לראות עוד בחייו שהמורשת שלו מתרסקת לנגד עיניו. אדם זה עשה לכאורה נזק בלתי הפיך למדינת ישראל ולאזרחיה. איזו "מורשת לתפארת" חוסיין אובמה השאיר אחריו לאנושות כולה?? כעת טראמפ מרסק אותה ובצדק. גם במקרה זה אשמח שהמורשת תתפוגג. העם בחר את נבחריו בבחירות דמוקרטיות, ולא 15 איש בבג"ץ היכולים להחליט החלטות הזויות לכאורה לשמונה מיליון איש תושביי המדינה. זה חסר הגיון, זה לא מתקבל על הדעת, וזה הנזק הגדול ביותר לדמוקרטיה. בסך הכל המלך הוא עירום!!! אני לא אתפלא שיהיה ניסיון של בג"צ לנסות לבטל את "חוק הלאום" שהוא חוק יסוד. להבנתי, אין לבג"ץ שום סמכות חוקית לבטל חוק יסוד, לפיכך יהיה מאוד מאוד מעניין בתקופה הקרובה!!! יש כאלה שרוצים שיבוטל החוק וזאת על מנת שתתחיל מלחמת רשויות שבסופה יוחלט להחזיר את סמכויות בג"צ לממדים האמתיים יש כאלה הטוענים "שיש ניסיון לקצץ לביהמ"ש את כנפיו". לדעתי, ממש לא, רק צריך להחזיר את כנפיו לגודל האמתי והנכון וזאת כפי שהיה לפני המהפכה השיפוטית. אגב, יש אנשי אקדמיה ואחרים שטוענים לכאורה שהמהפכה השיפוטית לא היתה חוקית כלל. לכאורה נראה שהשמאל הקיצוני וגם בג"צ מאבדים את הלגיטימיות שלהם בעיניי אזרחי המדינה היהודים. אגב, הם הרוויחו זאת ביושר רב. לדעתי, במלחמת הרשויות אם תתפתח בג"צ יפסיד בגדול, כי רוב האזרחים מאמינים שבג"צ פשוט לקח סמכויות לא לו, והגזים עם ההחלטות ההזויות שלו לכאורה, ועם האג'נדה שלו שזכויות של הערבים קודמים לכאורה לזכויות היהודים במדינת הלאום של היהודים. למה ואיך זה קורה לנו אחרי 70 שנה?? הרי כבר היינו בגלות וסוף סוף יש לנו מדינה. איפה השכל ואיפה ההיגיון? עצוב עצוב עצוב.
כתוב תגובה ל- אקטואלי
מילים כמו חול ואין מה לאכול
  אלטע קאקער   12/08/18 01:31
חוק הלאום לא שומר על דבר זולת על האלקטורט של נתניהו ואתה דוגמה טובה לזה. אם המבנה הדמוגרפי של ישראל ישתנה או מספיק ששיעורי ההצבעה יהיו שונים וגם החוק הזה יעלם כך שבאמת שאין סיבה להתרגש.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
18
שאלה באמת
  ערב   13/08/18 11:08
בשבתות תראה רבים מהיהודים מבקרים אצל הערבים ועושים שם קניות. מה אז העסקים הקטנים יגידו? לסגור שבת גם אצל הערבים? מספיק עם השטויות. גם מי שקונה בשבת בתל-אביב יכול לקנות בראשיון בהרצליה. שוק חופשי גם לעסקים וגם ללקוחות
כתוב תגובה ל- ערב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il