s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שבס להמונים
מאת: רפי לאופרט  |  07/11/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
יוסי ביילין במאמר
  באום   8/11/18 01:02
מלפני שבוע בערך ב״ישראל היום״ אומר שלרבין היתה אמנם תפיסה מדינית בטחונית אבל לא היתה לו תוכנית מדינית בטחונית.ויוסי ביילין אגב היה זה שהצליח לסובב את רבין ולמכור לא את סחורת אוסלו הפגומה,שבס באותם ימים היה בסך הכל לבלר.במילים אחרות אומר ביילין וכנראה מבלי שהתכוון לכך שרבין היה פרטצ׳ניק שמסורת הפלמ״ח של ״סמוך יהיה בסדר״ היתה שיטת העבודה שלו.כך הוא יצא להרפתקה של אוסלו,בלי תוכנית,בלי מחשבה קדימה ורק עם תפיסה מדינית בטחונית תאורטית.המשמעות של חוסר תוכנית זה חוסר דרך.לא יכולה להיות לך דרך אם אין לך תוכנית כך שלרבין לא היתה דרך והוא נכנס לשטח על בליינד.לכן,איך אפשר להאשים את מישהו שהוא קטע את דרך רבין כאשר לרבין לא היתה בכלל דרך. אם לרבין לא היתה דרך והשמאל יודע את זה כי יוסי ביילין יודע את זה,סימן שהטענה על קטיעת דרך רבין בידי נתניהו והימין היא לא יותר מאשר קוד למשהו הרבה יותר חזק מדרך רבין.והמשהו היותר חזק הזה הוא דחיקת השמאל מהשלטון.כלומר,זעם השמאל המתבטא בעצרות נובמבר, על פני השטח מעמיד את נתניהו כמי שקטע את דרך רבין אבל למעשה הזעם מופנה לנתניהו בגלל שהעז לקחת את השלטון מידי השמאל.כיוון שאי אפשר להסית נגד נתניהו והימין בגלל שהם לוקחים את הבחירות ואגב כך את השלטון משום שזה לא נשמע דמוקרטי וערכי,מצא השמאל דרך חלופית להסית נגד נתניהו והימין וזה רצח וקטיעת דרך רבין שכאמור מעולם לא היתה קיימת.בפיותיהם של מפגיני העצרות מושמעות טענות שנתניהו והימין הסיתו וגרמו לרצח רבין,אבל עמוק בנפשותיהם של אותם מפגינים,רצח רבין בכלל לא נמצא על סדר היום אלא הכעס והזעם על לקיחת השלטון מידיהם של מי שחושבים שהם ורק הם נועדו לשלטון. כך גם יש לראות את מאמרו של שבס שעל פני השטח מבכה את לכתו של רבין אבל בעומק הוא מבכה על מר גורלו שהרחיק אותו מצומת קבלת ההחלטות.
כתוב תגובה ל- באום
בגדול הטענה הבסיסית דומה אצל
  רפי לאופרט   8/11/18 12:16
שנינו. אני מייחס לביילין משקל נמוך יותר מזה של פרס בהנעת התהליך ובגרירת רבין אליו, משום שהיה עדיין בראשית דרכו הפוליטית וללא התמיכה והלחץ של פרס - במסגרת המאבק פרס-רבין על ההגמוניה במערך - לא היה מניע את רבין לקחת סיכון זה. אין ספק שכוונת מהלכי אוסלו אצל הפרנסים האמיתיים של המערך לא הייתה ההסדר עצמו, שסיכוייו היו נמוכים מלכתחילה, אלא החזרת המערך לשלטון באמצעות דימוי מלאכותי של מהלכי "שלום". מהלכים אלה אמורים היו למחוק את הרושם הרע של האינתיפאדה הראשונה, של מלחמת לבנון הראשונה ושל העובדה שעל שמה של מפלגת העבודה היו רשומים שני כישלונות היסטוריים חמורים: מלחמת יום הכיפורים והשלום עם מצריים שהשיג "מחרחר המלחמה" בגין. מחיקת כשלים אלה בתודעת הציבור, חייבה "תרגיל הונאה" שיוכל לספק את הסחורה בטרם יתקבעו הכשלים בתודעת הציבור כעובדות הסטורות קשיחות. ואכן, אוסלו מונף "להסכם שלום" רע עם חוסיין (אותו ניתן היה להשיג גם ללא אוסלו), ולתהליך הרפתקני שללא יצירת ההונאה של "שלום" לא ניתן היה לבצעו או שהיה נחשב מהר מאוד לכישלון- המשך לשניים הגדולים הקודמים. השימוש של ביילין במושג "תפיסה" במקום "בתכנית", הוא חלק ממשחקי מילים אופייניים לאבירי האוטופיה. תפיסה ללא התוויית גבולות, קווי הגנה, אתרי שליטה אסטרטגיים, הסדרי ביטחון מרחביים, ביטחונות, וקוים אדומים - איננה שווה את הנייר שעליו היא כתובה. יתר-על כן, מבלי לשכנע את הציבור לקבל את תוכנית מוצעת על יסוד שקלול אמת של יתרונותיה וחסרונותיה, היא גניבת-דעת והרפתקנות.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
2
הבנאליות של השמאל והרוע של השמ
  קורןנאוה טבריה   9/11/18 14:04
הבנאליות של השמאל והרוע של השמאלנים. גם שבס יודע שרצח רבין הוא תוצאה משימוש בסוכן פרובוקטיבי בשירות ממשלת רבין אוסלו - נגד המחנה הלאומי - ואלמלא 'השמפניה' ש''פספס'' שלוש פעמים למנוע משותפו עמיר בארגון אי''ל הממומן ע''י השב''כ- רבין היה היום בחיים והיה זוכה במו ידיו לבטל את אסון אוסלו כפי ששקל לפני הרצח ונרצח בשל כך ולא מכדורי הסרק - אחרת תיק ''שמפניה'' לא היה נגנז בוועדת שמגר לטיוח הרצח!!! שבס יודע שאם הדמוקרטיה לא מתה לאחר השימוש בסוכן שב''כ נגד הימין - היא תחיה לנצח ורק בזכות הימין!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
3
שבס למד: אין אצלו רבין במדי SS
  אהוד פרלסמן   10/11/18 10:42
שבס כותב: "לא נשכח מי עמד בראש הנואמים בהפגנות ההסתה נגד רבין בכיכר ציון, מי היו אלה שהובילו תהלוכה עם ארון קבורה בצומת רעננה, מי החזיק את השלטים 'רבין בוגד' ו'רבין רוצח'." וזה לא שהוא שכח להזכיר את תמונת רבין במדי נאצי, אלא שהוא נזהר מלהזכיר אותה כי הוא יודע שמי שהכין אותה היה סוכן שב"כ שפעל כדי להשחיר את פני הימין, והוא גם יודע שאנחנו יודעים. וכשאותו סוכן שלח מיד כשנשמעו היריות הודעת ביפר בה נכתב "הפעם פספסנו, בפעם הבאה נצליח", וכשבזמן שנשמעו היריות נשמעה גם צעקת "סרק, סרק", וכשאנשי השב"כ שלקחו משם את לאה רבין אמרו לה שזה לא אמיתי, וכשמיד כשנשמעו היריות אמרה הדוברת של רבין, עליזה גורן, לדובר שלו, אבי בניהו, שזה תרגיל של השב"כ, ברור שהם ידעו על תרגיל שב"כ שבו מישהו (רביב ידע שזה יגאל עמיר) יירה ברבין כדורי סרק.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
הויכוח איננו על העובדות
  רפי לאופרט   10/11/18 11:37
עיקר הוויכוח הוא על הנרטיב ועל ניצולו הפוליטי. אילו רצינו "לדעת" את העובדות, יש דרכים טובות ובדוקות לעשות זאת, והיה לכך די והתר זמן. ברור שככל שמתרחקים מהאירוע, האפשרות לבדוק עובדות לאשורן מצטמצמת ומתעוותת מסיבות רבות ושונות. לכן, דעתי היא שאל לימין להתייחס עוד לנושא. לא להשתתף באזכרות מאורגנות מטעם א"ש ולא להמשיך בניהול הוויכוח הפרטני, שאף פעם לא כולל את כל המידע הרלוונטי. את השאלה יש להעמיד בפני משפחת רבין לאמור: או יום זיכרון ממלכתי, בניהול וארגון המגורמים הממונים על כך במדינה, ואז לא יכלול את הוויכוח על אוסלו - כי אין הסכמה לאומית בשאלת אוסלו; נקודה! או "מסיבת חברים" של שאריות השמאל, בארגון השמאל ועבור עצמו, כשכל האחרים עוסקים בענייניהם.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
הויכוח הוא ועוד איך על העובדות
  אהוד פרלסמן   10/11/18 16:39
זה שאתה לא רוצה להשתתף בויכוח, זה בסדר גמור, זכותך. אבל עדיין הויכוח העיקרי הוא בקשר לעובדות. אין כמעט שמאלני שלא מזכיר את התמונה הזאת של רבין במדים הנאציים, ושבס הוא חריג. אין כמעט שמאלני שלא מדבר על נתניהו שנאם מול התמונה הזאת, ולא מזכיר שהיא הוכנה על ידי סוכן שב"כ, לא מזכיר שאף אחד שעמד שם על המרפסת לא יכול היה לראות אותה, ולא מזכיר שבדיוק כמו נתניהו עמד שם גם רפול על המרפסת. והעיקר(!): רק מעטים מאוד יודעים את העובדות שהצגתי כאן למעלה, שמוכיחות שאנשי השב"כ תכננו תרגיל שבו יגאל עמיר יירה ברבין כדורי סרק. לא צריך שום ועדת חקירה כדי לדעת את העובדות האלה, כי כולן מתועדות באינטרנט, וצריך להיות אדם שאומר "אל תבלבל לי את המח עם עובדות, אני את דעתי כבר קבעתי", כדי שלא להגיע למסקנה שהן אכן מוכיחות שהשב"כ תכנן את התרגיל הזה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
ואל תביאו לפרלסמן בתי משפט
  שלמה המגיב   10/11/18 21:58
פרלסמן כופר בהחלטות בתי משפט בישראל , ואף אחד לא יקבע עבורו מי אשם ומי חף מפשע , כי יגאל עמיר בכלל לא רצח את רבין , אלא אנשי שב"כ ( מאיזה מניע ??) , ואילו קצב לא אנס אף אחת , ופרלסמן " לא צריך שום ועדת חקירה כדי לדעת את העובדות , כי הכל רשום באינטרנט " !!!. אתם הבנתם איך אדם שבכלל לא נכח במשפטם של עמיר וקצב , לומד מהאינטרנט מה הראיות בתיקים אילו והיכן טעו השופטים בהחלטותיהם ? . וכך מטמטמים בלוגריסטים ומגיבים באתר כאן , את הקוראים ומסיתים אותם , ומתייחסים לקוראים כאל אספסוף של מפגרים. ואני מזכיר לקוראים שעמיר הורשע במשפט פומבי שבו הודה ברצח רבין ולא הביע חרטה עד היום , ואילו קצב הורשע במשפט שבו שלושת השופטים המחוזיים פסקו פה אחד להרשעתו וגם שלושת שופטי העליון בראשות הנשיאה לא קיבלו את ערעורו בגין הרשעתו. נו , "מתלהבי" נתניהו מכינים כבר את הרקע , איך להסביר לציבור את הסיטואציה שבה יוגש נגדו כתב אישום והוא יורשע. הרי מה שקובע אצל פרלסמן זה מה שכתוב באינטרנט , ומי אלה השופטים בישראל "שישברו את המילה" לפרלסמן ויקבעו עבורו מהם "העובדות" !!! . ממש אייטם לתוכנית הבידור בטלויזיה _ ארץ נהדרת _ . לא להאמין !.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
רמזים בנוסח פרלסמן
  שלמה המגיב   10/11/18 11:58
האם פרלסמן רומז שיגאל עמיר , לא רצח בכלל את רבין וסתם התנדב להודות בכך ,( וגם משפחתו לא טוענת שהינו חף מפשע !!) ולשבת במאסר עולם על רצח שהוא לא ביצע , או שהוא ביצע אותו "בשיתוף וקנוניה " ביוזמת גורמים בשב"כ ? . נו , הרי בשביל להסתיר תסריט מטומטם והזוי כזה , צריך שיתוף פעולה של עשרות שוטרים ,אנשי שב"כ , חוקרי התיק ביחידות המשטרה ,פתאלוגים מהמכון לרפואה משפטית , רופאים באיכילוב , פרקליטים ושופטים , הלא כן ? . מדהים איך בלוגרים רציניים ולא רק מגיבים אידיוטים ובורים , יכולים כך להציג תובנות מטומטמות וחסרות בסיס הגיוני , ולא חוששים בכלל שהקוראים , או סביבתם האישית הקרובה , תעלה חשש "למצבם הרפואי" והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
4
"הרפתקנות פוליטית "נוסח לאופרט
  שלמה המגיב   10/11/18 11:42
לאופרט מלין על "הרפתקנות הפוליטית " של רבין בהסכם אוסלו , וגם מוסיף שזה היה "ניסוי מסוכן" שדורש "למצות את הנושא באמת ע"י הקמת ועדת חקירה ממלכתית " . וואלה , ראשית , מה צריך "למצות את הנושא" כיום , ומה זה תורם , מלבד העמקת המחלוקת הפוליטית והשסעים החברתיים שקיימים בגין הנושא במדינה ? . ואם כך , אזי באותם נימוקים בדיוק ( " הרפתקנות פוליטית..ניסוי מסוכן.." ) , ידרשו גורמי מרכז שמאל פוליטי , לבדוק את "ההרפתקנות הפוליטית" של ממשלות הליכוד , בייזום מלחמת לבנון הראשונה שנועדה להציב את הנוצרים בראשות לבנון , ומה קרה בעקבותיה ( אלפי הרוגים במשך עשרים שנה , הון עתק לצרכי החזקת הצבא שם עשרים שנה , החייאת החיזבללה והגורמים השיעיים שם נגדנו והבאת האיראנים דרכם אל פיתחנו ) ,ומה בגין "ההרפתקנות הפוליטית " של ממשלות הליכוד , עפ"י טעמם של אנשי מרכז שמאל פוליטי , בעניין ההתיישבות הישראלית בלב שטחי יהודה ושומרון שמונעים אפשרות של כל הסדר טריטוריאלי כולשהו , לשם ההפרדה הדרושה בין העמים העויינים זה לזה ? . טוב , המושג "הרפתקנות פוליטית..ניסוי היסטורי מסוכן " ,הינו ניתן לפרשנות , ובאופן עקרוני ניתן לומר , שבכל הסכם מדיני\ביטחוני בין מדינות תמיד קיים " הרפתקנות..ניסוי היסטורי מסוכן.." ,כך שממילא אף ועדה , אפילו האמינה והניטרלית ביותר שתוקם , לא תוכל "למצות את הנושא" , ותמיד כל אחד ישאר בדעתו ולא "נמצה" שום "נושא" , ,וזה מזכיר לי את הדרישה המטומטמת של ממשלת הליכוד בראשות בגין ,להקים ועדת חקירה ממלכתית כדי לדעת "מי רצח את ארלוזורוב " , לפני קום המדינה . וואלה , הקשקשנות הזו של "מורעלים" פוליטית\אידיאולוגית כמו לאופרט ,הינה ברמה של פרלמנט שכונתי וזה חבל מאד.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
5
לקחי אוסלו
  עובד 1   10/11/18 12:31
את הלקחים העיקריים מאוסלו אפשר ללמוד גם בלי ועדת חקירה. הלקח הראשון הוא שממשלה לא יכולה לקבל הכרעות לאומיות גורליות על חודו של קול. מרבים להזכיר את עניין המיצובישי שהובטח כדי להעביר ח"כ אחד להצבעה בעד, וכך לקבל הכרעה לאומית בקנה מידה היסטורי על חודה של מחט. זה נכון, אבל מעטים שמים לב היום שהסכם אוסלו התקבל תוך הסתמכות על קולות המפלגות הערביות. אז זה נחשב לגיטימי עד כדי כך שאיש כמעט לא הזכיר את זה. היום, כשלרשימה המשותפת יש היסטוריה ארוכה וכבדה (ומוצהרת) של כוונה לחסל את המדינה היהודית, דבר כזה לא היה עולה אפילו בדעתו של מה שמתכנה "המחנה הציוני". הלקח השני הוא לקח מתבקש מה"אביב הערבי", והוא - שבשום פנים ואופן, תמורת כל שלום, נפלא ככל שיהיה, אסור, אסור, אסור לנו חס וחלילה לנטוש את קו נהר הירדן. כפי שאמר מי שאמר: "גבול הביטחון של ישראל הוא נהר הירדן במובן הרחב ביותר של המונח". מישהו ביקש מורשת רבין ולא קיבל?
כתוב תגובה ל- עובד 1
"לקחים ועובדות" בנוסח עובד
  שלמה המגיב   10/11/18 16:16
1) הסכם אוסלו הראשון והעיקרי והעקרוני , נחתם ב 1993 באוסלו ואושר בכנסת ברוב של 61 לעומת 50 ( 9 מש"ס נמנעו ) , ולא עבר על חודו של קול , ולא התקבל בכנסת " בהסתמכות על קולות המפלגות הערביות " , באשר מספרם בכנסת ה 13 היה רק 7 , ומתוכם תמר גוז'נסקי היהודייה ( חד"ש 4 , מד"ע 2 ) . 2) גם הסכם אוסלו ב' , שהתייחס לפירוט שלבי ההסכם בהמשך , נחתם ב 24.9.94 , ואושר בכנסת אכן על חודו של קול , אך לא בגלל שום שוחד בדמות רכב מיצובישי לח"כ גולדפרב ( עפ"י הפירסומים השקריים אז וכיום ) ,באשר ח"כ גולדפרב , פרש ממפלגת צומת של רפול , בתחילת 1994 , יחד עם גונן שגב , בעקבות סיכסוכים ופילוג בתוך צומת , ושניהם הצטרפו לקואליציה ,בלי קשר בכלל להצבעה על הסכמי אוסלו ב' ,שנערכו 9 חודשים לאחר מכן. לסיכום , אדון עובד , אם צריכים להפיק "לקחים" , הגיוני שיעשו כך על בסיס עובדות ולא על בסיס רעוע של שמועות , עיגול פינות ומניפולציות והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il