s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחרי 77 שנים נפלה ממלכת החשמונאים
מאת: איתן קלינסקי  |  27/11/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
השוואות מטופשות
  ה.א   27/11/18 08:22
השוואות מטופשות. איתן, תקשיב לנשיא צ'כיה, אין טרור עולמי, יש טרור איסלאמי. אין כאן אימפריאליזם, האימפריטליזם הוא בראש שלך, יש כאן רצחנות מוסלמית עממית (לכאורה) אך מאורגנת היטב, מקיפה, עם מימון רב מאיראן, ואשר תורתה השמדת ישראל ורצח/גירוש תושביה היהודים. ההשוואות שלך הן מטופשות, ריקות לחלוטין מתוכן, כמיטב הזבל הרעיוני של הקבוצה אליה אתה שייך, ואשר מי שמוביל אותה הם אויבינו, אשר אומרים בפה מלא שהם תומכים בטרור ואתה ברב אווילות נגרר אחריהם. מזל גדול שיש לנו כאן מעט מאד יהודים האוחזים בתורתך החולה מחלה אנושה וחשוכת מרפא.
כתוב תגובה ל- ה.א
תגובה שטותית של ה.א
  תגובה ל-ה.א   28/11/18 17:14
תגובה מטופשת. כשישראל משתלבת באורנטציות מדיניות זרות ובהתאם להן מנהלת גם מלחמות זה היה גם בתקופת ממלכת החשמונאים. כשלבריטניה ולצרפת בשנת 1956 היה אינטרס לשבור את מצרים , ישראל השתבצה במלחמה למען הקמת "ממלכת ישראל השלישית" ,שגבתה מחיר יקר של מאות קברים של צעירים ישראליים. כשהאינטרסים הגלובאליים חייבו את ישראל לסגת היא נסוגה מסיני אחרי כמה חודשים. זו דוגמא אחת . אבל המתלהם בשם ה.א יישכח שאפילו מנחם בגין אמר, שגורל ממלכת החשמונאים עלול להיות מנת חלקנו אם ניתן לרמוס את מערכת המשפט, וכאן הוא נתן את דעתו על מלכי החשמונאים שפגעו במערכות המשפט. דוגמאות יש לרוב אבל ה.א יגיב כמו שהוא הגיב על ספר שהוא לא קרא.
כתוב תגובה ל- תגובה ל-ה.א
2
מה צפוי למדיניות כוחנית
  אות אזהרה   27/11/18 08:50
שליטה שלנו על העם הפלשתיני בשומרון , ביהודה ובחבל עזה תחייב אותנו למלחמת דמים מתמדת. אנחנו במדיניות הכוחנית שלנו מזינים כוחות מטורפים בחברה הערבית . אנחנו במדיניות הכוחנית שלנו מזינים כוחות של לאומנות פלשתינית מסוכנת, שמדכאת כוחות בחברה הפלשתינית , שמבקשים פתרון מדיני . הסגידה לכוחנות הביאה את ממלכת החשמונאים לכלל שכרות של גיורים בכוח שהביאו לטווח ארוך רק להגברת השנאה כלפינו, שיחד עם כוחות אימפריאליים רבי עוצמה הביאו לחורבן ממלכת החשמונאים. בחג החנוכה אין בכלל התייחסות לתופעות של התאכזרות ממלכת החשמונאים כלפי עמים שכנים כמו לימול בכוח . כך איננו מתייחסים ואפילו מתעלמים מהתוצאות ההרסניות העלולות לפקוד אותנו כתוצאה משליטה ממושכת שלנו על עם אחר.
כתוב תגובה ל- אות אזהרה
3
לשמור על נכס יקר - מדינת ישראל
  נאחל לעצמנו שנדע   27/11/18 09:58
הסתאבות מוסרית של בתי מלוכה היא גורם משמעותי בהרס בית החשמונאים. ערכי הדת נרמסו על ידי ממלכת החשמונאים. רמיסת מערכת המשפט, מיזוג כל הכח השיפוטי - הממלכתי - הדתי בידי מלכים שכורי כוח כמו אלכסנדר ינאי כשמעל כל זה יש גם כוחות חיצוניים אימפריאליים נסללת הדרך להרס הדבר היקר שנקרא ממלכת החשמונאים. כיום מדיניות החוץ של ישראל שמה את כל יהבה על הטירוף המדיני הפופליסטי של נשיא ארצות הברית וחבירה למדינות לא דמוקרטיות במזרח אירפה וחבירה לרודן של צ'ד . ראש ממשלת ישראל מוקף באנשים מפוקפקים כמו עירך הדין שומרון, עורך הדין מולכו , איל ההון אלוביץ שלמענו ראש הממשלה החליט להיות גם שר התקשורת נוסף להיותו שר החוץ . אל מול הלאומנות הערבית הדורסנית, מול מגמות אימתניות של איראן לא מבטיחים את עתידנו בהמשך השליטה על יהודה ושומרון , לא בהמשך המצור על עזה , שאפילו את ענף הדיג החלטנו ליטול ממנה את חלקו הארי. מדיניות של שליטה על עם אחר ביהודה ובשומרון מבטיחה לנו רק עתיד מדמם. נאחל לעצמנו שנתעשת כדי שלא יפקוד אותנו חס וחלילה מה שפקד את ממלכת החשמונאים. נאחל לעצמנו שנשכיל לשמור על הדבר היקר לנו מכל-מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- נאחל לעצמנו שנדע
4
לשמור על מדינת ישראל
  77   27/11/18 11:51
מדינה שקמה מתוך מלחמה בה נהרגו 6000 מבניה של הארץ מדינה שמצאה עצמה בסבבי מלחמות שתבעו מאיתנו מחירי דמים יקרים. על המדינה הזו לא נצליח לשמור אם נתמיד בדרך הכוחנית בדרך השליטה שלנו על עם אחר.
כתוב תגובה ל- 77
5
בזבוז זמן
  מיואשת   27/11/18 11:59
איתן, אתה מבזבז את זמנך באתר בשם "חדשות מחלקה ראשונה"
כתוב תגובה ל- מיואשת
6
כבר חז"ל עמדו ע"כ שמבית
  פלא יועץ   27/11/18 15:40
חשמנאי לא נותר זכר כלשהו,והם תולים זאת בכך שלקחו להם בנוסף לכהונה אף את המלוכה,שנועדה בהבטחה אך לצאצאי בית דוד בלבד עד עולם.ומדוע נקרא בית חשמנאי? כנגד הדברים אותם ניסתה מלכות ייוון לשלול מישראל באומרם כי הם בניגוד לטבע העולם -חודש,[קביעה בידי חכמים מתי יקויים ראש החודש] שבת-כיום מנוחה,מילה-שראו בכך להבנתם פגיעה בשלמות הגוף.נידה-טהרת המשפחה היתה לצנינים בעיניהם הטמאות,א"י- מהיכן נקבע כי היא קדושה ונעלה משאר ארצות העולם.ומכאן שניסו לבטל את קיום התורה והמצוות ולהעביר את עם ישראל על דתו.[כמו שמנסים לעשות הנוצרים והמוסלמים כיום בסיועו של הערב רב המתייוון החי בקירבנו לרעתנו] ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שיושיענו במהרה מרעתם ויגאלנו בב"א.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
קרא את ספר החשמונאים.
  לפלא יועץ   28/11/18 17:24
פלא יועץ, כנראה בחייך לא קראת את ספר החשמונאים. ההתיוונות היתה רק מנת חלקה של הכהונה האמידה בירושלים. להמוני העם לא היה כל קשר עם תהליכי ההתיוונות. רק כהונת הממון וחוגים הקשורים עם השלטונות היו נגועים בתהליכי ההתיוונות.
כתוב תגובה ל- לפלא יועץ
7
קלינסקי! לא תזכה לראות יום כזה
  ב,ל   27/11/18 23:00
קלינסקי נגלה לנו את החלומות הרטובים שלו
כתוב תגובה ל- ב,ל
8
גם מימי בית ראשון
  ללמוד את הלקח   28/11/18 09:39
ממלכת דוד שהחלה בחברון בשנת 1010 לפני הספירה נפלה אחרי 80 שנה בשנת 930 ל]ני הספירה עקב הסתאבות מוסרית ואופורייה כוחנית. ריבונות של ממלכת דוד טבעה בפילוג לשתי ממלכות ישראל ויהודה , שיותר מדי שנים היתה גם עוינות קשה ביניהן. חןבה ללמוד גם את הלקח מתקופת ממלכת דוד.
כתוב תגובה ל- ללמוד את הלקח
שטויות ובדיחה בצידה.
  מגיב ותיק   29/11/18 15:28
הבדיחה היא שהכותב/ת שמפגין/נה בורות, מציע/ה ללמוד....
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
9
לבנות את חיינו עם ילידי הארץ ה
  יחד.   28/11/18 10:09
טוב שציינת במאמר , שלא ניתן להעמיד אחד על אחד מציאות של לפני הספירה עם אירועים שמתרחשים במאה ה-21 לספירה. עם כל ההסתייגויות שלי עם ההשוואה יש לתת את הדעת ששליטה ממושכת של עם על עם אחר ובמקרה הזה על יהודה שומרון ובעקיפין גם על רצועת עזה יביא בסופו של דבר בפגחעה הרסנית בשולט. את חיינו בארץ הזו עלינו לבנות יחד עם בני הארץ הפלשתינים. לא אנחנו מעליהם ולא הם מעלינו. את הגישה הזו ביקש בלהט להנחיל מרטין בובר. לצערי, התנועה הציונית דחתה את דרכו. גם העולם הערבי שגה במדיניות שאינה מכירה בקיומנו ובזכות קיומנו. למרות הפערים הקשים שהלכו והעמיקו במאה השנים האחרונות חובה לא להתייאש.
כתוב תגובה ל- יחד.
10
הייתי נמנע מהשוואות
  צורית   28/11/18 10:28
גם עם ני מקבלת שהשליטה שלנו על מיליוני פלשתינים טומנת בחובה סכנה קיומית לשולט מה שהוכיחה ההיסטוריה לא הייתי הולכת להשוואה עם תקופת החשמונאים.
כתוב תגובה ל- צורית
11
נאחל למדינת ישראל חיי נצח
  צורית   28/11/18 10:36
נאחל למדינת ישראל חיי נצח. נאחל למדינת ישראל רק פריחה ישגשוג, ושתלמד את לקח ממלכת החשמונאים.
כתוב תגובה ל- צורית
12
מאחל חג אורים שמח
  לפני חנוכה   28/11/18 17:27
כתוב תגובה ל- לפני חנוכה
13
רבותי הקשקשת חוזרת...
  מגיב ותיק   29/11/18 14:05
הבלים, בורות וקשקוש מתוזמן לפי חגי ישראל, תוך נייון בלתי פוסק לעצב תודעה של אנשים שאינם מכירים את ההיסטוריה על בוריה..

על פי מהערכתם של מיטב ההיסטוריונים, דינת החשמונאים שקעה בין השאר בעיקר בגלל ששלומציון המלכה אפשרה לאוכלוסייה ולערים הנוכריות לחזק את אחיזתם בארץ. היא התירה לערים ההלניסטיות לשמור על מעמדן העצמאי כפי שהיה לפני כיבושי החשמונאים.

האוכלוסייה הנוכרית הייתה גורם מרכזי בתהליך חורבנה של ארץ ישראל. (חוץ מהתרפסות לרומאים והתנהלותו האדומית של הורדוס)

בהמשך הגבולות הצטמצמו לאין שיעור לעומת מה שהיו בתקופתם של הורקנוס, אריסטובולוס ואלכסנדר ינאי כתוצאה מכיבושי פומפיוס הרומאי.

בדיוק מה שהשמאל הישראלי של איתן עושה ודורש כיום.

איתן, מספיק עם התעמולה הכוזבת.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
קשקשת של מ.ותיק ואפרים הלפרין
  די לקשקשת   29/11/18 17:35
ריקבון מוסרי שהתלווה לממלכת החשמונאים הביא לקיצה המהיר. נאחל למדינתנו, מדינת ישראל, שהרקב המוסרי שדבק בממלכת נתניהו לא יביא בעקבותיו אותן תוצאות הרסניות. רקב מוסרי הביא קץ לממלכת דוד אחרי 80 שנה , נאחל למדינה היקרה לנו מכל שאותו תהליך לא יפקוד אותנו. הלפרין ומגיב ותיק המחמיאים האחד לרעהו יחד עם ב.ל פורסים בפנינו ממל של יהירות לאומנית חשוכה
כתוב תגובה ל- די לקשקשת
מגיב ותיק כהרגלו מתלהם
  תגובה למגיב ותיק   30/11/18 08:34
מגיב ותיק, אם אתה היית חי בתקופה שיוחנן בן זכאי יצא מירושלים לכרם דהיבנה , אתה היית עומד שם וצועק עליו -"חתיכת שמלאן". היית מצרף את ה.א ו-ב.ל ויחד הייתם מחרפים אותו בכל פניני הלשון שלכם. אתה , מגיב ותיק, ועמיתיך בחמאס מדברים באותו סגנון מתלהם.
כתוב תגובה ל- תגובה למגיב ותיק
14
הזהרו לכם מהמטיפים המקצועיים
  מגיב ותיק   30/11/18 13:37
למוסר כדוגמת האיתן כאן, כל חיי למדתי כי אלה הם הצבועים והבלתי מוסרניים ביותר.

גם ראו לכם את התומכים להם בתגובות התת רמה לתגובתי ב-13 ובתגובות אחרות בהן ישנה אחת מצטיינת , עם לשון חומה מרוב קרבתה לאיתן.

כאלה הם : בורים, סלפנים, לוקים בהבנת הנקרא ובתגובותיהם הם תת רמה ולא לעניין.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
15
ילא מגיע לה להיות עיר ענייה
  ירושלים של זהב   2/12/18 08:59
כתוב תגובה ל- ירושלים של זהב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il